כיכר השבת

אבא של כולם

מה יבקש מרן כשיקום בתחיית המתים? / הרבנית יהודית יוסף

הבכי הסוער על כסאו של מרן זצ"ל • קול התורה מהדהד ב'בית מאור ישראל' • ומה יבקש מרן כשיקום בתחיית המתים? הטור השבועי של הרבנית יהודית יוסף, כלתו של מרן (חרדים)

34
הרבנית יהודית יוסף | כיכר השבת | י' בחשוון | 11.11.16
מה יבקש מרן כשיקום בתחיית המתים? / הרבנית יהודית יוסף
(צילום: באדיבות המצלם)

הקבלן 45 ירושלים.

בעיצומו של יום השנה השלישי לפטירת מרן זצוק"ל, התדפק בחור ישיבה צעיר על דלת הבית המיתולוגי. יכולתי לשמוע את ההתרגשות בקולו, אל מול השלט המתנוסס על הדלת: "הרב עובדיה יוסף – הראשון לציון".

"אני מתגורר בבני ברק, ולומד בישיבה קטנה ספרדית במודיעין עלית", הציג את עצמו. הגעתי לכאן במיוחד, רק להדליק נר בחדרו של מרן", אמר לי בתמימות טהורה, כמעט בתחנונים.

"ברוך הבא", אמרתי לו מיד ועיניו אורו.

בדחילו ורחימו נכנס הבחור לחדר לימודו של מרן, והדליק נר על שולחנו הקדוש, תוך שהוא ממלמל בקול חרישי: "לנשמת מרן רבנו עובדיה יוסף בן גורג'יה. זכותו תעמוד לי לגדול בתורה וביראת שמים".

ביד רועדת הוא ליטף את הכסא, ונישק את השולחן שעליו כתב מרן את עשרות ספריו. ניכר היה כי הוא מתקשה לעזוב. מבטו אמר שוב תחנונים להישאר רק עוד רגעים אחדים...

"אתה יכול להישאר, אם אתה רוצה", אמרתי לו, "תרגיש בנוח, זו המטרה של הבית הזה".

הוא עמד והביט שוב על הכסא המיותם, על הספרים הניצבים דוממים בספרייתו של מרן, ועל מגש הנרות שמונח על השולחן, תופס את מקום הספרים שהוערמו עליו יומם ולילה, עד לפני שלוש שנים בדיוק


אלפים נכנסו לביתו של מרן מאז פטירתו. כולם התגעגעו, התפללו מקירות לבם ואפילו דמעו, אבל מחזה שכזה, כמעט ולא נראה: לפתע, ללא שום התראה מוקדמת, נשבר הבחור הצעיר ופרץ בבכי נסער. הוא השעין את ראשו על כסאו של מרן ובמשך דקות ארוכות, כל גופו רטט בבכי.

כך מצאתי את עצמי, 3 שנים אחר אותו יום מר ונמהר, פורצת בבכי חסר מעצורים.

אלפי נאומים, דרשות והספדים, לא יכלו לבטא ולהביע את מה שעשה המחזה המטלטל הזה, שאותו תיעד במצלמתו אחד הנוכחים במקום. אבא של כל כולם, אבא של העם, ממשיך לפעום בלבם של המוני בניו. ילד או מבוגר, איש או אשה, בן תורה או בעל בית. שום דבר לא הצליח לרפא את תחושת היתמות העמוקה שמלווה אותם מאז פטירתו.

אין דבר שיעצור את הגעגועים לבית של אבא. שבילי הדמעות, הכיסופים והזכרונות, מובילים מאליהם אל החדר הקדוש של מרן. המקום שאליו נישאו העיניים בהערצה במשך עשרות שנים.

נכון. זה לא מחזיר לנו את מרן. אבל במשהו קטן, זה מרפא את הכאב.

בית מאור ישראל

בחודשים האחרונים שיתפתי את הקוראים, מעל גבי במה מכובדת זאת, בהכנות ובתכנונים הקשורים לביתו של מרן. בכל פעם נדהמתי מחדש לגלות את הכמיהה העצומה של הצבור לשמר את הבית, שלא יהפוך חלילה לדירת מגורים עבור כל המרבה במחיר. בכל הרצאותיי ברחבי הארץ והעולם, נשאלתי אין ספור פעמים: מה יהיה עם הבית ברחוב הקבלן?

בחסדי שמים, לאחר אין ספור מהמורות, התמודדויות וקשיים, מבית ומחוץ, זכינו לבשר לציבור בשבוע שעבר את הבשורה שקיוו וציפו לה 3 שנים: הבית ברחוב הקבלן 45 ימשיך להיות 'הבית של מרן'. מעתה ואילך, זהו המרכז הרוחני 'בית מאור ישראל'.

