כיכר השבת

סוער בטבריה

התלמידות מיררו בבכי: סגרו לנו את הסמינר

הנהלת סמינר "עטרת רחל" הודיעה לתלמידות והוריהן על סגירת הסמינר לחלוטין לאור התערבות משרד החינוך בקבלת תלמידות. בתגובה, פתחו התלמידו בבכי • צפו בתיעוד (חרדים)

122
ישראל כהן | כיכר השבת | ט' בחשוון | 10.11.16
(צילום: באדיבות המצלם)

בעקבות ההתערבות של הנהלת המחוז החרדי במשרד החינוך בהליכי קבלת התלמידות לסמינר "עטרת רחל" בעיר טבריה, זאת לאחר שבהנהלת הסמינר התנגדו לקבל בת שלא התאימה לסמינר מסיבות חינוכיות, החליטו בהנהלת הסמינר להודיע על סגירתו.

ההחלטה התקבלה לאחר שבחודשים האחרונים הופסק תקצוב הסמינר, בגין עמידתם האיתנה שלא לאפשר למשרד החינוך התערבות בנושא, ובעקבות השימוע שנערך במשרד החינוך בשבוע שעבר בו הוסיפו לאיים בסנקציות נוספות.

הנהלת הסמינר הודיעה לפי מספר ימים לתלמידות ולהוריהן, כי לאחר התייעצות עם גדולי התורה, הוחלט על סגירת המוסד החינוכי כבר בימים הקרובים.

סמינר "עטרת רחל" הינו סמינר כלל מגזרי ורוב מוחלט של תלמידותיו הן ספרדיות.

יצויין כי בכל הנוגע לסמינר "עטרת רחל" בטבריה, התלמידה שנדרש לקבלה כבר מסודרת ולומדת במוסד אחר באופן המשביע אף את רצון ההורים שאין ברצונם להעבירה, כך שכל המשך הטלת הסנקציות והדרישות השרירותיות לקבלת התלמידה נועדו אך ורק להוכיח להנהלה, כי בסמכותו של משרד החינוך להתערב בהחלטות בכל נושא ולכפות את דעת המשרד בניגוד לדעת גדולי התורה.

אבי התלמידה אינו מעוניין כלל וכלל להעביר שוב את בתו לסמינר "עטרת רחל", שכן מבחינתו הפרשה הסתיימה ובתו מרוצה במקום לימודיה הנוכחי, אך לדבריו, מהמחוז החרדי מתקשרים ופונים אליו שוב ושוב, שיפנה וידרוש שבתו תתקבל בדווקא לסמינר "עטרת רחל".

לאחר שבהנהלת הסמינר הבינו, כי במצב הנוכחי אין ביכולתם להמשיך ולקיים את הלימודים כסדרן, עקב עצירת תקציבים מוחלטת של משרד החינוך וכאשר גם רישיון הפעלת הסמינר מוטל בספק, התקיימו התייעצויות ממושכות עם גדולי התורה מכווני הדרך של הסמינר, והוחלט כי כבר בימים הקרובים יופסקו הלימודים בו לחלוטין.

טרם הודעת ההנהלה לתלמידות והוריהן על סגירת המוסד ניסתה הנהלת הסמינר לפנות לראש עיריית טבריה יוסף בן דוד, על מנת שינסה וימצא פתרון לבעיה, על מנת שעשרות בנות לא תמצאנה את עצמן ללא מקום לימודים באמצע השנה, אך גם ניסיון זה לא צלח.

בימים האחרונים כינסה המנהלת את התלמידות והודיעה להן כי כבר בימים הקרובים ייסגר התיכון, כשהיא מוסרת בידיהן מכתב להוריהן על כך שלא נותרה בידי ההנהלה ברירה אלא לסגור את המוסד.

במכתב נכתב: "מזה חודשיים ימים אנו נתונים בלחץ כבד להיכנע לתכתיבי משרד החינוך ולקבל לשורותינו תלמידה בניגוד להחלטת הוועדה הרוחנית. התערבות זו של משרד החינוך נאסרה ע"י כל גדולי ישראל מכל החוגים והזרמיים ובוטאה באופן גלוי ופומבי מעל גבי העיתונות החרדית ובמועצת גדולי התורה.

