כיכר השבת

חסד במקום להבות

האם שאיבדה שבעה ילדים בשריפה יוזמת הקמת מרכז חסד להנצחתם

גייל ששון, שאיבדה שבעה מילדיה בשריפה המזעזעת בברוקלין לפני כשנה וחצי, יוזמת הקמת מרכז הנצחה לזכרם. "אני מבקשת להסתכל קדימה, לעסוק בחיובי" היא אומרת (חדשות)

72
ישראל כהן | כיכר השבת | ד' בכסלו | 04.12.16
גייל ששון (במרכז) עם ילדיה ואמה
גייל ששון (במרכז) עם ילדיה ואמה (צילום: אלבום משפחתי)

המיזם של ניצולת השריפה: גייל (גילה) ששון מתקשה שלא להיזכר מידי ערב במראות הקשים של אותו ליל שבת נורא בו איבדה תוך דקות ספורות שבעה מילדיה.

גייל עצמה נפצעה באורח קשה ועד היום מתמודדת עם הכוויות והצלקות לצד הצרידות שמלווה אותה בגרונה בשל שאיפת העשן הסמיך לריאות. אך הפציעות הפיזיות של הגברת ששון הינן כאין וכאפס לעומת הכאב הרגשי הנורא והאיום.

אירוע השריפה התרחש בליל שבת 21 במרץ 2015, כאשר להבות כילו את הבית בברוקלין בו דרו באותה העת האם יחד עם שמונת ילדיה.

השריפה פרצה כתוצאה מקצר בעקבות שימוש בפלטה החשמלית של שבת. גברת ששון בגבורה ובאומץ קפצה אל תוך הלהבות והעשן וניסתה להציל את ילדיה. "אני מבקשת להסתכל קדימה, לעסוק בחיובי, בבנייה, ביצירה" אומרת ששון וחושפת כי היא מתכננת להקים מרכז זיכרון לשבעת ילדיה.

קברי הילדים במלאות שנה לאסון (צילום: זהר רווס)

הפרוייקט של גברת ששון הינו הקמת מרכז למשפחות בשטח בו היה ממוקם ביתם שנשרף ועלה בלהבות. "הבית החדש יהיה מרכז הנצחה עבור שבעת הילדים" אומרת ששון בעיניים נוצצות כשהיא מספרת על החלום.

את המרכז יעטרו שבעה עמודים לזכרם של שבעת הילדים. "אני רוצה שהמקום ייראה כמו מוזיאון עם תמונות של הילדים שלי והצעצועים והציורים האישיים שלהם" היא אומרת ומבקשת שרוחם של הילדים הקטנים שלא זכו לפרוח תחייה את הבית המיוחד "שיהפוך לבית של חסד ועזרה לכלל ולפרט".

תוכן שאסור לפספס
72 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
האמונה מחיה אותה, שה' יתן לך כוחות נפש! את כל יום במחשבה שלנו. שמחים לראות שלקחת את הכאב בצורה הכי בריאה שאפשר, המשיכי לעשות חיל ולהתברך בכפל כפליים!
ירושלמית05.12.16
25
חיים ציליאק מה הקשר זיווג הגון יש לה בעל והוא בריא ושלם ברוך השם הוא לא היה בשרפה אם כבר תברך אותה לזרע בר קימא(ילדים)שנשמע רק בשורות טובות אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורית כהן05.12.16
24
נקרע הלב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל04.12.16

