כיכר השבת

"מאבק אגו"

ילדי החיידרים לא יודרכו לשעת חירום "בגלל מדי החיילים"

מנהלי תלמודי התורה מסרבים, אידאולוגית, להכניס חיילים במדים להדריך את הילדים לשעת חירום, והצבא מתעקש שלא לאפשר להם לפשוט את המדים. המנהלים כועסים על פיקוד העורף (חרדים)

73
ישראל שפירא | כיכר השבת | ו' בשבט | 02.02.17
חיילי פיקוד העורף מדריכים ילדי חיידר. ארכיון
חיילי פיקוד העורף מדריכים ילדי חיידר. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

פיקוד העורף הציג היום את נתוני החשיפה של המגזר החרדי לפרסומי החיל בשנה האחרונה, מהם עולה כי חלה עלייה משמעותית של החשיפה במגזר החרדי לקמפיינים שלו בנושא המוכנות לשעת חירום.

אלא שמנתונים שמגיעים ל"כיכר השבת" מתברר, כי במרבית תלמודי התורה החרדים לא מתקיימות הדרכות לשעת חירום. בפיקוד העורף משרתים כיום חיילים חרדים בתפקיד מאלש"ח (מדריך אוכלוסיה לשעת חירום) שתפקידם לבצע הדרכות להתגוננות בשעת חירום בתלמודי התורה, אך מנהלי המוסדות מסרבים להכניס אותם להרצות בפני התלמידים כשהם לבושים במדים, ובצה"ל מתעקשים שלא לאפשר לחיילים חרדים אלו לבצע את ההדרכות כשהם לבושים בבגדים אזרחיים.

מנהלי תלמודי תורה עמם שוחחנו טענו בפנינו, כי הם מחנכים את הילדים ללימוד תורה וזה לא חינוכי שהילדים יראו חיילים חרדים. "אין קשר לקמפיין ה'חרדקים', ואנו לא תומכים בו", מבהירים חד משמעית המנהלים, "אך מטבע הדברים הסברנו לחיילים שפנו אלינו וברצונם לבצע הדרכות, כי אנו לא נסכים שיגיעו עם מדי צה"ל לתוך התלמוד תורה". המנהלים טוענים עוד, כי אותם חיילים בקשו ממפקדיהם לאפשר להם לבצע את ההדרכות ללא מדים אך נתקלו בהתעקשות בלתי מוסברת.

מנהל תלמוד תורה חסידי במרכז הארץ הביע בפנינו תמיהה, שלכאורה ההדרכות מיועדות להצלת חיים ממש אך בשל "אגו של צה"ל", כהגדרתו, שהחיילים ילבשו מדים, מונעים מהילדים החרדים את הידע הכל כך קריטי שעשוי להציל את חייהם בשעת חירום. במסיבת העיתונאים שנערכה היום (חמישי) העלינו בפני הקצינים הבכירים את התהיות, אך לא ניתנה תשובה ברורה לדבר.

בנוסף, הוצגו בפני העיתונאים כלי ההתרעה שמפעיל כיום פיקוד העורף, ונראה כי גם שם ישנה הדרה של המגזר החרדי: כיום האמצעים איתם פקע"ר מעביר את ההתרעה על ירי לעבר שטח ישראל, מלבד האזעקה הנשמעת ברחבי הארץ, הם התרעה באתרי האינטרנט, בערוצי הטלוויזיה, בתחנות הרדיו או באפליקציה בטלפון.

מרבית הציבור החרדי שאינו מחזיק בטלפון שאינו כשר או במחשב עם אינטרנט, ובוודאי שלא במכשיר טלוויזיה בביתו, ואינו צמוד למכשיר הרדיו, אינו מקבל את אותן התרעות על ירי רקטות וטילים לעבר עורף ישראל כמו האזרח הרגיל.

שאלנו את הקצינים על אפשרות למיטוב ההתרעות למגזר החרדי, ונענינו כי בעוד כשנה וחצי יפותח מכשיר העונה לשם 'נופר' שיוצב בבתים פרטיים ויתריע על ירי לעבר עורף ישראל. המכשיר הזה יועד לשמש את אוכלוסיית המוגבלים.

קצינה בכירה בפקע"ר ששוחחה עם "כיכר השבת" טענה, כי חלוקת המכשיר למגזר החרדי תהווה בעיה מבחינה משפטית, שכן העדפה של מגזר אחד על רעהו תגרור בעיות סבוכות שספק אם פקע"ר ירצה להתמודד איתן.

