כיכר השבת

צפו בווידאו

צפו: החרדים ששרו עם אהובה עוזרי בימיה האחרונים

היוצרת הישראלית אהובה עוזרי הלכה לעולמה לאחר מחלה קשה. קבוצת חרדים שנהגו לבקר אותה בבית החולים ולשיר עמה - כשהיא בלי קול - מספרים על הקשר המיוחד עמה (צפו)

46
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ג בכסלו | 13.12.16
(צילום: ארגון רחשי לב)

היום הלכה לבית עולמה הזמרת והיוצרת אהובה עוזרי ע"ה, ששיריה נחשבו לנכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית. היא נפטרה לאחר מחלה קשה והיא בת 68.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם פוסט של צער ואבל ברשתות החברתיות, אולם מתברר כי דווקא מספר צעירים חרדיים, מתנדבי ארגון משמחים של "רחשי לב" זכו לקירבתה בחודשיה האחרונים וזכו לקדש שם שמיים.

המתנדבים, בהם אברכים ותלמידי ישיבות שמקדישים מידי יום מספר שעות על מנת לשמח חולים במחלות קשות בבית החולים שיבא בתל השומר, היו נכנסים כל יום לחדרה, שרים ומנגנים כשאהובה ע"ה היתה מתרגשת יחד עימם.

אחד המתנדבים פרסם בדף הפייסבוק פוסט פרידה מרגש במיוחד: "היום נלקחה מאיתנו זמרת ענקית "אהובה עוזרי". רובנו לא מכירים אבל המבוגרים יותר מכירים אותה. היא תרמה המון למוזיקה הישראלית. זכיתי לשמחה בימיה האחרונים לחייה עם קבוצת "המשמחים" של ארגון רחשי לב, היא לא יכלה לדבר אבל היא שרה בלי קול ולבסוף היא הודתה לנו עם השפתיים 'ממש יפה'".

"אהובה יקרה תמליצי טוב בעדינו ובעד עם ישראל" הוסיף.

בשיחה עם כיכר השבת מספר יוני הלפרין, מראשי הפרוייקט, כי עוזרי לא נתנה בשבועות האחרונים לחייה לאף אחד להיכנס לחדרה גם לא לידידים הקרובים היותר. "אבל כשאנחנו הגענו היא קרנה מאושר ורימזה לנו להיכנס. היה זה מרטיט לב לראות את הזמרת הדגולה שרה כשהיא על ערש דווי יחד איתנו בלי קול, שכן מחלתה לקחה ממנה את קולה".

אז איך הכל התחיל?

"לפני שלוש שנים חבר לספסל הלימודים חלה, כשבאנו לבקר אותו, הוא היה בבידוד, ישבנו בחוץ עם גיטרה ניגנו ושרנו, תוך כדי השירה הוא אומר, 'האמת שזה פעם ראשונה שאני אוכל מיום רביעי', כשבאנו לצאת עצרו אותנו מהחדרים הסמוכים שלא נשכח אותם. כשיצאנו כבר ידענו שאת המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק. השאר היסטוריה".

הלפרין מספר "באחד הימים כשהסתבבנו במחלקה, ביקשו שנכנס לשיר לחולה, כשעמדנו בדלת שאלנו שוב, להכנס? כי השלט שהיה תלוי שם הורה על בקשת החולה, בבקשה לא להכנס, התשובה היתה חיובית, אתם כן, השאר לא. התחלנו לשיר ראינו ישר את החיבור לשירה, לרגש, לשמחה, היה קשה לצאת, ביציאה נשאלנו ע"י המשפחה, אתם יודעים מי זאת? כשענינו בשלילה, הם אמרו, לכן אתם נכנסים לשיר".

הלפרין מספר על הימים האחרונים של עוזרי: "מידי כמה ימים, כשהמצב אפשר, נהגנו לשיר ולראות כמה השירה משפיעה על אדם שכולו שיר, אשה ששרה בלי קול, שלא נותנת לעצמה לרגע אפילו קל להפסיק את החיים ולהכנס לדכאון! ביום שני (אתמול), כשאמרו לנו שאי אפשר להכנס, כבר חששנו! יחסר לנו בביקור הבא, מבטיחים להמשיך את החיים, וכבר השבוע לחזור למחלקה!".

