כיכר השבת

אנשי הכת בגואטמלה משחזרים

רגעי הפשיטה על 'לב טהור': "הילדים צרחו, אשתי בכתה"

חברי כת 'לב טהור' מתארים בפני התקשורת המקומית את פשיטת הרשויות בניסיון להשפיע על דעת הקהל • "נכנסו בצעקות והעירו את הילדים שצרחו מפחד. אשתי נבהלה והחלה לבכות" (אקטואליה)

55
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ב באלול | 15.09.16
(צילום: הטלוויזיה המקומית בגואטמלה)

הפשיטה של רשויות החוק בגואטמלה על מקום מגוריהם של אנשי קהילת "לב טהור" והדיווחים על פתיחת חקירה מקיפה בשיתוף שלטונות ישראל בחשד להתעללות בילדי הכת, גורמת להתעניינות רבה בקרב כלל הציבור במדינה וכלי התקשורת המקומיים מעבירים דיווחים שוטפים מהאזור.

בצעד חריג יחסית משתפים בני הקהילה הסגורה פעולה עם העיתונאים הצובאים על בתיהם זאת במטרה לשכנע את האוכלוסייה במדינה כי חברי הקהילה הינם שומרי חוק וסדר ואזרחים נורמטיביים המועילים לחברה.

אחד החסידים התראיין בשפה הספרדית וסיפר על הפשיטה של החוקרים וכוחות המשטרה שגרמו לבהלה ופאניקה אצל הילדים תוך שהם זורעים הרס וחורבן בכל רחבי הבית.

"השוטרים הגיעו וניפצו את הזכוכיות בכניסה לבית, נכנסו בצעקות והעירו את הילדים שצרחו מפחד. אשתי נבהלה והחלה לבכות יחד עימם. זו היתה תחושה קשה מאוד", סיפר החסיד.

רעייתו התראיינה אף היא וסיפרה על הברוטליות של הכניסה לבית תוך זריעת אימה ופחד סביב. "זו לא התנהגות על פי חוק", אמרה.

כזכור, ביום שלישי גילה משרד המשפטים כי לאחרונה, בעקבות בקשה של מדינת ישראל, החליטו שלטונות גוואטמלה לפשוט על קהילת 'לב טהור' ולהוציא מחזקת ההורים את ילדיהם, ולנקוט בפעולות חקירה כנגד חברים בקהילה בראשות שלמה הלברנץ, עקב חשדות לעבירות פליליות חמורות, כולל כלפי קטינים, המתבצעות במתחם בו הם מתגוררים.

כזכור, הקהילה שכבר זכתה לכינוי 'כת לב טהור' קבעה את משכנה בשנים האחרונות בגואטמלה לאחר שצעדיה הוצרו בקנדה. כעת, כאמור, שלטונות גואטמלה אף מצאו לנכון להוציא חלק מילדי הקהילה ממשמורת הוריהם בשל החשש לשלומם הפיזי והנפשי.

יצויין, כי העדויות הנשמעות בעניין המתרחש בתוככי הקהילה מעוררות דאגה רבה. במסגרת הליכים משפטיים המתקיימים כנגד חלק מחברי הקהילה בישראל, נקבע כי הם אינם מהססים להפר חוק וצווים של בית המשפט בצורה בוטה וחמורה. מעדויות שנשמעו ושהצטברו עולים חשדות, בין היתר, לנישואי קטינים, לאלימות פיזית ונפשית כנגד חברי הקהילה וכנגד קטינים.

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
אם מישהו שואל למה כל כך קשה להם? הם עדיין רוצים לעבוד את הקב"ה בכל לבביהם, אבל יכולים לענות בדבר אחד! כי התורה אומרת לפני כן שלפני הגאולה יהיה מצב של חוצפה ישגא, ויראי חטא ימאסו, והאמת תהא נעדרת וכו' פני הדור יהיו כפני הכלב, הבן אינו מתבייש עוד מאביו, ועל מה יש לנו להשען אלא על אבינו שבשמים!!
הגמרה28.09.22
40
תאכל את הכובע התברר שאין שמץ של אמת לכל העלילות המתועבות התגובה שלך היא מתוך שנאה עיורת. בושה.
זוהר29.09.16
39
אם זה נקרא שקוף ויח"צ אז מה נאמר ומה נמלל על כל ההסתה הזו נגדם וכל התגובות כאן נגדם לא מוזמנות? חחח... אגב, תודה על שיעור החסידות, התחזקתי באהבת ישראל (עמוק מאוד התוהו ובוהו וכו'). (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר20.09.16
הדבר היחיד שאתה מתחזק בו ללא הרף הוא בליצנות. אתה כל כך לא רוצה לקבל פני שכינה? בכח?? אתמהה.
צוף01.11.16

