כיכר השבת

הטור השבועי

בליינות ואקסטאזה ברשות התורה / דב הלברטל

זו לא יהדות נורמאלית. לא היינו כאלה. מעולם לא היינו כאלה. קיצונים. משיחיים. מיסטיים. מנכרים. שונאים. בפרוס השנה החדשה, האתגר של היהדות הדתית והחרדית הוא להיאבק בתופעה של האי נורמאליות ההולכת וכובשת את מקומה. למשל: אומן (חרדים)

71
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | כ"ב באלול | 25.09.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: משה שי/ פלאש90)

כילד בבית הכנסת הגדול בבואנוס איירס, אני זוכר שהתפללו שם אנשים מכל הסוגים. אף אחד לא הסתכל על צבע הגרביים של השני. גם לא אם יש לו פאות או אין לו פאות. ואפילו לא אם יש לו כיפה עם סרט או כיפה ללא סרט. כל יהודי שהגיע, מכל מגזר שהוא ומכל סוג שהוא, התקבל בכבוד וברצון, ובעיקר באהבה.

זה היה דבר טבעי. נורמאלי. זו לא שהייתה שאלה ביחס להיותו של מישהו שונה, וניתנה תשובה על כך. לא הייתה בכלל שאלה. אף אחד לא שאל על השני שאלות. זה פשוט היה נורמאלי. גם ההתנהלות במרחב הציבורי הגויי הייתה נורמאליות. יהדות רגילה, סובלנית ורציונאלית.

זה היה עוד בתקופה, שכל יהודי היה יקר לקהילה מעצם היותו יהודי. כי גם לא היו מספיק יהודים כדי ליצור קהילות נפרדות, למשל, לפי צבע הגרביים.

מאז עברו שנים. נראה שהנורמה השולטת בכיפה, תרתי משמע, היא המגמה של הלא נורמאליות. זה בא לידי ביטוי בתחומים שונים. אם אתה נכנס לבית כנסת שלא מהקהילה שלך, אתה נתקל לא פעם בסוג של שונות וניכור. הוא לא משלנו. מתייחסים אליו כאל פרויקט לקירוב ולהחזרה בתשובה. ידברו אליו בסגנון מתנשא. לכל היותר, יתנו לו גלילה. נראה שהתופעה הזו היא כללית. זה נובע מההסתגרות, התנשאות ומתחושה שקרית של אני ואפסי עוד.

גם התופעה של אומן, ההולכת ומתפשטת באמצעות שטיפת המוח התעמולתית הגוברת מידי שנה, ואנשים ממגזרים שונים נמשכים לה, שייכת לקטגוריה של הלא נורמאלי. בכל תולדות ישראל, לא הייתה תופעה של התפרקות קולקטיבית, מן אקסטאזה, המאדירה את ההשתטחות על קבר. לא היה דבר כזה, שעשרות אלפים עזבו את משפחותיהם, מתוך אמונה שאם רק יצעקו את התיקון, הם נגאלים.

מדובר בסוג של בליינות כביכול ברשות התורה. הרי אחרת איך הם יצדיקו שהם רוצים חופשה בחוץ לארץ? אז סוכנויות נסיעות העדיפו לעוות את השכל לאנשים באמצעות תעמולה, לגרוף הון תועפות, ועוד לנסות להשתלט על כל התודעה היהודית. חבל שהם לא נופשים בהרי האלפים. לפחות זה היה נופש מתוך נקודת האמת. כל זה הוא לא ברסלב האוטנטית, וגם לא רבי נחמן. זה פשוט לא נורמאלי. לא נורמאלית היא גם העלייה הקולקטיבית של מאות האלפים אל קבר רשב"י, הרואה את ההשתטחות שם כגדול עיקרי היהדות.

השתלטות הפרץ המיסטי והמשיחי, גם הוא לא נורמאלי. אם לכתוב בהכללה, זה בא לידי ביטוי בכל מיני באבות שספק אם ראויים להיקרא בכלל יהודים, אלו שמנצלים את תמימותם של אלפי אנשים ונשים לניצול כספי וניצול אחר. גם הם מעוותים את השכל ומשתלטים על תודעתם של אנשים. והם מתעשרים ומבלים.

