כיכר השבת

הכל עלילה?

החשדות החמורים נגד 'לב טהור': "לא נמצאו ראיות"

האם הטענות על הכת הקיצונית "לב טהור" - יתבררו כעלילה? הרשויות בישראל - משרדי החוץ והמשפטים, הודיעו כי "לא נמצאו ראיות המבססות את החשדות החמורים שהועלו" (ארץ)

29
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ד באלול | 27.09.16
מנהיג הכת שלמה הלברנץ
מנהיג הכת שלמה הלברנץ (מתוך טוויטר)

האם הטענות על "לב טהור" התבררו כעלילה? מתברר כי הרשויות בישראל בדקו את רוב הטענות שהועלו נגד אנשי הכת, וכל הטענות הקשות נמצאו לא נכונות.

בשנים האחרונות ניהלו בני משפחה של חברי הכת הקיצונית מאבק להחזרת בני משפחתם, בקנדה ובגוטמלה ערוצים שונים ערכו תחקירים נגד הקהילה והתקיימו דיונים בבתי משפט, אך כעת מסתמן מהפך בכל הקשור לחשדות.‏

בהודעה לתקשורת ששוגרה על ידי משרד החוץ ומשרד המשפטים נכתב כי "בשנים האחרונות הועלו בפני הרשויות בישראל חשדות חמורים בכל הקשור למתרחש בקרב קהילת "לב טהור". חשדות אלה כללו בין היתר, חשש לנישואי קטינים ואלימות פיזית ונפשית כנגד חברי הקהילה.

"משרד החוץ, פרקליטות המדינה, משרד הרווחה ומשטרת ישראל עוקבים מזה מספר שנים אחר ההתפתחויות בקהילה ועומדים בקשר עם הרשויות הרלוונטיות במדינות בהן הם מתגוררים, ראשית בקנדה וכיום בגואטמלה".

כך זה נראה מבפנים: העיתונאית שנכנסה לתוך 'לב טהור' (Inside LTז)

עוד נמסר כי "בעקבות חשדות שעלו גם בקרב רשויות החוק של גואטמלה, החליטו לאחרונה רשויות גואטמלה לקדם מספר פעולות חקירה כנגד חברי הקהילה, ובכלל זה כניסה למספר מבנים בהם שוהים חברי הקהילה. כניסת רשויות גואטמלה למתחם הקהילה כללה גורמי רפואה, עובדים סוציאליים, מתורגמנים ועוד. מדינת ישראל עמדה בקשר רציף עם רשויות גואטמלה סביב פעולות החקירה שהן ביצעו, באמצעות משלחת אנשי מקצוע ממשרדי הממשלה הרלוונטיים שיצאה למקום, ואשר קיבלה עדכון מהרשויות על המתרחש.

"המשלחת הישראלית עקבה מקרוב אחר פעילות רשויות האכיפה המקומיות ואף נזדמן לנציגים מטעם המדינה להתרשם באורח בלתי אמצעי אחר מצבם של דיירי הקהילה והילדים".

במשרדים מודיעים כי "התרשמותם של כלל הגורמים הינה כי בשלב זה של החקירה לא נמצאו ראיות המבססות את החשדות החמורים שהועלו. עם זאת החקירה בגואטמלה עדיין נמשכת. יובהר כי ככל הידוע לרשויות מדינת ישראל, לא נעצרו חשודים ולא הוצאו קטינים מחזקת הוריהם".

ממשרדי החוץ והמשפטים נמסר עוד כי "רשויות מדינת ישראל תמשכנה לעמוד בקשר עם רשויות גואטמלה ולעקוב אחר ההתפתחויות, הכל בכפוף לחוק המקומי ובמטרה להבטיח את שלומם של אזרחים ישראליים, רבים מהם קטינים, המצויים במתחם קהילת לב טהור בגואטמלה".

