כיכר השבת

פרסום ראשון

תושבי אלעד לא יקבלו צ'קים: "פרוש נקט בצעד חד-צדדי"

ראש עיריית אלעד הודיע דרך העיתונות על כוונתו להקים בית קברות וחברה קדישא עצמאיים, וגרם ל"חברה קדישא תל אביב" לעצור את התמיכה הכלכלית המסורתית באברכים תושבי העיר (חרדים)

13
חיים אבני | כיכר השבת | ז' בתשרי | 09.10.16
אברכים, אילוסטרציה
אברכים, אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat / Flash90)

ראש עיריית אלעד ניתק את הקשרים עם חברא קדישא תל אביב - מאות אברכים נותרו ללא תמיכה: מאות אברכים בעיר אלעד, שהתרגלו בשנים האחרונות לקבל תמיכות מארגון חברה קדישא תל אביב (גחש"א) לקראת חגי תשרי, הופתעו בימים האחרונים לגלות שהשנה - הופסקה התמיכה. התושבים החלו לבדוק את העניין לאחר שהתמיכה המסורתית בוששה מלהגיע, או אז התברר להם כי בעקבות צעדים שביצע ראש העיר, החליטה גחש"א לגרוע את העיר ממצבת התמיכות הדו-שנתית שלה.

גורמים המעורים בנושא אמרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי בחודשים האחרונים החלה עיריית אלעד לפנות לארגון חברה קדישא פתח תקווה על מנת שאנשיו יקברו את המתים מאלעד - זאת במקום חברה קדישא תל אביב שקברה את מתי העיר עד כה.

במקביל, הודיע פרוש דרך העיתונות על כוונתו לפתוח ארגון חברה קדישא עצמאי בעיר, כמו גם בית קברות עצמאי. הצעדים החד-צדדיים גרמו לחברה קדישא בתל אביב להחליט לגרוע את העיר מרשימת הנתמכות. כך, מצאו את עצמם כ-650 אברכים שנהנו עד כה מתמיכה שנתית בסך כולל של מיליון שקלים - בלעדיה.

ארגון החברה קדישא החדש שמתכנן פרוש להקים, אמור להיות תחת חסותה של חברה קדישא פתח תקווה, במקום להיות תחת חסותה של חברה קדישא תל אביב. לטענת גורמים בעיר, הצעדים נגד החברה קדישא ת"א בוצעו ללא שום תיאום והגיעו בהפתעה גמורה.

גורמים בעיריית אלעד אמרו ל"כיכר השבת" כי הצעד של חברה קדישא תל אביב מובן, וכי הם פועלים על מנת לפתור את הנושא. "ראש העיר ניתק במפתיע את הקשר. אי אפשר לבוא עכשיו בטענות לח"ק שלא תומכת באברכי העיר שאיננה קשורה עימה יותר" אומרים הגורמים שאף הפנו האשמה כלפי ראש העיר, ישראל פרוש, שלטענתם "עשה צעד חד צדדי בוטה ללא שום תיאום. אנחנו לא מבינים מה גרם לו לפעול בצורה כזו, שבהכרח פוגעת במאות אברכים מהעיר".

גורמים בחברא קדישא תל אביב מאשרים את הפרטים וטוענים כי לא מדובר בצעד נקם חלילה, אלא בצעד מתבקש. לדבריהם: "אין לנו שום בעיה עם פתיחת חברה קדישא עצמאית בעיר, זהו צעד מבורך, אבל זה לא מאפשר לנו להמשיך לתמוך באברכי העיר, זה אסור לנו על פי הנהלים, לא נוכל לתמוך בתושבי עיר אליה איננו קשורים, עם כל הצער שבדבר".

גורמים בעיריית אלעד אמרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי בשעות האחרונות פועלים גורמים מקצועיים בעירייה על מנת לפתור את הבעיה, אך נתקלים בבעיות מכיוון לשכת ראש העיר. מנגד, גורמים בחברה קדישא תל אביב מכחישים את הדברים וטוענים כי לא קיבלו שום פניה מהעירייה עד כה.

מעיריית אלעד לא נמסרה תגובה.

