כיכר השבת

מאמר חריף

עורך 'יתד נאמן': "מדינת ישראל - המקום הגרוע ביותר ליהדות"

עורך "יתד נאמן", הרב ישראל פרידמן, מתייחס במאמר מערכת להידרדרות הצבא בענייני הדת, משווה בין נתניהו לאחשוורוש וקובע כי ישראל היא המקום הגרוע ביותר ליהדות (אקטואליה)

90
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ז באדר | 14.03.17
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Basel Awidat/Flash90)

פקודת השירות המשותף המחייבת שירות נשים גם ביחידות הקרביות בצה"ל וכן דבריו של הרב יגאל לוינשטיין על כך, גרמו לסערה גדולה בציבוריות הישראלית.

עורך "יתד נאמן", הרב ישראל פרידמן, מתייחס הבוקר (שלישי) במאמר מערכת לתופעה וקובל על הידרדרות הצבא בענייני הדת.

פרידמן אף תוקף את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על פגישתו עם הרפורמים בעניין קדושת הכותל המערבי ומשווה אותו לאחשוורוש ההפכפך.

פרידמן כותב בבטאון הבית של תנועת דגל התורה כי "מדינת ישראל הפכה להיות המקום הגרוע ביותר ליהדות על פני הגלובוס כולו. מתנהלת כאן מלחמה רב חזיתית, כדי לעקור את קודשי ישראל מחיי העם היושב בציון, ברמה שלא הייתה מוכרת עד היום. בכל תחומי החיים מתבצעת פעולת מלקחיים כדי לחנוק כל זיק של היהדות האמיתית המקורית והשורשית".

פרידמן מוסיף וכותב כי הם מסקרים בעיתון "את הפלישה המסוכנת והמדאיגה של הרוח הפלורליסטית-ליברלית לתחומי מוסדות החינוך. אבל ישנה הסתערות מכיוונים נוספים על הציבור החילוני והדת"לי: אמנם מה שאצלנו זה 'יהרג ועל יעבור', אצלם זה נושא לדיון. אמנם זה לא שייך אלינו בשום דרך וצורה ומשום כיוון, אבל זה בהחלט חושף מול מי אנחנו מתמודדים ועם אלו כוונות.

"המדובר הוא בשירות נשים בצבא רח"ל, שמסעיר מחדש את מדינת ישראל ומעורר פולמוס. הכוונה לשלב נשים בתפקידים קרביים, הציתה את האש. מגמה חדשה לשלב בנות שעוברות על 'יהרג ואל יעבור' ביחידות מעורבות, צוברת תאוצה. רוח סופה של מהפכה מגדרית מבית מדרשו של בלעם הרשע - 'א-לוקיהם של אלו שונא' נושבת בחוזקה, ומה שהחל אצלם בכפיית חיילים דת"לים להאזנה לשירת נשים, ממשיך למחוזות בלעמיים של שרות משותף".

עורך 'יתד' מזכיר את דברי הרב לוינשטיין וכותב כי "אחד הרבנים הדת"לים, ראש אחת המכינות הצבאיות, התבטא נגד הכוונה שלדבריו לא תאפשר לחיילים דתיים לשרת בצבא בגלל עקירת ערכי הצניעות. הוא טועה. רובו של הציבור הזה כבר הפליג מזמן ממחוזות השו"ע והציות לפוסקי ההלכה, וגם אם הבין שהוא איננו רצוי בצבא אלא בתנאים ורוח חילונית, שום דבר לא ישנה את השקפתם המעוותת. עובדה: הדברים שלו הבעירו פולמוס גם בציבור הד"ל, והוכיחו עד כמה חלקים ממנו התקרבו לגבולות הקונסרבטיביות, אם לא חצו אותו. 'יהרג ואל יעבור', לא טורד כלל את מנוחתם. הם נשאבו לויכוחים על היבטים שוליים שנספחים לסוגייה, לא על הדבר עצמו".

"אבל הבעייה העיקרית נמצאת במקום אחר", כותב הרב פרידמן, "מדינת ישראל רואה בשירות בצבא 'כור היתוך' והיא מפעילה אותו בטמפרטורה של אש הגיהנום. לכן מהבחינה הספציפית הזו, הניסיון הזה להפוך את הצבא למעורב, הוא דווקא מצויין, כי בימי הפורים הוא משיל את המסכה ומפיג את ערפל הטישטוש מאלה שעלולים להתבלבל חלילה. על הנקודה הזו אנחנו חייבים להם זר תודות ענק, כי הוא מכניס יין ומוציא את הסוד הגלוי: הצבא איננו רק כוח לוחם, אלא מקום להחדיר אג'נדות מרעילות למשרתים בו".

