כיכר השבת

בעקבות "כיכר השבת"

ח"כ יגאל גואטה על הגזענות בביתר: "אסור שהדבר יעבור בשתיקה"

ח"כ יגאל גואטה תוקף בחריפות את הגזענות בביתר עילית - שנחשפה ב"כיכר השבת" - ואומר כי אסור לשתוק • "ציבור בני התורה הספרדים לא יהיה אסקופה נדרסת יותר" (אקטואליה)

69
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב בכסלו | 22.12.16
יגאל גואטה
יגאל גואטה (צילום: מרים אלסטר / Flash90)

ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) מתייחס הערב (חמישי) לסיפור הגזעכנות בביתר עילית שנחשף ב"כיכר השבת" לפיו בעל דירה בעיר התחייב בפני השכנים לבניין - בתמורה לאישור לשיפוץ הדירה - שלא למכור או להשכיר את הדירה לספרדים.

בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב גואטה: "נחשפתי לפרסום ב"כיכר השבת" אודות התנייה שלא להשכיר או למכור דירה ל"אוכלי קטניות", זו בושה וחרפה שדוקא בציבור שלנו שנאבק בגזענות ואמור לשדר את הצד החזק של בן אדם לחברו ו"ואהבת לרעך כמוך" אנחנו נחשפים פתאום לכותרות כאלו".

גואטה הוסיף כי "והפעם על דייר בבנין מגורים שמתחייב לדיירים לא להשכיר דירה לכל אחד המשתייך לבני עדות המזרח. אבל הגדיל לנהוג בגזענות בשיטה חדשנית באיצטלא דרבנן, לאחר שהמילה פרענק וספרדי יוצרים בעיה בכדי להשיג את המטרה מעתה אל תקרי פרענק או בן עדות המזרח אלא "אוכל קטניות"".

"וכבר נאמר מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו", אומר גואטה, "אני חושב שאסור שהדבר יעבור בשתיקה. ציבור בני התורה הספרדים לא יהיה אסקופה נדרסת יותר, לא בחינוך לא בעבודה, וכל שכן לא במקום מגוריו".

הכותרת שחוללה את הסערה

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", בחוזה שהתקבל במייל האדום נראה מכתב של בעל דירה בשכונה חרדית בעיר ביתר עילית שאולץ לחתום על סעיף, לפיו מתחייב הוא שלא למכור או להשכיר "לאוכלי קטניות" כשהכוונה הברורה הינה לאלו מבני עדות המזרח, בתמורה לאישור לשיפוץ הדירה.

בעל הדירה פנה במכתב לדיירים בבניין ברחוב דרכי איש בביתר עילית והתחייב בזה הלשון: "אני החתום מטה מתחייב להשתמש בניסור ביהלום בשביל פריצת דלת להרחבה, כמו כן לשמור על נקיון הבניין ולא למכור או להשכיר לאוכלי קטניות".

גורמים חינוכיים שנחשפו לחוזה מביעים את סלידתם העצומה מרמת הגזענות שלא רק שאינה נרגעת אלא עוד מוצאת דרכים והגדרות להסתתר תחתן במטרה להצליח במגמה והיא הרחקת ציבור בני התורה הספרדים מלהתגורר בשכונה.

ראש העיר מאיר רובינשטיין גינה בתוקף את הדברים ואמר כי "אין ספק שדיבורים מסוג זה מעכבים את ביאת הגואל שלאף אחד אין מושג אם הוא יהיה ספרדי או אשכנזי. אני קורא לכם בכאב: 'אחיי, אל נא תרעו!'",