"בתחילת השנה הנוכחית, מפאת התנגדותנו ועמידתנו העקבית על עקרונותינו, הופעלה נגדנו סנקציית עצירת תקציבים, ומזה חודשיים ימים משרד החינוך מעכב את תקציב ביה"ס, וזאת על מנת לחנוק את פעילותנו. עקב כך הננו להודיעכם כי אנו נאלצים לסגור את שערי התיכון, וההליכים לסגירתו יחלו בימים הקרובים. הודעה על מועד מדויק תגיע בהקדם. נא היערכו בהתאם. החל מיום שני הלימודים יתקיימו במתכונת מצומצמת עד השעה 12.15. בכבוד רב - הנהלת העמותה".

ההודעה הכואבת גרמה לסערת רגשות גדולה בקרב התלמידות, שרבות מהן פרצו בבכי והתבטאו בכאב כי "לוקחים להן את הבית השני שלהן".

בסיום הלימודים פנו הבנות באופן ספונטני לעבר בניין העירייה הנמצא בסמיכות לבית הספר וביקשו לשוחח עם הנהלת העירייה ומנהלי מחלקת החינוך, שיפעילו את כל כובד משקלם וימנעו את סגירת המוסד החינוכי שאליו הן מתייחסות, כאמור, כביתן השני.

לאחר שראש העיר יוסי בן דוד נוכח בפרץ הרגשות שבו נמצאות כמאה תלמידות בית הספר, הזמינן לאולם מליאת המועצה, שם שמע והאזין למצוקתן, כשהוא מבטיח כי יעשה ככל שביכולתו לפתור את הבעיה, כשהוא מבקש מהתלמידות והוריהן שייתנו לו מרווח זמן של פעילות.

אבי הילדה מסר בתגובה ל"כיכר השבת": אני רוצה להגיב לטענת המנהלת שמופעל עליי לחץ מהמחוז החרדי, זה שקר וכזב לא פנו אליי אפילו פעם אחת כדי שאני אתעקש שהילדה תלמד בעטרת רחל, ההפך הוא הנכון שאחרי שהילדה התחילה ללמוד במוסד אחר פנו אליי אנשים מטעם ההנהלה, אם אפשר להחזיר את הגלגל אחורה שהילדה תחזור לעטרת רחל. כמובן שאנחנו מתנגדים כי ילדתי אינה משחק בתאטרון של אף אחד. כמו כן, אנו שמחים שהילדה נקלטה במוסד מצויין ב"ה, אבל להגיד שאנחנו שבעי רצון מזה שהילדה נוסעת שעתיים כל יום לכל צד בשני אוטובסים זה מגוחך, ונכפה עלינו.

כשאני משוחח עם המחוז החרדי נמסר לי חד משמעי שהמצב שנוצר כבר לא נוגע לביתי אלא בטיפול המחלקה המשפטית של משרד החינוך מול ההנהלה וחבל שהנהלה מנסה לגרור את הסיפור אלינו.

חשוב לי להוסיף, שהובן כי מבחינתי הפרשה הסתיימה בזה שהילדה התחילה ללמוד במקום אחר. אך זה בכלל לא נכון. עד שלא יתנצלו על זה שהכיפשו את שמה של בתי ועל הוצאת שם רע שיצאה על בתי הפרשה מבחינתי לא הסתיימה".