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
אחת הכתבות הנדירות שנכתבו בסגנון אובייקטיבי המעביר אינפורמציה בלתי משוחדת ונגועה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאת09.10.16
28
ברנס שישב בכלא על חטיפת ילד מהוריו הוא ידוע כמתעלל אפילו באשתו אם ילדיו שעזבה אותו והיא נמצאת בארץ הוא התעלל גם בבנו ובנכדיו שברחו ממנו אומרים שהוא רצה לקים יחסים עם בתו שסבלה סבל נפשי בגלל זה היא.ברחה לבד לארץ היום.היא נשואה וגרה בישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאהברנס06.10.16
27
בשמות בדויים...אורן ..תותה, אתה יודע טוב מאוד למה אין ראיות...אתם אירגון פשע שכולם מפחדים להעיד נגדכם...זה המזל שלכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עודד27.09.16

הצגת כל התגובות

26
בין ניגודיות אידיאולוגית לבין הסתה ורצח אופי ישנה תהום עמוקה. אדם יכול לא לחשוב כמו מישהו אחר, או לא לאהוב את סגנון הלבוש שלו וכד', אבל מכאן ועד לעוות את המציאות, לבדות סיפורים להשמיץ לקלל ולשקר בלי סוף - זו לא דרך. אפשר לדבר עם בעל פלוגתך, לשאול אותו לפשר התנהגותו, לבקש הסבר למעשיו (הוא לא חייב להש
"יושר"10.10.16
25
ראיתי את אתר הקהילה, חמוד, עם הרבה אינפורמציה, וגם תמונות של ילדי הקהילה. ריגש אותי מאוד, נדבתי חצי מהמשכורת האחרונה עבורם, מי שמעוניין שייצור קשר עם מישהו באתר שם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומית30.09.16
24
עודד טוויק כותב שבכסף אפשר הכל,הפוסל במומו פוסל. שנה טובה בשורות טובות ,צדק תמיד יוצא לאור! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורית27.09.16
23
תחליף שיטה. השקרים הרגילים לא עובדים. אולי תגיד שהם מאמנים את הילדים לקרקס באימונים קשים ומפרכים כל שעות היום בלי אוכל ושתייה,או אולי...בוא נחשוב ,מעמידים את הילדים כל הלילה ולא נותנים להם לישון,או מכניסים להם את הראש לאסלה ושופכים מים,שיהיה מעניין קצת אקשן-השתעממנו הקוראים נשמה. גם לא קשה לזהות אות
צברית10.10.16
22
לא... יחיו ויסבלו, יאכלו את הלב לאט לאט. יש מלך לעולם, המעניש לרשעים ומשלם שכר טוב לצדיקים. אבל הם סובלים? אם לעושי רצונו כך, לעוברי רצונו על אחת כמה וכמה. אשריכם לב טהור, עם ישראל איתכם! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון בניאן09.10.16
21
הייתי שם לפני כעשר שנים למשך כשלושה שבועות. מהתרשמותי קהילה שקטה וקטנה , נשים עדינות וצנועות מאוד בדרכן (לא רק בלבוש) , אירחו אותי יפה מאוד,דאגו לכל מחסורי בארץ זרה, הילדים היו משחקים בחוץ ומשתובבים ניראים שמחים ובריאים כמו ילדים אחרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותה27.09.16
20
יש זמן לכל המוסתים (לא המסיתים) לשוב לפני ה' בתשובה על קבלת הוצאת שם רע. ושמח לאיד לא יינקה. וה' הטוב יכפר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המעורר09.10.16
19
כמה שמנסים לקבור את האמת, לא מצליחים, האמת תמיד תצא לאור ותצמח, כי לשקר אין רגליים והוא נופל במוקדם או במאוחר. מזל טוב קהילת לב טהור! שנה טובה ומבורכת, והלוואי שמי שמבין שנעשה פה עוול יקום ויעזור כמו ששמח במפלתכם, אשריכם ישראל! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין30.09.16
18
אם אתם רוצים דוגמא "קטנה" לטכניקה של הטענות על הקהילה, תראו את הכתבה בעיתון הארץ של שי פוייגלמן, יש מישהי בשם "א", אמא של מישהי בקהילה שמספרת את האמת, שביקרה בקהילה, ראתה שהכל טוב ויפה. אחר כך הסיתו אותה, וגם בגלל סכסוך משפחתי ואובססיה, שינתה את עורה ופירסמה בעיתון הזול "ישראל היום" דברים של הזיות
העוקב27.09.16
17
ראוי לציון, אבל חבל שהשחיל עוד פעם בפתיחת הכתבה "הכת הקיצונית", זה לא אינפורמציה, זו הבעת דעה סובייקטיבית, בפרט שהוא מדווח אחרת בכתבה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