פרידמן מציין כי "כמו הפיאות בימי קום המדינה, גם זקן הפך בצבא להיות בעיית משמעת. חיילים דתיים אולצו לגלח את זקנם בכפייה אם לא בחרו לעבור מסלול חתחתים כדי לקבל אישור וגם אז נפסלו מלעמוד בטקסים רשמיים בגלל הופעה לא הולמת. הרשימה עוד ארוכה ואין כאן כוונה לפרט את כולה".

לדבריו: "הציבור החרדי איננו מתלונן על התופעות הללו שאינן שייכות לו אלא מודה עליהן, כי מלאכת ההסברה שלו נעשית בידי אחרים. הצבא עצמו שאיננו מנותק מפלישת הטרור הליברלי לתחומי החיים בישראל, מסיר את האיפור הפורימי וחושף את כוונותיו – לייצר ישראלים חדשים עם זהות 'יהודית' חילונית מעורטלת מחיי תורה. אותה פלישה של רוח רפורמית וקונסרבטיבית שמתבצעת מתחת לרדאר הציבורי, אך בעידוד משרד החינוך כדי להרעיל את הדרדקים ולהחדיר בהם ארס של סילוף ועיוות היהדות, מתבצע בכפיית מלקחיים גם בכור ההיתוך הצה"לי".

"שלא תהיה טעות, זו המגמה גם כשהם מקימים גטאות צה"ליים בהם כביכול יש תנאי שירות סטריליים לחיי דת תקינים. גם זה חלק מאותה תוכנית של כור בעל טמפרטורת היתוך גיהנומית. לכן, ההתערבות שלנו בכל הסוגייה הזו נועדה להגיד לצבא תודה על השלת המסכות ועל התחזית המטאורולוגית שמבהירה לאן נושבת הרוח הרעה. וכל זאת מלבד הדרג השלטוני, כאשר ראש הממשלה נתניהו נפגש בעיצומו של יום הפורים עם ראשי התנועה הרפורמית והבטיח להם להעביר את מתווה הכותל ולתת להם אחיזה שוברת סטטוס קוו במקום המקודש ביותר לעם ישראל, בניגוד לדעת שותפיו הנאמנים ביותר", מאשים פרידמן.

פרידמן יוצר הקשר ברמז עבה במיוחד בין שלטון נתניהו והתנהגותו כלפי שותפיו הפוליטיים לבין המלך אחשוורוש והתנהגותו כלפי רעייתו ויועציו. "שלטון חדש התבסס בפרס. היהדות מצאה את עצמה בסבך פוליטי, כשעמדת מפתח נכבשה ע"י צורר שכל האג'נדה הפוליטית שלו היא לעקור את היהדות. הבעיה היא שלשלטון יש תלות באותו אדם זומם ורע מעללים. המלך אינו רוצה לטלטל את השלטון, לכן הוא נכנע. ואז, בעקבות השפעת הצורר, החלו הצרות. אך האם זו הייתה רק הפכפכנות של אחשוורוש לשמה? האם מדובר בחוסר יציבות של השליט, שבתחילה היה רשע, ולימים נעשה טוב ליהודים?

"אחשורוש – שהרג אשתו מפני אוהבו, הוא אחשורוש - שהרג אוהב מפני אשתו". השליט המושל בפרס פשוט היה חסר ערכים ונטול חוט שדרה. היית יכול להיות קרוב אליו ונאמן לו במשך תקופה שלמה בכל החתחתים הפוליטיים. ללכת אתו כברת דרך ארוכה, אבל ברגע של מבחן, זה לא היה נחשב בעיניו כלום. כל שותפות הייתה עבורו משהו אינטרסנטי, אנוכי, כלי שיכול לשמש את מאווייו. הוא היה נכון לשלם כל מחיר, כדי לקנות את לבו של מי שהוא נזקק לו באותה שעה. זאת גם במחיר בוגדנות נוראה שהפגין כלפי קרובים לו ביותר, להם הוא היה חייב כה רבות. הוא לא חשב מילימטר קדימה. הוא היה רעול מבט אל המחר".