תוכן שאסור לפספס
122 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
66
מי שגר בטבריה יודע אל מה מדובר אני גרה ליד הילדה שהם לא קיבלו ובאמת גועל נפש מצידם היא ילדה טובה הרבה יותר מהתלמידות שלהם היא מצאה תיכון אחר מיחוץ לעיר והרבה יותר טוב לה היא מאושרת וחשוב לציין שביסודי היא למדה אצלם בעטרת רחל גועל נפש איכס
סיון09.04.18
65
אז אם לא קיבלו מישהי אז יש סיבה טובה.
ספרדי12.11.16
על מורים שדנים דיני נפשות מאומד ומשמועה, ומה יש לנו עוד להוסיף על דבריו?
רפאל13.11.16
64
הם מרשים לכם אינטרנט????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרב11.11.16

הצגת כל התגובות

63
.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הקב"ה11.11.16
62
במקום שיסגרו לאהרון רמתי את הסמינר סגרו להם,עולם הפוך
אריק11.11.16
61
יותר פשוט לפטר מנהלת שלא מקבלת תלמידה על סמך שמועות,מציע לחזור על הלכות לשון הרע ולהבין מה המשמעות, תלמידה מורחקת עם שם רע,בית הספר נסגר,,, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד11.11.16
60
הוועדות של הסימנרים והבתי ספר מתעללים כלשנה בהורים על כלום ואם בכל זאת הם רוצים להחליט את מי להכניס שיממנו את עצמם לבד
ארי11.11.16
59
לפני שהלכנו לראש העיר כולם בכו והיו במצב לא טוב כשהגענו אליו המצב עוד היה רגוע לאומת מה שהיה וכן אנחנו רוצות את הבית ספר שלנו וזה לא קשור לשום ספרדי או אשכנזי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם11.11.16
58
לפני חודשים בקו המערכה היה כתבה שהסמינר נרשם מדי מאוחר ולכן לא מקבל תקציבים ואן לו יצר הרע להירשם לעוז לתמורה אז איך פתאום סוגרים כי לא קיבלו בת פשוט זה נשמע יותר טוב
חיים11.11.16
57
יש שם כ-100 תלמידות ואף אחת מהן לא אשכנזיה, רק המורות אבל הבית ספר ספרדי לכלדבר!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמידה מהבית ספר הזה!10.11.16
56
היא מליון אחוז לא היתה מסכימה ככה להיחשף לאינטרנט ולהפוך לנושא לדיון אני מכירה אותה מקרוב מאוד
שלו10.11.16
אז תן לי דבר אחד שבאמת אתה מכיר אותה
משהי15.11.16
55
אף בת שם לא אשמה שביה"ס שלה החליט לא לקבל בת אחרת. זו רשעות שאין כדוגמתה לתלוש בנות באמצע שנה מהמורות, מהחברות ומכל האווירה שהתרגלו אליה! מרגש לראות איך הבנות בוכות על סגירת בי"ס - זו האמירה הכי חזקה שיכולה להיות.. צל"ש לביה"ס הזה.
מורה במקצוע10.11.16
54
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיבכו10.11.16
לא קשור לשום דבר
הבנו10.11.16
53
זה נראה שלכול הבנות בסמינר הנ"ל יש אינטרנט שכולם מגיבות כאן וכולם כותבות אני הייתי אחת מאלו... מעניין אם כך מה הרמה הרוחנית של זאת שבכל זאת לא התקבלה ?
המורה לצניעות14.11.16
52
זו זכותה המלאה של ההנהלה לא לקבל תלמידה שאינה מתאימה!!!
רחלי 11.11.16
51
הגיע הזמן שכול הסמינרים שלא מקבלים בנות יסגרו ויעשו סוף לבלגן הזה די באמת נימס ואני שמח מאוד לראות את התמונה של התלמידות בוכות ותחשבו בבקשה על הילדה בבית שיושבת שלוש חודש בבית ועל ההורים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רמבו11.11.16
