כיכר השבת

"גאווה של ממש"

כך מחנך "הפלג הירושלמי" את ילדיו לאי התייצבות בצה"ל

לא רק בהפגנות ברחובות: 'הפלג הירושלמי' משקיע במאבקו נגד התייצבות בלשכות הגיוס - גם בתוך הבתים, ומהגיל הצעיר ביותר. הצצה לחוברות שמחולקות לילדי הפלג ומחנכות לאי התייצבות (חרדים)

61
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ז בשבט | 13.02.17
כך מחנך "הפלג הירושלמי" את ילדיו לאי התייצבות בצה"ל
(איור: אביגיל כהן, צילום רפרודוקציה מתוך החוברת)

בעוד במרבית הציבור החרדי החשש מפני גיוס או מעצר נראה רחוק ולא קיים, בפרט אחרי ביטולו של החוק לשוויון בנטל, הרי שבמשפחות "הפלג הירושלמי" בהם הבנים, תלמידי הישיבות, נשמעים להוראת הגר"ש אוירבך ומסרבים להתייצב בלשכות הגיוס וממילא הופכים לעריקים המסתכנים בעונש מאסר. מכיוון שכך, סובב סדר היום בקרב הפלג הירושלמי סביב נושא הגיוס לצבא כמו גם ההפגנות והמעצרים.

אנשי החינוך בפלג הירושלמי הפכו את המאבק בשלטונות הצבא ואת ההתמודדות מול המשטרה הצבאית לאתוס מכונן ולמאבק הירואי שהינו חלק בלתי נפרד מה"תרבות" ומה"השקפה". מילים כמו "צבא השמד", "קנטוניסטים", "גזירת גיוס", "מעצר", "גאווה לשמוע בקול רבותינו" הפכו להיות חלק מהז'רגון הפנימי של המשפחות.

אמש (ראשון) בכינוס נשות הפלג הירושלמי שנערך תחת הכותרת "ויאשרוה" עודדו הדוברות והמרצות את המשפחות, וניסו להחדיר בהן "גאווה על ההתמודדות המורכבת".

כינוס נשות הפלג, אמש (באדיבות המצלם)

בנוסף, חולקו באירוע ספרונים מיוחדים שהוצאו לאור עבור ילדי המשפחות תחת הכותרת 'בעקבות מוסרי הנפש'. בספרון מובאים מספר סיפורים מהעבר היהודי של התמודדות מול צרות ופיתויים, וכמובן, כיצד תמיד בסוף היהודי "עמד בכל בגבורה".

חלק מהסיפורים ידועים, אולם סיפור אחד מתאר את חששה של ילדה בשם יעלי שאחיה, תלמיד ישיבה, קיבל צו גיוס לצה"ל, מגלה עד כמה החשש בקרב ילדי משפחות "הפלג הירושלמי" מהצבא ומהמשטרה הושרש בקרב המשפחות. בסיפור תחת הכותרת "לא לפחד כלל" מסופר כיצד האם מרגיעה את חששותיה של הבת מפני מאסרו של אחיה.

"איציק מגיע לשבת, הכריזה אמא" נפתח הסיפור, "כל הילדים פרצו בקריאות שמחה, כלם, מלבד יעלי. יעלי התכוצה בפנה והביטה באמא בעינים מבוהלות. פעם חכתה יעלי כל כך שאיציק יבוא הביתה לשבת, היא ספרה את הימים בציפיה, עזרה לאמא להכין את המאכלים האהובים על איציק, תלתה ציורים מעל המיטה שלו, כתבה לו מכתבים בכאילו, כי היא עדיין לא ידעה לכתוב, וחיכתה מאוד שהוא ובוא. היום, היא דוקא כבר יודעת לכתוב, אבל היא מפחדת שאיציק יבוא הביתה".