הצגת כל התגובות

38
שומרי חוק מתי שמתחשק תגיד. מי שומר על החוק? מתי שצריך לא חוק ולא בטיח. ועל איזה חוקים אתה מדבר? כששוטר ייתן לך רפורט בגלל חנייה תקלל את אמא שלו, ותגיד שהוא היטלר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם18.09.16
37
האמת יצאה לאור,שנת 2021 ומנהיגי הכת בכלא.ההתעללויות קרו,חטיפות,חילולי שבת,פירוקי משפחות,הרעבות,עונשים,לקי רכוש,חיתוני קטינים והיד עוד נטויה. פשעים חמורים נגד האנושות ואנחנו נמשיך בכל הכח ונתפלל לאבא שבשמים שיעשה איתנו חסד ויפרש את הרוע מהיסוד
ללא שם15.11.21
36
הכל מאת השם יתברך ואני חולק עליהם ועל רבם בגדול. יש שם הרבה דברים אסורים שלא תחשבו שהם צדיקים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיא אדרי23.10.16
35
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם20.09.16
34
קלמן, מדינת ישראל מאז ומעולם רצתה לקחת בעלות על כל היהודים בעולם, זה היה יסוד הרעיון של הציונות, שהם ייצגו את היהודים ויהיו בעלי כוחם, במקום "היהודים החשוכים" שמאמינים בתורה ובמצוות. ומי שלא מקבל את מרותם ובעלותם ייקבל על הראש עד שיתכופף. זה המצב לדאבוננו, ולא פוסח על שום יהודי מאמין, מי יותר ומי פח
מנחם19.09.16
הישראלים הם אנטיסמיטיזם הכי גדולים בעולם שונאים את עם ישראל יותר מי הנצים בגרמניה
אבי יניב07.05.17
33
למילה הזו יש כבר משמעות נדושה. אתה מנוול שמצדיק התאכזרות של ראשי הפשע באיצטלה חרדית כביכל שמחנך ומתקן את השטן שבילדים ה.הוא השטן ואנשים מהסוג שלך שלא מרחמים על ילדים. כבר ראינו מה עשו בבית שמש עד היום הילד בלי הכרה ממכות והתעללות של ראש הכת ימח שמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
למגיב 2118.09.16
32
לפני כמה שנים הייתי בקונוסוליה בטורונטו, והייתה שם משפחה אחת שלהם. דיברתי עם האשה בהמתנה (נבהלתי מהבגדים...). הייתה דווקא מאוד נחמדה ודיברה לעניין. הילדים שלה (4) היו מאוד מסודרים ונראים טוב, בלי איזה סימן משונה ומחשיד. האבא התייחס אליהם יפה ורגיל, כמו אבא. זה לא היה נראה הצגה או משהו. לא יודעת מה ל
נעמה18.09.16
31
נראים פחות מח"י שנים וכבר יש להם 3 ילדים ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם17.09.16
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל4 15.09.16
29
בקיצור, מגעיל...
ט15.09.16
28
צריך להוציא אותה משם דחוף
מודאג15.09.16
27
אם מישהו שואל למה כל כך קשה להם? הם עדיין רוצים לעבוד את הקב"ה בכל לבביהם, אבל יכולים לענות בדבר אחד! כי התורה אומרת לפני כן שלפני הגאולה יהיה מצב של חוצפה ישגא, ויראי חטא ימאסו, והאמת תהא נעדרת וכו' פני הדור יהיו כפני הכלב, הבן אינו מתבייש עוד מאביו, ועל מה יש לנו להשען אלא על אבינו שבשמים
בית שמש28.09.22
26
לא לטעות בבקשה כל התגובות העויינות הם של שניים שלושה בני משפחה שעשו את הכל והעלילו ושעכשיו הגיע זמנם להתבע על הוצאת דיבה ולשון הרע. אף אחד לא מאמין לשקרים האלה,כולנו עקבנו בדאגה אבל אף אחד לא מטומטם והאמת יצאה לאור. תהיה לנו עכשיו שנה טובה וגם מתוקה ,כייף גדול. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורית29.09.16
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דנה20.09.16
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי18.09.16
23
אין מחילה לחיתון קטינים, בכוח ולהוביל אותם לחיים קשים של עניות וקושי ולידות של ילדים בגיל עיר, מסכנה מרחמת עליה כל כך , ויש בנות שמחתנים אותם עם בני 30 בניגוד לרצונם- אם נשאר להם איזהשהוא רצון אישי...
שיעצרו את ראש ה17.09.16
22
כת חבד היהודים המשיחיים ששוטפים את מוחם של ילדיהם בשטויות והבלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גם בארץ יש כת16.09.16
21
וכבר עם 3 ילדים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה15.09.16
20
האשה נראית ילדה! תסתכלו על הפנים שלה! בת כמה היא?? היא נראית בת 16! ויש לה ילדים! אז באיזה גיל חיתנו אותה בדיוק??