בא נראה אותך לא מתקבלת לסמינר חוץ מזה מה הכפת להם מה את לא יהודיה היהודים הם רחמנים בישנים וגומלי חסדים רחמים זה מה שהם מבקשים רחמים 😢😢😢😢 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
11.11.16
50
מה נסגר איתם הבת שובצה אז מה אכפת להם!!!
יוסי10.11.16
49
יפה מאוד !!!!!
יניב10.11.16
48
א. בתור תלמידה ההיתי שמחה שסוגרים את הבצפר שלי. ב. עכשיו ברצינות. למה??? מה הן עשו??? בוא ניראה מה יקרה אם סוגרים בית ספר חילוני ואי ואי לא מקנא בבנט..... מה יקרה אם יסגרו לבן של המפקח את הבצפר...... חצופיםםם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
1111110.11.16
47
לסגור לבנות בהמצע שנת לימודים את הסמינר זה חוצפה וחוסר חינוך צריך לפטר את ראש העיר !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוריה14.11.16
46
נ
טוביה11.11.16
45
דחילק, בדיוק ברגע ההודעה על הסגירה היתה שם מצלמה שקלטה תלמידה אחת בוכה ומורה (שלכאורה יותר מצטערת מאחר ותיותר ללא עבודה) לא ממש בוכה. התלמידות קבלו הודעה להורים שהסמינר יסגר בשבוע הבא (לא ממש סגירה. רק קיצור יום הלימודים). מה קרה שכולן קמות והולכות? אה, אולי פשוט ההודעה התקבלה בסוף היום. אז מה יש לצ
במאי10.11.16
עושים קצת רעש מאיימים שהסמינר נסגר ואז ראש העיר דואג לעשות סדר וללכת לפי הראש של המנהלת
בוז'י12.11.16
44
שכל פעם שלא מקבלים אותן לאיזה סמינר הן עושות כזה בלאגן... וזה בעצמו מצדיק ומוכיח את הצדק באי קבלתן. לא קיבלו אותך למקום מסויים? תשתקי ותנסי מקום אחר.
ספרדי10.11.16
אתה ספרדי ואתה צוחק על ספרדיות...
אליעד נחום10.11.16
בוא נראה אותך עומד בזה ש לא מקבלים ת'ילדים ש לך בשום מקום רק בגלל שאתה ספרדי ואני ספרדיה, ואני גאה בזה מאד!!!!!!! אני לא מנסה להסתיר את זה שאני ספרדיה...
אביטל10.11.16
קודם זה תיכון איזה סמינר יקבל את הבנות שהן להם מסגרת לימודית אז לפני שמוצאים מילה מהפה חושבים בקרוב לאחיות שלך ואז נגיד .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
c10.11.16
שיסגרו לכם את כל הסמינרים שלא תקבלו שקל רשעים ארורים עושים פוזות לא תקבלו שקל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אא10.11.16
אני ספרדי ואני מתבייש כל פעם שסיפור כזה קורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי10.11.16
43
איך המנהלים יחתנו את הילדים לא יסגרו במאה אחוז
חיים10.11.16
42
מישהי יודעת אם המורה שם משפחתה ברווקות הוא רוטלוי?
מיכל15.11.16
41
רק כעת אתם יודעים לבכות ולצלם באתר היכן התמונות של בנות רבות במשך שנים בוכות בשקט בבית עם עצמם ועם ההורים שלהם? בנות שרצחתם בלי להניד עפעף העיקר שאוכלים ''מהדרין'' מעוותים שכמותכם יש לסגור את כל המוסדות שמקיימים אפליה גזענית
autk11.11.16
אם לא מקבלים יש סיבה!! גם אני בזמנו לא התקבלתי לכמה סמינרים כי יש לי מחשב ואינטרנט בבית ואני מבינה אותם! הלכתי לסמינר שמתאים לי .. ותאמינו לי הכי נהנתי! אז זאתי שלא קיבלו יש סיבה למה ולא צריך לגרום להרבה בנות להיות בבית בגלל ילדה אחת!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוריה14.11.16
40
כל הכבוד למשרד החינוך!!!! יש דין ויש דיין ,אנחנו במדינת חוק!!!!! פעם הבאה יחשבו אלף פעם אם להפלות בת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית11.11.16