זה בא לדי ביטוי בחלק מהמתנחלים שבאידיאולוגיה המשיחית והמיסטית שלהם מוכנים לסכן חיים של אלפי יהודים. הם מוכנים שתפרוץ מלחמה עולמית, גוג ומגוג, ובלבד שהקראוונים העלובים של עמונה יישארו על עומדם. גם עולי הר הבית הם כאלה.

זו לא יהדות נורמאלית. לא היינו כאלה. מעולם לא היינו כאלה. קיצונים. משיחיים. מיסטיים. מנכרים. שונאים. האלימות המתפשטת. נגד חיילים. נגד תיירים. נגד שוטרים. נגד מי שלא חושב כמוך. פשוט נורא. האלימות בהפגנות על הגיוס. שריפת פחי אשפה. דרשנים שכופים עלינו לשמוע אותם באוטובוס - זה נורמאלי?

בפרוס השנה החדשה, האתגר של היהדות הדתית והחרדית, הוא להיאבק בתופעה של האי נורמאליות ההולכת וכובשת את מקומה במגזרים השונים שלה. להחזיר את האיזון הדתי, את הסובלנות כלפי כל מי ששונה ממך, את האהבה האמיתית לאחר, את המתינות ושיקול הדעת. כי זו הייתה היהדות האמיתית. לא הייתי רוצה להשתייך לסוג היהדות הזרה ההולכת ומתפשטת כאן, שבעקרונה מונחים עיוות השכל ואלימות.

תוכן שאסור לפספס
71 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
59
דובילה, הטשופ (הבלורית) אסורה ע"פ ההלכה.
עזריאל26.09.16
58
אוי ואבוי למי שרשם את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסי26.09.16
57
אני לעומת זאת לא יכול להתגבר על המכשולים הקשים ועצות של רבנו מסייעות לי... לך אין פגם הברית? יפה תתעסקו בתיקון שלך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתה צדיק26.09.16

הצגת כל התגובות

56
תודה לך על הדברים. אי של שפיות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד שלך26.09.16
55
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלי26.09.16
54
וההסתה המטורפת נגד הפאות הצנועות ונגד נשים שמתלבשות צנוע אבל לא נראות ערימת סמרטוטים עם עיניים!!! יש בתוכנו גברים בוערים שבשם הדת רוצים להכתיב דברים כמו לומר שהתקנון הצניעות שעליו חתמו כל גדולי ישראל הוא פריצות ושאסור לאישה ללכת לא עם תכשיט לא עם איפור בכלל אפילו צנוע וכו' רק ערימת סמרטוטים עם עיניי
דוד אברך26.09.16
53
מי אתה זה חוטם שתוציא לעז על המוני בית ישראל שהיו עולים להשתטח על ציון רשבי תבדוק אם אתה יהודי בכלל להערכתי אם נבדוק אחרים נמצא הרבה יותר משמץ של פסול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א26.09.16
52
מי כמוך יודע שהיחסי ציבור הכי טוב הוא להתסיס ולהיות נגד,, אבל מה שאתה שוכח זה שאתה נגד משהו מדליק ומעניין, וכל פעם שאתה מעלה את הנושה אתה מעניין עוד אנשים וגורם להם לגירוי לחשוב הזאת אומן ?? הרי כל אחד מכיר הרבה יראים ושלמים שנוסעים לשם כבר כמה וכמה פעמים וחוזרים עם יותר תורה ותפילה וכו, ומרוב סק
ליטוואק בנתיירה26.09.16
51
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
להיצמד להקשר26.09.16
50
מה קרה? איפה כל התגובות המתלהמות? קשה להאמין שכל הנסחפים וחסרי הבנת הנקרא עדיין לא הספיקו להגיב... כרגיל, הלברטל מגזים קצת, אבל ביסודו של דבר הדברים נכונים מאד. בזמנו שאלתי אחד מחשובי חסידי ברסלב המקוריים ע"ה, איך מבטיחים כל הישועות הגשמיות לנוסעים לאומן, בשעה שעד כמה שידוע לי ר"נ זיע"א עסק עם חסידי
יהודי פשוט26.09.16
49
והספרדים העתיקו את הבורות הזו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכה26.09.16
48
את כל היישרה יעקשו, אומר הנביא מיכה ומתכוון לחרדים, שקיבלו תורה ישרה, ועיקמו אותה לבלי הכר. כגון, ששת ימים תעבדי ועשית כל מלאכתך, כגון שארה כסותה ועונתה לא תגרע מבעלה.
דן סגל26.09.16
47
בושה לצאת ככה על קבוצה גדולה מעמ"י בצורה כ"כ שלילית ומקטרגת! וקצת דרוש מאתר 'חרדי' זה לסנן יותר את הכתבות... אנחנו באלול!!! רוצים לדבר חיובי!!! לסנגר על אחינו!!!ולא ההפך חלילה... שבורא עולם יחזיר את כולם בתשובה ואותנו ראשונים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מתנגדת!!!26.09.16
ככה אפשר להבדיל בין האמת לשקר באופן ברור ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל26.09.16
מזעזע איך נותנים לו במה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי26.09.16
46
עם כל הכבוד לך המתנחלים הם היחידים שמקיימים יישוב הארץ וכיבוש כמו שהתורה צוותה לך תיישב את אמריקה כופר!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל26.09.16
45
התערבתי עם קבוצת עורכי עיתונים על סכום של 1000 ש''ח אודות הלברתל. אני טענתי, כי הלברתל כבר לא יכתוב יותר בכיכר, כי נגמרו לו כל הנושאים וכל המלים השדופות. מקסימום הוא ישב לכתוב ספר זכרונות על ארגנטינה ודרום אמריקה. והנה במחי עט, הרס אותי ההלברתל הזה. מי יודע מה הלברתל מכין לנו ליום הדין
המפסידן26.09.16
44
משעשע מאוד לראות אדם שמתגעגע לסובלנות והכלה ובאותה נשימה יוצא נגד כל מי שלא חושב כמוהו:) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש נורמלי26.09.16
43
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה26.09.16
42
כל הכבוד לך על האומץ לכתוב דברים שהרבה חושבים (אני עדיין מקווה, שהרי קולם לא נשמע), ואני מקווה מאד שלא ירתע מלהמשיך ולהתריע למרות התגובות המרושעות שלא יאחרו להגיע, שהרי אחת הרעו החולות, היא היות האנשים בטוחים שהם הכי מושלמים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלול26.09.16
41