תגובת צה"ל לטענה כי חיי אדם בסכנה בכך שמרבית ילדי התלמודי תורה לא מקבלים הדרכות בשל ההתעקשות לבצע הדרכות על מדים: "חיי אדם הינם ערך עליון. אנחנו חלק מהצבא והגעה במדים היא חלק מן העניין".

בהקשר לטענה כי האזרחים הנמנים על המגזר החרדי לא נהנים מאותן פלטפורמות של התרעה בהן עושה שימוש המגזר החרדי, מגיב צה"ל: "המטרה שלנו היא להגיע לכולם, ללא יוצא מן הכלל. אנו מתייחסים לכל המגזרים באופן שווה ומפתחים המון פלטפורמות על מנת לנסות להגיע לכל אדם".

במהלך יום העיון שנערך היום לתקשורת החרדית בפיקוד העורף, נשאל רע"ן התרעה סא"ל שלומי ממן כיצד ישנם אירועים של נפילה ללא התרעה, והשיב כי "כחלק מהשמת הדגש על התרעה ממוקדת, אנו בוחנים את הסבירות לנפילה בשטח אזרחי לעומת בשטח פתוח. במידה שהנפילה צפויה לשטח פתוח, לא נפעיל אזעקה, על מנת לאפשר שמירה על אורח חיים תקין".

לדבריו: "אירועים של נפילות בשטח אזרחי ללא התרעה הינם אירועים חמורים ביותר אשר מתוחקרים על ידי אלוף הפיקוד, ואני נמנעים מהם עד כמה שניתן".

הוא התייחס למערכה הצבאית הבאה ואמר כי "במלחמה הבאה אנחנו נפגוש יותר דיוק, קטלניות, טווח הפעלה - אלו אתגרים שיפגשו את העורף ונצטרך לתת עליהם מענה. המענה הוא משולש: מענה התקפי, הגנה אקטיבית והגנה פסיבית".

רע"ן הסברה, סא"ל שרית גרשקוביץ' אמרה כי "המטרה העיקרית בתחום ההסברה היא הנגשת ההנחיות לפי צורכי המדיה של כל חלק באוכלוסייה. כל שנה פקע"ר מקיים מסע הסברה לאוכלוסייה בנושא אחר - השנה המיקוד היה בציוד לחירום. לכלל האוכלוסייה יצרנו את דמות "משפחת העורף", אך למגזר החרדי יצרנו את "ניסים בעל הנס" - דמות המותאמת למגזר הן מבחינת התוכן והן מבחינה ויזואלית".

תוכן שאסור לפספס
73 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
43
ולא לחינם
אלי02.02.17
42
הם צודקים לחלוטין לבתי ספר ערבים מכניסים מדים?
ריאלי02.02.17
מ
צו'לנט03.02.17
ואם כבר השוות, זה נשמע גרוע ביותר אבל. בעצם זו המציאות כשחייל נופל ללינץ במאה שערים.... מציאות כואבת😪 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תתבייש לך03.02.17
אם הפנמת שזאת התנהגות שמתאימה לערבים, ושבעצם אין הרבה הבדל ביניכם, דיינו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קורח ועדתו02.02.17
41
שיכנסו עם המדים חוצפה!
מוריה07.02.17