תוכן שאסור לפספס
90 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
אל תלכו לצבא. אל תכירו במדינה. את הכסף של המדינה אתם אוהבים. את החיילים ששומרים אותכם לא. את הצבא לא. בואו ואומר לכם דבר מה. ישראל לא חזקה. ותמשיך להיחלש. הערבים מתחזקים ומתחזקים ונעשים חזקים יותר ונועזים יותר בעוד חיילי צהל נחלשים ומפוחדים ממה שיגיד העולם. יום יבוא, והוא לא רחוק, ומדינת ישראל ת
אסטרטג05.05.17
50
לכל המגיבים היקרים. עורך יתד נאמן ידוע בקולמוסו המושחז והמעמיק, נא לא להגיב באופן שיטחי, מאחר שמאמר זה כמו שאר מאמריו הינם מאמרים עמוקים, וכפי שכבר נשתבח על ידי גדולי ישראל.
חכם הרזים15.03.17
דוקר, פוגעני, אלים ומכוער. שום טיעון אינטליגנטי לא מצאתי. שנאת חינם לרוב ותו לא.
אליהו15.03.17
49
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הסטוריון15.03.17

הצגת כל התגובות

48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קצין קרבי במיל.15.03.17
47
אל תדברו על יהדות כשנשותיכן רובן נראות יותר גרועות מגויות חבורת צבועים מושחתים
אין לכם בושה15.03.17
46
במדינה הולכת ומתעצמת אין מה לעצום עיניים
צחי15.03.17
45
ושיראה כמה קל להיות יהודי בגלות... רק כשיש לנו הכל מרגישים צורך להתלונן! איזהו עשיר השמח בחלקו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן14.03.17
44
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טו14.03.17
43
התגובות מוכיחות שמה שאמר ישראל פרידמן זה נכון. כי גם אם יש תורה ויש הרבה. עדיין יש מלא מה לתקן ומה שקורה בתהליך זה נורא ואיום!! נשים לקרבי?? ישתבש שמו שאני חרדי ואשתי כמותי!!! האשה היא פנימית במקורה וכל כבודה בת מלך פנימה! ! ולא להלחם עם החמאס ימש! ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני מוחה על אלה14.03.17
42
אני רק תוהה, אם קוראי העיתון התמימים מאמינים לבדיות שלא צמודות לאמת??? איפה ,התורה והיהדות פורחות יותר מכאן??? איפה בעולם ממשלות מממנות לימוד תורה??? ויש עוד הרבה
יאיר14.03.17
41
ליטאים ארורים הכל הי' פה טוב מאוד...לכו לחפש גנראטור בברלין שם מקומכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אןרי14.03.17
40
והדורות החילונים הולכים ומשתבחים. אם דור הסבים החרדים, היו מלאכים, דור האבות היו אנשים, הדור הזה חמורים,דור הנינים יהיו כעכברים. לעומתם הדורות החילונים הולכים ומשתבחים, עד כי כל העולם עומד נפעם מול הדור החילוני שעולה בחוכמתו על כל העולם, ראה וויז, ראה מובילאיי. וכשנותנים לחמור לכתוב בעיתון, אלה התוצ
דן סגל14.03.17
אין לי מושג אם אתה חרדי או לא ומה מטרתך בכתיבת תגובה במקום זה אולם כמה דברים על אסף השטויות שכתבת ולא בשבילך אלא בשביל אלה שנאלצים לקרוא את שטויותך. א'- מתגובתך רואים שלא הבנת כלום מהטור הנ"ל. ב'- עצם ההשוואה והמדד כביכול להצלחה שהוא לדבריך נמצא במוביליי וכדו' מעיד כמה עולם המו
דניאל14.03.17
,,לומד תורה לשמה, ולא תמורת כסף. התנאים והאמוראים, שילמו כדי ללמוד תורה, ואחר כך למדו חינם, וזוהי תורה לשמה שהיא מגינה ומצילה, אבל להפוך התורה קרדום לחפור בה,.ולסחוט כסף שבא מחילול שבת, בושה וחילול ה'.
דן סגל14.03.17
39