"פעם אחת, ראתה יעלי את איציק מחזיק מכתב שכתוב באותיות אדומות. מה כתוב במכתב? שאלה יעלי את איציק. השלטון מזמין אותי לבוא ללשכת הגיוס, ענה לה איציק". איציק מתאר בהמשך הסיפור בהרחבה כיצד השלטון "מקנא בחינוך הילדים החרדים ולפיכך מנסה לכפות על ילדיהם את החינוך החילוני כמו גם גיוס לצבא".

שיא הסיפור, הינו כאשר המשטרה הצבאית דופקת על דלת הבית במטרה לחפש את איציק, והאחות הקטנה יעלי "שומעת שירה אדירה מחוץ לחלון הבית של מתנגדי הגיוס". בתגובה מסבירה לה האם כי "זו גאווה של ממש באם יעצרו את הבן שלומד תורה".

"הצדיקים ששרים למטה מראים בשירה שלהם לאנשים שמחפשים את איציק שהם לא יתנו לקחת אף אחד לצבא. הם מראים שיש הרבה אנשים שמוכנים לא לישון בלילה העיקר ששום בחור ישיבה לא ילך לצבא!".

צפו בהצצה לחוברת שמופצת לילדי הפלג הירושלמי:

תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
לגמרי החליקו על כל השכל
אליהו14.02.17
37
עדיף להתגייס מאשר שבחורים יעשו מעשים מגונים בישיבות, והלוואי שהבני ישיבות היו כאלה צדיקים, הגיע הזמן לגייס את הבטלנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראובן אביטוב13.02.17
36
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שחר13.02.17