הצגת כל התגובות

40
אין בטחון בחינוך ?
נמוך כ"כ ?02.02.17
39
ואם גם הרבי לא ישמור, ה' ישמור.
דן סגל02.02.17
38
ואם ידריכו אותם אז הם ינצלו טיפשים כאילו זה כל הצלתנו!!!!
עודד07.02.17
37
יש כאן טעות יסודי! לא כל אחד שמציג עצמו כחרדי מציג את הציבור החרדי. לא ולא!! אני חרדי במאה אחוז ומתנגד בהחלט לשיטת אותם מנהלים. והמנהלים עצמם הרבה פעמים אומרים דברים שהם בעצמם לא נוקטים בכזאת שיטה אלא לחץ החברה והעבודה הם הם הגורמים לאותן תגובות מטופשות ביותר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי נורמלי02.02.17
36
הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.02.17
35
הטירוף עלה לכם לראש!! אלה חיילי צה"ל לא חיילי אס.אס אין לכם טיפת בושה?? הם מחרפים נפשם עבורנו. לא כך הקב"ה רוצה שתשתמרו על התורה הקדושה.ואיך זה שתמיד אתם שוכחים שדרך ארץ קדמה לתורה.אתם בושה לדת.בגלל אנשים שכמותכם אנשים שונאים את הדת. אתם עושים עוול לכל הציבור הדתי השפוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלו
מ.נ02.02.17
34
ע
והדברים ידועים.02.02.17
33
הילדים מסכנים. תינוקות שנשבו בידי מטורפים. מה היה קורה אם היו מבקשים מחרדים להוריד הבגדים שלהם?
עופר02.02.17
32
בורות וכפיות טובה בעלי דעות חולות ונפסדות מדומיינים החושבים שהם קדו₪י עולם בעלי גאווה ברמות לא אנושיות מסלפי התורה ומשניאיה חושבים ובטוחים שכל העולם חייב לנהוג לפי דמיונותיהם מחוסרי כל קשר עם המציאות ומכחישים כל מציאות ומאשימים את צהל בהפקרת אזרחים. חוצפה ובורות שלא נראתה בישראל מעולם. אלה מנהלים ?
בעל אור החיים הקדוש. 02.02.17
31
לילדים!!!
Gעודד02.02.17
והדוגמה אכן לא הייתה טובה, עדיין עולה שאלה נוקבת: מדוע הצורך הזה הכמעט כפייתי להסתיר כל דבר שאינו מסתדר עם ההשקפה שלנו. אילו אנחנו היינו באמת מאמינים במה שאנחנו מכריזים, אזי היינו מצליחים להשריש ערכים אלה גם בילדינו, ולא היינו צריכים להיות בחרדה מתמדת פן יראו ילדינו צורת חייל במדים. כדברי השיר "מ
רפאל02.02.17
על מה נאמר אל תאמין בעצמך עד יום מותך? גם אם כל השנים אמת התורה התחזקה בך עדיין יש אפשרות בכל יום ובכל שעה שרוח שטות תיכנס בך ותלך שבי אחר יצר הרע. "אשרי אדם מפחד תמיד". אין אפוטרופוס ליצר הרע. הבחירה של האדם היא תמיד של האמת מול השקר כשהוא מחוזק בכח פיתוי, ילד חכם מול מלך כסיל, ככה נוצרת הבחירה האמ
אל תאמין בעצמך 05.02.17
מיד אחרי מצוות המילה צריך לקצוץ את ידיו ורגליו וראש הגוויה, ולסמא את עיניו של כל ילוד - וכך נהיה בטוחים לחלוטין שלא ישלוט בו ייצר הרע. אף אחד אינו אומר שצריך לבוא לידי ניסיון, אך אף אחד מרבותינו מנוחתם עדן לא אסר הליכה ברשות הרבים, כי ישנם דברים שהם מנהגו של עולם. - ביניהם ראיית חיילים. לדבריך לא שב
אברך פשוט05.02.17
התפקיד של האדם זה להקטין את הנסיון במידת האפשר ולא לסרס את גופו. "לשפוך את התינוק עם המים". ללכת ברשות הרבים זה הכרח בל יגונה- וגם, אם רוצים לדייק ברצון ה' צריך לשקול מתי וכמה ללכת ברשות הרבים. ולראות חיילים עדיף כמה שפחות, ובטח ובטח שלא להזמין חייל להרצות בפני צעירי הצאן. הצבא הוא חילוני ומנוהל חיל
סתם רק להגיב???06.02.17
30
אני כל כך מתבייש. אחרי החכי״ם ששיקשקו ופחדו לגנות את קמפיין השיימינג, הנה מנהלי החיידרים מחרים ומחזיקים אחריהם. פני הדור כפני הכלב והעגלה ריקנית מתמיד... לאן נוליך את החרפה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבריימלה מלמד02.02.17
29
למה לבלבל ילדים או שחיילים זה טוב או שלא והחינוך שלנו דוגל ובצדק שלא!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א07.02.17
28
