כיכר השבת

הפגישה שעוררה את מאבק השבת

אריה קינג חושף: מה הרבי מגור אמר על גולדקנופף ודרעי?​

אריה קינג, חושף לראשונה ב"כיכר השבת", את השיחה שניהל עם כ"ק מרן האדמו"ר מגור, שעוררה את מאבק השבת בירושלים | בין השמות שעלו בפגישה: גולדקנופף, יוחנן ויצמן ואריה דרעי (חרדים)

40
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ו בטבת | 13.01.17
כ"ק מרן האדמו"ר מגור
כ"ק מרן האדמו"ר מגור (צילום: באיבות המצלם)

המלחמה על השבת בירושלים עלתה בסוף השבוע מדרגה, לאחר שחברי וועדת הרבנים לענייני השבת - כפי שדווח "בכיכר השבת" - נכנסו לעובי הקורה.

מתברר כי מה שגרם לשינוי הגדול היה דווקא ההירתמות של כ"ק מרן האדמו"ר מגור למאבק.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר אריה קינג, חבר מועצת העיר, כי "המאבק הזה על השבת הוא בעצם מתמשך של למעלה משנתיים שאנו זועקים ומתריעים. לקח לנו שנה להבין שראש העיר מתחייב ומבטיח ובעצם לא עומד במילה שלו. היינו טירונים וחדשים במערכת ולא הבנו איך שהוא בעצם 'מוריד' אותנו ומקדם הפרות נוספות של הסטטוס קוו בעיר".

"לנו כחברי מועצה יש מספר הזדמנויות לנסות להשפיע על ראש העיר לתקן את המצב", אומר קינג. "המרכזית שבהם הינה לפני העברת התקציב השנתי ולכן כעת הנושא התעורר מחדש. ראש העיר צריך את הקואליציה שתתמוך בו ואם נרצה כולנו ונשמור על אחדות השורות בין שוחרי השבת נוכל לוודא שכל השנה לא יהיו הפרות נוספות בסטטוס קוו".

קינג מפרגן לנציג חסידות גור בעירייה ואומר כי "הנציג של גור במועצת העיר יוחנן וויצמן לאורך כל השנים עמד לצידה של השבת והיה מהמובילים של המאבק הציבורי. עכשיו הגיעו מים עד נפש ולכן כולנו התגייסנו למען המטרה. יוחנן קיווה תמיד שיהיה לו סיוע מצד עסקני גור ולפעמים הוא התאכזב".

"אפילו מהרב יצחק גולדקנופף הוא קיווה שיהיה גיבוי חד משמעי אבל בפועל הוא מסייע לראש העיר. ברקת אומר לנו אל תדאגו אני מתואם עם גולדקנופף, הכל באישור", מספר קינג.

"אני אגיד לך את האמת", אומר קינג, "אני זיהיתי כל פעם את גולדקנופף כשליח האישי של הרבי. כדמות המוסמכת. ברגע שאתמול שמעתי פעם ראשונה במו אוזני בנוכחות עוד ארבעה אנשים יעקב ארנטרוי, רייזן שזה לא כך, הייתי מופתע".

קינג, חושף לראשונה ב"כיכר השבת" את השיחה שניהל עם כ"ק מרן האדמו"ר מגור, שהובילה להתעוררות המאבק לאחר שהאדמו"ר נכנס לעובי הקורה, ומספר כי "הרבי אמר: 'יש לי 5,000 חסידים בירושלים וכל אחד יכול לפעול למען השבת, אני לא מיניתי את גולדקנופף להיות הנציג שלי בעירייה למען השבת'".

"הרבי שאל אותי: 'איך יוחנן?', השבתי לו: 'הלוואי והייתי מגיע למסירות נפש של יוחנן ויצמן למען השבת. הרבי יכול להיות גאה בנציג שלו במועצת העיר שעושה הכל למען השבת'", מספר קינג.

אריה קינג (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"התחלנו את השיחה", אומר קינג, "שהיתה נדירה במושגי זמן בחצר החסידות, כשסיפרתי על הקושי שיש לי כשאני מוצא את עצמי מול אנשים חרדים שעוזרים לראש העיר לקדם מדיניות שנוגדת את עמדת כל חברי מועצת העיר החרדים - ואני לא רוצה להיכנס לשמות - וזאת בניגוד לאינטרס החרדי. אמרתי זו בעייה מערכתית בעיר. יש בעירייה גיבוי גם לנוצרים וגם לרפורמים. שיתוף פעולה מתגבר והולך ואז התמקדתי בעיקר בשבת.

"אמרתי לאדמו"ר שיש לנו את היכולת לעצור את ההידרדרות בסטטוס קוו כעת לפני העברת התקציב כשצריכים אותנו אבל כיוון שידוע לי שיש כאלו שמסייעים לראש העיר לקדם את המדיניות אז אני מבקש לדעת איך אפשר לעצור את ראש העיר בלי לפגוע בציבור החרדי המיוצג על ידי אותם עסקנים".

