כיכר השבת

הכניסה ליהודים אסורה?! // מנחם גשייד

מחלוקות פוליטיות היו וגם יהיו כל עוד והגאולה השלימה לא תפציע. הפעם יש מי שרוצה לפתח שיטה חדשה. מלוחמה פוליטית למלחמת דת. מהדרת חרדים לגירוש יהודים (מאמרים)

18
מנחם גשייד | כיכר השבת | כ' בכסלו | 20.12.16
גשייד עם האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא
גשייד עם האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא (צילום: באדיבות המצלם)

שלטים בנוסח "הכניסה לכלבים ויהודים אסורה", היו בעבר חלק בלתי נפרד משכונות יוקרה בערים שונות באירופה כמו בארצות הברית. מאז ועד הלום תולי השלטים החלו בגידול כלבים ונאלצו להשלים עם כניסת היהודים.

בעידן הנוכחי , בעיקר אחרי זוועות מלחמת העולם השניה לא יימצא ראש עיר שיאפשר תליית שלט שכזה. רק זה חסר לו ולתדמיתו. אולם לדאבון לב הדברים באים לידי ביטוי בצורה אחרת.

ציבור שלומי אמוני בית ישראל - גדל בלי עין הרע. מצודתו פרוסה ברחבי הארץ. עיניהם של חלק מראשי הערים צרה בנו. הם רואים בנו כקלוקטיב של גוש אחד גדול ושחור. הם עושים את המירב על מנת שנזדקק להתכנס במקומות מאוד מסוימים. מה שמעלה אסיטואציות מצמררות.

מה שאחרים מקבלים כמובן מאליו אנו ונציגינו צריכים להילחם עליו. כל דבר שבקדושה מצריך אותנו למאמצים עילאיים. ככל שזה היה תלוי בחלק מראשי העיר הם היו מגבילים אותנו ככל שיכולתם מלהתגורר ואו להתרחב בתחומם תחת שיפוטם.

מה שמתרחש בערד הוא עליית מדרגה ענקית על גבול ההזייה. ראש העיר מ'יש עתיד' הפך את המלחמה לדרך חיים, לסמל. האכיפה בעיר היא סלקטיבית. העירייה כממססד, רודפת אישית אזרחים רק בשל היותם חרדים. אם אתה חרדי תושב העיר, תוזמן לבית משפט על בניית סוכה על הגג לימי חג הסוכות.

הפורעים שנכנסו ברגל גסה להיכל בית הכנסת המרכזי בעיר, לא עשו זאת בשל סיכסוך שכנים ולא משום שיש להם מחלוקת פוליטית או כל מחלקות אחרת עם הציבור החרדי. הם עשו זאת כי מישהו העדיף לשסות אותם במקום לתלות שלט הכניסה ליהודים אסורה. התנהגותם בעצם הוויתם אומרת ואף זועקת: הכניסה ליהודים אסורה. ועל כך הזעקה והתפילה.

ולא, זו לא בעיה מקומית. קהילת חסידי גור נמצאת בערד עשרות שנים כפי שהיא מתגוררת בעוד ערים מעורבות ברחבי הארץ. מחלוקות פוליטיות היו וגם יהיו כל עוד והגאולה השלימה לא תפציע. הפעם יש מי שרוצה לפתח שיטה חדשה. מלוחמה פוליטית למלחמת דת. מחילוקי דעות למלחמה אישית. מהדרת חרדים לגירוש יהודים. מי שסבור שזה יישאר בתחומי ערד משלה את עצמו. אם חלילה לא נעצור זאת כאן ועכשיו, יהיה מי שילמד שזו הדרך ומה נעשה אז?

הקהילה בערד אינה מבקשת שיילחמו את מלחמתה. אנו גם לא משתעשעים בתקווה שייפתרו את כל הבעיות שעל הפרק. אנחנו כולנו מבקשים להבהיר בעצם הכינוסים והעצרות, שישנם אירועים שאנו כיהודים חרדים לא מוכנים להכיל. לא עוברים לסדר היום. כי ערד היא סנונית שחייבים לעצור אותה.

בכל מריבה ואו לוחמה אמורים להיות גבולות שלא חוצים אותם. לדאבון הלב הגבולות בערד נחצו זה מכבר. כל עוד וגררו יהודים מבתיהם הפרטיים לבתי משפט על לא עוול בכפם רק כדי להציק להם, החרשנו אולם משמבקשים לגרש אותנו מבתי הכנסיות אי אפשר להבליג עוד. וכל כך כולנו נתאסף להתפלל ולבקש. לבקש שיאפשרו לנו להתפלל בביטחה ובמקביל להבהיר בעצם ההתכנסות כי היהדות החרדית לא תאפשר לרשות כזו או אחרת לגרש יהודים בשל היותם חרדים. כי היום זה בערד אך מחר חלילה זה יכול להיות במקום אחר.

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
נמאס כבר מהגערערס ! כשהם רוצים להתישב על בית כנסת אין להם בעיה להרוס אותו ולהתעלל בכל מי שיפריע להם . עכשיו פעם אחת משהו אומר להם לא ! תראו מה קרה הם הופכים את זה למאבק של כל הציבור החרדי !! תעופו לכל הרוחו!! נמאסתם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שונא 23.12.16
13
היתה לך הערכה רבה בקרב כל גווני הציבור החרדי. ברגע שהחלטת לדברר את הקבוצה הכי אלימה של החסידות הכי אלימה, ובחוצפה הזויה לגרור למאבק שלכם את כל אלו שסבלו מאותה אלימות שלכם, הפסדת לגמרי במאבק על הציבור. וברגע שגררתם גם גדולי תורה שיעזרו לכם ולקוזאק הראשי ביאליסטוצקי, זה כבר דבר שאי אפשר לתת לו לעבור ל
אילן20.12.16
12
אם כל הכבוד לחסידות גור אני חושב שהשטלתנות והכוחניות עומדת בעוכריהם אני מכיר לא מעט מקומות שגור השתלטו עליהם והעיפו משם את המתיישבים הראשונים הוותיקים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נטע20.12.16

הצגת כל התגובות

11
החרדים החרדים יכולים להחליף שכונה. אוי לרשע ואוי לשכנו.
מיכאל20.12.16
10
ההתנהלות הכוחנית שהפכה לשיטה פתאום נתקלת בהתנגדות וכל העדר הוזעק לצעוק גיוואלד 😥. אנחנו לא קונים את החתול בשק גם אם יעטפו אותו במאמר "דביק" של גישייד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי20.12.16
9
מה נראה לך כולם טפשים ? כולם כבשים ההולכים עם כל העדר ? הציבור החרדי התפכח , עד מתי תלקק ככלב עם רצועה
מר גישייד23.12.16
8
ודאגו לאחרים זה היה רק ביגלל אינטרס שלחסידות ייצא מיזה איזהשהוא רווח זה המיבנה של החסידות וכך הם גם מסבירים אצלם שחסיד גור הוא מעל הכל!!! זה הזוי איך שהם רוצים עכשיו שכולם יצטרפו אליהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי 20.12.16
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעזר22.12.16
6
לא קונים את הלוקשים של גשייד מי שפרצו שברו הרסו ניפצו בבית הכנסת הגדול בערד היו הגרערס כנ"ל בבית הכנסת ימין צדק כנ"ל בשומרי החומות כנ"ל עם הרב מנחם פרוש זצ"ל וזהו רק "מקצת" שבחם של הגרערס
בן ציון21.12.16
5
יש מחיר לפלגנות שלכם להליכה שלכם במקביל לכל שאר הזרמים אנחנו לא טיפשים למבינים שהכל סחיר והכל פוליטי תלמדו מיאיר לפיד שאמר טעיתי ומנסה לתקן לפני שמבקשים משהו.
יהודי20.12.16
4
לכן אתה עובר מראיון ,לכתבה ,לטור דעה ,דבר יום ביומו.... גור בציבור לא נתפסים באידשקייט {אולי זה זמן לחשבון נפש} גור נתפסים בציבור כסף ,כסף ,כסף, כסף,כסף,כסף ,כסף ,כסף,כסף ואם אפשר גם לדרוס מישהו על הדרך וככל שזה מאתגר יותר זה שווה יותר {ליטאי} נגמר העידן שלש השתמש וזרוק כנהוג באגודה עד היום .
מגידו21.12.16
3
רבותי לא לתת כוח ועזרא לטירור ואלימות של בריוני גור אלא להראות להם שעם טירור ודורסנות ואלימות של בריוני גור וחילול השם לא מנצחים רק דרך של המידות הטובות והיושר וההגינות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מש20.12.16
2
אין לגור זכות קיום בערד!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנניה21.12.16
1
אדון מנחם גשייד טוב שנזכרת בוקר טוב האם שמעתה פעם את המשפט העולם הוא עגול?! לא תמיד אתה הכי חזק כשגור נלחמה בחבד בערד לא שמעו ממך כלום ( למרות שאמא שלך מגיעה מבית חבדי) אבל פתאום עכשיו שמו שמים זורקים אותנו מביהכ איזה מסכנים?! אולי הגיע הזמן פשוט לעשות חשבון נפש ואפילו אפשר לתקן עוד לא מאוחר ואם כבר
יוסי20.12.16
לחב"ד יש בקושי מנין בכל ערד. הם ניסו להשתלט על בית הכנסת המרכזי ומי שמונים בעיר כ- 1,200 משפחות לא אפשרו להם. אז מי בדיוק השתלט. כיף לשנוא את גור שהרי הם גדולים וחזקים. אז יחיו הקנאים, יראו ויתפוצצו. אגב אם זה נכון שגור נלחמים בחב"ד אז מדוע הממסד החבדי שותק???????? כנראה שזו עלילת כזב.
המאמין20.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך מגיעים לאהבה? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 21:40

שידור חי

פרשת קדושים | שיעורו השבועי של הרב שי פרי • צפו

כיכר השבת | 21:15

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 17:17

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"לא נתן שישפיע עליו"

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24