הצגת כל התגובות

23
אני במקומה הייתי משתגעתמתהקופצת מהגג
נופר כהן05.12.16
22
באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כוכי05.12.16
21
זה מה שחשוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה04.12.16
אתה פשוט טיפש. סורי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא05.12.16
כסף זה הכל בחיים? טיפש שכמוך! השריפה הזאת שרפה לה את החיים ואת הילדים שלה, נפגשתי איתה בברוקלין, היא אישה מיוחדת ולא נראה כ"כ שהיא שוחה בים של כסף, וגם אם כן, למי? למי הכסף? לילדים שאין??? איך אתה מעיז לדבר בצורה אכזרית שכזאת! בושה!
Jinny05.12.16
20
ראוי לציין שמשפחת ששון הקימו לזכר ילדיהם פינת שתיה חמה וקרה פעילה ותפקדת כמעט כל השנה בהר ציון ממש צמוד לקבר דוד
זלמנוביץ04.12.16
19
לכל אלו שהגיבו ל17 בצורה ברוטלית תעשו חושבים עם עצמכם... מה התסיס אתכם כ"כ ??????? במפורש הוא כתב שלא עושה חשבונות שמיים. הביא ציטוטים מגדולי ישראל. כ"כ קשה עם האמת הזו? אזהתקראו ואל תגיבו. אשריך 17 !!!! דברי אמת ניכרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא05.12.16
18
שלא ידעו יותר שום צער
מרגש04.12.16
17
הלוואי ונגיע לעשירית מאמונתה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
האישה הזאת צדיקה.יהיה חלקנו עימה05.12.16
16
יש כאן ממש בלאגן בנווה יעקוב שנשמע רק בשורות טובות אמן ושיחזור לביתו במהרה בריא ושלם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורית כהן05.12.16
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל 04.12.16
14
שהקבה יתן לך לבעלך ובתך היקרה כח להמשיך אוהבים אותכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמר04.12.16
13
אישה חזקה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לימור גלזר05.12.16
12
תמיד כשיש מאורע מזעזע עם טרגדיה אני מגיבה כמעט כמו כולם... רק תמיד תמיד מצפה לראות את הסיפור שעובר זמן. הזמן הוא התרופה ויש שצומחים מהימים הקשים ליותר מחוזקים. מדהים איך כל אחד באפיק שלו.. לא דימיינתי שהאם השכולה עם אוקינוס של כאב תתנחם בהקמת בית זכרון לשבעת ילדיה... שה' יתן לה כח וירפא את פצעי
אמא04.12.16
11
מי שמך לשר ושופט..??? וכי בגלל הפאות נרצחו יותר מששה מליון יהודים בשואה?? מאות אלפי יהודים נהרגו בעולם !!! תפסיקו לשפוט אנשים ולהיות עורכי דין של האלוקים !! למה זה קרה אף אחד לא יודע !!! ובטח שלא אחד שמסתכל אתרים חרדיים באינטרנט ואח"כ מוכר לנו מוסר.... הגיע הזמן שבמקום לחפש את האחרים שלא טובים תבדוק
חרדי05.12.16
אבל אתה יכול לחזור בתשובה
מצעד הגאווה05.12.16
10
צריך כוחות נפש אדירים להמשיך הלאה!!!! זו נפש עצמתית. בטוח שהילדים שלה נמצאים במקום הכי טוב שאפשר עם אמא כזו... אחד הסיפורים הכואבים ביותר שקרו אי פעם. גייל את מצליחה להדהים את כל העולם. שה' יתן לך כוחות נפש ופיזי להמשיך לחיות באמונה גדולה בנחת ושמחה וידיעה שמשיח כבר כאן. אמןןןןן (נשלח באמצעו
אור04.12.16
9
שלא תדעי עוד צער מזעזע לקרוא דבר שכזה לא עלינו שאלוקים ישמור את כל עם ישראל בבריאות שלמה ואיתנה ומכל משמר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דליה אלוני05.12.16
8
עצוב לראות טיפשים מטופשים אנשים שחסר להם שכל שרומזים אפילו לשניה שאלוקים כזה חסר לב חלילה בכך שרק בגלל פאות הוא ישרוף 7 ילדים. מי שדיבר כך מתח ומותח עליו את הדין ולא פלא אם נזקים יבואו עליו מכזאת רישעות וטיפשות לרמוז.. שהשם יתן לו שכל וירחם עליו מבלי לתת עליו מכות אמן. ברור הוא שיש כאן דברים עמוקים
אלדד05.12.16
ותראה מה כל גדולי ישראל אמרו על השואה האיומה... למה זה קרה... תסתכל בפסוק "ותחת מעשה מקשה קרחה" פירוש רש"י ויונתן בן עוזיאל, ותבין! ה' רחמן, רק אנחנו לא מרחמים על עצמנו! ה' שונא זימה! ה' אמר - אין לך יפה מן הצניעות! אז תתבייש לך כסיל ועם הארץ לכתוב שאם ה' מביא גזרות, אחרי כ"כ הרבה נבואות וספרי קודש
ישעיהו ג.07.12.16
7
אסון מחריד שאי אפשר לשכוח מאיפה הכוחות להמשיך הלאה??? לאבד ילד אחד שניים שלושה שבעה???? שה' ישלח לה רפואה שלימה בגוף ובנשמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרים04.12.16
6
מה נאמר ומה נדבר אשת חייל מי ימצא מי יתן ובורא עולם ירעיף עליכם שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידכם ויהיה זה זכרון לע"נ הנשמות הטהורות של ילדכם אמן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל04.12.16
5
תתביש !! זהה הזמן שלך עכשיו לקנטר פאות לא פאות? כמה אנשים יכולים להיות חסרי לב! מה אתה סגן של אלוקים יודע סיבות ?? מי אתה בכלל איכס תתביש
חנה05.12.16
מי התיר לך לשחרר את הלשון? רק בגלל שלא מוצא חן בעיניך שפאה מקוממת את גדולי ישראל? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא05.12.16
4
כנראה שהיא גלגול נשמה של חנה ושבעת בניה שהקב''ה יתן לך כח להגשים את חלומך ונחת מהבת שנותרה
גבורה11.12.16
3
המקום ינחם איתכם אין כאב יותר מלאבד ילד וקל וחומר 7. אני גם אם שכולה מתאונת דרכים אבל מקווה בישבילך שתוציא לאור את חלומך ותיתנחמי בהנצחה הגדולה שאת מתכננת. אשרייך!חזקי ואימצי!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרגלית רבי04.12.16
2
ובכלל בכל האסונות שקורים לנו זה שאף אחד לא מדבר על חשבון נפש!לפני שממשיכים הלאה יוצרים רגע לחשוב:קרה אסון מזעזע,על מה ולמה? מה הקב"ה רוצה מאיתנו?פה בתמונה למשל,רואים את האמא והסבתא עם פאות ארוכות שעליהן זעקו גדולי עולם כבר לפני עשרות שנים ואין אף אחד שם על ליבו.בבא סאלי זצ"ל אמר דברים קשי
אמת04.12.16
מה שכתבת זה לשון הרע גמור. וזה יותר חמור מכל העוונות שציינת והרי מוות וחיים ביד הלשון, אז במקום לבקר את הזולת שכל אדם יביט בעצמו ויראה במה הוא יכול להתחזק ולתקן.
תגובה זו=לשה"ר05.12.16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירית05.12.16
אז תשתוק ותבדוק את
א06.12.16
ואחר כך בפאות של אחרים
כנראה יש05.12.16
מה האמת??? כל אחד הולך בדרכי רבותיו... תפסיקו להלך איימים על הציבור עם קללות וגהינום פתוח לכל מי שהולכת עם פאה... תזהר/י מלתת דין למישהי אחרת... צריך להלחם רק בפאות הלא צנועות. אבל לא בשאר הפאות עצמן. מי אתם שתחלקו על גולי ישראל שאמרו ללכת רק עם פאה.... ושהקדוש ברוך הוא ירחם על בניו וישלח את משיח צד
שלמה05.12.16
שבעה קברות של ילדים ז"ל , ואתה מסתכל על הפאה... גש לרופא פסיכיאטר דחוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי05.12.16
כל מי שחושב שהגזירות הן לא מהקב"ה הוא כופר! רק ה' מנהיג את העולם! אין אדם נוקף אצבע אם לא מכריזים על זה מלמעלה! זה שאתם תוקפים מישהו אחד שסוף סוף יש בו אמונה שהכל מה' זה מראה באיזה חורבן רוחני העם הזה נמצא. העם לא רוצה להסתכל לשמים, לאבא שבשמים ולעשות חשבון נפש. יש לנו רחמנות גדולה על המשפחה! הלב נק
מגיב07.12.16
כל עוון הכי קטן עם חלילה ה׳ יביא במשפט גם את וכולנו היינו נמחים מן העולם, אז זה רק חשבונות שמעם סלי קשר לפאה, כל אחד יחזור בתשובה עד איפה שידו מגעת כולל את עם המוסר של הפאה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טועה05.12.16
מי אתה בדיוק??? שמתיימר לדעת חשבונות שמיים??? ואגב גדולי ישראל אסרו גם על גלישה באינטרנט!!! צדיק מדומה ומתחזה!!
פנינה05.12.16
לפי מיטב ידיעתי הם נמצאים בארה"ב. שם פסק ר' משה פינשטיין זצ"ל שמותר ללכת עם שיער פזור ופיאות ארוכות אז די לכם ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מותר ללכת עם פאה 05.12.16
ואדם משועמם!!!!!! לך תעשה משהו טוב עם עצמך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה05.12.16
נכון מאוד ירחם ה' עלינו שום דבר לא בכוונה. .. הניסיונות קשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפרה05.12.16
זה בטוח יביא את המשיח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאול05.12.16
בינינו? אתה צודק. נקודה. והאמת לפעמים כואבת. כמו עכשיו... אבל יש אמיתות שלא אומרים אותם. זה לא המקום "אשרי מדבר על אוזן שומעת" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא05.12.16
אתה חוצפן גדול אם אינך יודע חשבונות שמיים ואתה לא! אל תעשה אותם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי מודאג05.12.16
זה מה שמדבר אליך, מסכן רחמנות, חסר טרגדיות שהיו וקראו גם לצנועות עם מטפחת על הראש. יהודים חושבים שהם השופטים של הקדוש ברוך הוא הם עוזרים לו ויועצים לו, הוא לא צריך כאלו עוזרים המידה הזו לראות ולחפש רע אצל השני זה ממש גואלי ובטוח אני שהשם אוהב את המשפחה הזו ורק בגלל כאלו שכמוך צרות באים על עמינו .
שופט05.12.16
1
אין מילים לתאר את החוזק שאת משדרת ומהווה דוגמא לאין ספור אנשים. אין לי ספק שתזכי לראות אותם שוב בבוא היום ,במקום הכי גבוה שקיים. כי מגיע לך להיות במחיצתם של קדושי העליון. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל04.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24