"הרבי העניק לנו גיבוי מוחלט ואמר לנו שחייבים לעצור את חילולי השבת", מספר קינג. "הרבי נתן לי כמה המלצות כיצד לפעול ובעצם אמר שאם רוצים שהמאבק יצליח צריך לגייס את כלל הציבור החרדי ולכן לא כדאי שגוף אחד או מגזר אחד שיוביל את זה אלא צריך שכולם יפעלו יחד במאוחד, וזו המשימה שלנו עכשיו לגבש את כלל הציבור החרדי החסידים, הליטאים וש"ס לצאת למאבק המשותף.

"הציבור לא מספיק מודע לכל ההפרות של הסטטוס קוו ובעיקר המעורבות העירונית בחילולי השבת וכשהרבנים יידעו על כל המקרים אז הכל ישתנה".

קינג ממשיך וחושף את הסיבה בגינה הלכו להיפגש גם אם נשיא המועצת, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן. "חכם שלום הלכנו כי הרבי העביר מסר ללכת לרבנים של ש"ס כי הוא רואה חשיבות בהשפעה על אריה דרעי. הוא סבור שיש לו חשיבות בנושא הזה", מספר קינג.

לדבריו, האדמו"ר הדגיש כי צריך את כלל הציבור אך העביר מסר שחשוב לערב את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ובשביל זה הרבי שלח אותם ל"רבנים שמשפיעים על דרעי".

יוחנן וייצמן אומר בתגובה ל"כיכר השבת" - כדי "להסיר לזות שפתיים", כי "ברקת אומר אכן בהרבה הזדמנויות שהוא מתואם עם וועדת הרבנים בבירור עם הרב גולדקנופף איש אמונם של גדולי ישראל במשך עשרות בשנים שאני וחברי המועצה נעזרים בו הרבה בכל נושא השבת, בנוכחות ראש העיר וחברי המועצה הוברר שציטוטי ברקת אינם נכונים וכי הרב גולדקנופף הוא זה שמוביל את מערכות השבת בספורטק ובמתחם התחנה ועומד בראש המאבק של הפסקת הבזיון בפתיחת החנויות בשבת, כל זה אינו עולה בקנה אחד עם רצונם של לבלרים יועצים ויח"צנים למיניהם הרוצים ליהנות משתי עולמות".

תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
הכל קדוש טהור ישר הגון..........
הכל זך ישר וקדו13.01.17
ת
עזוזו13.01.17
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.01.17
21
יש מהלכים,שלו הייתי במקומו,הייתי עושה אותם בדיוק כמוהו(במיוחד מה שכתוב פה בכתבה). ואולי באמת כדאי להריץ אותו לראש עיר? היום בעידן טראמפ לא יוכלו להפחיד שדברים שהוא יעשה בעיר עלולים לגרור תגובות רעות בעולם עקב התגרות בגויים,היות שהגוי הכי חשוב בעולם עשוי לתמוך במהלכים האלה.
מזדהה עם המהלכי24.01.17

הצגת כל התגובות

20
הרי גור מסיבות אגואיסטיות בחרו בברקת מול מאיר פרוש, אז שהם יפגינו אנחנו את שלנו עשינו, בחרנו במאיר פרוש,
לא נשכח13.01.17
19
או שהרבי מגור לא יודע מה קורה או שהוא עובד על קינג.חחח חכם שלום כהן הוא מהרבנים המשפיעים על דרעי.דרעי אומר לחכם שלום מה לעשות
יהודי13.01.17
18
בגור ,,אז עכשיו אפשר לצאת בהצהרות חסרי תוכן.. אתם אלה שהעלתם את ברקת כן כן אתה כבוד האדמור עם הכנופיה שלך עכשיו אתה מחפש את החלאה מש"ס שדואג רק לביזנס של עצמו...על מי אתם מנסים לעבוד???????
בני13.01.17
קודם כל אתה לא ראוי כלל לתגובה, אבל פטור בלא כלום אי אפשר (אם ישלך מושגים ביהדות שיש כזה מאמר בגמ', [אם אתה יודע בכלל מה זה גמ'] ) אז לכן אני יענה לך במטבע המלוכלכת שלך, 1. אתה בטוח לא נשוי, כי אין סיכוי שמישהי תתחתן איתך, עם כזו שפה, כי פעם זה על אדמורי"ם ופעם זה על עסקנים ואחר כך זה על אשתך (שאי
סייג לחכמה....14.01.17
תתבייש לך שככה אתה כותב על האדמו"ר מגור , כן אני לא חסיד גור , וזה כואב לי שאתה מתבטא בצורה כזאת על גדול הדור, אל תתפלא אם יקראו לך דברים כמו שקרה לדתן ואבירם!
כל חסידי גור13.01.17
17
דרעי, איש של תן וקח נטול יראת אלוקים
פופ13.01.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חמה דבש14.01.17
נכון מאד, ומאד עצוב...... עושק העובדות בגני ב"י וברשת פתחיה זועק לשמים, מכול העובדות הוא עושק מה שרק יכול.......
חגית14.01.17
15
חבל מאוד במקום להתייחס לעשייה. מנסים לפרשן כל דבר לשלילה. יש המון שיקולים ושהם חייוניים וחיוביים. לצד הדברים השלילים שכמובן יש בכל מקום רק אם תחפשו אותם כמו שאתם מחפשים את דרעי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארי14.01.17
רדף והשפיל בכל פינה כפי שהוא יודע לעשות את זה טוב. רודף את קול ברמה והפטרון הרוחני הרב מאזוז. רדף ורמס את הרב עמאר... ואחרי זה הבין שהוא יורה לעצמו ברגליים, כטוב לבו ביין רץ לרב עמאר... מאיפה זה בא? ממתי עסקן פוליטיקאי רודף רבנים? אוקיי יש מר"ן אחד, מועצה אחת על בובות, אין בעיה. אבל לאחרים מותר להח
הוא אשם15.01.17
14
חולים זועקים לחמלה ורחמים ויענקל ועוזריו עסוקים ברקיחת דלים ובפולחן האישיות של השר החרדי הראשון מעורים בשיטה יענקל ויועציו הרבים , טובות הנאה וחלוקת שלל העמידו את יענקל'ה חביב התקשורת ואהוד הקהל בראש המאבק על השבת , הוא וכל המנגנון השמן והדשן להפעיל כעת וללא מורא להכתיר את יענקל'ה לשר השבת וילמד ער
עבד ה׳13.01.17
13
מי שגרם לזה לא יכול להגיד ידי לא חיללו שבת!! ולא להעמיד פנים שהוא נאבק!
מי20.01.17
12
שמעון לוי משיח סוד,בהשפלה שהוא גורם לאחיו ר' דוד שליט"א,מחשובי חסידי גור ולאחיותיו ואימו והכל בעד בצע כסף.שם פתאום כולם לא יודעים וזה לא נוגע להם. אבן מקיר תזעק ודמעת העשוקים תעלה לכיסא הכבוד
שטרן13.01.17
11
הוא בניגוד אינטרסים מקבל מעיריית ירושלים מגרשים והקצאות תמורת חילול השבת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה דשן13.01.17
10
י
לא בצפיפות.13.01.17
אבל פוליטיקאים לא יבינו את זה לעולם
RAFI13.01.17
9
אני מאוד מכבד גדולי תורה גם כשאני לא מבין אבל מותר לי לשאול: הרי חסידות גור תמכה בברקת בבחירות ונדמה לי שגם בבחירות עם פורוש היא תמכה בברקת לכאורה יוצא שחסידות גור אשמה בחילולי השבת הללו אנחנו רואים בעוד ערים שגור תומכת בראשי ערים שונאי דת העיקר שהם יקבלו את מבוקשם כל השאר ?! לא חשוב ! גם בחיפ
יהודי13.01.17
הדברים ידועים ומפורסמים, ולכן גור השניאו את עצמם על רב הציבור החרדי ובעיקר על דגל התורה שרואים בעיניים כלות איך גור הורסים וחומסים את כל מה שדגל בונים בעמל רב למען שמירת היהדות בארצינו, והכל בשביל שטח פה בניין שם ומגרש שם......
זה ידוע מזמן...14.01.17
8
ר' יוחנן וייצמן- איש האמת. מרענן לשמוע דבריי ברכה על אנ"ש מצד איש המחנה הדתי-לאומי.
יאשא13.01.17
7
רבנים שמשפיעים על דרעי... מצחיק מאד! חי עדיין בשטייטאלע... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נו נו13.01.17
6
בגהינום תשתו אש יחד אם האדמור .אתם הבאתם את הצרה הגדולה .צריך ללכת בבחירות הקרובות אם הליטאים ולא אם מושחתים .
יענקלה15.01.17
"עם" לא "אם" ותמשיך לכיתה ב' לא חייבים תמיד לקפוץ...
חני15.01.17
5
צריך להיתנתק מאגודה מיד .רק נזק וגניבות
ישראל15.01.17
4
גולדקנוף נלחם על השבת או נלחם בשבת ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מקס14.01.17
3
יטלפ בכל הדברים האלה!!! להזכירכם השמאל תמיד הסתדר עם החרדים .כשהליכוד נמצא בממשלה החרדעם תמיד עם קומבינות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי14.01.17
2
קינג כשמו כן הוא. פועל במסירות נפש למען הציבור ולמען ירושלים. אשרינו שזכינו
יקיר השבת14.01.17
1
מענין מה יש לרבי מגור לאמר על הצדיק שלו הגאון הרב יענקל ליצמן ועוזריו המושחתים?????????? (נשל באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי14.01.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24