להיות יותר ישר10.10.16
16
מכירה את הקהילה מקרוב. הכל שקרים ובדיות. גם קנדה וגם גואטמלה בדקו וראו שהטיפול בילדים הוא לעילא ולעילא -לא פחות. ועכשיו גם מדינת ישראל הנהדרת הבינה עם מי יש לה עסק . כייף לשמוע ומאוד משמח ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם27.09.16
15
בורא עולם הוא המנהיג של העולם ואף מסית ומדיח לא יצליח במזימתו השטנית בסוף כולם יבואו על עונשם עודד טוויק אורית כהן והשותפים שלהם מאחורי הקלעים אין לכם מחילה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא על כל הלשון הרע והנזק שנגרם לקהילת לב טהור הצדיקים יש הודעה חד משמעית ממשרד המשפטים והחוץ שאין ראיות לכל העלילות.
אטיאס01.11.16
14
עובד אתה כל הזמן כותב על נחמן שמתחבא מאחרי שמות, למה אתה מסתתר מאחרי השם עודד?! חחחח... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משתעשע עם מס' 809.10.16
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם27.09.16
12
עכשיו נשאר רק שיתלו את המן האגגי הרשע ושאר העמלקים על העץ ויעשה בהם מה שזממו לעשות. אמן ואמן!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי20.10.16
11
אני שמחה בשמחתכם במיוחד שגילינו את פרצופם האמיתי של המשפחות המסיתות והמרושעות שהעלילו. עלילות שווא על קהילה טהורה ויהודית תעשו וידוי תשובה לפני יום הדין. יש בורא לעולם מי שעדיין לא יודע !!!!
ספיר29.09.16
10
מדובר במשפחות חרדים ..למה שיעזרו להם? בושה למדינת ישראל
אברהם27.09.16
9
עובד המכונה עודד איפה אתה פאפי ירדת למחתרת קיבלת נוק אווט תתכונן להעמדה לדין על הסתה זה נבדק עם גורם משפטי אכלת את הכובע יש דין ויש דיין תעשה חשבון נפש !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מליחי30.10.16
8
עוד פעם עובד טוויטי האנאלפאבת?! חחח... שב בחור האלקטרוניקה המוזנח שלך בראשל"צ בשקט. שיגעת את המוח לאנשים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמוס09.10.16
7
"כניסה למספר מבנים בהם שוהים חברי הקהילה" - כניסה?! פריצה בארבארית, שבירת דלתות וניפוץ חלונות, כניסה בשש בבוקר לבתים עם תת מקלע!סליחה, אבל לזה לא קוראים כניסה. לא מאחל לאף אחד ש"ייכנסו" לביתו כך. רק למי שייזם את זה, "כאשר זמם לעשות כן יעשה לו". ראש השנה בפתח!! יום הדין קרב! מידה כנגד מידה לא בטלה! ע
דודי27.09.16
6
גם אם אין שוב דבר. אנחנו מומחים בזה, כבר עשינו הרבה דברים דומים לזה בששה העשורים.
מדינהת ישראל27.09.16
5
אתה לפני משפט בית דין של מטה ובית דין של מעלה מה מחכה לך על כל השקרים וההסתות המרושעות. קח לך פרקליט טוב חיפשת תשומת לב קיבלת בהפוכה !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גאקו הדייג01.11.16
4
זה מצחיק, מפרסמים שלא נמצאו ראיות לגבי האשמות החמורות, אחרי כמה פשיטות בהפתעה, ועדיין מכנים אותם "כת".... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלכס30.09.16
3
סוף סוף האמת יצאה לאור ונתבדו כל עלילות הדם שנרקמו סביב קהילה יהודית טהורה שאפו לכל הגורמים לכך אך מי ישלם את הנזק הנפשי והכלכלי שנגרמו לקהילה ולילדים בפרט הם עברו מסכת ייסורים ותלאות עד אין סוף שיקום איזה טיקון יהודי עם לב. רחמן שיפצה במעט אותם כעת צריך להעניש את המסיתים מהארץ הם ידועים לרשויות
אורן27.09.16
2
תשאלו תילדים בעצמם והם חענו שמרביצים להם..ואז תראו את זה לשר החוץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה30.10.17
1
גם הגאון הצדיק, בעל החסד המפורסם רבי יהושע לייפער שליט"א, נשיא ממלכת התורה "עוז והדר" תומך בקהילת לב טהור ומגנה את הרדיפות. והכוכבים יזהירו כזוהר הרקיע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ממלכת התורה "עוז והדר"30.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24