אורית15.09.16
19
אהבת חינםםםםםםםם ♥
אני01.06.22
18
הוא מסתיר את הפנים מדי פעם וצורת הדיבור באופן כללי הינה של רמאי מקצועי, לא מאמין למילה אחת שלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שמבין26.09.16
השקרן חושב שכולם שקרנים
אבי יניב07.05.17
17
לשכור שירותי יח״צ. זה כל כך שקוף שכמעט כל התגובות פה שלהם. הנהגתם היא הנהגת תוהו ובוהו, שמאז גילוי תורת החסידות ע״י הבעש״ט היא בגדר שיתנו עליו את הדין. נתאווה לדירה בתחתונים, דהיינו שהעולם התחתון יהיה תחתון כפי שהוא (ללא שאלים והנהגות דתוהו), ושבכל זאת דווקא בשל כך עדיין ישמרו תורה ומצוות. מה שהם עו
פוץ20.09.16
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קלמן 19.09.16
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים18.09.16
14
כל הכתות האלה צריך למחוק אותם וכבר היו תקדימים של קבוצות חרדיות שמסרו את ילדהם למנהיג כת על מנת שיחנך אותם באופן קיצוני שריפות מכות ועינויים .והם עבריינים יותר גרועים מחילונים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי17.09.16
13
ועוד לקבל תפיחה על השכם מיהודים אחרים
איזה כיף 16.09.16
12
מודאג אתב ממש חתיכת נואף!! חך לקבל טיפול פסיכיאטרי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.09.16
11
ממש רחמנות!!
בילי28.09.22
10
לא יהודים חוליי נפששש
סיגלית23.10.16
9
יושבים וכותבים אותם בנם של הרב שלמה העלבראנץ...יואל ונחמן...משחקים אותם תמימים, זה אירגון ממש נפשע .רוב החסדיות בעולם יוצאים נגדם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית שיודעת25.09.16
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
21 תגובה אנושית 20.09.16
7
אני חייב לציין שזה די מדהים. אני קראתי הרבה מאמרים נגד הקהילה הזו (שאחרי שטיפת מוח תקשורתית הדביקו לה את השם "כת"). אבל הדברים נראים הזויים מדי, מגושמים, מפוברקים. אנשים ששונאים ממילא דתיים, מבסוטים ושמחים, מצידם שיהרגו את כל הדתיים. כאלה שלא שונאים ממש, מבטאים שמחה מסויימת, כי הרי כולם אומרים שזה "
אנושי18.09.16
6
כל מי שפוגע או מאפשר לפגוע בילדיו אצל ראש ארגון טירור חרדי צריך לרסק הורים פושעים כאלה ואת המפיונר הזה שמתעלל בשם הקודש שאלוקים יפרע ממנו ומיכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לתומכים בכת17.09.16
5
לא צריך להיות מאמין דגול כדי להבין שמדובר כאן באדם חולה נפש .כשאתה קורא ורואה את הדברים אתה מבין איך נוצרים ארגונים כמו דעא"ש .איזה שהוא שגעון גדלות נפש של אדם אחד שסוחב אחריו קהילה שלמה .איך המנגנון הזה עובד ?על זה אפשר לכתוב בטח ספרים שלמים .מנגנון שלם של פחד ויראה שאיננה יראת השם אלה פחד ..פחד מב
רוית02.11.16
4
את נשמעת לא הגיונית בעליל.לפי הכתבה האחרונה ולפי כל מה שרואים -המשפחות של אותם אנשים פשוט רודפות אותם! אם הייתה לי משפחה כזאת מזמן הייתי מתנתקת מהם ותובעת אותם-זה ממש מתבקש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גלית04.11.16
3
ממש מביישים את העם היהודי , רשעים גדולים כל מי שבכת הזה ובמיוחד הראש הכת - היטלר!! הוא עושה להם שואה מבודד אותם מהמשפחות שלהם , מחתנים בגיל 15 ואפילו 13 ה׳ ישמור .. ועוד הרבה דברים מזעזעים. והמדינה צריכה להתבייש שהיא לא עוצרת את זה , מסכנים הילדים ממש עצוב ! אם זה לא נכון אז למה ״הרב״ הזה כל פעם בור
ברסלבית30.10.16
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ביבי25.10.16
1
את ממש תת רמה את ניזונה מתקשורת או מקומץ מסיתים ש השאלה ששאלת מטופשת למדי למה הרב בורח מארץ לארץ בגלל סיבה אחת שרודפים את הקהילה בעקבות ההסתות והעלילות השקריות. בלי זה יש אנטישמיות בעולם אז הישראלים שבתוכנו מוסיפים אש למדורה המשטרה פרצה לבתיהם של הקהילה עם תתי מקלע כאילו מחבלים מתגוררים שם ואת שולח
אורית01.11.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24