כיכר השבת

טור אישי

אני בעד מחאת הפלג הירושלמי / אבי בנטוב

חונכתי לא להיות צד במחלוקת אבל אני שמח בלבבי שאנשי הפלג עושים את המחאה מול השלטונות. בדרכם שלהם הם מחדדים את קצה העיפרון של נושא גיוס בחורי ישיבה (דעות)

58
אבי בנטוב | כיכר השבת | כ"ב באדר | 20.03.17
אני בעד מחאת הפלג הירושלמי / אבי בנטוב
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לא תמיד אני מסכים עם כל מה שאחרים עושים. לי יש את הדעות שלי. לאחר יש את האג'נדה שלו. אני גם לא אוהב לעמוד ברמזור אדום, באיזה רחוב צדדי בקצה של דימונה, למשל, בשעה 3 לפנות בוקר כשכולי עייף ויגע בסוף איזו חתונה משפחתית.

אני גם לא אוהב שחוסמים לי את הכביש בגלל איזה מצעד שיש לי ממנו רק בושה, במקום גאווה. והמשטרה מפנה אותי לדרכים חלופיות עוקפות המאריכות לי את הדרך. אני גם לא אוהב שעובדי בתי הזיקוק חוסמים לי את הכביש בדיוק כשאני בדרך לחופשה רגועה בצפון.

אבל אני מבין שחוק העצירה ברמזור בשעה 3 בלילה, נועד לשמור על החיים שלי. וכל אנשי המצעדים למיניהם סובלים מאיזו הפרעה נפשית, כל המצעד שלהם זה אירוע מוחי. עובדי בתי הזיקוק נלחמים על פרנסתם על ידי המחאה שבסגירת הכביש. כן. כן. כמו שהפרצוף שלי שונה מהאחר. כך גם הדעה שלי שונה ממנו. אם אני לא מסכים אתו. זה לא אומר שאין לו דעה. סברה. אמירה. גם לרוצח המונים יש מה לומר, בעיוות שבו הוא מתנהל.

אני באופי שלי. מקפיד בכל מהלך חיי, לא לנסות להבין דברים מעוותים. לא מתעמק בהם. אבל אני יודע שאנשים מאוהבים במהלך המחשבה שלהם. כאילו אין בילתם. כאילו הם היחידים על אדמות. ורק הם ואני על אותו אי בודד.

לאנשי הפלג/הפלס יש דעה. יש להם סברא. יש להם רב, מורה דרך, גדול הדור שמנהיג אותם. "בימים נוראים" אני אפילו מתפלל איתם. בישיבת פוניבז' של מעלה, עם ה“מחבלים“. כי זה מקומו של אבא זצ"ל. זהו גם מקומי בעשרות שנים האחרונות. אני מכריז כאן בריש גלי.

חונכתי לא להיות צד במחלוקת. אפילו שהיא לשם שמים. אבל אני יגיד לך קורא יקר, מה כן מוצא חן בעיני. אני שמח בלבבי שאנשי הפלג עושים את המחאה מול השלטונות. בדרכם שלהם הם מחדדים את קצה העיפרון של נושא גיוס בחורי ישיבה. מי תורתו אומנותו באמת, ומי שבאמת לא צריך להצהיר ולחתום בפני איזה חייל בן 18.

התורה חשובה יותר מכל סחורה וסייפא. מה שהיה צריך להיות באמיתה של תורה, באמיתה של מציאות, שיבוא החייל ויחתום בפני המשגיח בישיבת פוניבז' שתורתו לא אומנותו. שיתנצל על כך שהוא לא זכה להישאר ולהסתופף באוהלה של תורה. שהוא יצהיר! וכל עוד לא יובן מה יותר חשוב ממה. תמשיכו להפגין.

תמשיכו למחות. ולתבוע את עלבונה של תורה. אשריכם שנתפסתם על דברי תורה.

