כיכר השבת

בואו נחיה על ערכים ולא לפי צבע הכיפה // אריאלה פישר

אולי אנחנו גדולים בתורה ובקיאים בכל רבדיה, אך איננו רואים דבר מעבר לארבע אמותינו. העסקנים מפעילים עלינו מניפולציות של הפחדה על מנת שנמשיך במצב הלוקה הזה (דעות)

62
אריאלה פישר | כיכר השבת | י"ח באדר | 16.03.17
אריאלה פישר
אריאלה פישר (צילום: אסתי דוד)

שוב נראה כמה שרת המשפטים איילת שקד נחושה למנות דיינים מהציונות הדתית עם הטלת הווטו על הוועדה למינוי דיינים. אריה דרעי בתגובה, כמעט והחרים את הגיבוש הקואליציוני, צעד חמור זה המאיים על ההגמוניה עתיקת היומין של החרדים בענייני הדת ומחליש את כוחם של חברי הכנסת החרדים, הרגילים לעשות ככל העולה על רוחם, כולל מינוי מקורבים לתפקידי דת, משיקולי תועלת פוליטית. תופעה הרסנית לעולם התורה כאשר אנשים מתמנים על פי קשרים ולא כישורים, אשר אופיים וגדלותם בתורה היא משנית.

הציבור התורני החרדי מורגל בפספוס הזדמנויות מהותיות אשר יכלו לבסס את צביונו האיתן במדינה ללא יכולת ערעור בתהליך התפתחותי טבעי. במאה התשע עשרה, עת רצון של תחילת חזרתינו לאדמת אבותינו. המצב הרצוי היה שתהליך זה יובל באמצעות אבות החרדים, גדולי ישראל יראי אלוקים. אך בזמן שבוששו קם איש חזון בשם בנימין זאב הרצל, הוא מילא את החלל והקים את התנועה הציונית. אומנם האנשים שנהרו אחריו לא היו שומרי מצוות, אך ליבם ומחשבותיהם היו חדורי התלהבות ואובססיה בבניית הארץ תהליך שהוביל לחזרתם של מיליוני יהודים ארצה.

סדר העדיפות הרצוי כמובן שיראי האלוקים שומרי מצוותיו הם שיקחו פיקוד וימלאו את הרצון האלוקי, אבל כפי שכותב הרמב"ם בנוגע לבניין בית המקדש, שאף שעדיף שטהור יבנה, כל בעל מלאכה, וכן כל מומחה בכל מה שנדרש השתתף.
גם בזמנינו, הרצון האלוקי לא השתנה ופשוט שרצונו שהעם היהודי יונהג בדרך התורה ובעקרונות של בין אדם לחברו, ועדיין הקב"ה מסובב עניינים בניסים שלא תמיד גלויים לנו לעין.

אך נוצר מצב שנציגינו החרדים בעמדות מפתח בממשלה, והנה הם מנצלים את מעמדם למינויים פוליטים, כסף כבוד ושררה. למשל, כל נושאי חילול השבת היו אמורים להיות תחת שליטה כבר מזמן. חוק שעות העבודה והמנוחה היה בידי דרעי והוא ויתר בקלות, במקום לשנות חקיקה הוא בחר לברוח, כשיותר נוח לעסקני וח''כי החרדים לצוץ אחת לתקופה בתקשורת כמגני השבת ולזכות ברייטינג ותשואות.

גם לאחרונה דרעי הורה לחברי סייעתו להצביע נגד חוק האפליות, הכפיף עצמו לליטאים. חוק שאמור להגן על בנות ישראל, דיני נפשות ממש, חוק שמייצג את האג'נדה המרכזית של מפלגתו הופל בגללו. משחקי אגו משאירים נשים כשרות עגונות כשהגדיל בית דין הרבני הגדול , וערער על גט של אישה לאחר שניתן כדין על מנת למצוא חן בעיני עמיתים מהאליטה האשכנזית.

אולי דווקא פה, דרך אנשים פחות "שמרניים" בדמות איילת שקד והבית היהודי, החלל יתמלא באנשים שהעם היהודי בראש מעיינם, אנחנו הצלחנו כמגזר לקחת תורה אדירה ולצמק אותה לממדים של בית מדרש, ומטבח. נהיינו לראש קטן. נהיינו לקונפורמיסטים, מקשה אחת ללא דעה עצמאית.

אולי אנחנו גדולים בתורה בקיאים בכל רבדיה אך איננו רואים דבר מעבר לארבע אמותינו. העסקנים מפעילים עלינו מניפולציות של הפחדה על מנת שנמשיך במצב הלוקה הזה. קריאות של "חייב סקילה" נגד כל מי שלא בוחר במפלגה חרדית נשמעו ועוד השמצות, לשון הרע ולכלוכים כנגד המתמודדים נגדם. חברי הכנסת רואים רק פנימה ולא את ההמשכיות של עם ישראל.

אולי הרבנים האחרים, אלו שאנו משמיצים הם המביאים לנו השקפה רעננה, ובריאה, שבשל אגו ופחד לאבד את הזהות שלנו אנו פוחדים להכיר, חוסר הביטחון בצדקת דרכנו מעמיד חומות של אימה נגד כל דעה שעלולה לגלות את האמת המפחידה. התכלת בציצית נועדה להזכיר לנו להסתכל מעל ומעבר, לראות את המהות האלוקית השזורה בעולם וכן, גם בתהליכים מדיניים.

להיות ראש גדול, עם עוז רוח לדבר על חידושים, על בנין בית המקדש, התממשות של נבואות, לראות ולקחת את כלל ישראל בחשבון ואת טובתם, ליצור אחדות וכבוד של השונים ולא ליצור אחידות ואבדן זהות. להבין שלכל אחד ייחודיות משלו בבניין העם היהודי.

הראייה הנוכחית שלנו המצומצמת, הנואשות להישאר במקום, להסתכל רק פנימה, לחשוב על חומריות, להילחם על ג'ובים ומשרות. משאירה אותנו מאחור, ומפרקת את החברה. בין אם נרצה בין אם לאו, בעלי התורה והאמונה רודפי האמת עם ראש הגדול משתלבים באופן בריא אט אט בכל תחומי המדינה וגם אם פעם אחת לא הצליחו, עתידים הם להצליח לבסוף ואף ינהלו את כל שירותי הדת.

בארץ ישראל על מנת לשרוד ולהתקיים צריך מחויבות והתלהבות. אנשים רבים שבאו לישראל במאות האחרונות באו בלית ברירה, אך ארץ ישראל צמחה ונבנתה בעיקר על ידי האנשים שבאו לכאן עם תחושת שליחות ותכלית, שעלו מתוך שמחה וציפייה. ההכרזה הברורה של משה רבנו (במדבר י' כ"ט) "נוסעים אנחנו אל המקום" זאת ההכרזה המלווה אותנו בכל הדורות שלנו כעם הנבחר. ההכרזה שלנו, בואו נחיה על פי ערכים ולא צבע הכיפה.

אריאלה פישר היא פעילה חברתית

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
מאמר אמיץ וחשוב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית19.03.17
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א22.03.17
27
הלוואי שנקרא יותר ויותר כותרות כאלה ואז בודאי נתפטר מהעסקנים העלובים האלה שלא חשים לא לכבוד התורה לא לכבוד עם ישראל ולא לקידוש ה'. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם18.03.17