בין החרדיות והפרומקייט המעושה לבין היהדות אין ולא כלום! אין בושה, אין הכרת הטוב (2000 שנות גלות בלי צבא היו צריכות להיות צרובות בבשרנו). מה כן יש? שנאת חינם בשפע וצביעות בכמויות! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמיל03.02.17
27
עי
ותן חלקיייינו.02.02.17
26
זה בגלל שהחרדים מתעקשים לגרום לילדים שלהם לפחד מהאנשים שמגנים עליהם, כי אם הם יכירו אותם כבני אדם - ויראו שהם עושים דברים חשובים - אז אולי הם גם ירצו להיות בני אדם ולצאת מהחור האטום שהמפלגות החרדיות מדרדרות אותם אליו.
רקית03.02.17
בדיוק מזה אנחנו מפחדים שלא יתרגלו לחיילים האלו ולקרר את השקפתם הטהורה, נכון אתה צודק שהם עושים טובים, אבל גם הפותחים את הסתימות הביובים של הרחוב וגם המפני האשפה שעומדים כל היום על האוטו פח הזבל ומריחים את את ז'יפה שלך ושלי עושים דברים טובים ואף אחד מאתנו לא רוצים לראות את ילידנו עובדים במקצוע הזה, א
אבי06.02.17
25
עד להיכן אפשר להגיע לשנאה של אחינו (גם החרדים שלא יכולים ללמוד בישיבות ) המגינים על עם ישראל בחרוף נפש ( ודאי הכל בס"ד ) ולא לתת להם להנחות ולהסביר לתלמידים כיצד לפעול בשעת חרום יש פה קום ועשה ולא שב ואל תעשה ונשמרתם מאוד לנפשותכם וכי הילדים לא רואים חיילים ברחוב מה ח"ו החיילים מוקצים מחמת
מיכאל02.02.17
24
החרדים שהכי הושפלו בשואה בזמן שלא היה לנו צבא היו צריכים לרוץ לצבא, ואם לא אז לפחות להכיר טובה לחיילים. אבל לא! לא להתגייס ואפילו לא להכיר טובה. מתבייש כל כך להשתייך לציבור עז פנים שאין לא שום בושה ומחנך את הילדים לכפור בטובתו של חברו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי02.02.17
23
נתגלו מקרים רבים של פדופיליה - ודווקא אצל מלמדים "יראי שמיים" - אז אולי כדאי מאוד לא לאפשר למלמדים ללמד בכיתות החדרים....
אברך פשוט05.02.17
ולכן אתה הראשון שאנו פוסלים אותך מלהיות מלמד, נא ונא תתרחק מהילדים
אבי06.02.17
22
שיהיה פיגוע והבן של המנהל יהיה שם. הוא גם יגיד לחייל תוריד את המדים לפני שאתה מטפל בו??? תפסיקו עם השטוית הרסתם את החינוך של הילדים. בגללכם הילדים מתנהגים לחיילים כמו חיות. כמה צומי חסר לכם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם03.02.17
21
מאשר לראות את היצורי כלאיים המכניסים קרירות לבני התורה אם זה נורא חשוב הרבס יכולים ללמד אותם , אפשר לחשוב מה יש ללמוד ! סתם עוד מזימה של השלטונות לחדור לתוך המבצר של החינוך הטהור של ילדינו
ר יענקב05.02.17
מחיילים? אז יתקררו הרעבעס והדרא קושיא לדוכתא.
רפאל05.02.17
20
שיכניסו שוטרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם05.02.17
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי לא ציוני02.02.17
18
איזה מלחמה מדברים .מדינה וצבט=א של טמבלים
השפוי02.02.17
17
מהבתים שלהם למה לא מפרסמים
השפוי02.02.17
16
בכלל שיתנו להם עזרה בשעת חירום אחרי הכל איך הם יקבלו עזרה מהחיילים עם מדים אבל כסף מהמדינה יקחו ויקחו גועל נפש
שימי02.02.17
15
איזה מלחמה הם מדברים? קאקערס כל הצבא הזה.
השפוי02.02.17
14
שלנו. מה אפשר כבר לצפות מדור הבא?
יהודי02.02.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.02.02.17
12
אני עצמי חרדי ולא אשלח את ילדי לצבא אבל בין זה לבין להכניס לילדים סלידה שכזו לחיילים ששומרים עלינו ... עם חרדים כאילו מי צריך אויבים לא פלא שכך מדינתנו נראת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל02.02.17
11
עכשיו גם המנהלים היו לקיצוניים? לא להדריך תלמידים מה לעשות בשעת חירום? אפילו מי שאינו יהודי מותר לו להדריך וחיילי צה״ל לא? אבל לקחת כסף מהמדינה שעליה הם יורקים מותר? שלא יתנו להם כסף או לסגור את בתי ספר האלה לגמרי ובמקום שנאת חינם תשלחו את התלמידים ללמוד אהבת ישראל. כל הכבוד לחיילי צה״ל (נשלח ב
גדליה02.02.17
10
איבדו את הדרך. אשכרה מעדיפים למות... טפשין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בזיון של חרדים02.02.17
9
האם גם הם ידרשו מהרופאים לרפא אותם ללא חלוקים לבנים או מדי חדר ניתוח? השנאה למדינה ולמוסדותיה מתעטפים באידיאולגיה.
אריה02.02.17
8
שאתה אפילו לא מוכן שהילדים שלך ידעו שאתה מקבל ממנו עזרה, משיקולים חינוכיים. מעניין איך היו מגיבים ארגוני ההצלה החרדיים אם היו מבקשים מהם להדריך בבתי ספר חילוניים בתנאי שיגיעו ללא סמני זיהוי חרדיים או של הארגון שלהם, מהנימוק שההורים לא רוצים שהילדים יחשפו לחרדים שעוסקים בהצלת נפשות.
משה02.02.17
הם לא הושחתו כמונו ע"י העסקנים. ווברור שהם לא ירדו לשפלות כזאת....
ב. אדם לחבירו, 02.02.17
7
ג
בעריש.02.02.17
6
נמ
רחמנות.02.02.17
5
מחר השוטרים יבואו בלבוש אזרחי כדי שח"ו אף ילד טהור לא יראה "שוטר" - אולי כשיגדל יקרצה גם הוא להיות שוטר... והרופאים גם הם יזהרו בלבושם כי אולי הילד יתלהב וירצה בבוא היום להיות רופא? וכו' וכו'. ואני שואל בפשטות: כך מחנכים??? ועוד רעיון פשוט עולה בלבי: מי שלא רוצה את ההדרכה שלא יבואו להדריך אותו! אבו
יהודי פשוט.02.02.17
4
להיות חרדים לעבודה זרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james02.02.17
3
במקום לחבק את החיילים ולהפנים שחייל הןא קודש קודשים המחרף נפשו למען עמ"י וארץ ישראל מתנהגים אליו כאחרון הרשעים. זו לא בושה ללבוש מדים אלא מצווה גדולה ואם כל החרדים שאינם לומדים היו מתגייסים ייתכן שלא היו נתקעים ברחובות בכל מיני עסקים מפוקפקים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איפכא מסתברא02.02.17
2
אם קיומו של הצבא אינו חינוכי בעינכם אז למה אתם מבקשים את שירותיו? אף אחד לא מגיע חלילה לשכנע חרדים להתגייס, אבל אלו חיילים וככה חיילים נראים. תחליטו אם אתם רוצים שהילדים ידעו שקיים צבא בארץ ישראל שהוא הכלי של הקב"ה לשמור עליהם (גם אם הם עצמם לא מתגייסים אליו מסיבות שונות) , או שאתם חושבים שהצבא זה ל
יהודי פשוט02.02.17
כשיש לך צנרת ביוב בבית אתה חייב לראות את הז'ורה והחרה ???, כשיש לך קיבה בבטן אתה חייב לראות את מה שיש בו??? ויש עוד הרבה דברים מה שיש לך ולאחרים שאסור לך ולנו לראות אותם, ומספיק לנו לדעת שיש אותם - ידיעה בלבד, ולצערנו החרדקים זה בדיוק אותו דבר מספיק לנו שיש כזה דבר אבל יותר טוב לא לראות אותם
אבי02.02.17
של כפיות טובה וחוסר הכרת הטוב (כל הכופר בטובתו של חברו לבסוף כופר בטובתו של מקום) למדת מרבותיך, אם כן אין לראותם ולהביט על פניהם. די לדעת - לדאבון הלב - שהם קיימים.
אברך פשוט04.02.17
ביוב???? ביוב זה בחורים שיושבים בבטלה כל היום, אלו שלא לומדים ולא עושים כלום בחייהם. ככה לדבר על חיילים שמגינים עליך??? בושה וכלימה
אבי טפש מטופש05.02.17
כבר אין בושה, רחמים וגמילות חסדים. אין ברירה. בשביל לחזור להיות ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים כמו שהיינו במשך אלפי שנים אין דרך אחרת אלא לגנוז אחת ולתמיד את ה"ההשקפה הטהורה".
רפאל03.02.17
כל מילה אמת! הם מנצלים בצורה צינית את הצבא.
אורח פשוט02.02.17
1
כדרכו ב״קודש״ בכל כתבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה02.02.17
שמת לב שיש לכל אחד מהם אות שהם מסמנים בתוך התגובה וככה הקרן החדשה יודעת למנות לכל טוקבקיסט את מספר התגובות.
טוקבקיסט בתשלום05.02.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24