ואתה אומר על אחרים? ?? אתה הראשון ביקום שמזלזל ומדבר וכותב נגד כל מי שלא חושב כמוך אני גם חושבת שהנחמנים סתומים. ומזריקים לעצמם בכמויות כדי להרגיש קצת שמחה. כי השמחה לא פנימית אצלם.. מדברת בתור אחת שהיתה שם.. אין להם מה למכור זה ברור. אבל אני לא עושה כתבה כמוך ויורדת על כל מי שלא אני לפני ראש השנה ת
דתיה26.09.16
40
והראיה שכל העוילם גוילם מתעצבן אנשים שהמציאו יהדות חדשה של קברים ואלימות [מגיעה מהערבים דרך הפרנקלך ועד לצ'למערס וכל השבטים הפרימיטיבים ממוצא יהודי] זבל מהלך על שתים שאין לו שום קשר ליהדות כל האמונות הטפלות האלו מה שלא כתוב בגמרא ושולחן ערוך לא קיים היום את הקבלה צריך להיות ראוי ללמוד עמי הארצות של
שפוי26.09.16
39
פשוט מטומטם הבן אדם שווה 0 מאופס
נחמן26.09.16
38
ועו"ד מייצג יהדות נורמלית ? רשעים בחושך ידמו תם זמנכם ישנים בחושך
יונתן26.09.16
37
אתה אדם משועמם ואם אין לך מה לכתוב אתה ממש ממש לא חייב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי מאמין26.09.16
36
אים אין על מה ליכתוב פשוט לא חייב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יניב26.09.16
35
לא יחפור אדם וכו׳ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב26.09.16
34
תרמו עליו תתייחסו לטיפש הזה שמתפוצץ מידי שנה לראות את כמות הנוסעים לאומן רק גודל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי26.09.16
33
אותו סיפור, "היהודי האמיתי" הלברטל מקיא את צרות העין שלו על הנסיעה לאומן.
יהודי27.09.16
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
די עם הכבדות 26.09.16
31
אתה סותר את עצמיך! פעם אחת אתה אומר, "אין הבדל בגלל צבע גרביים כולנו יהודיים " , ומייד אח"כ אומר חוץ מהברסלבים וכו' , זה כמו להגיד שאני נגד גזענים ואשכנזים .
שמעון26.09.16
30
אני ממש נגד הדעות של הלברטל אבל הפעם הבחור הגדיר נכון את המצב ואני מסכים איתו אולי יתיישר משהו אצלו בכיוון... שנה טובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משתדל ליהיות נורמלי26.09.16
29
תודה רבה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה26.09.16
רואים שאין לכם דעת מתלהבות מכל קלוץ אפ' לא שמת לב שהוא סותר את עצמו.....
שמעון26.09.16
28
ככה אל תצטעצע תחת מילים מכובסות אתה אדם שפל שבשפלים מה שלא נראה אתה פוסל אני בתור ליטאי בז לך עמוקות מאוד
מוחה27.09.16
27
כופר מי שרשם את הכתבה הזאת איך נותנים לזה במה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסי זהרי26.09.16
26
כמה בורות פשוט עצוב, אנשים שבחיים לא שמרו שבת פתאום אחרי הנסיעה לאומן מתחילים להיות עובדי ה' להתפלל ,לשמור שבת, לקיים מצוות. מה שמחזק אותך בעבודת ה תיקח ומה שלא תתרחק, אם עליה לקבר צדיקים לא מחזקת אותך אתה לא חייב לעשות את זה, אבל לדבר לשון הרע על אנשים שבסוף כל הכוונה שלהם זה להתקרב לה' י
יוסף26.09.16
25
הרבנים לא נותנים כתף למילחמה של השיגעון הזה ועוד! דברים טיפשים שמיתעוררים כל יום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי26.09.16
איציק יקירי גם אני לא מסכים אם האדון הזה שחושב שהוא מנהיג הדור והוא החכם והישר מכולם. אבל איך כבודו ראה אותו בערוץ 2???? קשוט עצמך ....... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים26.09.16
24
יישר כח זה בין הפעמים הלא רבות שאני מסכים עמך שנה טובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה סבג26.09.16
23
אתה מייצג את הקול השפוי במקרה הזה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי26.09.16
22
אתה בדיוק כמו קורח חולק על הצדיק האמת וכול מי שחשב כמוך אחרי שהוא היה בראש השנה באומן הוא הבין שזה אמיתי רבנו חידוש גדול מאוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל26.09.16
21
טוס לרבי פעם אחת ותבין מה זה ראש השנה
לוי27.09.16
20
דב הלברטל אנחנו לא צריכים לשמוע את הדעות הקלוקלות שלך אתה שונה את כל מי שלא כמוך להזכירך גם אתה לא מזמן הית החרדי הלא רגיל אז בבקשה אנחנו לא רוצים לשמוע את דעותיך בציבור דעות חסרות טעם שנוגדות כל עדה וקהילה אשר לא משתיכת להלברטל אני נוסע לאומן ואני יסע לאומן בעזרת השם כל שנה