הצגת כל התגובות

26
אמנם לא תמיד משקף ויש מזרוחניקים יותר חרדים מחרדים אבל להיות עם כיפה שחורה אומר אני לא מבולבל. אני הולך עם השם עד הסוף ולא עד איפה שנראה לי... התגובות פה השם של מזרחיסטים שמתים ללכת עם שחור לבן ומפחדים מה יגידו עליהם הסביבה
כיפה שחורה18.03.17
25
הנפלאה שברא הקב"ה ומשום מה אינני רואה את כל הנרקיסים, הרקפות, הכלניות, את בעלי החיים למיניהם בגוונים אחידים של שחור לבן... הקב"ה אוהב רבגוניות - צריך רק להתבונן בבריאה.
אברך פשוט18.03.17
24
אני קוראת כזה מאמר כפרני באתר שמתיימר להיות חרדי!! מי שלא שם לב היא יוצאת פה נגד גדולי ישראל!! עפרא לפומיא... נכון שיש מה לתקן אבל להאשים את גדולי ישראל שלא הנהיגו את העליה ארצה ולכן הרצל היה צריך לעשות את זה?? להעדיף מינויים של ח"כ חילונית שעם כל הכבוד ערכיה מנוגדים לגמרי לערכנו?? לאן הגענו??? והת
מימי18.03.17
עצוב מאד שאם מישהו מעיז להביע דיעה שלא כדעתם של גדולי ישראל מיד צועקים לו "כופר" ותובעים לצנזר את דבריו. לא זו דרך התורה. האברבנל לא התבייש לכתוב על רבי עקיבא שטעה בבן כוזיבא, וכן משמעות הרמב"ם בהלכות מלכים. ועדיין כל התורה שבידינו היא מתלמידיי רבי עקיבא.
רפאל19.03.17
מי שיוצא בגלוי נגד גדולי ישראל הוא כופר חד משמעית!! לא מדברת על מחלוקות בן גדולים, מדברת על סתם אישה שרצתה לקבל כותרת... היא לא מביעה דעה אחרת, היא מאשימה אותם!! תקרא שוב והפעם בעיון...
מימי19.03.17
הבעיה היא שנוצרה הגמוניה שיכול להיות מי שהוא ענק בתורה אלא שהוא חולק על ההשקפה הליטית הקלאסית או שח"ו חושב שאנחנו בפעמי גאולה, הוא בחיים לא יחשב כגדויל, אז למעשה זאת לולאה אינסופית...
נו20.03.17
23
איך נותנים לה לכתוב מאמר שמפקפק בדעת גדולי ישראל..שפסק הלכתי נובע מחנפנות לאליטה הליטאית?? מה לעזאזל קורה פה בזבוז זמן של קריאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאול17.03.17
22
אח"כ אני ישב לדבר איתך על ערכים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חד וחלק17.03.17
חתיכת פרענק פרימיטיבי זה כל כך ברור לי שאתה כזה
שמוליק21.03.17
מוצא לו כל מיני תירוצים "מוסריים" באבות שנינו "איזהו חכם, הלומד מכל אדם"
רפאל19.03.17
21
מעוותת. "ערכים" זה משהו שבני אדם קובעים, "כיפה" אלוקים קבע, אני "דתי" ועל כן לפני ערכי האדם אחיה לפי חוקי האלוקים, יכול להיות שהמאמר צודק, לא קראתי אותו, אך הכותרת טעות, אם יש עסקנים חרדים מושחתים זה לא הופך את חוק האלוקים לשים כיפה ללא רלוונטי.
אברהם17.03.17
מופיע בתמונות בקסקט ולא בכיפה. הוא - שליטתך - עבר על "חוקי האלוקים".
אברך פשוט18.03.17
כבר אמר איינשטיין שלטמטום האנושי אין גבול
אברהם19.03.17
אינם מחוקי האלקים. יש תמונות של החפץ חיים חבוש קסקט. אילו היה מגיע כך כדי לרשום את בתו לסמינר בית יעקב היו אומרים ש"הוא לא נראה כמו בן תורה".
רפאל17.03.17
20
כנראה ששכחת שהקמת המדינה לא היתה בכלל רצון ה׳ ובוודאי לא מתוך אינטרס לדאוג לבית לאומי לעם היהודי המטרה היתה והינה הרס היהדות בכל הדורות עודדו רבנים אנשים לעלות לארץ ישראל לדוגמא תלמידי הגר״א ותלמידי הבעש״ט ועוד במשך שנים חיו יהודים לצד ערבים בשלום עד שהחליטו להקים מדינה יהודית או אז התעוררו תושבי הא
נטע17.03.17