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
באמת עשו חסד עם ה זמרת, אבל לפני שפרסםו את הסרתון האם מישהוא חשב לרגע ושאל האם אהובה היתה רוצה ונותנת רשות להראות לכל עם ישראל את מצבה הכל כך קשה בסוף חייה??? האם היא באמת היתה מסכימה??? כעת אין לבחורים אפילו למי לבקש מחילה....אולי ילמדו שאפשר גם לעשות חסד בשקט, בשקט... (נשלח באמצעות כיכר השבת ב
רותי14.12.16
25
צדיקים הבחורים
רואים 14.12.16
24
אולי מספיק כבר אם התגובות הלא עניניות וחיפוש הרע בכל סרטון שמתפרסם... גם אם נניח שאכן יש כאן פגיעה בעצם פרסום הסרטון הרי שזו לא הנקודה הגבוהה והעניינית ביותר בעניין אלא החיזוק. השמחה והנתינה... די להסתכל במשקפיים שחורות ושליליות על כל דבר דיייייי!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל14.12.16

הצגת כל התגובות

23
לא שאני בא לבקר ולהוכיח בשער. כי גם אני מתפעל ומצדיע להם. רק שאני מעלה תהיה ותמיהה - הזאת נעמי?! האם אצל בחורי ישיבות ליטא אין מושג של שמירת העינים, או הקפדה על דבר הלכה שלא לומר דברים שבקדושה כנגד טפח מגולה?!
חרדי14.12.16
ב"ה שלא תדע, ושלא תגיע למצבים כאלה, צדיק תמים חסידא קדישא ופרישא, אשריך שאתה דואג לפרטים ולפרטי הפרטים ולא מתמקד בעיקר {אותו חסיד שראה אישה טובעת ולא הציל אותה} גם אם היא חילונית לדבריך וכי החרדי בתלבושת חרדית ששומעים יום יום ורואים כאן באתר המכובד הזה על מעשיהם שאוזן לא שמעה זה יותר טוב וד"ל!
צדיק, מחר14.12.16
ת וזה מה שיש לך בראש? שהשמים ירחמו עליך יא דפוק !
אישה בת 68 גוסס16.12.16
22
תתבייש לך איש קטן ועלוב.אליך לא יגיעו לכודד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לבחור שכתב על הזמרת14.12.16
21
ממש מרגש אשריכם שזכיתם קידוש ה' ממש איזה זכות.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי14.12.16
20
לפי התגובות סליחה על הביטוי כל אחד מטומטם יותר מהשני.היתה אישה ענקית חבל שהלכה מעימנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים14.12.16
19
למה בושה? למה התכוונת? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה14.12.16
18
הקיפוח של המזרחים הוא בולשיט ...שירים בערבית ל2 מליון ערבים שחיים פה לא משמיעים בכלל ומה הם אזרחים סוג ב ????? היום לטעמי משמיעים יותר מדי מזרחית מקולקלת ופחות מדי מזרחית איכותית של דקלון ארגוב עוזרי הברירה הטבעית יאיר דלאל ועוד רבים וטובים שהם מוזיקאי אמת הזבל והבולשיט שולטים במדינה בתרבות ברדיו בט
אשכנזי14.12.16
יש לך מוח צר כמו של נמלה איזה ישיבה למדת רחמנות עליך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים14.12.16
אני בטוח שאתה גם לא אשכנזי .אתה ספרדי נטו תתבייש לך אתה בכאילו בתגובה כתבת אשכנזי תהיה גבר מה אתה מתחבא מאחורי המילה אשכנזי פחדן עלוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים14.12.16
17
זה עולם חדש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
היהודי14.12.16
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן14.12.16
15
לבכות
יוסף14.12.16
14
פרסום הסרטון מהווה פגיעה בפרטיות ויח"ץ זול.
חירותניק14.12.16
13
לכותב מס 24 תתבייש לך.אנשים כמוך לא ראויים לשלוח תגובה ואני לא מזרחית.היצה זמרת נפלאה.הבעיה היא איתךיצור עלוב ומסכן.אליך תסיר דאגה מלבך לא יבואו לעודד.אפס מאופס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רינת14.12.16
12
רק אל תכתבו אברך ופייסבוק... או זה או זה
תמר היום15.12.16
ואלא גם לעצמם וגם לאחרים ... רבה ואביי מדבית עלי דאתו, רבה דעסק בתורה חיה ארבעין שנין, אביי דעסק בתורה ובגמילות חסדים חיה שיתין שנין. (ראש השנה יח א)
יחי19.12.16
11
תמיד מחפשים את השלילי לפחות הם שימחו אותה בימיה האחרונים ולא כמוכם שמחפשים אם הם שמרו על העיניים או לא תתבישו הרי נאמר" טוב המלבין שיניים לחברו ממשקהו חלב" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל14.12.16
10
לכל החרדים היותר מידי צדיקים - הייתי בריכוז חרדי..אישה חרדית בהריון +עגלה...מיליון מדרגות....גברים חלפו על פני....אף לא אחד לא טרח להושיט יד לעזור......צדיקים....שמי העיניים.....אסור לעזור לנשים...אנחנו שיקצה.... אשריכים צדיקים שאתם בורחים מעזרה לאישה.. חרדית... מרוב קיצוניות שוכחים מה המטרה... יי
ה14.12.16
אנשים גם חסידים.. עוזרים... היתי בשבת בבית חולים היתי צריכה לעלות 3 קומות מיד אדם חרדי עם זקן נחלץ לעזרה ולא הסכים ללכת עד שעלה עד למעלה בכל חוג יש דפוקים אבל תסתכל על הטוב
אחת14.12.16
אני לא אוהבת לבקש עזרה, לא מנשים ובטח לא מגברים. אבל עדיין, יש את אלו שמציעים עזרה מעצמם. ובד"כ מי שעוזר זה דווקא הגברים, הם מודעים שיש להם כח לעזור - ומשתמשים בזה. וכן. רק חרדים.
.אחת15.12.16
9
הדור שלנו צריך ללמוד ממנה מה זה ענווה זמרת כל כך טובה. לא חיפשה אף פעם פירסום. כסף. הצלחה. היא אהבה פשוט לשיר. היו לה מידות שכל יהודי צריך ללמוד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק14.12.16
8
ורק רציתי לומר לכל אותם אנשי חסד שבאים לשמח חולים שלא ירפו ידיהם מהתגובות הקטנוניות פה, כי הם פשוט מחיים אנשים ומביאים אור ושמחה למקומות הכי חשוכים וקשים שלא נדע.... ואין ספק שעושים נחת רוח להשי"ת!!!
לחזק ידיהם17.12.16
7
השתגעתם??????
מאי קמשמע לן14.12.16
6
אני בספק אם זה מכבד את המנוחה ע"ה כשרואים אותה על ערש דווי.
roni14.12.16
5
ואוו דמעות!
אמיר14.12.16
4
פירסמו בדף הפייסבוק... חחחחחחחחח
אבי הירושלמי14.12.16
3
אין קידוש ה' גדול מזה!!!!!!!!!!! ומי שמחפש לראות שלילי בכל דבר שלא יכנס לכאן!!!! הם גדולים!!!! נכון! היא אישה והיא חילונית אבל חשבתם לעצמכם מה עובר בראש של אחינו החילונים כשרואים סירטון כזה?????? פשוט מתמלאים בהערכה לציבור החרדי וזה בדיוקקקק מה שהדור שלנו צריך!!! קירוב וצימצום פערים בין החברה
וואוו14.12.16
2
אהובה עוזרי ז"ל היית זמרת יוצרת ופזמונאית שחיברה שירים על כל רבדי החיים, צנועה ופשוטה כפי שאדם צריך להיות על פי מורשתנו היחידה של עם ישראל, חיברה שירים גם שנחשבים שירים שלא היו מביישים זמרים חרדים, היו לה לחנים ושירים שחלקם באו מהמקורות של עם ישראל נטו, קצת כבוד לזכרה לא יזיק, יהי זכרה ברוך.
יהודה שמלה14.12.18
1
ולגבי המגיבים כאן על "שמירת העיניים" , "בחורי ישיבה עם זמרת" וכדומה - 1. ראשית יש לסמוך על המתירים שירה במקהלה ("ותשר דבורה וברק בן אבינועם"). 2. שנית - במקום כזה של חולה הנוטה למות , ויש סיכוי קל שבקלים שעצם השירה תיתן לו קצת שלוות נפש והרגשה טובה , ברור שזוהי מצווה גדולה כפי שמחללים שבת עבורו כדי
yossi1014.12.16
אתה פוסק מפסוקים. ומפרשם אך ורק על פי פשוטם
שושי16.12.16
לדתי לאומי אין שביב של שניה לחשוב על גיבובי השטויות שיש כאן במגיבים עם הגיגים של חסיד שוטה , ובשבילך שושי החרדתית, לא צריך פסוקים . תלמיד חז"ל , שו"ת . ויש גם שכל ישר . אם אדם נכנס לבית חולים ויש לו בעיות של שמירת עיניים , או רואה אדם בשיא סבלו וחושב על כשילון , צריך האדם הזה רפואה נפשית או לעזוב את
מזרחיסט17.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24