אחרי תקופה ארוכה של אי וודאות, קול התורה ימשיך להדהד בביתו של מרן. זהו אותו קול ענוג, שספגו קירות הבית 24 שעות ביממה, אפילו בשעות הבודדות שבהם מרן ישן.

כאן ב'בית מאור ישראל', ימשיכו תלמידיו הקרובים של מרן לעמול על אלפי כתביו שטרם ראו אור, ויוציאו אותם לאור עולם. למעלה מ-20 אלף ספרים עומדים בספריית הענק של מרן. כל אחד מהם, מכיל גליונות וחידושים בכתב ידו, העתידים להאיר את עולם ההלכה. כבר בשבועות הקרובים יופיע ספר חדש שהחל מרן עוד לכתוב בחייו. בלי ספק יהיה זה יום חג.

בית מאור ישראל, הוא הבית של כלל הצבור, החפץ לדבוק במרן, בדרכו ובמורשתו. כאן הם יראו מקרוב את המקום בו שקד על תלמודו והנהיג את הדור. כאן הם יוכלו לעלעל בספרים, לראות את כתבי היד, ולצפות בקטעים נדירים הממחישים את עמל התורה של מרן. כמה אהבת תורה יספגו ילדינו מתוך הבית הקדוש הזה!

תוך כדי תנועה, אנו מקדמים מיזמים נוספים אשר בעז"ה יפיצו את אור תורתו של מרן לכל רחבי תבל, כמו גם תכניות לעמוד לימין עמלי התורה ההוגים בתורתו של מרן והולכים בדרכו.

בימים האחרונים הביעו כל גדולי ישראל את התרגשותם והעניקו את ברכתם ליוזמה הכבירה הזו. "נשמתו של מרן נמצאת בביתו, היכן שעמל בתורה", אמרו כולם. לשם דוגמא, זכינו לדברים נרגשים מאוד מאת הגאון הגדול רבי בן ציון מוצפי שליט"א, ה' יחזקהו וירפאהו רפואה שלמה, שהגדיר את ביתו של מרן כ"בית המקדש של הדור שלנו".

האור לא יכבה

ואי אפשר לסיים, בלי לומר תודה מכל הלב. לצבור היקר, עם ישראל הנפלא, שנענה לקריאתם של גדולי ישראל ונטל חלק בהקמת 'בית מאור ישראל'. זכינו לראות את האהבה הגדולה של הצבור למרן ולמורשתו, ואת ההכרה בצורך לשמר את הבית הזה. למעננו, למען ילדינו, ולמען הדורות הבאים.

כל חייו הצטיין מרן במידת הכרת הטוב מופלאה. אין לי ספק שגם כיום, ממרום מושבו בגן עדן, הוא יעמוד בתפילה ויפעל ישועות עבור תלמידיו ומוקירי זכרו המקדישים מהונם לעשות לו נחת רוח אמתית. כמי שחייתה בביתו למעלה מ-20 שנה וראתה מקרוב כמה הכרת הטוב היתה ערך עליון עבורו, אני מאמינה בזה במאת האחוזים.

תודה למאות האנשים שהגיעו לבית ביום האזכרה, הרעיפו אהבה, תמכו, התרגשו והדליקו נר לעילוי נשמתו של מרן. בשנה הבאה, אם חלילה לא נזכה לתחיית המתים, יוזמן עם ישראל כולו לפקוד את חדר לימודו של מרן, להדליק נר, ולבקש רחמים על כל עם ישראל.

ומעל הכל, תודה לבורא יתברך ויתעלה, שהוביל אותנו באופן פלאי עד למימוש החלום, להנציח את מורשתו האמתית של מרן: לא כסף, לא כבוד ולא שררה. רק תורה.

כשביקרנו במעונו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שליט"א, אחד מוותיקי תלמידיו של מרן, הוא לא הסתיר את התפעלותו מכך שהבית של מרן ימשיך להיות מקום תורה. "עוד מעט יבוא המשיח ונזכה לתחיית המתים", אמר לנו בהתרגשות, "מרן יקום ויבקש לשוב לביתו, אל שולחנו ואל ספריו האהובים... האם הוא יחזור לבית ריק? לספרים מכוסים אבק...?"

לא ולא. האור בחדרו של מרן לא יכבה. 'בית מאור ישראל', ימשיך להזריח את אורו של מרן, עד ביאת המשיח!

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
חזקי ואמצי בדרכך החדשה
בניהו15.11.16
15
כל הכבוד הרבנית.יישר כוח.
נדב פנירי29.03.20
14
הדבר הראשון שהוא יבקש זה שתלכי לבקש מעם ישראל סליחה על הסלקציה שאת ומשה היתם עושים בשביל להכנס למרן יחצופים
אריה12.11.16

הצגת כל התגובות

13
שהבית יימכר ויחולק שווה בשווה בין כל ילדיו כפי צוואתו. הא ותו לא
משפחת יוסף12.11.16
12
אני קוראת בשקיקה את מאמרייך ובזכותם גיליתי כמה ערכית את ומיוחדת כן גם אני שמעתי עלייך ביקורות ולשונות "טובות" המאמרים הנפלאים שלך לימדו אותו להיפך. זכית להיות ליד מרן ומשמים זיכו אותו בכלה כמותך מצפה להמשיך לקרוא את דברי חכמתך ובע"ה גם להיות באחת מהרצאותיך.
מרים12.11.16
11
אבא לא של כולם. של הספרדים בלבד. אשכנזים לא מסתכלים עליו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דתיה12.11.16
10
בס"ד שלום לך. ברצוני לשתף אותכם בשנת 1989 רציתי להקים בית קדוש וטעור אבל לא זכיתי נאמר לי ברבנות לפנות לבית הדין הרבני. לא פניתי יתחתנתי בנושאים אזרחים נולדו לנו ילדים. במרוצת השנים המשכנו לשמור על טהרת המשפחה ושמירת השבת והנחתי תפלין וקריאה תהלים ותיקון הכלכלי בכל יום ויום. בשנת 2012 פניתי לבית
הרבנית יהודית יוסף 11.11.16
9
תומכת בשקט באלי ישי מי שרומס את כל מה שמרן עשה, אם כל גדולי ישראל חכם שלום והרב בעדני שהיו עם מרן הרב עובדיה 80 שנה הרבה לפני שנולדת אמרו כך, וכך בניו של הרב שהרב כל כך אהב אמרו משהו אחד.. איך את חולקת על הכל... מחכה לתשובה...
ש11.11.16
ומי היה נאמן אמיתי למרן.
בשם הכלה11.11.16
ותזדהה בשם מלא פחדן מוג לב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שריאל12.11.16
8
כתבה לעוסה וחסרת מטרה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה11.11.16
זה ברור ועוד איך אבל כניראה קשה לך להבין שהמורשת האמיתית של מרן נמצאת בביתו של מרן ואצל בן הזקונים ולא אצל בעלי המחלוקת , במקום להיות גאים שהמורשת של מרן נשמרת כמו שצריך אתם מחפשים פוליטיקה מלוכלכת, איך ייראה שהבית של בן גוריון נשמר עד היום והמבדיל הבית של מרן לא? כי שמה אין פוליטיקה יש חזון יש אד
יצחק ודוד11.11.16
קשה לכם לשמוע שהבית של מרן ממשיך לזכות אנשים ולרגש איזה לב אטום יכול להיות מה הקטע אפשר לפרגן לאישה ששנים טובות מהחיים שלה שירתה את מרן זצ"ל הייתה כמו שיפחה אני מאמין שכל העולם היה רוצה להיתחלף איתה אבל זה לא קרה אז יש כאלה שמפרגנים ויש כאלה כמוך שמקנאים אז תירדו מאיתנו ושיצאו לכם העיניים אין ר
דני11.11.16
7
כוס מים( לברך שהכל נהיה בדברו והבן) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יובל11.11.16
6
שהצליחו להתגבר על כל הסחטנים ולהשאיר את הבית של מרן. כל המגיבים האשכנזים פה לא מבינים כמה הבית הזה הוא בשבילנו מקור לגאות יחידה.
נועם11.11.16
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירון11.11.16
4
יעקב סיני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב11.11.16
דייייייייי אין כבר כח ! זה לא מוסרי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי14.11.16
3
מחירה פומבית למרבה במחיר כמו שרצו כמה מהאחים ומפלגה מסוימת. וד"ל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי11.11.16
2
זה חשוב שקול הרבנים יבקשו מחילה מהרב אמנון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום13.11.16
לכן אין טעם לבקש מחילה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה13.11.16
אמנון הרשע שם רשעים ירכב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמוליק20.12.16
1
כל כך מרגש שהבית של מורנו ורבנו מרן לא ייסגר. מהיום שמרן נפטר התפללתי שהבית יישאר. כל הילדות הנערות והבגרות שלנו שם. חבל שמהיום הראשון לא עשו משהו כי לצערנו הפוליטיקאים החריבו הרבה ממורשת מרן. אבל מוטב מאוחר וכו'.
עבד נרצע למרן13.11.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24