האמת שהכותרת צריכה להיות שמדינת ישראל היא המקום הכי גרוע ליהדות של דתיים לאומיים ולכל הדוגלים בשילוב, שלא מספיק כמה חללים נפלו מהם עד כה עכשיו מעמיקים להם את הבור שח"ו יפלו מהם עוד יותר הרבה. כאילו לא מספיק להם ש-50% מהד"לים שהולכים לצבא יורדים מהדת ו-80% מאלה שמגיעים לקצונה מביניהם יורדים מהדת. עכש
ולמשתלבים18.03.17
38
רק אויב כותב דברי רשע כאלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פופ15.03.17
37
יותר מאשר בכל תקופה משך אלפיים שנות גלות . לפני השואה היו בכל אירופה אלפים ספורים של בני ישיבות ומגמת חילון היתה נפוצה גם בפולין .הונגריה . סלובקיה ... שלא לדבר על מערב אירופה . גם כיום ההתבוללות אוכלת ביהדות בכל פה .כך שהמקום היחיד בעולם הבטוח ליהדות היא ישראל בעוד שבגולה לא בטוח שישארו נכדים יהודי
משה16.03.17
36
במדינת ישראל יש את מרכז התורה הגדול ביותר בהיסטוריה היהודית מאז בריאת העולם. לא היה מעולם כזה ריכוז גדול כ"כ של תורה בכמות ובאיכות, וכל בזכות מדינת ישראל. אז ישראל הפכה להיות הרודף הגדול ביותר של העם היהודי? עדיף לך לחזור לוורשא, ולחיות תחת גחמות של הפריץ התורן?! באמת! מינימום של אנושיות!!!!!
מיכאל14.03.17
אבל זה לא בזכות המדינה - זה למרות המדינה... ועוד כאלה מאמרי שרוול שנועדו בשביל חינוך קטנים ועבור עמי ארצות. כל בר דעת מבין שאם ישראל היתה מקום כל כך רע ליהודים - היהודים היו עוברים למקום יותר טוב. אבל בשביל ה"הרחקות" מותר לשנות...
אחד שמכיר14.03.17
35
ישראל פרידמן אינו יודע דבר על היסטוריה עם ישראל בגלות , אולי סיפרו לו אבל הוא לא קולט הוא חושב שלהיות קנואי זה מצוה עשה וגם קנואים שאנו מכירים שכל חייהם יושבים ולומדים ויר"ש לא מדברים ככה. לך תלמד להיבטות בצורה של בן תורה ולא ליגרום לחילול השם אין מקום יותר טוב ובטוח בלעבוד את השם כמו ארץ ישראל. אף
ערן20.03.17
34
המוטציה הזו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוש15.03.17
33
פרידמן כנראה עוד לא יצא מהשטייטאל. אין מקום כמו ליהודים כמו מדינת ישראל. מי שלא טוב לו מוזמן לחזור מאה(פלוס) שנים אחורה, לחיות תחת הצאר ולהתרפס בפני הגויים.
יחיאל20.03.17
32
ישראל זה המקום הגרוע ביותר להיות .לאורתודוקסיה זה גן עדן
עדינה 14.03.17
31
אתם עם הצנזורה האידיוטית שלכם לא יותר טובים מהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלוימלה14.03.17
30
אבל יש אמת היום יש מלחמת דת לא נגד הכיפות הסרוגות או חילונים פשוטים אלה נגד רבנים שקרובים לרפורמים או הרפורמים עצמם הם לא מבינים שגדולי ישראל צמחו מתוך לימוד של 101 פעם דבר שלא שייך במתכונת אותה הם רוצים. ונכון שלא כולם צריכים להיות כאלה אבל כל יהודי שיושב ולומד ברצינות מביא ברכה ושמירה ותתפלאו יש ה
רון14.03.17
29
אתם יודעים גם יודעים גם אם זה כרוך בלשבת עם יאיר לפיד ושותפיו..וכמו כל מה שכתבת על הצבא תקף לגבי הכנסת..רק שמדובר בכסף..אז כמובן צריך להלחם ולא לשבת בחוץ אבל כשמדובר בלהגן ולסכן את החיים כמובן שעדיף שאחרים יעשו את העבודה וכמו שכתבו פה שאם כ"כ רע לך אתה מוזמן לעוף לחו"ל נראה מי יתן לך תקציבים..רק שא
miycel16.03.17
28
עם היתד הלא נאמן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עיין שם שם15.03.17
27
כותב המאמר מציין כי הוא שמח על כך ש"האמת נחשפת", ופרצופם האמיתי של צהל ומנהיגיו יוצא לאור. בודאי ישמח כותב המאמר גם אם יחויב כל חייל בצבא לאכול חזירים ולחלל שבת. צר לי על כך שהכותב שייך למחנה שרצונו להתנתק מהציבור במקום לאהוב כל יהודי ולנסות להתקרב על מנת לקרב. אני עצמי דתי לאומי, לא אפיקורוס ולא ק
אבישי15.03.17
ההבדל בין מי ששמח על חילול ה' לבין מי שכואב אותו. בין מי שנושם לרווחה על כך שהתרוץ שלו לחיים אגואיסטיים מקבל חיזוק, לבין מי שלא מוכן להשלים עם זה ולהיכנע לחילוניות. הלואי שהרבה אנשים יכנסו לקרוא את תגובתך. היא חשובה מאוד!
מנחם15.03.17
ה״יד , כשאמר שציונות הדתית זאת עבודה זרה בשיתוף, ושום שו״ע מהודר לא יעזור .
הפוך על הפוך16.03.17
26
מאז הקמת מדינת ישראל, נהרגו בה הכי הרבה יהודים. יותר מכל העולם כולו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ15.03.17
25
You are very smart.i wish we Had many like you (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David 14.03.17
24
אם לא טוב לך שירותי הביטחון, התקציבים,כלכלה ,תשתיות,חופש דת וכו' וכו' שמדינת ישראל מציעה לך , אתה יכול לעזוב . אני בטוחה שהרבה אנשים ישמחו לממן לך את כרטיס הטיסה. איך אפשר להיות כל כך אטומים לעצום עינים ורק להתלונן ולא לומר תודה על הפרבילגיות שהסבים שלנו רק יכלו לחלום עליהם. בושה וחרפה
דליה14.03.17
23
יש את לווינשטיין הפרענק ואת הרב הראשי הקודם שנכנס לכלא ורמטכל מטומטם רק ליברמן בסדר וטופיק טובי
דן סגל16.03.17
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוד גאון15.03.17
21
פריחת התורה כאן בארץ ישראל היא מהגדולות שהיו לאורך ההיסטוריה. מאות ישיבות עם עשרות אלפי אברכים ובחורים(שרובם מקבלות תקציב, שגם אם אינו מספיק הוא מכובד בהחלט). צריך להמשיך להילחם נגד תופעות מסוכנות ולהוקיען, אך לא לשכוח את כל הטוב.
משה14.03.17
20
No one force you to be here go back to your brothers (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David14.03.17
19
תורה,
יוסי14.03.17
בגלל שטויות כאלה שרבנים אומרים האמונה שלי נחלשה.
קורא15.03.17
18
לא נרגיש בחסרונו. חבל ועצוב שהחרדים ממשיכים להשניא את עצמם על הציבור. בלי טיפת הכרת הטוב למה שמקבלים מהמדינה ולא היו מקבלים בשום מדינה אחרת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציוני15.03.17
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד14.03.17
16
השמאל הכפרני השתלט על מוקדי השפעה, בצבא -חיל חינוך, באקדמיה, במכוני מחקר, בתקשורת ובמערכת המשפט. הדת"ל נמצאים בקרבי ולא בחיל חינוך הקובע את התכנים. מי שלא מופיע לא משפיע - לכן יש סחף, בניגוד לאמונה הפשוטה שיש לרובו של העם. אם יכנסו יותר אנשי אמונה ותורה למערכות ממשלתיות ניתן יהיה להשפיע. בינתים העם
הסיבה האמיתית14.03.17
15
מחורבן הבית השני לא היתה פריחה רוחנית וכמותית כמו שמתרחשת כאן בארץ ישראל בלי עין הרע ותחת כנפי המדינה הציונית ! שאומנם לא רצתה בזאת אבל עונה אמן בעל כורחה וגם מתקצבת בעל כורחה חלק ניכר מכך ועל כך צריך להכיר תודה למדינה על אף שהיא ממש לא ראשית צמיחת גאולתנו אבל מתרחש פה ראשית צמיחת תורתינו..
מאיר14.03.17
14
בלה בלה בלה... מה אתם עושים שם ביתד??? זה בדיוק למה שאתם נותנים לגיטימציה!!!
רפי15.03.17
13