הצגת כל התגובות

35
אנשים מטורפים שאיבדו כל קשר ליהדות. מרחם על הילדים שלהם שגדלים לתוך עולם מושגים מעוות
יוסי13.02.17
34
יש לנו שני לוחות הברית על הצד הימני כתוב שידוך טוב - ועל הצד השמאלי כתוב דירה נאה וכלים נאים ואנחנו רוצים רק משרות ממשלתיות כדי להתפרנס ולהגיע למטרה אנא גייסים יקרים אל תפריעו לנו אל תשנו לנו את דרך החיים ,,,,,,,,,,,
ירושלמי 14.02.17
33
כן אוהב אותם, לא אוהב אותם, אין ספק שהם חבר'ה חזקים ועקביים. כל הכבוד להם על עמידה עיקשת ואמונה בצדקת הדרך.
חיים13.02.17
יש להם עורך עתון לשעבר שיודע היטב כיצד לספר 'בובע מייסעס' כמו החוברת המטופשת הלזו. והוא שוטף את מוחותיהם, כדי שיבינו שרק הוא או הבובה שלו משערי חסד הם השליטים האמיתיים. צריך לכלוא אותו, כי הסתתו יכולה להביא לידי פגיעה בחיילים ע"י אותם חוליגנים הנשמעים לשטויותיו.
אבי13.02.17
32
לי זה מזכיר משום מה את עגל הזהב של ירבעם בן נבט, לקחו משהו שבינו לבין יהדות אין כלום ושמו את העניין הזה במרכז החיים, מבחינתם-נושא אי הגיוס זו התורה זו היהדות ואלו הן המצוות וכל השאר- כלום.ממש בבחינת "בא הרב.... והעמידן על אחת"( על משקל "בא חבקוק והעמידן על אחת....") נאמר במילים פשוטות: עשו להם עבודה
לא חוזר בי מההג13.02.17
31
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.02.17
30
מחר אני מקים כת שמטרתה להציל את עולם התורה מהשמד שהצינוים אוסרים עלינו להתחתן ולמול את בנינו, כי מה אכפת לנו מעובדות העיקר המערכה...
אבי13.02.17
29
אין מה לפחד להתגרות במדינה. השם הוא המלך אז כל הלובשי כיפה עם הדעות העקומות או שתהיו חילוניים ותורידו את המסווה או שתהיו אמיתיים ותצדדו לטופת הפלג גם אם הדרך היא לא נכונה עדיין המדינה הביאה לייאוש כי התורה מפריעה לה אז השליחים של השם עכשיו מנסים לעצור תמגפיה של המדינה הכופרת הזאת
מרדכי14.02.17
באמת? כנראה שאתה באמת לא מודע לעובדות בשטח... אז רק בשביל לעדכן אותך- לך תברר כמה ישבו במעצר אחרי ההפגנות האחרונות, כמה כתבי אישום הגישו, ומי הסתבך, וכמה צריך לשלם לעורכי דין "כרישים" שיוציאו אותם מהבוץ המשפטי, ולהזכירך- מעצר זה לא בית מלון, וכלא הוא לא מקום שתענוג לשהות בו... ולהזכירך עובדה מעניינת
יוסי14.02.17
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כת מושכי הזנבות13.02.17
27
עם האבות שתתמודד בבחירות ותכניס לפחות 20 מנדטים אז נעשה מהפך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי13.02.17
26
ומעניין שרק אליו הם פנו ולא אלי
רן וינרוט14.02.17
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון14.02.17
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
efi13.02.17
23
הרב שך היה נגד הפגנות... והם כל היום מפגינים... הרב שך היה אומר מי שלא לומד שיתגייס... והם נגד.... הרב שך היה אומר לסדר את הדיחויים בלשכת הגיוס.... והם נגד.... הרב שך היה אומר שגם הציונים הם עם ואסור להתגרות בהם...והם כל הים מגרים ומתגרים בהם.... וע"י כך מסכנים ורודפים את כלל הציבור החרדי רחמנא ליצל
מצוה לפרסם!!!13.02.17
22
עם נושע בה׳. גם אני נפלתי ברשת של צבא השמד. צהל- שקרנים ורמאים אני מתוך המערכת אומר לכם את זה. כל מי שיגיד אחרת משקר את עצמו, כדוגמת קורח ועדתו אוי לרשע ואוי לשכנו.
איתן13.02.17
21
סוף סוף ניסיון ראשון להסביר את התופעה המוזרה של ריקודים שמחים בשעת "גזירה נוראה", ומ"מ למרות ההסבר בחוברת לא זכיתי להבין כלל וכלל.
קצת שכל13.02.17
20
כת של משוגעים, לא ראוים לגור בארץ ישראל וצריך לגרש אותם מן הארץ הקדוש מהר כי הם מושחתים, טמאים ובכלל לא מתנהגים כמו יהודים...פלג אאאוווווווווט! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי14.02.17
19
בס"ד יש אפשרות לחתום וללמוד תורה בשקט. והם עושים איפכא מסתברא בניגוד לרב קנייבסקי והרב שטיינמן ובניגוד לרב ש"ך. אוי להם ואוי לנפשם. המפגינים מתנהגים כמו אספסוף