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
גם לי זה קרה בביתר עלית חוצפה ועזות
ריקי22.12.16
39
אולי התגובה מעודנת מידי בשביל התגובות שלכם?? ואולי בכלל זה מפני שאני אוכל קטניות? אולי?
יוסף22.12.16
38
זה ודאי בלי שום ספק שהספרדים הם הם בני השפחות לפי הסיגנון. אשכנזי הוא יותר אציל מתנהג אם שכל מאופק לא מתפרץ על כל דבר לעומת. וכו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרוליק22.12.16
ודרך אגב אני כותבת מתוך כאב וצער ולא מהתנגחות , רוב הרפורמים הם אשכנזים.השואה התחילה והייתה ברובה באירופה וזאת מצד ההתבוללות שהיתה שם (כמו הסיפור עם המן הרשע ), רוב היהודים שקיבלו את הורינו לפני כשבעים שנה היו אשכנזים והם שדרשו לגזור הפאות ולהכניס השכלה וכו וכו' והכל תחת מעטה של טובתכם ועידן חד
רותה22.12.16
אם תזכה תהיה לך הפתעה, כי המשיח ספרדי מובהק !!!!!😄 השאלה אם תזכה. מקווה שתחזור בתשובה ותתנצל על דבריך ואולי בע"ה ימחלו לך משמיים ואולי תזכה לראות את משיח בן דוד-הספרדי !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותה22.12.16
ואנטלגנטים כשהיו מעבירים את הגופות של אבותיך למשרפות היו מייד אומרים תודה על העזרה בצורה הכי מנומסת מצתער כך קראתי בספרים ועכשיו הזכרת לי מכוער ואנטישמי כמוך
cבני הפרנק22.12.16
אתה עילג עם מנת מישכל של כלב.שלא לדבר על ריחות הזעה המצחינות ממך.
mike23.12.16

הצגת כל התגובות

37
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו22.12.16
36
הספרדים מודים שהם נחותים לעומת האשכנזים, בבגדיהם, בישיבות שלהם, בבנות שלהם, לא ראינו אשכנזים ממלצרים לספרדים, אבל ההפך כן. הבן של גואטה ממלצר לאשכנזים, אבל הבן של גפני, לעולם לא ימלצר לספרדים.
דן סגל22.12.16
אין לך בושה איך אתה מדברר אבל אותי לימדו שלכל אחד יש ילדים ובסוף זה יגיע אליך אינשאלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קייט22.12.16
תתבייש בעצמך. אתה עצמך ערב רב , ואני יודעת מה אני כותבת , בדוק ומנוסה. אתה לא מכיר אותי אבל אני מכירה אותך ואני אומרת לך שנשמתך מערב רב. לך תקנה עוד פיאה ...... ותחנך את ילדיך לשינאת חינם . בושה וחרפה ! מצפה ממך להתנצלות באתר !!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותה22.12.16
35
אני לא מבין מה הבעיה? הם בסה"כ רוצים למנוע טעויות מצערות בפסח... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
122.12.16
34
מי רוצה ספרדים סתם גנבים וערסים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון22.12.16
תודה לה' שאנחנו ספרדים מה יש לכם שאתם גאים ה' משפיל גאים תיזהרו יש לנו ה' אחד ותורה אחת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית לוי22.12.16
תתביש לך איך אתה מדבר אנחנו הספרדים אמיתיים אתם בתחפושת ושיבוא הגואל הוא יעמיד את כל האשכנזים ויגיד מי יהודי ומי לא יש דין ויש דיין חצי ממכם לפחות לא יהודיים ספרדים זה יהודי אמיתי כי לפחות יש להם לב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סימונה22.12.16
אנו אוהבים כל יהודי והקב''ה אוהב אותנו איננו זקוקים לאהבה מזויפת שלכם קודם תאהבו את עצמכם
גזענות=מחלה23.12.16
גיזען. האשכנזים טלית שכולה תכלת חיצוני!! בפנים הכל רקובב! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי פשוט22.12.16
33
גס רוח פרענק אמיתי גיזעי אנשים כאלה אסור להשכיר להם דירות לספרדים נורמלים אין שום בעיה
חיים22.12.16
שכחת איך יש אשכנזים שמתנהגים כמו הנאצים כנראה שהם נאצים ... ולכן צריך להתנהג איתם בדיוק כמוהם לתת להם בראש ואז הם מתקפלים יא ארורים שכמותכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזרחי23.12.16
32
שיעיף אותו נראה אותו גבר את המכלוף הנוכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד22.12.16
הבעיה לא ליטאים חסידים שורש הבעיה שאנשים איבדו זהות דורית לא מעוניין ליפגע באף אחד כל אחד יחזור לשורשו ובא לציון גןאל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרד לידבר ה'22.12.16
31
אומרים לך בפרצוף אתה לא רצוי אצלנו נדחף בדווקא אז קבלת כזה חוזה
גואטה22.12.16
30
בעיית הסמינרים שדרעי ושותפיו כמו גוואטה שותקים אינה האשיו למחלת הגזענות זה רק הסיפטום שדרעי ואנשיו סירבו להשמיע את קולם היה ברור לכולם שאם אינך נלחם מלחמת חורמה בגזענות שמתחילה מגנים תת ישיבות קטנות וגדולות משרות ומה לא זה ימשיך קדימה דרעי סירב לטפל או להשמיע את קולו בצורה ברורה ונחרצת לכן הוא תרם
יעקב 23.12.16
29
הפיתרון נמצא אצל רעך יעקב ליצמן שצריך להכניס לסל הבריאות גם טיפול פסיכולוגי לאותם אלה שחולים באותה מחלה פרמיטיבית של הגזענות ושלום על ישראל (גם האשכנזים...)
יוסף22.12.16
28
הבולדוג של מכלוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד22.12.16
27
Yes many aschanazim are goim that their blood is Nazi blood (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Zalman22.12.16
26
החסידויות הנ"ל קמו והשתרשו ברומניה, בשעה שטורקיה העותומנית שלטה ברחבי האיזור, ובעקבותיה הגיעו יהודים רבים מארצות הבלקן והמזרח התיכון, ועד לתקופת השואה, היה בית הכנסת הגדול בבוקרסט, ספרדי, כשהחל הבעש"ט הקדוש להפיץ את שיטתו, בין המוני העם, ולקרבם לחסידות, יהודים ספרדים אלו, היו הגרעין הקשה, אין פלא,
מיט רומני22.12.16
25
שכחתם אחנו בני ישרא ל קמצא וברקמצא לאן אנחנו הולכים אלוקים שבשמיים רחם עלנו !!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קריני22.12.16
24
מבירור שעשיתי לא היה ולא נברא , מישהו חמד לצון ולכד אותך ואת הדומים לך בפח והפיוזים עלו לכם למח, לפני 3 שנים בפרויקט מסוים החרימו ספרדים בידיעתו ובהנחייתו של רובינשטיין ובכל זאת ש"ס החליטה לתמוך בו בבחירות, {לא מאמין שאל נא בבקשה את משה עידן נראה אם יהיה לו אומץ לומר לך את האמת}.
ביתרניק22.12.16
23
ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול. בתורה😄🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם22.12.16
22
מי הם בכלל
דן סגל22.12.16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאל22.12.16
תכלס איןןן על ספרדים איןןןןן!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בתיה22.12.16
21
כלומניקים אפסים זה עדיין מחמאה
כבוד ועוד כבוד23.12.16
20
חחחחיחי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד22.12.16
19
כתוב "כמו כן לשמור על ניקיון הבניין...!!!" פשוט חצוף גאוותן וגזען !!! כאילו לא ברור שהוא מתכוון שאת הניקיון יבצעו בני עדות המזרח...! כי רק הם יודעים לנקות טוב !!! פשוט מתנשא מגעיל, קטניותאפשר לסנגר שיש גם ספרדים שלא אוכלים, אבל ניקיון זה רק ספרדים , חוצפן וגזען !!!
ספרדי 22.12.16
18
הגיע הזמן להפסיק עם הגזענות בתוכנו זה פשוט כבר מגעיל ולא רלוונטי
ליטאי22.12.16
17
ואני מתה על עצמי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה22.12.16
16
הרבה יותר נורא משל כל עדה כלפי עדה שונה
.27.12.16
קלעתה בול שיבדקו קודם כל את עצמם
מסעוד27.12.16
15
גאה להיות ספרדי! כמה טוב להיות מהצד הזה ולא מהצד שעוד יתן דין וחשבון על שנאת חינם!!!!!!!!!!
סתם אזרח פשוט22.12.16
14
מזמין אותך לביתר לשבת, תראה מי מסתובב עם כלבים (כולל בנות צעירות שכבר הולכות עם בע"ח רבי מידות), ללא כיפות, עם פלאפונים (כן, בשבת...) בנות עם מכנסיים (ולא וד"ל) ואפילו עם טוסטוסים מידי פעם. אני מכבד כל אחד אך במקומך הייתי ממליץ להם שלךא להגיע לביתר, מדובר ב"חבר מביא חבר[ה] וד"ל.... אני אוהב אותם ומס
מוטי22.12.16
13
או בן עזרי או פינחסי או סתם ערס בבנין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גנב22.12.16
12
יש עדות שנוהגים בניסור יהלום מימים ימימה, מי שלא נוהג היתר בכך לא יכול לכפות על אחרים לא לנסר ביהלום
משה נ.26.12.16
11
אשכנזים מגעילים מנוולים אשפות מזבלה..אתם הבאתם את השואה ואנחנו הספרדים הבאנו את התורה..יא חתיכות מיץ של זבל. כל התורה באה מבבל מאברהם אבינו מי אתם בכלל? משקרים את ה' הנשים שלכן הולכות עם פאה עם קצר צמוד שקוף אתם ניראים חילוניים על מה אתם מתגאים? על זה שאתם נבלות? ושנית כולכם שבבניקים כולל הילדי
יעל22.12.16
10
במקום לבכות תסביר לרפי השכר מביתר שאת רוב תורתם הם יונקים מהספרדים שהרי רוב הראשונים והאחרונים היו ס"ט, הספרדים חיו בארץ הקודש מעליית הרמבן ונוצר כאן מצב של האחדבא לגור וישפוט שפוט, מי שמאמין בתורת הגזע שלא ילמד את תורתם של הספרדים ולצערי לא יודע אם ישאר לו מה ללמוד, אם יש מיעוט שבבנקים לא קוצפים על
תור הזהב22.12.16
9
אותם נאצים? פשוט מאוד, כי אתם {לא כולם} מיישמים הלכה למעשה את תורת הגזע של היטלר!!! אתם תלמידים מצטיינים. ההבדל הוא, שהיטלר פעל בשיטתו פחות שנים ממכם... ועוד הבדל, אתם מתנהגים ככה לאחים שלכם! את התשובות האמיתיות לא תצטרכו לספק לנו, תצטרכו לענות אותם בשמיים!!! אז מה תגידו לקב"ה? תכינו תשובה.
א26.12.16
8
והם בעצמם כבר לא ירצו לגור שם, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Zelig AmZaleg 22.12.16
7
לא רוצים שיהיה להם חמץ בפסח! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ.א.22.12.16
6
אתה אומר אי אפשר לשתוק. כספרדי אני פונה אליך. תשתוק! מספיק בושות עשית! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציון 22.12.16
5
יש לנו מזל שיש מי שישמור על הכבוד הספרדי די לגזענות והקיפוח הספרדי תנו לשחורים לחיות.
מזל22.12.16
בעצם הימצאו של גואטה בכנסת, הוא גורם לגזענות כי מספיק לראות אותו ולשמוע את התבטאויותיו בשביל לתפוס מרחק אך צריך לזכור שהוא מייצג את הערסים והגסים אך חוץ מהם יש בני עדות המזרח מובחרים וטובים שכל האשכנזים כולם לא מגיעים לקצה הקרסוליים שלהם.. חבל שלציבור הספרדי האיכותי, אין נציגות שמכבדת את עצמה אלא רק
.....22.12.16
יפה9 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שחקןייי22.12.16
4
הסגנון הזה לא משלם שכר דירה, אלים , כוחני, ואח"כ יטען כי מתנכלים לו בגלל שהוא פרענק
אריה דרעי26.12.16
3
ספרדי גאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד22.12.16
2
ח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חדש22.12.16
1
אתה מדהים בעשיה שלך . חוץ מכלום אתה לא עושה שום דבר. זה מה שאתה והכנופיה שלך שווים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וווווואאאהההה22.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24