כיכר השבת

"אנחנו המקוריים"

קרב בתי חב"ד: "לא אשמים שאנרכיסיטים פתחו מתחרה"

תיירת בדרום אמריקה שנקלעה לקרב בין בתי חב"ד, גוללה את סיפורה ברשת, ומעניקה הצצה למאבק בין בתי חב"ד - מהזרם ה"מסורתי" ומהזרם ה"משיחיסטי". "זה מעורר רחמים" (עולם)

53
כיכר השבת | כ"ג באלול | 26.09.16
קרב בתי חב"ד: "לא אשמים שאנרכיסיטים פתחו מתחרה"
(צילום: Nati Shohat/Flash 90)

בתי חב"ד ברחבי העולם הם אחד המפעלים הבולטים ביותר שהקים הרבי מליובאוויטש זצ"ל ברחבי העולם, והוא כולל אלפי שלוחים מסורים שמפיצים את היהדות בפינות הנידחות ביותר. אלא שבשנים האחרונות, לצד השלוחים הנמנים עם הזרם ה'מסורתי' יותר בחב"ד, קמו יותר ויותר בתי חב"ד אותם מפעילים שלוחים המזוהים עם קהילת ה'משיחיסטים' בחב"ד.

מטיילת ישראלית שנקלעה לקרב בין בתי חב"ד המתחרים לעתים זה בזה, גוללה את סיפורה ברשת החברתית פייסבוק. לדבריה של המטיילת השוהה בדרום אמריקה, לאחר שהזמינה מקום בבית חב"ד בעיר פלאיה דל כרמן במקסיקו ושילמה את עלות סעודת החג, גילתה כי התבלבלה בין בתי החב"ד והזמינה מקום בבית חב"ד ה'מסורתי' במקום בבית חב"ד 'המשיחיסטי' עליו קיבלה המלצות טובות יותר.

בפוסט שהופץ ברשת כתבה המטיילת מ.ז.: "אני כרגע בטיול במרכז אמריקה. יודעת שראש השנה מתקרב בקרוב, חיפשתי מקום בו אוכל לחגוג את החג באווירה טובה ובכיף. אחרי המלצות בקבוצה הבנתי שהמקום שהכי מומלץ לעשות בו חג באזור שאני נמצאת בו כרגע זה בית חב"ד בפלאיה. חשוב לציין שאני לא דתייה, אני חילונית וכל מה שרציתי זה לבלות את החג באווירה של ישראל עם ישראלים אחרים".

בית חב"ד ה"משיחיסטי" (צילום: גוגל מפות)

"אז חיפשתי בגוגל בית חב"ד בפלאיה, מצאתי טופס, שלחתי פרטים, ושילמתי את הסכום שביקשו (15 דולר לכל אחת - בסה"כ 30 דולר אמריקאי)".

"אחרי שקיבלתי את הקבלה, הסתכלתי בפייסבוק וגיליתי שיש שני בתי חב"ד, ואחרי בדיקה נוספת, גיליתי שהבית חבד שהמליצו לי עליו הוא הבית חבד השני. קצת נבוכה ששילמתי מהר כל כך, ביקשתי מהבית חבד החזר על הכסף, מתוך טענה שמדובר בטעות שנעשתה בתום לב (חשוב לציין, כל התהליך לקח 10 דקות, כלומר לאחר 10 דקות בלבד שלחתי להם כבר מייל שאני מבקשת לבטל ושאני מתנצלת על הטרחה ושזה יעזור לי מאוד), בלי כעס, בלי דרישות, בנימוס ובבקשה, תעזרו לי".

"התשובה שקיבלתי חזרה: "אצלנו זה בית חבד, זה לא חיקוי". אמרתי להם שבכל זאת ,זאת לא הייתה הכוונה שלי, וביקשתי לבטל שוב. "אין לנו אופציה להחזר, ואנחנו לא אשמים בזה שאנרכיסטים פתחו תחרות, משתתפים בצערך".

היא כותבת בפוסט: "למה? למה העוינות הזאת? הרי המטרה היא לא אחידה? שלכל יהודי יהיה איפה לבלות את החג? אחרי הרבה מאוד בקשות, הבית חב"ד התעקש שמדובר בתקנון להם ואין מה לעשות בנידון".

"אחרי הרבה מאוד תסכול, אני מנסה לעשות ביטול מול חברת האשראי. אבל היחס הזה היה פשוט מעורר רחמים בעיניי. בעיניי זה סותר כל מה שאי פעם לימדו אותי על להיות יהודי, ואת כל האווירה של הישראלים בחול, הסולידריות, איפה היא?"

שליח חב"ד במקום סירב להגיב.

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
חשוב לציין כמה נקודות שכל חסיד חב"ד ומטייל יודע הרבי משיח וזה ברור לכל החב"דניקים כולל האנטים. לא תמצא מישהו שלא מאמין שהרבי משיח בית חב"ד בפלאיה של הרב חיים ברוד נפתח הרבה לפני שפתחו את הבית חב"ד של האנטי על ידי 'רב חב"די מעורער בנפשו' שכל מטרתו היא להילחם בשליחות של הרבי לכן הבית חב"ד המקורי והראש
מ27.09.16
35
הרפו ידיכם מקהילה קדושה. כל כמה ימים צריכים לשמוע ממכם לכלוכים שמצאתם מתחת השטיח. מענין שעל חסידויות אחרות וחוגים אחרים ששם יש הרבה יותר לכלוך ולא לכלוך מזוייף אז ככר השבת שותקים. צבועים נמאסתם! לפני יום כיפור זה מה שיש לכם באתר.. ללכלך על יהודים.. תתבישו!!!! (נש באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב27.09.16
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה 27.09.16