מאחל לו ולחבריו שיחיו בגטו אמיתי שבו הם לא משלמים מסים אך גם לא מקבלים שקל מאף אחד. חתיכת גס רוח וחוצפן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק14.03.17
12
בכל תולדות העם היהודי לא היו כל כך הרבה לומדים החיים לפי שיטת היתד כמו במדינת ישראל, לא מפרנסים את משפחותיהם ונופלים לנטל על הציבור! באיזה עוד מדינה בעולם מתקצבים כמויות אדירות של אנשים שבחרו מרצונם לא לעבוד? כפוי טובה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלוימלה14.03.17
11
חשבתי שאחרי עורכי הפלס יתד ישתנה !
יעקב14.03.17
10
שיחזור מהיכן שבא הוא וכל בני ביתו, וכבר הפליגו חכמים ביישוב ארץ ישראל, והמעלות שבה! יש הרבה אדמורי"ם הי"ו שמתגוררים בגולה שיצטרף אליהם, שימחק מהסידור תפילה שלו כל מה שקשור לירושלים ולבניין הארץ וד"ל! תודה למערכת!
דודו לוי14.03.17
9
הכסף של המדינה הוא מעולה בשום מקום בעולם לא תקבלו כאלה סכומים רק שבוע שעבר אושרו עוד 52 מיליון ש"ח לישיבות אך המדינה הכי גרועה ידוע מה היה סופם של מוציאי דיבת הארץ ועוד הצעה תארוז את המזוודה ותיסע מכאן עוכר ישראל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל14.03.17
8
יואיל נא מישהו מעובדי המערכת להזכיר לרב שפורים היה אתמול וד"א לא צוונו על שכרות והשתטות בפרהסיה, אפילו לא בפורים עצמו. את השאלה האם ישראל היא מקום טוב ליהודים או לא, יש להפנות למאות ראשי הישיבות הפזורות בכל מושבות ישראל בארץ.
לא חייב איניש14.03.17
7
נכון, לא הכל ורוד. נכון יש עוד הרבה מה לתקן במדינת ישראל. קודם כל, צריך להיות עיוור כדי לא לראות את ההתקדמות בעם ישראל מאז הקמת המדינה. כמה למדו תורה אז, וכמה היום?? במקום לראות את הכוס המלאה, מתמקדים כל הזמן על מה שחסר. דבר שני, מתי היהודים החרדים לדבר ה', יבינו שהתורה איננה דת (אוסף של חוקים, מה א
רפאל14.03.17
מפני חטאנו גלינו לארצנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ14.03.17
כמה ערבובי דברים , אם תנסה (לא יודע אם אתה יכול בכלל) לסדר את גיבוב טענותיך באופן מסודר תראה שבעצם נשאר רק גל של רגשות נטו בלי שום ביסוס
אוי14.03.17
6
לאנשים שהיה אי פעם גם בלי קשר ליהדות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גד14.03.17
5
גם בארה"ב שלא לדבר על אירופה וכדו' לא היו נותנים תקציבים לישיבות או לבתי ספר שאינם מלמדים ליבה. אז מה הוא מתלונן, הרי בעניין שמירת השבת נציגיו בעיריית י-ם מעלימים עין ועוזרים לברקת, כמו גם נציגי הצד השני אפשטיין הארור וחבורתו. ועל ש"ס בכלל אין מה לדבר, תן אתנן מתאים לדרעי והכל מסודר. בקיצור, הכל עבו
אבי14.03.17
4
יתד נאמן רודף אחרינו מי מקלל את המדינה יותר טוב...! אנחנו נשיג בטוח המקלל הראשי בצד שלנו...
הפלס14.03.17
3
למה הוא לא נשאר באירופה???
אפי14.03.17
2
לפחות כ-% 50 מהחרדים עובדי מדינה גננות -סייעות בגנים - מורות מנהלי מוסדות חנוך , מנהלי ארגונים שמקבלים תקציבים מהמדינה ,עמותות ,וכו',,,וכו' המדינה מאפשרת לחרדים לקבל הלוואות ולרכוש דירות , וכן ידוע שהציבור החרדי לא מוותר על שום זכות שיש לו במדינה מדוע להתבתאות בצורה כזאת- מדוע לעורר שנאה
ירושלמי 14.03.17
1
יתד נאמן כותב סטנה ובמאה שערים תולים בובות בדמות חיילים.
רפאל14.03.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם