כיכר השבת

דעה

מנהלים צבועים | הרב ישראל גליס

כשמנהלי הסמינרים מצפצפים על גדולי ישראל, אל להם לצעוק על "פגיעה בחינוך הטהור", הם האחראים הבלעדיים לפגיעה בחינוך • "נישט פון אונזרע...", שומו שמיים (דעות)

62
הרב ישראל גליס | כיכר השבת | י"ז באלול | 20.09.16
כינוס מנהלי הסמינרים
כינוס מנהלי הסמינרים (צילום: כיכר השבת)

אחרי שמשרד החינוך עצר את התקציבים לחמישה מוסדות שסירבו לקבל בנות ספרדיות, התאספו מנהלי הסמינרים לזעוק על "פגיעה בחינוך הטהור".

כנראה המנהלים "שכחו" שאת ההוראה לעצור תקציבים לסמינרים מפלים לא נתן איציק זהבי - מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך. את ההוראה, ליתר דיוק פסק ההלכה, נתן הגרי"ש אלישיב זצ"ל כבר לפני 15 שנה, אז זו הייתה שרת החינוך לימור לבנת שנכנסה לבית ברחוב חנן כדי לשמוע מהרב עצמו את ההוראה הזו.

מנהלי הסמינרים לא הסתפקו בקריאות על פגיעה בחינוך הטהור ומצאו שעיר להשתלח בו - צביקה כהן, מחזיק תיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים. וכל זה למה? רק משום שכהן אינו נציג דגל התורה אלא של ש"ס.

לא מאמינים? תקשיבו למה שאמר חבר הכנסת הנכבד יעקב אשר בכינוס: "דברים כאלו חייבים להיחתך בד' אמות של הלכה אצל גדולי ישראל, לא יתכן מצב שדברים ייעברו שלא דרך הנציגות שלנו, תמיד היו להם [ש"ס] סגנים שפעלו מול הנציגים שלנו, אבל עכשיו ההתערבות גסה, אפילו לא עובר דרך הנציגים שלנו".

כן, "הדברים לא עוברים דרך הנציגים שלנו", זו ורק זו הסיבה היחידה להתקפה החריפה על צביקה כהן, שעושה ימים ולילות למען הבנות העשוקות - ואני כותב את זה מידע אישי, והכל בהתייעצות עם חכם שלום כהן.

"הנציג", שומו שמיים, אינו נציג דגל אלא של ש"ס. "הוא לא משלנו", נישט פון אונזרע...

המתקפה של יעקב אשר נגד צביקה כהן (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

גם ההצעה שהעלה חבר הכנסת המכובד מאוד הרב משה גפני בכינוס - הקמת ועדת ערר בראשות רבנים אינה חדשה. את הוועדה הקים מורינו ורבינו הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל בעצמו, כנראה גם הוא לקה במחלת "השכחה", את הוועדה הפילו אותם אנשים שישבו בחדר.

"הנני שב להודיע דעת תורה כי מכיוון שהסמינרים בית יעקב בעיה"ק הינם מוסדות שנתמכים על ידי הציבור , חייבים הם לשאת בעול הציבור בשיבוץ תלמידות המתאימות לסמינר מבחינה רוחנית ולמנוע דמעת העשוקים שאינן מתקבלות לסמינרים, לצורך זו הוקמה ועדת הרבנים ועל מנהלי הסמינרים להישמע לדבריהם בכל ענייני הרישום, וכדבריהם יעשו ואז יראו ברכה במעשי ידיהם ופועל ידם יצלח", כתב ופסק הגרי"ש באחד ממכתביו הרבים למנהלי הסמינרים.

כאמור, גם הוראה זו של הגרי"ש, נרמסה תחת רגלם של מנהלי הסמינרים, שצפצפו על הוועדה וחלקם אף הכריזו בלי להתבייש - "אפילו הרב אלישיב לא יגיד לנו מה לעשות!", וועדת הרבנים התפזרה לכל רוח.

יתכן והמצב בו אנשי משרד החינוך והרשויות המקומיות מתערבים וקובעים איזו בת תלך לסמינר פלוני ואיזו לאלמוני - אינו מצב אידאלי, אך כשמנהלי הסמינרים מצפצפים על גדולי ישראל כבר למעלה מעשור, אל להם לצעוק על "פגיעה בחינוך הטהור", הם ורק הם האחראים הבלעדיים לפגיעה בחינוך ובידכם הדבר למסמס את המחוז החרדי.

  • נ.ב. נעניתי לבקשת בני משפחת מרן להביא את הדברים.
תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
אמת לאמיתה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שעבר את האפליה על בשרו 20.09.16
46
הרבה מים צריכים לעבור בנהר(או אולי כסף..) כדי שאנשים כמוכם (דגל התורה, יהדות התורה, וואט אבר.. יש שם הכל חוץ מתורה...) באמת ידאגו לאחרים כמו שש"ס להבדיל מכם אלף אלפי הבדלות אכן עושים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בושה שכך מתנהגים אנשים ש"דואגים לחינוך"20.09.16
45
כל מילה בסלע! באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי20.09.16

הצגת כל התגובות

44
יישר כוח על הדברים.. סוף כל סוף אנשים דוברי אמת במחננו.. ולא שקרנים גדולים שלא מתבישים לעשות זאת ממרום כיסאם, ומנצלים את מעמדם ללמד "דוגמא אישית" כמה צריך להיות רמאי...
אלמונית20.09.16
43
תגובה ל48 הספרדיות לא הולכות לגור כי עד כיתה ח מחייבים אותם ללמוד עם הלטאיות כדי שיהיה פרנסה למורות שכולם כולן אשכנזיות ןביכתה ח מפלים בינן לבין חברותיהין שלמדו איתן 8 שנים ולכן או שנפרד מכיתה א או שנלמד יחד עד יב אבל הרשעים הללו רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה תבדוק מה שאני כותב ותפנים
משה25.09.16
42
אני מה"אליטה " של הציבור הליטאי(מה שנקרא "עידית שבעידית") ואת קרובת משפחתי לא!!!! קיבלו לסמינר, בגלל מה??? אפילו המנהל לא ידע להסביר, אז זו התנהגות זו? לאן הגענו???? אדרבא, שיבואו פקחי משרד החינוך ויעשו לשערורייה הזו סוף!!! שהמנהלים יידעו שהעולם הוא לא הפקר!!!!!!!!!!!!
ליטאית20.09.16
לא דמעות העשוקות מציקות לך. מציק לך שלא מכבדים את מעמדך האליטיסטי. והכי מעצבן אותך, שאת לא יודעת שהיא הולכת לקניון בהחבא. או שאמא שלה נוהגת בהחבא, או שאבא שלה מרוויח את לחמו בעבודת כפיים מהוגנת, יצילנו ה'. אליטיסטית, צאי וראי איכה היתה לזונה קריה נאמנה.
גוי צדיק23.09.16
41
כל הכבוד יש בנות אשכנזיות שלא מסודרות במודעין עלית בבקשה אם אתה יכול לפעול תבוא עליך הברכה🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם20.09.16
40
הדתיים לא יביאו את המשיח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן20.09.16
39
להקים ועדת חקירה ממלכתית נגד מנהלי הסמינרים האנטישמיים.
סלק26.09.16
38
בסוף תמיד הספרדים ונציגיהם יצטרכו להתגונן ולהיות מואשמים כאילו הם לא שומעים לגדולי ישראל
ישראל20.09.16
37
הרב גליס כמה שאתה צודק...העסקונה הליטאית צבועה הם מחד מדברים על הגדולים ..וזה רק כשנוח להם...אני מאמין שגם המשיח שיבוא ויתברר שהוא ממשפחה ספרדית העסקונה הליטאית תוותר על ביאת המשיח כי זה בושה שפרענק יגאל אותם ...כמה גזענות שפלה יש אצלכם ...הרב ישראל גליס אדם ישר אני מכירו 30 שנה ... (נשלח באמצעות כ
ישראל20.09.16
36
כתלמידת סמינר שהתקבלה חודש לאחר תחילת הלימודים למוסד המפלה ביותר לפני כ20 שנה (אז התחילו הבעיות...) כולי מאושרת ושמחה שתפילותיי ותפילות רבות כמותי מתחילות להיענות. הרב ישראל גליס. אשכנזי עםמאומץ וכנות. רובכם שקרנים ואליטות. מרגישים גזע הארי... וגם כשכן מקבלים מפלים ממש בצורה בוטה וברורה בתוך הסמינר.
תלמידת סמינר הכי מפלה20.09.16
35
תגובה ל48 הספרדיות לא הולכות לגור כי עד כיתה ח מחייבים אותם ללמוד עם הלטאיות כדי שיהיה פרנסה למורות שכולם כולן אשכנזיות ןביכתה ח מפלים בינן לבין חברותיהין שלמדו איתן 8 שנים ולכן או שנפרד מכיתה א או שנלמד יחד עד יב אבל הרשעים הללו רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה תבדוק מה שאני כותב ותפנים
משה25.09.16
34
א. למה אתם רוצים לבוא דוקא אלי (ולא משנה מה הסיבה.) ב. אנחנו בעולם חופשי, גור פתח סמינר ובתי ספר לבד, ולא ראיתי מי מהספרדיות נלחמת להכנס לשם, וכנל בעלזא וויזניץ, ועוד. ג. מדוע העסקנים והרבנים לא פותחים סימינרים לבד, ובכבוד גדול, יש מחנכות ברמה מתוצרת עצמית לאחר שנים שהתחנכו אצל האשכנזים ונהיו בעלי
אינך צודק כלל. 21.09.16
החינוך העצמאי / בית יעקב יזמו ועכשיו בועטים במי שבנה אותם !!!! לפני 25 שנה בערך דפקו האשכנזים בשכונות ירושלים Q ב"ב ועוד מקומות והתחננו לספרדים לרשום את בנותיהן,הם קיבלו גם בנות מבתים מסורתיים פושרים ובקיצור את כל מי שמוכנה ללבוש חצאית!! לאט לאט ובמשך השנים התחילו להרים את האף על הספרדיות וליצור גטא
שמשעון25.09.16
33
כל מילה בסלע והדברים ידועים שגדולי הדור כיום וכן הרב אלישיב זצ"ל פסק מה שפסק בעניין ו"המנהלים" מצפצפים . זה לא הדבר היחיד בדיוק כמו שכ"ל שללא שום פיקוח ובקרה ועל חשבון מי ? הציבור . הרי לא ייתכן כיתה של 40 ילדים משלמים 400 ש"ח לילד תוספת על משרד החינוך ולא כולל הוצאות מיוחדות . לכן יש צורך להקים סמנ
יהודה 20.09.16
32
אולי המקור הוא מהמלה ויתמהמה? בגזרה שווה?
א אונזערער20.09.16
31
ואני אשכנזי........
משה20.09.16
30
נ.ב. נעניתי לבקשת בני משפחת מרן להביא את הדברים.זו ורק זו הסיבה היחידה להתקפה החריפה על נציגי דגל התורה, שעושים ימים ולילות למען הבנות העשוקות. אם אתה שליח של ע"ץ לנגח אותנו ואת גדל"י לך כל הרוחות!
שמואל20.09.16
הנציגים עושים למען עצמם ומשפחותיהם
פנחס20.09.16
29
סוף סוף מישהו שלא מפחד להגיד גם את הדברים קודם הכי נכונים וגם בלי שום מסכות ופחדים אשריך שתמיד אני עוקב אחרי הכתיבה שלך ותמיד אין לך היתיפיפויותמכאלה ואחרות האמת שגורה בפיך חזק ואמץ ושתזכה לראות דור ישרים מבור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי20.09.16
28
אבל הפוליטיקאים הספרדים גם אשמים כי לא מצאתי פוליטיקאי שאין לבת שלו סימנרר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירון כהן20.09.16
27
מערת צדקיהו
צדוק25.09.16
26
לרב ישראל גליס על אומץ הלב
מנחם20.09.16
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמים.20.09.16
24
חייבים הם לשאת בעול הציבור בשיבוץ תלמידות המתאימות לסמינר מבחינה רוחנית. מי קובע מהי הרמה הרוחנית?
אני20.09.16
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ע22.09.16
22
דברים כדורבנות כל מי שעסק בעניין יודע שאתה צודק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו20.09.16
21
למה לא כותבים על מה שהולך בתהליכי הקבלה היום בישיבות?!?!?! ודי למבינים!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד העם20.09.16
20
מילים כדורבנות שמשקפות את המצב לאשורו בלי להתחבא מתחת לסיסמאות , המנהלים לא סופרים את הגדוילים ומשתמשים בהם רק לצרכים שלהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי20.09.16
19
ריבונו של עולם . לאיזה סמינרים נתפסתם? מי שישמע? איפה הסמינר החדש? איפה בנות אלישבע? איפה מעלות? איפה הסמינר הישן? לכו לטפל בהררי הזבל האמיתיים שצחנת סירחון גאוותם נודפת למרחוק.
סנואודן20.09.16
18
כל נושא לתקוף לא משנה למה העיקר שידעו שהוא קיים כי לעשות משהו לציבור הוא לא יודע רק לספר סיפורים ולקחת כסף אז למה לא להקיא את כל מה שיש לו בבטן לתוך כיכר השבת ואז אנשים יראו שיש ישראל גליס
יהושע20.09.16
17
ולהעיף את החינוך העצמאי לכל הרוחות. מי שרוצה חינוך עצמאי - בבקשה, שישלם, שיכניס איזה תכנים שהוא רוצה, שיקבל את מי שהוא רוצה, וישקבע אלו בגדים יילבשו אצלו. כל זמן שאתם תחת משרד החינוך, ערכי הדמוקרטיה חלים עליכם: שוויון! סלקציה על בסיס רמה לימודית ולא על בסיס מוצא. זה הכל.
גוי צדיק23.09.16
16
מה אין תגובות למה אתם לא מפרסמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תפרסמו20.09.16
15
המנהלים עושים מה שגדוליייי לא יכולים לעשות
עושי רצונם20.09.16
14
צועקים כמו קוזק נגזל ועוטפים את הכל בסיסמאות של חורבן הדור ע"י מצגות שוא בפני הגדולים כאילו מתערבים להם בחינוך.
חצי שפוי20.09.16
13
חבל ושוב חבל שככה מתנהגים מנהלי הסמינרים שנאת חינם כבר אמרנו ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כל דמעה של בת ישראל זה קיטרוג למעלה 20.09.16
12
צ
צו'לנט25.09.16
11
תלמדו מחב"ד קולטים את כולם .וברוך ה סמינר בית רבקה לתפארת.יוצאות שליחות לכל העולם .בתים חסידים. מקום לשיפור יש אצל כולם .אבל גזענות!!!## זה שייך לנאצים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גוגו21.09.16
10
ן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שעבר את האפליה על בשרו 20.09.16
9
גם כל החרם שעשו על האקמיה, הכל משקולים כלכלייים. לא מתביישים? אוסרים על בנות ישראל ללמוד לתואר למרות שישנם מכללות חרדיות לא פחות טובות מהסמינרים (כמו שלוחה חסידית של מכון טל- מכון לב) "אוסרים את המותר" ובעיקר דואגים לפרנס את המורות שרובן בנות משפחה של המנהלים ורבנים שנמצאים בוועד הרוחני של הסמינר וב
חנה20.09.16
8
שדואגים להעשיר את עצמם וכאשר משתלם שולפים את גדולי ישראל מבחינת השתמש וזרוק...
משה20.09.16
7
לא להאמין שנשארו אנשים שפויים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי20.09.16
6
י
עז20.09.16
5
אל תירא ואל תחת לומר את האמת על האפלייה הרב שך והרב אלישיב נלחמו עם המנהלים על כך ואמרו שהם לא שומעים להם שיפסיקו לשחק את הקוזק הנגזל הם מתעללים בבנות ישראל הטהורות בשכרון הכח ובאכזריות לשמה ללא שום רחמים ואחכ מתבכיינים בשם דעת תורה כביכול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שעבר את האפליה על בשרו 20.09.16
4
חזק ואמץ אל תירא לומר את האמת .גם הרב שך וגם הרב אלישיב כאבו ופעלו נגד האפלייה והמנהלים שיחקו איתם ולא קיבלו דעת תורה אז שלא ילינו אלא על עצמם ויפסיקו להתנהל בשיכרון הכח אלא ביראת שמיים אמיתית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שעבר את האפליה על בשרו 20.09.16
3
רק אל תבכו אחר כך ותשאלו איפה אלוקים היה בשואה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ששה20.09.16
2
ומה עם התורה שמנהלי הסמינרים לומדים, כידוע רוב גדולי הראשונים וחלק גדול מהאחרונים היו ספרדים. אז אולי אם מפסיקים לקבל ספרדים גם יפסיקו ללמוד את תורתם. אז לא יישאר כמעט מה ללמוד לליטאים לצערי. קצת צניעות למנהלי הסמינרים במיוחד בארץ הקודש אתריה דמרן השו"ע לא תזיק. תביא גם את דברים אלו. תודה
לרב גליס היקר20.09.16
1
^^^
noname20.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24