הצגת כל התגובות

33
ודווקא לכן איני מבין את ההתנהלות בסיפור הזה חשוב לזכור שהבעיה בחבד זה לא רק המשיחיות אלא הזלזול בהלכות תפילה ובשינה בסוכה וגם עיקום עיקרי היהדות והאמונה וכמו על תינוקות שנשבו אנו מרחמים עליהם ולא שונאים חו תן בליבינו שנראה מעלת חברינו אך לעיתים חייבים לומר תוכחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המסורתיים גם הם משיחים בסתר27.09.16
32
מהיכרות אישית עם שני המקומות הסיפור לא נשמע הגיוני אנשים מדהימים אחד אחד ועושים קדושת השם כול אחד בדרך שלו... ללא מחלוקת בינהם חבל שהתקשורת הופכת דברים לכאלו ענקיים מכלום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Shlomo 27.09.16
31
אתה חוצפן ברמה הזויה אין לך זכות לדבר על הרבי שלנו ככה!!!!! תזהר!!!! הרבי זה איש אלוקים וחבל עליך אתה ישמע צעיר וחסר שכל לפי התגובה אתה לא רוצה להסתבך איתו..... תזהר לדבר כך על צדיקים יחתיכת חסר דרך ארץ וחצוף!!! סתום ואל תדבר על הרבי שלי!!!!! אין לך זכות יא טמבל!!!!! כל עוד אתם לא בחבד אין לכם שום
1111127.09.16
30
אם הכתב היה עושה את העבודה שלו, היה מוצא שהשליח בבית חב"ד הזמין אותה ללא כסף, למה יש פה עיתונות צהובה עוד באלול!!!
Relativity27.09.16
29
חסידות חבד הוותיקה תמיד הייתה חסידות נבדלת משאר החסידויות גם ביחס האוהד לארץ ישראל ומדינת ישראל איש אינו מדבר או אף אחד לא יגיד כי הרבי האחרון של חבד היה רבי אחר רבי שנוי במחלוקת הוא לא הרבי האחרון שניאורסון מנחם מנדל היה אהובם של ישראל ושל היהודים בכלל וזו באמת החסידות האמתית אותם חסידים שוטים שבח
שושו27.09.16
28
תכתבי למערכת ותקבלי את הכסף בחזרה יש להם את email שלי ואל תבכי marcos México city (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי27.09.16
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.09.16
כל יהודי הוא שליח להביא את המשיח יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!! עצמות ומהות!!!!
כל מילה אמת 27.09.16
26
שנים רבות שקיימים ומתפתחים להם הבתי חב"ד המתחזים (המשיחיים) ותורמים לחילול שם שמיים.. חלק מקשיי הגלות
חיים טופול26.09.16
וחושבים שהאנטים הם המסורתיים! חבד=משיח! משיח=הרבי מלובביץ! הרבי מלובביץ=נשיא הדור (שהוא היחיד שהעיד על עצמו) נשיא הדור=המשיח שבדור הדור= דור השביעי דור הגאולה!!!!!
טיירע ברידער27.09.16
בבחירות האנתים הצביאו לג השמולנים והמשיחיסטים הצביאו לבן גביר הצדיק
יחי המלך12.02.20
25
אתם צודקים הענטים צהרי חבד פותחים איפו ורק שיש בית חבד של משיחיסתים קחה בחולון
איתן צבי03.02.18
24
לאחרונה הם מעלים ללא הפסקה את בעיות חבד
תמר27.09.16
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם27.09.16
22
ואם כל זה לא הייתי מחליפה את חבד בחיים.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני26.09.16
נולדים איתה..
מיילד27.09.16
21
מה את חושבת שכל הדתיים הם לא בני אדם תחשבי שיש להם שנים מקום של פעילות ופתאום קם מתחרה ואת כמו טיפשה אמרת להם בחוסר טקט מינימלי שאת רוצה את המתחרה אז ממילא זה התגובה ואם תחשבי קצת אני לא מבין במחירים אבל בכל זאת המחיר נשמע מחיר של מצחיק אז בכל זאת נראה שיש אנשים טובים בעולם ואת לא נראת חלק מהם לאחר
אלי27.09.16
20
בית חב"ד יש רק אחד, המקום השני זה חיקוי של בית חב''ד שמנוהל ע"י "פטריות"(וד&qu אם היט טעתה ביניהם זה ממש לא נושא לכתבה. בדיוק כמו א דםצשיכנס ל קופיז וכדו' ולא יהנה מהקפה ויבוא בטענות שבטעות הוא לא נכנס לקופיקס, טעות שלו הלך אחרי החיקוי... ולכם כיכר השב
יוסי27.09.16
19
על חוגים אחרים ביהדות החרדית - אין תלונות וטענות ===חב"ד עושים הרבה == כל הכבוד להם!!!!
רינה26.09.16
המון, הרבה, מלאן תלאפים, מליונים ,אפילו יותר מדי, כבר מתפוצצים מהעשיה שלהם, הגלובוס היה מפסיק להסתובב לולא חב"ד.. ועם המשיחיסתיים הוא מסתובב כל פעם לכיוון אחר..
בטלן27.09.16
18
כיכר השבת מביא סיפור מוזר 1 מאלף מה לעשות ההצלחה אוכלת אותם היית שם בשני בתי חבד שניהם מקבלים יפה עדיף גם אתם יודעים שכל החרדים נעזרים על ידי בתי חבד עדיף שתחליפו את השם של האתר לכיכר לשון הרע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק01.10.16
17
באופן עקבי אתם לכאורה מלבים מחלוקת ואש ומחפשים ממש מחפשים כתבות שליליות על חבד
קורא שמגיב27.09.16
16
הוא הגיע לפתוח בית חבד מתחרה באותה עיר. למרות ששנתיים לפניו כבר נפתח שם בית חבד. שכל חטאו הוא, שהוא כמו כל חסידי חבד מפרסם שהרבי מלך המשיח. ומאז הוא מתעסק בללכלך על יביאו וידידו... בטח שלא מתלהבים ממנו המטיילים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק27.09.16