39
אם לא היינו עושת את כל המאומות האלה הם לא היו שומעים בכלל את דברינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודית11.11.16
38
חחחחחחחחחחח
12310.11.16
37
ומה אומר סגן שר החינוך???
ירושלמית10.11.16
36
האינטרנט אשם הטכנולוגיה אשמה רק אנחנו חכמים ונבונים ובשום מקרה אנחנו לא אשמים רק גזענים ומקופחים.
גזען10.11.16
כולכם חפרנים. ו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלמוני10.11.16
35
תבכו עוד מגיע לכם אהבליות מה עם אותן בנות שלא היתקבלו והן בבית הא? אתן מסודרות יאלה עופו הביתה אתן והמורות הזבליות הללו
אגו וגאוה אתן16.11.16
34
עצוב. עצוב שזה הגיע לזה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמידת מכללה11.11.16
33
יש לפעול בדרכים המקובלות ולא לפנות לאפיקים מגוחכים של הצגת בנות שהתבקשו להעמיד פני בוכיות בפני המצלמות. זה לא ראוי, לא מכובד ולא רציני.
דוד10.11.16
מעניין אם היו סוגרים לך את מוסד הלימוד עם החברים שאתה אוהב איך הייתה מגיב אבל כנראה אף פעם לא הייתה קשור למשהו בשביל שתבכה באמת..רק בחיזיון מול המצלמה.. אדיוט!!
שיר13.11.16
ושום דבר לא מתוזמן ובטח לא מול המצלמות אוקי? אז כן אנחנו לא רוצות שהבית ספר שלנו יסגר ואם לא היינו עושות את כל זה כלום לא היה עוזר
יהודית11.11.16
אני לא מבין את לומדת שם ומגיבה ע"כ באינטרנט המנהלת מאשרת לכם אינטרנט ???
בניהו12.11.16
מה הבעיה??? בחייאתתתת זה כיכר השבת מה אתם עושים סיפור שבנות סמינר גולשות לאתר הזה?? מה הבעיה???
שיר13.11.16
בחייאתתת זה כיכר השבת ובוודאי שיהיה סיפור שבנות גולשות באינטרנט לאתר זה או אחר זו באמת בעיה..... ועכשיו מעניין אותי מה המנהלת היתה אומרת על כך......
שירה13.11.16
יחתיכת אידיוט
פלוני11.11.16
32
למה הורדתם את התמונות???
מממ10.11.16
31
כולם יודעים שבטבריה זה הבדל ענק בין החרדים האמיתיים ואלו שרוצים להיות חרדי אבל חיים בלי גדרים... הסמינר הזה נראה כמו חרדי אמיתי. זה טעות נורא גדול לרצות לדחוף בת בתוך סמינר שלא מתאים לה. זה גם סיבה נכונה לא לרצות לקבל תלמידה כזאת בפרט בעיר כזאת. החרדים האמיתיים כבר הרבה שנים מאבקים על טהרה בחיים...
chaya10.11.16
30
תיסגרו את כל המוסדות האלו, אנשים מושחתים נמאסתם!
יחס10.11.16
גם במכללות ואוניברסטיות .מי שלא עומד בקריטריונים.לא מתקבל
אתה מפגר ?10.11.16
29
רציתי לומר שאני תלמידה מהסמינר הזה וזה ממש חןסר צדק מה שעשו פה!!! בגלל ילדה אחת שלא עמדה בתקנון של בית הספר ולא רצו לקבל אותה...86 תלמידות צריכות לחפש מקום לימודים אחר?!?! איפה הצדק? אם היא היתה הולכת לפי התקנון ולפי מה שמבקשים ממנה היו מקבלים אותה! היא בחרה שלא! אז שתחפש לה מקום אחר!! אבא שלה הלך
מישהי חסרת אונים12.11.16
בפעם הבאה שאת מתחפשת לתלמידה, השתדלי לעשות זאת בצורה מעט יותר משכנעת!
רפאל13.11.16
לאבא ולילדה הזאת אין מחילה והם ישלמו על זה!! על תדאגי ה' יעניש אותם.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוריה14.11.16
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי11.11.16
27
צודקת!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודית11.11.16
