כיכר השבת

"המובחרים שבבנינו"

ליברמן תקף את בני הישיבות, דרעי הגיב: "הם סיירת מטכ"ל"

"הסיפור הזה שצריך לשבת בישיבה וללמוד מבלי לעבוד זאת המצאה", כך התבטא שר הביטחון ליברמן וזכה לתגובה נזעמת מהשר אריה דרעי: "בני הישיבות הם סיירת המטכ"ל של העם היהודי" (ארץ)

54
ישי כהן | כיכר השבת | כ"א בטבת | 19.01.17
ליברמן ודרעי
ליברמן ודרעי (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן, שבימים אלו דן בתקנות 'שר הביטחון' בחוק גיוס תלמידי הישיבות, תקף אמש (רביעי) את תלמידי הישיבות ולומדי התורה הקדושה. הפוליטיקאים החרדים שתקו, אך בצהריים יו"ר ש"ס השר אריה דרעי תקף את דבריו של ליברמן ואמר כי "בני הישיבות הם סיירת המטכ"ל של העם היהודי".

אמש התבטא שר הביטחון אביגדור ליברמן כנגד לומדי הורה הקדושה ואמר: "הסיפור הזה שצריך לשבת בישיבה וללמוד מבלי לעבוד זאת גם המצאה, מעולם זה לא היה ביהדות. היו שני יהודים שהבינו משהו ביהדות, רש"י ורמב"ם, שניהם עבדו במשרה מלאה וזה לא פגע בלמידה ובידע שלהם".

"גם שירות צבאי, מי אמר שאסור לשרת על פי ההלכה, יהושע בן נון לא לחם? דוד המלך לא לחם?", אמר ליברמן, "יש פה בעיה והממסד הדתי חייב להבין שאי אפשר להמשיך כך. חייבים להוביל כל מיני שינויים, וכל פעם שהייתה הזדמנות כזו לא השכלנו להוביל את השינויים".

בתגובה לדברים אמר היום שר הפנים אריה דרעי: "בני הישיבות הם סיירת המטכ"ל של העם היהודי. הם המובחרים שבבנינו, הבוחרים מרצונם בחיי צמצום ומשקיעים את מרצם בלימוד התורה והמורשת היהודית".

"בני הישיבות הם סיירת המטכ"ל

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
‏חברה שמקדשת את את חיי הבטלה ומספרת לעצמה סיפורים ומשכנעת את את עצמה שהיא סיירת מטכל... היה מצחיק אם זה לא היה עולה לכולנו הרבה הרבה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישהלה19.01.17
24
רק רשע מרושע בוחר להביא משפחה מרובת ילדים לשלוח אשתו לפרנסם, ולהתבטל בישיבה.אלא שמדובר בבחורים טובים שהחינוך החרדי הצליח לעוור אותם.
דן סגל19.01.17
רק שאלתי......"""
האמת היחידה19.01.17
23
ברגע שלא אוהבים תגובה, מצנזרים ילדים דפוקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הערשי19.01.17