תוכן שאסור לפספס
58 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א22.03.17
40
לא סובל את זה שיש אנשים שמתחנפים בליברליות!! ההפגנות של הפלג הם חולניות לא קשור לדעה שלהם להביע דעה יש מגוון דרכים, לצערי במדינה חלק מהדרכים היא הפגנה אבל שיהיה ברור גם להפגנה יש דרכים בקיצור מציע לפני שאתה כותב טור דעה תחשוב אם זו האמת או זה רק כדי לצבור רייטינג ופרסום
עציץ22.03.17
39
לכן, בשם התורה החשובה מכל, אפשר להפר את כל מה שהיא מלמדת . אפשר לגזול את זמן הרבים (גזל שאי אפשר להשיב), לחבל ברכוש הרבים, לחרף ולגדף ולהשמיץ יהודים אחרים ובכללם תופשי תורה, לזרוק אבנים שעלולים לחבול ולרצוח, להפר גדרי צניעות, ולעשות חילול השם קבל עולם. אבי בנטוב, חלקי לא עמך.
זלמן22.03.17

הצגת כל התגובות

38
אתה בן אדם דוחה
רחלי27.03.17
37
הם באמת לא רחוקים משם. הבהמות.
יוסי21.03.17
36
יפה מאוד!!! אהבתי את הגישה הבריאה :)
א.א.א21.03.17
35
ולא שנאה תהומית
אאא20.03.17
34
העם היהודי המאמין איתכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביר יעקב20.03.17
33
לא נהגים שלא עשו כלום שזה גורם רק לחילול ה
משה25.03.17
32
תורנית אחרת, שלא כמו העדר המוסת והמסית שמכונת הגיוס לא מטרידה אותו אלא רק איך להיכנס במפגינים, כאילו אלו המציאו את גבולות המחאה במדינה כאילו לא היו מתנחלים/שמאלנים/ אנרכיסטים/ סטודנטים ועובדי מפעלים שחסמו רחובות בשביל היקר להם... נהיינו בהשפעת התקשורת החרדית ה"מגוייסת" תרתי משמע ל"מה יפיתניקים" קלא
נגד העדר21.03.17
31
אני אומנם חולק עליך במקצת אך הגישה של ההכלה בהחלט נכונה. אתה בטח איש טוב😊 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפוי21.03.17
30
במאמרך חשפת את עצמך כמשתייך (ברגשותיך לא בחיי היום יום שלך) לפלג הסהרורי הזה, מי שמך לקבוע מי הוא גדול הדור היום?
חרדי22.03.17
29
על מה בדיוק החייל יבוא לחתום אצל הבחור ישיבה , הוא עושה מצווה שדוחה כרגע את הישיבה. וכי בנאדם שמניח תפילין יבוא לחתום אצל אברך בכולל שהוא לא למוד עכשיו תורה?... כתבה טיפשית...
אנונימי21.03.17
28
התורה חשובה מכל? האם הבחורים שאמורים ללמוד אותה, לא מבטלים מלימודה לצורך ריקודי פרא ברחובות? האם הבחורים שנעצרו באשמתם המלאה, לומדים בכלא באותה התמדה שהיו אמורים ללמוד בישיבה? האם כבר בא המשיח שבימיו אתה מצפה שלומדי התורה יקבלו התנצלויות ממי שלא? אנחנו בגלות. בגלות מרכינים את הראש ומתפללים לטוב. בש
חושבת אחרת ממך21.03.17
27
תגיד שאתה מהזרם שלהם ואתה בא לעודד אותם ממש מחלוקת לשם שמים אתה בכלל לא נוקט דעה דבר אחד לא הבנתי איך ירא שמים כמוך ולמדן משתמש באינטרנט גיוועלד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימשיכו בשלהם20.03.17
26
יש לי בעיה עם הדרך שבה הם מוחים. השתוללות, התחככות בשוטרות והפרעה למהלך החיים התקין אינה הדרך. זה רק גורם לחילול השם. אשר על כן, מצידי שלא יתייצבו וישאו בתוצאות מעשיהם, אבל מרגע שמי מהם נעצר עקב הצפצוף על החוק ועל גדולי הדור האחרים שקוראים כן להתייצב ולחתום על הדיחוי, אין להם כל זכות להפר את הסדר ול
אבי21.03.17
25
אני אישית נגד כל הפגנת האלימות חסרת הפשר של הפלג. הרי אף אחד באמת לא מגייס בכפיה. אממה. השנה בפורים תחפושת של חייל/שוטר הייתה מוקצה מחמת מיאוס בכל!!! מקום שמוגדר חרדי. שיש קיצונייים מצד אחד. הם שומרים חזק על המיינסטרים. אז אני לא כמוהם אבל יש לי גם קצת הכרת הטוב .
נייטרלי20.03.17
24
הלוואי ולכל עם ישראל היה את השכל הישר להבין את זה דברים חכמים במיוחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
0220.03.17
23
אומנם אנו שונאים את המשתכנזים כי הם ספרדים אבל כרגע יותר חשוב לנו המלחמה בגזירת הגיוס והשמד ר"ל את הטיפול בפרענקלך נשאיר להמשך...!
הפלס20.03.17
22
שלא מובן ממנה כלום וכנראה זה מכווון שלא מובן כלום ממנה אתה לא אמרת כלום כלום וחוץ מכלום שום דבר!!!ההפגנות לא במקום בכלל!!! והפוליטיקה דבקה בהם ולכן כולם משלמים על זה!!!!!!
רוני22.03.17
21
עם כאלה סנגורים לא תגיעו רחוק. לגופם של דברים הם לא מחדדים את הדיון במאבק נגד גיוס בני הישיבות אלא להיפך הם מעמידים את כל בני הישיבות בסכנה עצומה. כך היא דעת כל גדולי הדור ללא יוצא מן הכלל. ומי שהוציא עצמו מן הכלל נקרא אודותיו בהגדה של פסח.
יוסף20.03.17
20
אין לי מילים למצוא כאן במקום הזה טור כזה? כנראה באמת הגיעו ימות המשיח אבל אל דאגה עוד מעט יגיבו כאן הנורווגאלאך למיניהם והקללות שחטוף אני מאחל לך שיהפכו לברכות בכפל כפלים כיוצאי מצרים
זלמן20.03.17
ראשית זה לא הנורווגאלאך אלא צדיקים ותמימים הנשמעים לדעת גדולי הדור ולא לדעת לבלר ארור שמושך בעקבותיו את ר' שמואל שלכם. שנית המחהלים והפלג הארור ראויים לכל גינוי על אלימותם ועל הפרעה שהם מפריעים וגורמים נזק. שלישית אין בעיה שמישהו יחשוב אחרת כמו כותב הטור כאן, רק יש בעיה עם צנזור מוטה של האתר לטובת
אבי22.03.17
19
למה לדפוק את האזרחים שילכו לעזאזאל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנצי20.03.17
18
אבי, יש לך נשמה יהודית, שלא כמו כל החרדקי"ם המתלהמים שמתביישים שנולדו חרדים.
בני20.03.17
17
אבי מתפלל שהבן שלך ילך במדי צבא ברחוב ויקבל קללות צעקות. ואז נחכה לראות מה אתה כותב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ויהושע דוב פלדשטיין 20.03.17
16
בושה וחרפה ההתנהגות כואב הלב שבאים אליי בעלי תשובה ושואלים למה החרדים מתנהגים ככה אין לי בעיה עם דעה אחרת אבל יש לי בעיה עם חילול ד' והתנהגות של חוליי נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאח21.03.17
15
אביר ההשקפה הטהורה.................
פושט טלפיים21.03.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 20.03.17
13
איך זה מתיישר עם הקו של כיכר
יוני21.03.17
12
הוגה דעות מדופלם כשאת 2 בניך יפוצצו במכות על שירותם בצבא נראה איך תגיב
שי20.03.17
11
התורה אלק מחדדים להפריע ליהודי השני שלא עשה לך כלום מנין ההיתר לדבר מבהיל זה? מישהו מפריע לדור זה ללמוד תורה? נסיונות תמיד היו ומעולם לא עשו הפגנות נגד יצר הרע
רפואה שלמה21.03.17
10
כל הקשר בין האלימות שלהם לגיוס מקרי בהחלט זה מלחמת שליטה בהנהגת הציבור ,אחת הראיות הפשוטות זה הקלות שרבניהם נותנים דיחויים בהצנע למי שחפץ..... לא אידאולוגיה אבי אלא כיסאולוגיה ,
אחד שמכיר...21.03.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל מוינה20.03.17
8
הם בדיוק כמו אנשי מצעד הגאווה
גולדברג20.03.17
7
בצבא אפילו המיזרחיזטים כבר לא מרגישים נח אלה נרדפים פתיחת כל דבר בירושלים מצעד גאוה בירושלים נסיון לשבור את הכשרות ומתווה הכותל כך שזה נראה כמו עת לעשות לה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רמי20.03.17
6
שום אשריכם, זה ביטול תורה ונגד דעת תורה!!! למחות זה לא להתעלל בנהגים בכבישים, או במפרסמים של יתד נאמן! ולגבי המחאה למפרסמי יתד נאמן, תסביר לי איך זה קשור לעלבונה של תורה? זה נובע מאותו מקום, פשוט לצבור כח פוליטי, שום תורה ועלבונה!
ציפי21.03.17
כאילו עולם הישיבות לא יצא להפגין בעבר, אז אתה יכול לומר שכאן זה לא נצרך אבל שזה לא הדרך??? והרי גם הרב שח הוציא את עולם הישיבות להפגנות בזמנים מסוימים
א.א.א21.03.17
וודאי ודאי שלא באלימות ולא בפריצות ולא ע''ח ביטול תורה. להזכירך הרב שך גם יזם את החוק שבו מתייצבים בפני השלטונות לחתום. ומרן החזו''א יזם את מתן הפטור למספר מוגבל! ההבדל שאז נתי גרוסמן וחלק מרבניו החצופים לא נולדו (ח''ו לא הגר''ש) ל
hu22.03.17
ותוך בקרה והכוונה של הגדולים. לא כמו כאן שהם משתוללים ובטוחני שגם גדוליהם למיניהם לא מסכימים עם המראות שרואים באינספור תמונות מאותן הפגנות ומחאות.
אבי21.03.17
5
ניסיון למרוד בהנהגת הציבור וניסיון לצבור כוח והשפעה על ידי יצירת מלחמות מיותרות... אם זה נקרא "לשם שמיים", כדאי לבדוק באיזה "שמיים" מדובר פה. בטח שלא מקום מושב כיסא המלכות.
נו נו20.03.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תורתי אמונתי20.03.17
3
טוב לראות שיש גם שפויים, כל הכבוד.
שמעון20.03.17
2
לא מכיר את הכותב. אבל כותב גיבובי שטויות. גזל זמן אין לו השבה. ולכן כל הפגנה בלתי חוקית היא פשע. אז עובדי בתי הזיקוק לא אכפת להם מה ההלכה קובעת. בני תורה כן אמורים לרחם על אנשים שתקועים בפקקים ואמהות שהילדים מחכים להם בבית. ועוד נקודה. אנחנו בגלות של הציונים וכמו שאצל הפריץ בגולה לא ציפינו שיבין אות
ישראל אהרן קלצקין20.03.17
אמנם לא ציפינו שהפריץ יבין אותנו ולכן לא מחינו כשלא שילמו לנו תיקצוב ת"ת וכו', אבל כשלפי דעתם גוזרים על התורה הם מצווים למחות, וזה שהאפשרות שהמחאה תישמע ותועיל זה ע"י חסימות, לא שונה מכאשר מכבדים את התורה בהכנסת ספר תורה וגורמים לאנשים להיתקע בפקקים, ולאמהות וכו' ומה זה שונה כשבמשך יום שלם עשו עצרת
שי23.03.17
נכון שזה מציק אבל גם הרב שך בזמנו אמר להפגין על כל מיני דברים שהיו לא בסדר, אז אל תגיד שזה לא הדרך ולא מצפים להבנה!
א.א.א21.03.17
1
יש לך חולצה כחולה ואתה נראה כמו חרדק !
ר יענקב20.03.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24