26
למה שהמורה תהיה שמחה? הרי היא גם מפוטרת עכשיו מהעבודה שלה....שמי יודע כמה שנים הייתה שם והתרגלה.. קצת שכל בריא לא יזיק ולא כל הזמן להתמסכן
רחלי10.11.16
25
הגיע הזמן ככה צריך לעשות לכל הרשעים שלא מקבלים בנות...הבת שלי ברחוב בגלל שלא קבלו אותה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יגאל כהן 10.11.16
ובגלל הגנים הדפוקים שהורשת לה.
הבת שלך10.11.16
24
כל הצביקה כהנים הכוחניים שחושבים שהצדק והאמת רק בצד שלהם.
זבלים10.11.16
עלובים ונחיתיים.
צודק10.11.16
23
חחחחחחחחחחחח
חחחח10.11.16
22
טוב אני חושבת שהם הגזימו קאלק לא מתאימה לתיכון חצי מהתיכון שם עם אינטרנט ואפילו טלויזיה וזה לא קשור בכלל לאשכנזים או ספרדים כי חצי מהתיכון שם הוא ספרדי והם הגזימו עם "הבכי" אולי 3 בנות בכו רובן היו בהלם גדול ולא בסוף הלימודים הן הלכו לבנין העייריה אלה ישר הם הלכו והמנהלת ככל מה שהיה נראה על פניה והת
משהי15.11.16
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי11.11.16
20
אני הייתי אחת מאלה שהיו ובכו שם זה לא שום תזמון הוא פשוט בא וצילם.ואם כל זה לא היה קורה לא היו שמים ושומעים מימנו בכלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודית11.11.16
19
סמינרים כאלה שמעזים לא לקבל נערות חרדיות בשל המוצא שלהן או בגלל שהן "לא מתאימות" למערכת החינוכית שלהן (עלק) אז מגיע לסמינרים כאלה להיסגר! נמאס כבר מהסלקציות! אין מה להתרגש מהבכי של הבנות האלה תחשבו על כל הבנות הספרדיות שמסרבים לקבל אותן והן בוכות לבד בבית שלהן! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסל
פלונית10.11.16
18
זה מנהג האשכנזים לראות את הספרדים בוכים והם צוחקים בפרצוף כך זה נראה גם בתמונה במקום שהמורה תבכה עמה או תעשה פרצוף של עצבות - כלום! צוחקת!!!!
ג10.11.16
תתביש אתה לא מכיר את המורה המדהימה הזו
אתי10.11.16
איזה צוחקת בראש שלך??? למה להתבכיין כל היום???
ס10.11.16
זה מנהג הספרדים כשהם רואים אשכנזיה בהירה עם עיניים כחולות ליד ספרדיה בוכה היא בוודאי צוחקת טפשים
יהודי לא תמים10.11.16
הפרשנות הבכיינית והנחיתית שלך ,ממש מטופשת.
אתה מפגרת ?10.11.16
המורה לא צוחקת פשוט ככה היא נראת תמיד
משהי15.11.16
17
אם לאנוכי היה נסגר הבית ספר הייתי אומר ח.ח.ח ואז משתכר קונה סמים קוקאין ותירס. והן הילדות המתבגרות המחוצקנות בוכות ומיללות ומאדימות ומקטרגות.
אלמוני10.11.16
16
כשאני הייתי בתיכון (חרדי) אמרו שאני לא מספיק טובה מבחינה רוחנית אבל מה מצחיק , שבתי והנכדה של המנהלת (שדאגה להכפיש את שמי ) לומדות ביחד . וכשיום אחד המנהלת באה לקחת את נכדתה אז היא פגשה אותי והגננת שאלה כיצד אנו מכירות , אז אמרתי לה שהיא היתה המנהלת שלי. הגננת אז החלה לצחוק ואמרה :"מה? את ניראת הרב
ליבי12.11.16
שתחת המסוה של "שמירה על פח השמן הטהור" מרשה לעצמה להכנס לחיי הפרט של חבריה בלי שום בושה.
רפאל13.11.16
15
עדיף שמאה בנות יבכו ולא אלפי בנות עדיף שהבנות יבכו היום ולא עוד עשרים שנה שירצו להכניס את בנותיהם לאותו מוסד שכביכול בכאילו סוגר שעריו והלוואי שיסגור המחוז החרדי היחיד שמגן על בנות ספרד שכל חטאם שצבע עורם מוקה גפני ואבי השקופים דרעי ושאר שותפיהם לא מעניין אותם מהסלקציה של האשכנזים הנאורים ישר כח ל
יעקב11.11.16
14
הם אוהבות ת'בצפר?!
חחחחחחחחח10.11.16
13
הבעיה, הם בורחים מהמציאות
..10.11.16
שבנט יחנך אותם .בבקשה.
חוסר אחריות10.11.16
12
ולאף אחד איכפת אשכיו שאשכנזית אחת בוכה זה בחדשות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד10.11.16
11
שיפסיקו להוציא במיוחד את הבנות הספרדיות דדדייייייי להתעוללות נגדן מסכנותתתתתתתתתתת :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
א,מ13.11.16
10
אתם חוצפנים האשכנזים רק בגלל שאתם סוגרים סמינרים אנחנו מתקלקלים ועוד אחרי זה מדברים עלינו מאחורי הגב מרכלים עלינו תתביישו לכם הספרדים תמימים אבל ה' לא יהיה תמים איתכם ישר לגיהנום. למה מי אתם ואחר כך מתלוננים שהספרדים מקולקלים זה הכל באשמתכם מה זה ובכלל משרד החינוך לא צריך להתערב. אני בעצמי הייתי במ
אחת שרוצה צדק בסמינרים11.11.16
9
הסמינר הוא לא הבית של המנהל. המורות שם הם קרובות משפחתו(דברי נהרי) והמנהך עושה ככל אשר על רוחו .ואם משרד החינוך לא יתערב לא יהיה דין ולא דיין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי10.11.16
8
מצוין טוב מאד ככה צריך לעשות בכל מקום הסמינרים אינם דבר פרטי של אף אחד מקבלים תקצוב תקבלו גם תלמידות מגיע לכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים10.11.16
7
מה אומר משרד החינוך? האם יושב שם טיטוס או המן הרשע ומבקש להוציא את בנות ישראל לשמד או שמדובר בצדיקים שכופין מוסד חרדי על מצוות "ואהבת לרעך כמוך"
אחד שיודע10.11.16
מה גם בטבריה יש תגועל הזה טוב שהסמינר ייסגר דין פרוטה כדין מאה כל הכבוד למשרד החינוך שמחנך את הגזענות היה עדיף שיהיה כתבי אישום על טוהר המידות
יהונתן10.11.16
ממילא , אי הקבלה לא קשור לגזענות, פשוט הבת לא התאימה
טברייני10.11.16
פרדי ..האשכנזים יש ביניהם הרבה מתבוללים ואנטי דתיים הרפורמים הם אשכנזים וכו... מי שזכה להיות ספרדי זה ברור שהוא יהודי...מאשר...
מסעוד אלחדד11.11.16
סימן שלא קיבלו בגלל שהבת לא מתאימנ . הבנת ? או שצריך להסביר לך שוב.
ליהונתן 10.11.16
6
כל הצרות שיש לעם ישדאל כי לא שמעו בקולו של הרבי מלך המשיח משה רבינו של הדור וכמה חוצפניקס וחוליגנים שולטים על עם ישראל שלאיכפת להם כלום חוץ מיכסף שנותנים שוחד לגידולים ןלשממשים שלהם ועושימשהם רוצים
חנה30.11.16
5
איגוד הסמינרים וחברי הכנסת החרדים מאפשרים למחוז החרדי להיפרע מסמינר שמזווה עם הפלג . זה הכל מי שחושב במשרד החינוך כזה חזק לא מבין איך האיגוד והרשתות שולטים בו.
רלי10.11.16
4
נורא מרגש לראות בנות שחושבות על העתיד שלהן בקשר לבגרויות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם10.11.16
3
משרד החינוך ואי אפשר לטעון פה שזה עדתי
יוסי10.11.16
2
הבנות כל דבר בוכות כאילו מה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור10.11.16
1
ההתערבות שלהם בריב לא להם והבכיינות והנחיתות הספרדית של הרדיו הזה, גרמה לכך. האובססיה של הרדיו הזה כביכול למיגור הגזענות שלא הייתה בכלל. תודה ישורון ותודה קול ברמה.
הורה לתלמידה10.11.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24