יהודי13.02.17
18
מי שעכשיו ימהר להצטרף, נכדיו ישארו חרדים מי שלא, שלא יתפלא כשנכדיו החילונים יעזבו את הארץ.
דני14.02.17
אל תתפלא אם בעוד דור או דורותיים חלק מהפלג העציצי פשוט יתנדף למזרחי או לחילוניות, אי אפשר לחנך ילדים להשקפות מעוותות. נקודה. ואם כל החינוך מיסודו מעוות מוכרח להיות פרי ביאושים. ועוד עובדה: כל ציבור או קבוצה שמרדו בגדולי ישראל לא שרדו בדרך התורה, עיין ערך פא"י שהעובדות ידועות.
צדקת בהפוך14.02.17
17
תגידו מה שתגידו, הם אנשים עקביים וחזקים. אהבתי
מני13.02.17
נכון...הם הולכים עם מה שהם מאמינים בו עד הסוף....זה לא סוד שבצבא נחשפים לדברים לא טובים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.14.02.17
16
למה זה כן מותר?! שקרנים וצבועים!!!!
שונא צבועים!!!13.02.17
15
גם בצוק איתן ובמלחמות כשחיילים מתים לצערנו ומסכנים את עצמם בשביל שחלאות כמותם יוכלו לחיות. גם אז הם נגדם????? בושה! רשעים!
חיילת גאה13.02.17
14
שבט לוי ניצלו כידוע מידיו של פרעה כי שיתפו פעולה איתו למרות שכל כלל ישראל כן נפלו בידיו, בגלות מצרים, כן בדורנו אנו, לא נשתף איתם מאומה וכך בע"ה לא ניפול בגלות השואה הרוחני
אבישי13.02.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק13.02.17
מפגרים החיילים מסכנים את עצמם בשביל אותם כפויי טובה..???
בה סזה24.10.17
12
ממציאים לעצמם "שמד ורדיפות" כדי למרוד בגדולי הדור. מנסים להפוך כל משפחה של פסיכים ל"חנה ושבעת בניה". מוכן להתערב שבמצבי שמד אמיתיים ח"ו הם היו הראשונים לברוח או לקבל את הגזירות כמו כלבלבים.
מוכי עץ 16.02.17
11
רוב ככל גדולי ישראל סוברים שעדיף להגיע להבנות עם המדינה והצבא בלי מלחמות ומאבקים וכמובן בלי שיפגעו האנטרסים של לומדי התורה אז למה להתגרות בכח ולהסית את כל הציבור הכללי נגד לומדי התורה ? להתגרות באומות אתם מבינים למה אסור ולהתגרות בשלטון חילוני אתם לא מבינים הרי זה יכול להביא לתוצאות הרות אסון לכל בנ
ציון14.02.17
10
We all know who he is (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Rbi gameliel 14.02.17
9
הם נמצאים במן מעגל קסמים של הזיות שקשה מאוד לצאת ממנו. עובדות לא מעניינות אותם. ההשוואות גסות וקשות ולא נראה שמישהו רציונלי הגה אותם. או שמא ישנם כן עסקנים מאוד רציונליים בראש הפרמידה שמשקרים ביודעין לציבור כדי לשלוט בו. דרך אגב, שמעתי ציטוט של הרב קנייבסקי שמנהיג העצניקים (השלימו בעצמכם) זקן ממרא.
הזויים לגמרי14.02.17
8
אם החינוך שלכם/ן כ"כ מעולה. איך ברגע אחד מצליחים לשכנע את הבנים שלכם להתגייס. ואיך אלה שהתגייסו מתקלקלים כ"כ מהר. כלומר כל החינוך שלכם שווה ל"כפרות". (נש באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרד, תרתי משמע.13.02.17
7
שבחור ישיבה משתכנע מהמגייסים. בחור ישיבה שמתגייס בחר מרצונו לצאת מהכת שהיה בה, ולא בגלל שכנוע.
ח.13.02.17
6
רק הספרדים חושבים שהם מתכוונים ברצינות, ומסתבכים....
אהה13.02.17
5
וואלה צודקים...לא חסר בחורי ישיבה שהתקלקלו בצבא...הם שומרים על הילדים שלהם...זה הכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.13.02.17
שמתקלקלים בישיבות. רק עכשיו שחררו ראש ישיבה ממעצר בתנאים מגבילים.
רפאל13.02.17
4
כל מילה נוספת מיותרת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה13.02.17
3
האלו נקראים קיצוניים, אלופים במציצת סיפורים מהעצבע
ד.ש13.02.17
2
להם חופשי חופשי.... כל מי שרוצה.... הבנתם? "גזירת שמד".... ורק את אחינו הספרדים היקרים הי"ו הם שולחים לכלא....
אשכנזי כאוב13.02.17
1
הם מגדלים חיות טרף קטנים, כשהם יגדלו הם יהיו בטרוף רצחני ראו הוזהרתם!!!!!
חרדי13.02.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24