מקסים. היית שם?
וואו04.11.20
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ממ27.09.16
שלא טוען שהרבי לא מת והוא המשיח
הרבי מלובביץ27.09.16
14
די לחפש את הבעיות בחבד ולהפיצם חבד תמיד היתה בראש ותמיד תשאר בראש יחי אדונינו מורנו ורבינו לעולם ועד ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמר26.09.16
13
אין דבר כזה בשום מקום בעולם ,בתי חב"ד לא לוקחים כסף ,אל תנסו להכפיש אותם בכוח ,ומי זו ה"תיירת " הזו ???? נשמע קצת מופרך ,שהרי שמענו רק צד אחד ,והצד השני אין מצב שלא יגיב ,תמיד בתי חב"ד מגיבים בשמחה ויש להם מה להגיב ,זה שלפי מה שכתבתם שהוא מסרב להגיב זה רק מוכיח שהכל שקר . (נשלח
משה27.09.16
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוכן לגנוב כסף מאנשים העיקר שלא יילכו למ27.09.16
11
ממליץ לכולם להסתכל בפיסבוק בקבוצה שנקראת 'פורום מטילים מרכז אמריקה' ולראת את הפוסט.. מדובר בתופעה חריגה מאוד אין עוד מקום אחד אפילו בדרום ומרכז אצריקה שיש שתי בתי חבד באותו מקום.. פשוט רחמנות על כותב הכתבה. ואין להאריך בדבר המצער "כל האומר לשון הרע שקול כנגד שלושה עבירות עליהם נאמר יהרג ואל יעבור
לא מאמין 27.09.16
10
משלמים להם כסף כדי ללכלך על חבד ? לא יעזור לכם כלום כי בכל העולם כולם אוהבים את חבד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד26.09.16
9
ולא בדרום אמריקה. כתב דיסלקט
קובי 27.09.16
8
מהיכרות אישית עם הרב של בית החב"ד המוסרתי בפליאה דל כרמן אני יכול לומר שמדובר בשליח יוצא דופן, הבן אדם אחד הרבנים היותר טובים שהכרתי, לא מחפש לעשות עסקים על מטיילים ולא מחפש סכסוכים מיותרים, בחור ישר ואמיתי. חבל שהבית חב"ד שלו לא זוכה לאהדה שמגיעה לה. בית חב"ד נקי ומסודר, תפילות כהלכתן, ארוחות כהלכת
רמי לוי27.09.16
אתה בטח מתכוון לחיים ברוד הצדיק,,,שמקבל כל אחד ואחת בסבר פנים יפות,, אז הוא מהמישחסטים,,,ושירבו כמוהו הישראל אמן
נתי27.09.16
7
ממש ממש לא מסרבים להגיב דיברנו עם התיירת והזמנו אותה לעשות חגים אצלנו על חשבון הבית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם26.09.16
שיראו פעם איך נראים חגים של יהודים.
מכניס אורחים27.09.16
6
אחרי טיול במקסיקו ובדרום אמריקה. נהנתי מאוד מכל הבתי חבד המעולים. וכמו ששרים שם הרבי שליטה המלך המשיח אין כמוך בעולם!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סמי יראים27.09.16
5
פעם היינו תמימים ותרמנו להם עד שגילינו שהם כת ולא לשם שמים! הכל אצלם זה כסף ופרסומת חינם!!!
משה26.09.16
ת
חומל ברוכים.27.09.16
זה בדיוק מה שאתה , אין לך מושג מה זה חב"ד יא טמבל , בחיים לא תרמת להם ּאני מוכן לחתום לך ,ואת זה רואים על פי צורת הכתיבה שלך מלאה שנאה לא ברורה בעליל כולל קנאה שאוכלת אותך עד עפר . בבתי חב"ד לא רק שלא לוקחים כסף מאף אחד ומי שרוצה לתרום יתרום בלי שום אילוץ ובטח לא דרך האינטרנט ...אלא כל מי
משה27.09.16
יש מבצע על "רגיעון של הדס"
מממ27.09.16
4
מיד מערכת האתר קופצת על ההזדמנות..על כך הרבי אמר "אותם השמחים למצוא תקלה" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הברדיצ'ובר26.09.16
3
הוא היה רב של שער חסידי שנקרא חב"ד. עשו ממנו אלוה לביזניס (להבדיל כמו יש"ו) הוא נפטר ויקום בתחיית המתים ע"י נביא אמת שקיים בדורינו. הוא לא דבר עברית לעם ואף לא הגיע לישראל. הוא לא עובר ייסורי תופת שהמשיח אמת עובר לכפר על עוונות העם. ואיפה הצניעות? ממתי אדמור גר בוילה פרטית משלו כשרוב היהודים חיים בע
משה27.09.16
אולי נשמע מתאים למשיח המילים שכתבת. אבל אחרי הכל, המקור לענינו של משיח הוא בתורה. הפוסק היחיד שמביא סימנים למשיח הוא הרמב"ם - כל סימנים אלו התקיימו ברבי מחב"ד. אפילו מרן יעקב יוסף חתם על כזה פסק דין
דעת תורה04.11.20
2
אתם פשוט גורמים שנאת חינם זה הכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כיכר השבת26.09.16
1
משום מה שאנשים נוסעים לחו"ל על הכל משלמים טיסות, מקומות בילוי וכו.. וכאן פתאום קופצים אוהו יש בית חב"ד שהדתיים ישלמו לנו שתעשה חשבון 15 דולר היכן היא תמצא מקום בעולם שזה התשלום על מס' סעודות אנשים מטילים בכל העולם מוצאים סכומי עתק ופה הם נופלים על בתי חב"ד שכאילו חייבים להם משהו לא כולם באמת מחפ
רעות27.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 20:39

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24