נחמן26.09.16
19
מי שמרגיש שללכת לאומן מקרב אותו לקב"ה... שילך.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.09.16
18
אדון הלברטל ראיתי אותך השבוע בערוץ 2 יושב עם מנחה שלבושה בפריצות ומשוחחת איתך על......יחסי אישות בין נשים......... זה משום מה פחות הפריע לך מהנסיעה לאומן.......תן להם לעבוד את ה' בדרך שלהם כי אם בחילול ה' עסקינן אזי קשוט עצמך ויפה שעה אחת קודם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק26.09.16
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמד תנך26.09.16
16
מסתבר שיהדות זה עם ישראל חי ובגדול ובאמונה שהשם יתברך אוהב אותנו בדיוק כמו שאנחנו ולא בתוך ריבוע מפוחד שמסתתר מאחורי עורך דין...
איילת אלון01.10.16
15
לבן אדם
עודד26.09.16
14
ישר כח על אהבת החינם שפועמת בקרבך, בבואנוס איירס קיבלו את כולם בלית ברירה ואילו היום שיש ברירה אז עדיף שלא................
שיר26.09.16
13
תוציא מהיהדות את המשיחיות, המיסטיקה, התמימות, האמונה בצדקת הדרך, ארץ ישראל השלמה, תשאר עם משהו לא שלם כלל. ולהר הבית תמיד עלינו. ותמיד היינו אלימים, עיין ספר יהושע. ומשיחיים. ואת הקברים קידש אברהם העברי בפרשת חיי שרה. ואת גדולת הצדיקים גילה רשב"י. ואת מירון גילה וייסד הזוהר עצמו.
הספקן26.09.16
12
כדי לבקר את רבי נחמן וחסידיו יש הרבה דרכים אבל להטיל רפש על ציבור מאמינים בדמגוגיה נטולת כל השכלה חסידית באצטלה שאתה הנורמאלי אתה הלא נורמאלי שחושב שהוא יודע יותר מכל צדיקי הדורות מבקר את ההשתתחות אצל רבי שמעון את הקיבוץ הקדוש באומן שמושך אליו את כל עם ישראל יראים ושלמים ועמך ישראל הטהור שיודעים נאמ
שמיל26.09.16
11
ובכל זאת אני שמחה בכל פעם שהוא הולך...
ברסלבית26.09.16
10
תתבייש לך חודש אלול הרחמים והסליחות מנבל את כל מה שזז הקרואנים העלובים שלהם אם איזה ילד לא יהיה בתת תהום כל העיר ומה נגיד החרדים עם הישיבות העלובות שלהם הליטאים שלא שמים דאורדורנט מה עם כבוד הבריות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בניה 26.09.16
9
רק מי שהיה שם יבין. דיי עם הלשון הרע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה26.09.16
8
ונתתי לכם לב בסר (ברסלב ) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברסלבער 26.09.16
7
עם כל הכבוד לעליה לרבי נחמן מברסלב, א"א להשוות את העליה לקברו של אחד מגדולי החסידות שעוולים אליו כמה רבבות יהודים, לבין עליה לקברו של תנא אלוקי שעולים אליו מליוני יהושים
אוי וי26.09.16
גם אליו היו עולים מליונים וחוץ מזה מה רבינו רשב'י האר''י הבעש''ט ור' נחמן זו אותה נשמה נשמת משה.
ידחירשופי26.09.16
6
מטומטם אין מילה אחרת
יונתן25.08.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אומן ראש השנה שלי עולה על הכול !26.09.16
4
יש ענין בללכת לקברי צדיקים אני גם מתאר לעצמי שהוא צודק שיש גם אנשים שרוצים לעשות מזה כסף אז מפרסמים את העניין הזה בצורה הכי חזקה ואני לא רואה בזה איסור כל איש מכירות מנסה שהמוצר שלו יראה הכי מוצרך לדוגמה אם אתה מוכר בית אתה רק מראה עד כמה זה טוב ונותן לו לברר את החיסרונות לבד אשריהם מי שהמוצר שלהם ז
r26.09.16
3
איננה נורמלית ? לגבי ברסלב - בגלות הספיקה ליהודים החוויה של להיות מול דף גמרא בבית המדרש , ולהיות יהודי כשר וטוב. אך בדור כמו שלנו , עם שפע אדיר של חוויות בכל פינה שלא היה כמוהו מעולם , היהדות צריכה איזשהו משקל נגד - קשר חוויתי לה'. התרופות של הגלות כבר אינןן מספיקות. היה אומנם בעבר הרחוק קשר כזה
yossi1026.09.16
2
מדוע נותנים לכל אחד מהרחוב להיות הרב שמסביר על יהדות?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים טופול26.09.16
1
כל מילה בסלע !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב26.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24