הצגת כל התגובות

22
מה קרה אדון ליברמ? פתאום התחלת להבין ביהדות? הייתי בטוח שאתה מבין בגיורי גווים, ודברים מסוג הזה, אבל ביהדות?! מה הקשר שלך לזה? מוזר! ואגב רש"י והרמב"ם, אמרת ש"הם הבינו משהו ביהדות" אז קודם כל הם הבינו הרבה יותר מ"משהו" והרבה גדולי תורה בכל הזמנים הבינו ומבינים... ואם יש אדם שלא מבין ביהדות בכלל זה א
האמת היחידה19.01.17
ה
דעת חז"ל19.01.17
21
תורה שאין עמה מלאכה. סופה בטילה בטילה וגוררת עוון.
ופשטו ידם. בממו19.01.17
מענין שכל אלו שלא מבינים מה ערכה של תורה יודעים רק לכתוב ציטוטים של המאמרים או הפסוקים האלו.. חבר'ה לכו ללמוד! הרי ברור לי שלמרות שכתבת "תורה שאין עמה מלאכה".... ובסוף אתה עובד ולא לומד! חביבי קודם תורה אח"כ מלאכה......
האמת היחידה 19.01.17
ט
ויצרח19.01.17
20
דרעי וגרורותיו הם בני ישיבות מהסוג שיכולים להרכיב לכל היותר את סיירת סנדל.
ברוך19.01.17
19
רודף שינא ובזה ניתן לימצוא אצל הגוש כבוד הזה ימחק שמו מהכנסת אפילו שם הוא מבוזה לילמוד וחעבוג זה על מנת להתפרנס אבל להיות שר זה על מנת לקבל כבוד אפילו לעזריה לא קיימתה הבטחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שר ביטחון עלק19.01.17
18
אתם אזרחי מדינת ישראל ויודעים להנות מצוין מההטבות והזכויות פה. נגמרה החגיגה תתגייסו אחרי שנה שנתיים לצבא תחזרו לישיבה ולכו לעבוד אף אחד כאן לא שווה יותר ממישהו אחר. כל אחד נותן את חלקו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חגי22.01.17
אף אחד לא צומח בתורה עם הפסק של שנה שנתיים. ואף גדול דור לא היה לו הפסק. ואף אחד שהיה בצהל לא נהיה רב חשוב. ובכלל הליכה לצהל לכור ההיתוך החילוני והמנוהל ע"י חילונים היא שריפת הנשמה וכל באיה לא ישובון. ומי שהולך לצהל כבר לא נחשב יותר חרדי וגם הולך נגד פסיקת גדולי הדור שאוסרים ללכת לצבא. את התרומה שח
לחזור23.01.17
17
הלו התבלבלת זה לא אנשי הוודקה והויסקי אלה מגינים על עם ישראל תודה
יצחק19.01.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון19.01.17
15
כאן בדיוק טמונה הבעיה, כל בחור שנולד במשפחה חרדית אוטומטית הולך לישיבה לפחות לכמה שנים עד שתוסר הסכנה שיידרש ללכת לצבא. הייתכן שכל בחור ממשפחה חרדית מתאים לשבת שנים בישיבה? התשובה ברור שלא. אם היו לומדים בישיבה גבוהה שנה שנתיים, ואז הרוב מתגייסים, ברור שבני הישיבות היו סיירת המטכל והמובחרים, אבל היו
האברך דוד19.01.17
חיל ה' צריך למנות 1/6 מהעם כפי שהוא מאז נתינת התורה ע"י שבט לוי ושבט יששכר. כיום אנחנו בחסר ל-1/6 אז מקבלים את כולם. כשכל העם ילמדו תורה לפחות לשנה שנתיים אז יש מקום ש"רק" 1/6 ילמדו כמו שבט לוי ושבט יששכר. (ועדיין יהיה עדיף שילמדו כמה שיותר כמו שהיה בזמן חזקיהו המלך שכולם למדו תורה ולא היו חיילים בכ
כמו לוי ויששכר23.01.17
14
אל תדבר שטויות. לא היה מצב כזה עד היום שיושבים ולומדים ללא עבודה. ואל תיתמם לי בתור חבר כנסת שמקבל 30 אלף בחודש. תמשיך לעבוד על "השקופים" שלך.
יוני19.01.17
13
כמובן, למדנו ממנו............
יהודי19.01.17
עוד חארטה של חרדים. מי שנולד חרדי, הכת החרדית כבר מייעדת לו את עתידו בלי לשאול אותו. אם היו נותנים לבן אדם בחירה לפני כניסה לכת אם הוא רוצה לחיות חיים נוחים שכוללים עבודה ותורה או להיות בכת שבחרה לו את עתידו ברור לי מה היתה התשובה.
ח19.01.17
חיי צמצום תורה וצמצום הדעת. כיאה לעסקן דרג ח'
ברוך19.01.17
12
סיירת מטכל היא יחידה עילית קטנה, שהטובים ביותר עוברים את מבחני הקבלה אליה, הטובים שבהם עוברים את המסלול, והם אנשי דממה, עושים את פעילותם המסוכנת בלי להתרברב ולהשתבח. אכן יש מעט בחורי ישיבה כאלה. כולנו מתנגדים לגיוסם. ואולם בחורי הישיבות כציבור אינם כאלה. הם יחידה ענקית, אין מבחני קבלה, אין מסלול ו
מוישה גרויס19.01.17
עיין בתגובה שהגבתי למס' 10(בתקווה שיפורסם בעז"ה) בערך באותו נושא(שבט לוי ושבט יששכר).
וע' בתגובה ל-1023.01.17
תגובה לאברך דוד(שכרגע זה נמצא ב-12)
פה התגובות23.01.17
11
ב
ויצרח19.01.17
10
סופה בטלה וגוררת עוון. וכך אמר הרמב"ם בספר מדע, הלכות תלמוד תורה, פרק ג: "כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא ... אהוב את המלאכה, ושנוא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטל
יצחק19.01.17
מענין שאתה מכיר רק את הרמב"ם הזה האם אתה יודע מה זה "להתפרנס מהצדקה"? (אתה לא יודע בטח כי במקום ללמוד עבדת!) הפירוש הוא: שזה אדם שאין לו כלום! והוא חי רק מן הצדקה, האברכים של היום לא מתפרנסים רק מהצדקה! מספיק שהאשה עובדת ויש מילגה מהכולל... ולגבי הציטות של "אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות" זה מדבר על
האמת היחידה19.01.17
ומי שמתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה. ומי ששולח את אשתו לעבוד הרי הוא נוכל שרימה את אשתו בכתובה. על זה נאמר: פשוט נבלה בשוק ואל תצטרך לבריות.
יצחק19.01.17
יצחק (כך אתה קורה לעצמך ע"פ) תקשיב, ותקשיב טוב!!!!!! אין לי מושג לאיזה מגזר אתה משתייך, אבל אם אתה משתייך לציבור "החרדי" אז אני עוד יותר מתפלא עליך, אבל גם אם אתה נאמר "דתי" אפילו, יש דברים שאין עליהם עוררים, ונתחיל.. 1.אנשים שתורמים לכולל, זה אנשים שרוצים וזו כוונתם לשלם מילגה לאברך שלומד תורה! וה
האמת היחידה20.01.17
"כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה..." ושכחת מה כתוב במשנה: "כל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון."
יצחק20.01.17
וכן פסק בעל השולחן ערוך ובשם כל הראשונים שחלקו על הרמבם. וחוץ מזה הרמבם דיבר על 3 שעות עבודה ולא יום שלם להפוך לחמורי עבודה ותורה מה תהיה עליה. "עשה תורתך קבע ומלאכתך ארעי". ובכל מקרה עקב ירידת הדורות וחולשה שירדה לעולם לראות ברכה בלימוד תורה אפשר כמעט אך ורק בלימוד יום שלם. ואם אתה כל כך מחזיק מהרמ
להלכה23.01.17
כל האומר אין לי אלא תורה אפילו תורה אין לו.
יצחק20.01.17
ועל שכמותך נאמר. לא זכו, נעשית להם התורה סם המוות, כי עני חשוב כמת.
דן סגל20.01.17
ברוך הבא לעימות ר' דן!!! אני ברוך ה' לומד תורה... ואתה 'פסקת' שהתורה נעשית לי סם המוות, וגם קבעת שאני עני, זה מענין כי ברוך השם אני מעריך שיש לי יותר כסף ממך... ולפחות אני לא מוטרד מזה אבל דן ידידי....אתה גם טרוד בזה כל הזמן, וגם אין לך פנאי ללמוד ,אז את "סם החיים" כבר לא תרגיש.... חבל באמת.
האמת יחידה 22.01.17
אוקי נדמה לי שאתה חוזר וחוזר על אותם המשפטים והאימרות בצורה כזו ואחרת ולא משיב עניינית...ניסיתי...אולי לא הלך...פעם הבאה, ואגב אני וודאי זכיתי והתורה נעשית לי סם חיים, אבל מה יהיה איתך? אם תמשיך לעבוד איך תדע מה נעשית לך התורה?
האמת היחידה 20.01.17
9
מי שמו לראש ושופט? מה הוא מבין ביהדות?? שידע את מקומו ויישב בשקט, ממתי ליברמן מבין ביהדות ובתנ"ך???? דוד המלך ויהושע בן נון לחמו.... חחח.... כשנזכה שיבוא משיח צדקינו ונזכה לחידוש המלוכה היהודית לפי כל כללי התורה אז גם אנחנו נילחם....... אידיוט מושלם ליברמן הזה....
יא טיפש19.01.17
8
ומי שלא לומד, חבל שתופס מקום בכולל. שפשוט ילך לעבוד, יפרנס ברווח את משפחתו ויפריש את מעשרותיו לכולל לאברכים אחרים שלומדים בהתמדה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המתבונן...19.01.17
7
נכון שתלמידי ישיבות האמיתיים באמת הם הדובדבן שבקצפת בעם היהודי, אבל מעטים הם כאלה. רובם דורשים דירה במרכז ולא מסתפקים במקום קטן במקום מרוחק. חוץ מזה, אין רע הלכת להתפרנס או ללמוד או לעבוד. ולא צריך ללכת רחוק עד רש״י. גם לרבי מלובויץ מלבד היה תואר בפיסיקה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ג'ודי 19.01.17
6
מי שהמצפון שלו גורם לו לומר שהאברכים הם לא עושים כלום ושיצאו לעבוד שיתחילו ללמוד יהדות. אפחד לא אמר שעבודה זה דבר לא טוב הפוך מי שלו יכל ללמוד שירוץ לעבוד אבל לומר שעדיף לעבוד מלימוד הוא לא מבין דבר וחצי דבר ביהדות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני19.01.17
5
סיירת משתמטים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק20.01.17
4
עבודה זה לגיטימי לנכון שתופסק התופעה של חברת הלומדים אבל צבא משחית את הנפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יש גבול19.01.17
3
ליברמן והשמאל, אלו החברים של דרעי... תמיד הוא נראה זורח וקורן מאושר כאשר הוא רואה את ליברמן או איזה שמאלני, למה? מדוע? כל אחד יבין מה שמבין.
ה' יעזור20.01.17
2
במרוקו כל לומדי הישיבות עבדו ללא יוצא מן הכלל .מה קרה שכאן בארץ אתם משתמטים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמרם22.01.17
1
לצערנו, חלק לא מבוטל מהם, למשל המחבלים והפלג הירושלמי, הנם פרזיטים על פי הגדרה, ודאי לא סיירת מטכ"ל, ואותם מן הראוי לגייס ויפה שעה אחת קודם.
אבי22.01.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 07:42

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 07:37
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם