כיכר השבת

בגלל פיצוץ במגעים

הפגנות 'הפלג' חזרו; ניידת משטרה דהרה לעבר המפגינים

לאחר כישלון המגעים לשחרורו של העריק החרדי ‏אברהם פערזיכרטר, הודיעו ב"הפלג הירושלמי" על חידוש ההפגנות. בצומת גהה תועדה ניידת משטרה דוהרת לכיוון המפגינים. ארבעה נעצרו (חדשות)

53
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ב בשבט | 08.02.17
ההפגנה הערב בבני ברק (צילום: שמעון ברוך ואבי שמש)

לאחר שמאמצי התיווך ונסיונות ההבנה בין "הוועדה להצלת עולם התורה" לשלטונות הצבא במטרה לנסות לאפשר את שחרורו של תלמיד הישיבה העריק ‏אברהם פערזיכרטר (24) תלמיד ישיבת 'בריסק' כשלו, הודיעו הערב (רביעי) עסקני "הפלג הירושלמי" על יציאה מחודשת להפגנות בצמתים ברחבי הארץ, זאת במחאה על המשך מעצרו של העריק.

ב"פלג הירושלמי" שיגרו הודעות מוקלטות לאלפי אברכים ותלמידי ישיבות, בהן נאמר כי "בהוראת הגר"ש אוירבך על כולם לצאת למחאה המונית, שהגולה תבער כמדורת אש".

עסקני "הפלג הירושלמי" מבהירים כי "באם מחר לא ישוחרר תלמיד הישיבה העריק הרי שההפגנות יימשכו ללא הפסקה. לא נרתע לא מליברמן ולא מהמשטרה, אנחנו נעשה הכל על מנת לשחרר את תלמיד הישיבה שנשמע להוראת רבותיו".

בתוך כך, נדמה כי במשטרה החליטו להמשיך במדיניות של אפס סובלנות, והערב נצפו שוטרים בניידת כאשר הם דוהרים לתוך קבוצת מפגינים שחסמה את התנועה בכביש גהה הסמוך לבני ברק. לפחות ארבעה מפגינים עוכבו על ידי המשטרה.

כך נראו ההפגנות אמש בבני ברק (צילום: כיכר השבת)

מוקדם יותר היום הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הנחה את משרדו לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס עם ישיבות "מעלות התורה" ו"גרודנא", בראשן עומד מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגאון הרב שמואל אוירבך.

בנוסף, שר הביטחון ביקש מחבר סיעתו ח"כ עודד פורר, לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להפסיק את תקצוב שתי הישיבות. הסיבה, לפי הודעת משרד הביטחון, היא "בעקבות ההתפרעויות והפגנות ההסתה שקיימו אתמול תלמידי הרב אוירבך בשל מעצר של תלמיד ישיבה עריק מצה"ל".

השר ליברמן אמר עוד כי הוא "לא יסכים בשום אופן לעבור לסדר היום על ההתפרעויות הללו ועל ההסתה הקשה שהתרחשה בהן נגד חיילי וחיילות צה"ל. עצם קיום ההפגנות הללו שמתריסות נגד הגיוס לצה"ל ובאות לקעקע את סמכותה של המדינה לגייס לצבא, היא דבר בלתי מתקבל על הדעת ולא נשלים עם תופעות כאלו שגם מנסות להלך אימים על אותם אלו שכן רוצים להתגייס".

הגר"ש אוירבך. הורה לחדש את ההפגנות (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

לדבריו: "נפעל במסגרת האפשרויות העומדות בפנינו במשרד הביטחון ועם משרדי הממשלה האחרים על-מנת שאלו שלוקחים חלק בהסתה המתמשכת נגד צה"ל לא יזכו לשום הקלה, הטבה או שיתוף פעולה כלשהו".

בפלג הירושלמי הגיבו כי "שר הבטחון ליברמן שרוי בלחץ רב מצד גורמי גיוס החרדים, שעדיין מחכים שיעשה משהו בנוגע להעלבת החיילים החרדים בכל מקום שהם דורכים בו, ולגבי הקמפיינים נגד גיוס חרדים ומגייסי החרדים. ולא רק שליברמן לא פעל בענין (כי כידוע אין אף חוק דמוקרטי קביל שאוסר את הענין), הענין עולה לסדר היום מהכיוון ההפוך - מהפגנות סוערות בכל רחבי הארץ, עשרות עצורים ושיחרורם בתוך מספר שעות. כל אלו ככל הנראה הביאו את ליברמן לשלוף ממתנו רעיון הזוי שמזכיר משטרים אפלים ואנטי דמוקרטיים. זהו אפילו אינו נסיון הפחדה כי כפי שידוע לכולם, ישיבות הפלג הירושלמי ממושמעות להוראתו המפורשת של מרן ראש הישיבה ואינם מתייצבים בלשכות הגיוס, כך שהקשר או אי הקשר עם רשויות הצבא אינו רלוונטי כלל וכלל".

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביגדור12.02.17
28
מי נותן גיבוי לחילול ה הזה - האם זה התוצאה של למוד תורה בישיבות מי התיר לצעוק ליהודים נצים מה כל החילול ה הזה בושה וחרפה אתם מגבירים את השנאה כלפיכם מי התיר לכם לעקב אנשים בצמתים ולשבש חיים של אזרחים
חכם קארקוש 09.02.17
27
כיון שהם רשעים ארורים ועל הרשעים נאמר שמותם טוב להם וטוב לעולם, אזי חבל שלא דרסו אותם באמת וכך היו מתפגרים ובזה היה טוב להם וטוב לעולם .
אבי09.02.17

הצגת כל התגובות

26
יאללה כנסו בהם!
יוסקה09.02.17
25
????????????
????09.02.17
24
מוקדם אם מה שכולם יקלטו מאוחר מדי
חייקל קניבלסקי09.02.17
23
הוא המסית הוא השטן הוא מלאך המות.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד08.02.17
כל הכבוד למי שהמציא את המילה חרד"ק זה ניצח את המערכה.
נכון09.02.17
כיאה לתלמידיו של הרב שאומר שכל הבעיה היום בדור היא מידות ומידות ומידות. אכן אתה מדבר כמו בעל מידות
חיים09.02.17
זה המקסימום שאתם יודעים להגיב: שנאה, שנאה, ושוב פעם שנאה. אתם מזכירים לנו ימים אפלים מלפני למעלה מ-70 שנה. תראו לאן התדרדרתם.
ינקי09.02.17
להגיב על מה? על הסתה נגד רבן של ישראל כשאין כלל חוק גיוס?
פטרוף שר"י09.02.17
ואף אחד לא מסית נגדו!!! וגזירת גיוס יש ויש!!! הרבה חללים מהשולים נופלים שם !!!!
עודד09.02.17
בכל מקרה זקן ממרא אינו ראוי
מועצת גדולי התו09.02.17
22
על כל יום הפגנה של הפלג כך יפסקו ההפגנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני08.02.17
21
אני רואה אספסוף מוסת ומשועמם חברי כת מסוכנת לציבור שבעבור קצת תרומות מחו"ל יעשו הכל ובפרט חילול ה׳ וביטול תורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביי09.02.17
20
כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל. ובפרט לא לפחד משום בשר ודם... כידוע שכל גדולי ישראל **האמיתים** נלחמו וכסדר מחו בקול רם על כל פירצה שהיא נגד התורה, כדי לזכות תמיד לקדש שם שמים ברבים. ולא רק על יצר התאוה שלהם עבדו קשה למחות, אלא גם עבדו על היצר החיצוני כגון של פגם העיניים ולמחות ברבים,
נביא הדור08.02.17
19
אם הייתי שם הייתי דורס אחד אחד
אלון09.02.17
18
בס"ד נשמעים קולות של שמחה!!!! של מחאה אדירה!!! אשריכם בני תורה העומדים בפרץ, נגד השמד והזימה בצבא. כולנו להתחזק באמונה בד' ית' שמו. אלו גיבורי ישראל!!!!!! כנראה שהמפגינים האלו אנשים גבורים וחזקים והשם ית' יעזור להם כדכתיב אלוקים יבקש את הנרדף. ובגמ' איתה והעיקר לא לפחד כלל, רק לפחד מהקב"ה ולא מבשר
רבי09.02.17
אשריכם בני תורה פלג הירושלמי היחידים העומדים בפרץ נגד השמד והזימה בצבא. לחזק הכוחות באמונה בשם. אלו גיבורי ישראל!!!!!! כנראה שהמפגינים האלו מפלג הזהב מירושלים אנשים גיבורים וחזקים והשם ית' יעזור להם בקרוב.
אני09.02.17
ותו לא. ממילא ברוב ימות השנה הם מתבטלים בישיבות, ועכשיו מצאו לעצמם בעידוד מוריהם, דרך לפרוק את האלימות האצורה בהם ממילא ברחובות. הם אינם הנרדפים, להיפך, הרב שטיינמן הוא הנרדף על ידי חבורת הזבל הזו בראשות הלבלר הארור נתי גרוסמן שר"י, שרק רוצה להרוס הכל כי זרקו אותו ובצדק מ'יתד נאמן', שהוא חשב שזו נחל
אבי09.02.17
17
אשריכם תמשיכו ככה רק בדרך זו ראשי השלטון והחכים החרדים יפעלו בענין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני תורה08.02.17
המצב חזר לקדמותו..... בזכות החכי"ם וגדולי הדור החכמים תתעדכנו... תוציאו את האף מזנבות הסוסים ושנאת מרן הרב שטינמן. מטורפים.
פצנרוב09.02.17