מחברה קדישא תל אביב נמסר בתגובה: "לחברה קדישא ת"א אין כל סכסוך עם עיריית אלעד חלילה, ח"ק ת"א תמכה במשך שנים בסכומים של למעלה מ-10 מיליון שקל בתושבי אלעד בימי הפסח ובחגי תשרי. ח"ק ת"א פועלת על פי התקנון שקובע כי חלוקת צדקה מתבצעת לערים שבתחום טיפולה ושיפוטה. לאחרונה הודיעה עיריית אלעד באמצעות העיתונות המקומית כי היא מקימה בית עלמין עצמאי וח"ק עצמאית ומשכך תושבי אלעד אינם זכאים עוד לחלוקת צדקה על ידי ח"ק ת"א, בדיוק כפי שתושבי ערים נוספות דוגמת מודיעין עלית או אשדוד שאינם מטופלים ע"י ח"ק ת"א, אינם זכאים לקבלת תמיכות".

תוכן שאסור לפספס
13 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
תוקפים את פורוש. תענוג כמה אני מחכה לזה. תתקפו אותו גם על זה שהוא מקים בניינים בעיר גם על זה שהוא מביא ישיבות גם על זה שהוא אוסף כסף לעניים לקברים שאין להם לשלם העיקר תתקפו איזה כיף לי הצלחתי יניבוש
יניב10.10.16
11
????????? האם פרוש ישלם מכיסו את ההפסד של מענק החג למאות אברכי אלעד?
אברך מאלעד09.10.16
10
יה' שבוי בידי עסקנים???????????
אריק09.10.16

הצגת כל התגובות

9
 כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה--הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא:  לפי שאסור ליהנות בדברי תורה, בעולם הזה. י  אמרו חכמים, כל הנהנה מדברי תורה, נטל חייו מן העולם.  ועוד ציוו ואמרו, לא תעשם עטרה להתגדל בהם, ולא
רמב"ם..10.10.16
8
מצד אחד הוא דואג לחברים שלו לעוד כמה עשרות עבודה בעיר מנכ"ל סמנכ"ל פקדים מזכירות בנין שאחד החברים שלו יבנה ויושכר לח"ק ל3 שנה ועוד מנהל עבודה קברנים שוטפים את המתים חופרי קברים ועוד זה ראש פוליטיקאי מי שם את הפתק שלו עכשיו קיבל קיצוץ של כמה לירות גמר חתימה טובה ושלא יהיה צורך בבית הקברות
הנושרת מפתוחי ח10.10.16
7
צריך לבחון אם לא מדובר בכסף אסור לא נראה שאנשים ששילמו ממיטב כספם לחלקה יודעים למה מיועד כספם נראה כמו חילול השם כל העסקנות הזו
חיים10.10.16
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הגזלנים הגדולים09.10.16
5
שרוליק פרוש עושה פוליטיקה קטנה נגד מנלה מהח"ק על גבם השחוח של האברכים המסכנים רק בגלל חטאו הנורא...חסיד גור איש של ליצמן לא יאומן שחיתות במיטבה עד מתי נסבול מהפריץ בעירנו...איפה הנציגים שלנו כולם שותקים איפה דרעי איפה צורי איפה גפני??????? חייבים להטיס אותו מפה וכמה שיותר מהר כל יום שהוא פה נז
יניב09.10.16
4
שנת כספים חדשה בפתח אז למה לעבוד אלילי כסף וזהב של שנה ישנה?.. אוי גאוועאלד!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארנולד10.10.16
3
עד היום ידענו שחברא קדישא עוסקת בקבורת מתים. ממתי חברא קדישא היא גם קופת צדקה? אה הכל הולך מכספי העושק שהם עושקים אנשים בשעת צערם וגובים מהם עשרות ולפעמים מאות אלפי שקלים עבור חלקות קבר שמעולם לא היו שייכות להם? שיחשבו על זה המסכנים ש"אבדו" 400 שקל כמה נורא...
יוסי10.10.16
2
סופסוף יש כאן ראש עיר שעובד ומזיז דברים, כביש פרוש,בניית מאות !!! כיתות, אירועי תרבות, עכשיו גם בית קברות, כל הכבוד לו, יחי ראש העיר לפחות לעוד שלוש קדנציות, ולא יעשו עלינו שוב סיבוב בפוליטיקה הארצית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יניב10.10.16
1
'💞💖💕💓💔💗 (נש באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
zviel 09.10.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24