הרצל הגה את רעיון הקמת מדינת היהודים בגיל 35 ומת בגיל 44 לאחר 48 שנה קמה המדינה ומיד מעבירה את עצמותיו של הרצל לישראל אומנם הרצל אמר שאם נצטרך להתנצר בשביל להקים מדינה אז אולי זה מה שצריך לעשות, אך הוא חזר בו והדגיש לפני מותו כי הוא יהודי, ותמיד ישאר יהודי. התעוזה של הרצל להקים מדינה ליהודים היתה מת
יוסף23.03.17
העובדות א שקריות לך תראה מה עוללו לנו ללא מדינה פרעות תרפט וכו וכו בלי סוף!! הרג ושחיטה בכל הדורות מעולם לא היה שלום עם הערבים! ב כל דבר שקורה בעולם הוא רצון ה אחרת לך תקנה לך אלוהים אחרים רואים שאתה מושפע ולא חקרת כלום בעצמך תיהיה בריא אבל הגברת צודקת במליון אחוז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנשין17.03.17
100-110 שנות סכסוך עם העולם הערבי התחילו עם עליית המהפכנים הסוציאליסטים הלאומיים וברגל גסה הכריזו על כוונתם להשתלט ולהפוך לאדוני הארץ ולדחוק את רגלי הערבים שהיגרו לפה כמה עשרות שנים קודם על מנת להתפרנס מהיהודים. ואלו הכריזו על עבודה עברית ויצרו פחד אצל הערבים וכן על כוונות לאומיות מדיניות מה שדחק את
אנשין,נטע צודקת19.03.17
19
יש כמה משפטים בודדים נכונים... הרוב שטויות והבלים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א17.03.17
18
ואת אופי הערכים ...... הוא בד"כ סימן מאוד חזק ! ואת ההתייחסות הכוללת לנושאים רוחניים שלרוב אנשים בעלי כיפה מסוימת בנושא רוחניות , כשרות ,וכו' לא יחפשו את הכי טוב כמו שהם מחפשים בלימודי מקצוע לא שזה אסור ולא שהם נוהגים שלא עפ"י ההלכה אבל לפחות לא לדרוש לא להסתכל על צבע הכיפה כמו שאמר אחד
מגידו17.03.17
באיזו משפחה גדלת או איזה לחץ חברתי הופעל עליך. יש חובשי כיפות סרוגות עמלים בתורה יומם ולילה ויש חובשי כיפות שחורות התוקפים את אחיותיהם. במזרחי הבינו זאת, התפשרו עם האידיאולוגיה ופתחו ישיבות קדושות לבחורים החפצים בכך. רק אצלנו מאובנים בתפיסה שכולם חייבים ללמוד רק תורה. התוצאה העגומה היא ריבוי היושבי
רפאל17.03.17
נראית אמוציונלית ! ברור שיש יוצא מן הכלל !! השאלה איפה הממוצע של כל מגזר וזה ברור שהציבור הדל"י פחות מתאמץ למצוא כשרות יותר טובה והוא יותר מתפשר על צניעות מסוימת ועל רמה רוחנית אין מה לדבר שזה רמה אחרת לגמרי עיין ערך התפילות עיין ערך צורת קיום המצוות וכוכ
מגידו19.03.17
17
יתמנו ״דינים״ חדשים ברבנות פיזור לרשעים נאה להם ולעולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי17.03.17
16
עברנו באתר הזה הרבה כותבי מאמרים רדודים אבל כנראה שפישר היא הגרועה מכולם והגרועה שהייתה אי פעם כל הכתבות שלה ללא יוצא מן הכלל הן שרשרת של קביעות כוללניות וחד משמעיות נגד ציבור שלם שכל כולם שקר גס ונודף מהם ריח תסכול ושנאה תהומית 1. אריאלה קבעה ש: "הציבור הציבור התורני החרדי מורגל בפספוס הזדמנויות
יאירוש19.03.17
לתקוף אותה!! מה שכל הפחדנים פה לא עשו...
שירה19.03.17
אפשר להסכים או לא להסכים. אפשר להעלות נימוקים ולהשתדל לנסח אותם בצורה משכנעת. אבל מדוע לתקוף? וכי שכחנו את הכתוב באיגרת הרמב"ן: "תִּתְנַהֵג תָּמִיד לְדַבֵּר כָּל דְּבָרֶיךָ בְּנַחַת"?
רפאל19.03.17
15
בזה שהשעיר שלה היה מכוער אז היא שמה פאה ?.?!
נעמה18.03.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאת18.03.17
13
אבל האמת היא אמת אחת גם אם קשה להודות בה .הכתבה כל כך נכונה?!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מה זה משנה17.03.17
12
אינני יודע מי את וגם לא בטוח שרוצה.בפסח אנו אומרים לרשע מה העבודה הזאת לכם לפי שהוציא את עצמו מן הכלל.ולפי כך אפשר להבין מי את .דוברת לשון הרע על כל בחורי הישיבות ועל כל תלמודי תשבר שהם ילדינו .כאילו לימודם לא טוב מספיק כדי לקיים עולם שלם.ובמקום זה את מחמיאה ומאדירה אשה ללא כיסוי ראש מחללת שבת .ראי
דודי20.03.17
11
כל מי שחשב שאתר זה הינו "חרדי" מוזמן לראות איך אתר "חרד" נותן במה לכל שיקצה שחצנית וטומטמת שמחרפת את כל כל גדולי ישראל חברה , עדיף שתקראו את ערוץ 7 הוא ודאי יותר חרדי מאתר זה
מה זה משנה19.03.17
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי17.03.17
9
אולם לתוכן הדברים נראה שהיא מנסה לקחת מקרים פרטיים מקומיים בעלי אופי רע ולתת להם הגדרות אמפיריות ומופשטות ולכלול ולשזור ע"י זה מצב הרבה יותר רחב וכולל של מציאות מורכבת בהרבה יותר מהפרטים השוליים שהזכירה פה פוליטיקה זה מלוכלך בלי קשר להתפתחות של עם ישראל על כל מאפיינה מחשבותיה תהלוכותיה העמוקים וה
שמעון19.03.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד17.03.17
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי17.03.17
6
למה אני צריך לראות תמונה שלה? מה קורה אתכם כיכר השבת? ???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
117.03.17
5
◥►
חחחחחחחחחחחחחחח17.03.17
"חכמים" מוסר בזו
רפאל17.03.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין גורלין17.03.17
אינה שמורה לגדולי הדור בלבד. אנשי הכנסת הגדולה תיקנו ברכת "חונן הדעת" לכלל ישראל. מותר לכל אחד לחשוב, להביע את עצמו. מותר גם לבקר את דבריהם ביקורת עיניינית. תגובות בסיגנון "מי את בכלל שתפתחי את הפה?" אין להן מקום בחברה מתוקנת.
רפאל17.03.17
היהדות(והאמת) עוברים באמצעות מעבירי המסורת ומעבירי המסורת הם גדולי הדור ולא כל הרוצה ליטול את השם יטול. "חברה מתוקנת" היא קודם כל ואך ורק חברה יהודית. וחברה יהודית זה אמונת חכמים ודעת תורה. וגדולי הדור הם בעלי הסיעתא דשמיא להוליך את העם בעבודת השם ותיקון הנשמה בהתאם לתכלית החיים.
בשביל מה מסורת?19.03.17
3
אריאלה אני גם חושב כמוך אן יותר נכון נוטה להאמין שהפירוש למה שאני רואה וחווה כל יום הוא זהה לשלך . אבל כשאני רואה את מחשבותיי נכתבות בצורה מפליאה ע"י אדם אחר ועוד מפורסמות ע"י אשה באתר חרדי אז ישר קופץ בי האיפכה מסתברא כי משהו פה לא נראה לי תקין (לא שאשה חושבת נכון ועוד כמוני ) אלא שמישהו משתמש
שיתוק חרדי 20.03.17
2
אין מה לעשות הקהילה היחידה כמעט, שמחוייבת לאמונת חכמים ול-עשה לך רב ולכפיפות לגדולי הדור ולשמירת המסורת מדור דור היא הקהילה החרדית. הכפיפות לגדולי הדור היא תנאי הכרחי ליראת שמיים(לא תנאי מספיק אבל הכרחי בהחלט). על מנת לשמור על החיבור היהודי לתורה ולנתינתה מסיני יש לשמור על החיבור למסורת דרך החיבור ל
הכיפה=שלט למהות19.03.17
1
צודקת בכל מילה שלך צריכים מהיום למכור כיפות בצבע אחד ודי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ.17.03.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24