16
משטרה של נמושות חחחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי מני ברק09.02.17
חרדי מעונין שאחיו יפצע ?! פושע!!!
עודד09.02.17
15
שמוכנים למסור את נפשם על כך שיתד נאמן יחזור לידיים של....
ר יענקב 08.02.17
14
ימח שימכם אתם מחללים שם שמיים. מסכנים אנשים מה חטאו הם רוצים לנסוע .לכו תפגינו מול בית ראש הממשלה בושה וחרפה
אנונימי 09.02.17
13
בחורי ישיבה משועממים שמצאו סיבה "טובה" לעזוב את הישיבה ולחפש ריגושים . גורמים לחילול השם שאין גדול ממנו
חיים 09.02.17
12
תתביש לך חצוף מחוצף אנא חוס על חייך ורוץ לבקש מחילה ממרן ראש הישיבה הגאון ר שמואל אוירבך שליט"א אחרת יש לך דין של מבזה תלמיד חכם שכידוע שאיתא בגמרא שאין רפואה למכותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תגובה מס 208.02.17
שדין מבזה תלמיד חכם לא חל על מרן הרב שטינמן!! אותו מותר לבזות.... לערוך נגדו חוגי בית ארסיים לכתוב נגדו ספר דרכי-אי"ש שאפילו על שבתי צבי לא כתבו כך. לחנך את הצעירים שהוא רוצה לחלן את הציבור.עפ"ל.. בקיצור דינים סלקטיביים כיאה למוכי עייץ-הדעאש
ישו ויין09.02.17
11
זה באמת מראה שזה מעניין את הציבור והוא לא שאנן. הפלג הירושלמי מצדם, שומרים על הגחלת, מפגינים ומוחים בכל תוקף כנגד מעצר מי שרוצה ללמוד תורה ולא להתייצב כדעת רבותיו. והפלג הנורווגי מתפוצץ בגלל שהוא מזמן ירד מהפסים ונהיה חצי חילוני, והנה הם רואים איך הנהגת הדור החרדית עוברת לאט אבל בטוח לפלג הירושלמי
יהויריב09.02.17
10
פשוטו כמשמעו נאצים!!! כל הצבועים הלקקנים קבלתם כסף לכיס פתאום אין לכם או דעה או שאתם נגדם צבועים מושחטים...!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסף 08.02.17
9
צודק זה השפה היחידה אבל צריכים להקים מפלגה מאוחדת עם האבות שתכניס לפחות 20 מנדטים אז נעשה מהפך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי09.02.17
8
הבחורים הצעירים האלו שמוחאים כפיים ושרים ונהנים מה"אקשן" מוחים על משהו? הם מבינים על מה? בושה!!
יעל08.02.17
7
אין סיכוי שר שמואל רוצה כזה חילול ה.
ט08.02.17
6
למי ההפגנות האלה עוזרות? לאף אחד. רק לפלג להשאר על המפה ולא להעלם כמו כל הכתות. תתביישו לכם!
יהודי09.02.17
5
בא לי להוריד את השחור לבן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיצי08.02.17
4
ככה זה נראה... מצטטים אותם כאילו היו תורה למשה. אולי המשטרה צריכה לסגור גם לכם את האתר כי בעקיפין אתם תומכים באותם אלו שהם נגד המדינה ובטחונה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים08.02.17
פעם הלך צדיק אחד להפגנות אמר לאשתו שתקח בחשבון שהוא ייעצר! אמרה לו אשתו שבבקשה ישתדל שזה לא יהיה מעצר בית!. אבל ״מי שרוצה לעשות שימוש טוב מהחיים צריך לפעול תמיד כאילו יחיה זמן רב, ולנהל את חייו כאילו ימות במהרה.״
אהרן הכוהן09.02.17
3
צריך לבטל לכל אחד שיוצא להפגנות את מעמד בן ישיבה ושילך לצבא, ואת נתי גרוסמן וחבריו לשים בכלא.
רם09.02.17
2
זה סתם כמה בחורים משועממים מהפלג שמחפשים לעשות בלגן ולזרוק לבנים על השוטרים....
אבי08.02.17
1
הפרחחים המשועממים של העבריין אוירבך מחללים שם שמים. לא ברור מדוע העבריין אוירבך לא בכלא ולא ברור מדוע המשטרה לא משתמשת ביותר כח אל מול החיות האלו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עופר08.02.17
כמה מידות רעות יש לתלמידים, של מי שמדבר רק על מידות טובות.
מידות טובות09.02.17
אתה לא שווה יותר מזה.
יצחק09.02.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם