כיכר השבת

בגלל נתניהו

"צעד חמור": בטאון הפלג הירושלמי נגד ועידת המודיע

בטאון 'הפלג הירושלמי' תוקף בחריפות את ועידת המודיע בשל הזמנת אישים חילונים. בתגובה, אומרים גורמים כי מדובר בצביעות של 'הפלס', שאנשיו השתתפו בוועידה (אקטואליה)

25
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב בחשוון | 23.11.16
נתניהו בוועידת המודיע
נתניהו בוועידת המודיע (צילום: משה גולדשטיין)

בטאון "הפלג הירושלמי", "הפלס", יוצא במתקפה חריפה נגד נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת הכלכלה של עיתון המודיע שנערכה בתחילת השבוע.

העיתון אינו מזכיר בפירוש את שמה של הועידה ויוזמיה וכותב: "בציבור החרדי על כל חוגיו ועדותיו הובעה תמיהה ומחאה על צעד תקדימי חמור שנעשה השבוע, כאשר ועידה חרדית החליטה להציב בראשה גורמים חילוניים ולהופכם כדוברים מרכזיים המשמיעים את הבליהם לקהל החרדי, ובפרט לאחר שהללו ניצלו את הבימה שניתנה להם כדי לקדם את הרעיונות המחפירים של עוקרי הדת שמנסים לשנות את פני עולם התורה והיראה בתקופתנו".

הפלס כותב כי בכותל המזרח של הארוע החרדי נראו אישים ושרים חילוניים, ובמרכז בימת הכבוד הופיע ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקבל ונשא דברים לקול תשואות הקהל. "הדבר גורם נזק ערכי וחינוכי הרסני לציבור החרדי בכלל ולדור הצעיר בפרט, בראותו כי המוני יהודים חרדיים נושאים עיניהם בהערצה לפוליטיקאים חילוניים ומסכיתים אוזניהם לשמיעת דברי ההבל שלהם".

העתון מוסיף ומציין כי "הופעתו של ראש הממשלה בארוע קיבלה מימד חמור ומקומם במיוחד, לאחר שבחר להשמיע בפני הנאספים את המסרים המחפירים של גורמי השלטון שבשם המודל של 'תורה ועבודה' קוראים ללא הרף להוציא אברכים למעגל העבודה ולשלבם בחברה הישראלית, כשבדרך זו הם מבקשים לערער את יסודות קיומו של עולם התורה ולבולל את הציבור החרדי בתוך המעגלים החברתיים של תרבות אנשים חטאים".

העתון מספר שכבר בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון לפני הצהריים, הודיע ראה"מ נתניהו כי בכוונתו ללכת מאוחר יותר לועידה החרדית, "ואני רוצה להגיד לכם עד כמה הדבר הזה חשוב בעיניי", כשהוא מסביר כי יש להגביר "השתתפות בשוק העבודה של שני ציבורים - של נשים ערביות וגברים חרדים".

"הדברים הברורים שהשמיע ראה"מ מהווים ביטוי פומבי ומוצהר של המטרה שסימנו אנשי השלטון, לשנות את פני הציבור החרדי, במיכלול הרסני של רעיונות שמערערים על קיומו של עולם התורה ועל צורת החיים השורשית של הציבור החרדי. צעדים מחפירים אלו נעשים מתוך נסיון מוצהר להנחיל לציבור החרדי שאיפות ומושגים זרים, ולהביאו להתבוללות בחברה הישראלית הכללית ובהווי התרבות החילונית – וכפי שהזהיר לפני כחמש שנים רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל במכתבו ההיסטורי בו הביע חרדתו והתריע מפני המגמות המסוכנות".

"הנכונות הרשמית והפומבית לאפשר לגורם חילוני להשמיע דעותיו בענינים אלו מעל בימה חרדית, מהווה ביטוי חמור נוסף להתדרדרות של השנים האחרונות, היוצרת טשטוש ובלבול בדברים שגדולי ישראל מסרו נפשם עליהם".

הפלס שממקד את חיציו בדרך כלל באנשי "דגל התורה" ו"יתד נאמן", רומז כי גם האירוע הנוכחי נגרם כהשלכה עקיפה של חילוקי הדעות בתוך הציבור הליטאי. "מתברר כי המהלך שבו החלו לפני כארבע שנים כמה עסקנים שהחליטו להחדיר רוח פשרנית וליצור 'יהדות חרדית אחרת', הולך ומרעיל את מעגלי האטמוספירה החרדית, גם ברבדים רחבים יותר, ביניהם גורמים המשתייכים לקהלים וחוגים נכבדים שבעבר לא היו שותפים לרוח המודרנה והקפידו על ריחוק מכל השפעה חילונית הרסנית".

יצויין כי מתקפה זו של עיתון הפלס באה מספר ימים לאחר שבעיתון המודיע ניתנה במה להתקפותיו של שר הפנים דרעי שצוטט כי "אם יש מה שמדאיג אותי אלה לא הסקרים. אליהם אני ממש לא מתייחס. מה שמדאיג אותי אלו ההפגנות שיש מי שיוזם אותן מסיבות אינטרסנטיות, כשכל סגירה של כבישים גורמת לחילול ה' נוראי ולפגיעה בכוחה של היהדות החרדית".

ב'הפלג' זועמים על דבריו וטוענים כי ההפגנות נעשו בהוראה של הגר"ש אוירבך, "אז למי הכוונה 'יש מי שיוזם אותן מסיבות אינטרסנטיות', 'גורמים לחילול ה' נוראי'?", הם תוהים.

גורמים פוליטיים המקורבים ל"המודיע" מגיבים ל"כיכר השבת" ואומרים כי "מדובר בצביעות ועזות מצח, טלו קורה מבין עיניכם. שמוליק אלישיב מנכ"ל הפלס וחבר מועצה מטעמם לצד בכירים נוספים השתתפו בעצמם בוועידה ונטלו בה חלק, מדובר במתקפה זולה שאין בינה לבין האמת דבר וחצי דבר".

תוכן שאסור לפספס
25 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
אתם הצוררים החדשים של העם היהודי, אתם לא תורמים דבר למדינה, רק לוקחים, שולחים נשים לקרבי במקום האברכים הפרזיטים שלכם ועוד אתם יורקים לבאר שאתם שותים ממנה, יורקים לכל ציבור היהודים בפרצוף עם שקר תורתו אמונתו, אם אבותיכם היו רואים אותכם וודאי היו נדהמים מההמצאות שלכם, כשאני עושה מילואים תמיד אני מצטער
דוד07.12.16
12
כמה שצודקים! אנחנו דורשים גם לצנזר את הפרשיות בבראשית שבהם יעקב אבינו במקום לשבת בשקט בכוילל של שם ועבר כמו שמספרים לילדים החמודים, מודה בפירוש שהוא רועה את צאן לבן בקיץ ובחורף, יומם ולילה! מה זה השטיפת מוח הזו... ויפה שעה אחת קודם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיא א וועק23.11.16
יעקב אבינו למד בכולל 3 סדרים מלאים עם שמירת סדרים !!! את הצאן הוא רעה בלילות ובהפסקת צוהרים , עובדה איך אכל אותו קרח בלילה... בנוסף יעקב עבד בלבן 21 שנה ואכל חוקן "הבנות בנותי וכל אשר יש לך שלי הוא..." ומאז יעקב עבד בבין הסדרים ובבין הזמנים בשחור , ולכן גם אנחנו...
יעקב23.11.16
11
לאן הגענו? כנראה שחסידי גור עם כל התקנות החמורות שיש להם, הכסף גובר על הכל. זה מה שקורה כשלימוד התורה לא נמצא במקום הראשון.
בושה וחרפה23.11.16

הצגת כל התגובות

10
לא מפחדים מאף אחד,ואומרים מה שבאמת צריך לומר... לגבי צביעות... אני לא חושב שאם מישהו משתתף בועידה כזו, הוא צבוע... מארגני הועידה, היו צריכים לדאוג לכך, שהנואמים החילונים ידברו מקצועית בלבד.... וזה לא מה שקרה שם. לדעתי, תוכן הדברים בודאי הובא לידיעת מארגני הועידה, והם יכלו לעצור או לשנות זאת ולא עש
יוסי23.11.16
מצדם של אנשי הפלס מוכיחה שלא אכפת להם מהדברים הנאמרים שם אם היה אכפת להם הם היו מחרימים את הוועידה ולא באים לשם נוכחותם בוועידה חושפת את פרצופם האמיתי של אותם א-גרויסע צדיקים שכל מטרתם היא לצעוק ולצעוק זאת ועוד אם באמת הדברים הפריעו להם אז למה אנשי הפלס לא קמו ויצאו מהוועידה??? למה הם חיכו למחרת לזע
נטע23.11.16
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומקה23.11.16
8
בזכות נתניהו יש להם עבודה עכשיו יש להם כתבה שהם יכולים לרשום ואם הפלס מדבר אז במקום לרשום שטויות שילך ללמוד ולא לעבוד! את האמת שאנשי הפלס גם כשהם בכוללים במקום ללמוד הם מחממים את הכסאות ומדברים כל היום על שטויות! וזה ממש עבירה גדולה לדבר במקום קדוש דברים חולין אז לאנשים שלא לומדים ומדברים דברים חולי
מ.א.23.11.16
7
ההתרפסות מול עוכרי ישראל מבישה והרסנית מאין כמוה זה זבל שמחלחל ומחריב אותנו בעקביות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני23.11.16
6
אין לי שום קשר למחלוקת הליטאית, אבל דבר אחד תמהתי איך עושים ארוע שכל כולו עירבוב בין חרדים לחילונים ובפרט שהחרדים באים לשמוע את החילוניים ??? והצחוק - שעומד מרדכי בלוי באותו ארוע וטוען לאבישי בן חיים אנחנו מחפשים להיות כמה שיותר בתוך הגטו
עלון23.11.16
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטח23.11.16
4
לדעתי יש כאן נושא שצריך לדון עליו על תוכן הנאומים של ראש הממשלה והשרים - האם צריך לשלוט עליהם ולהנחות אותם, או לתת לכל אחד חופש דיבור שיוציא את כל השטויות שיש לו בבטן על איך צריך להיראות גבר חרדי.... מצחיק שהמודיע בחרו להתמקד בתגובתם בהשתתפות של אישיות כזו או אחרת.
רוני23.11.16
3
ונא לטהר את החומשים מחג הקציר וחג האסיף ומששת ימים תיעשה מלאכה ועוד כהנה וכהנה מילים המוכיחות בפירוש על מכיתה המוזרה של התורה לחשוב שאנשים אמורים, כן כן ל ע ב ו ד!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נאך א שייגעץ23.11.16
2
לא תמיד אני מסכים לנאמר בהפלס אבל שהם צודקים וזה קורה לפחות ממחצית מאמריהם הם צודקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה23.11.16
1
דבר מגעיל
gim23.11.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24