כיכר השבת

קצה הקרחון

המשטרה: יש מעל 100 חשודים שייעצרו

פרשת עצורי טוהר מחנינו הולכת וגדלה מרגע לרגע ועל פי המשטרה צפויים מעצרים רבים נוספים כשאלו שנעצרו היום הם רק ההתחלה. כיצד פעלה השיטה ומה ההסברים (חרדים)

32
דניאל הרץ | כיכר השבת | כ"ט באדר | 27.03.17
המשטרה: יש מעל 100 חשודים שייעצרו
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מאסר 22 החשודים במעשים חמורים הבוקר ממשיך לעורר סערה ברחוב החרדי שכן מדובר בעצורים ששמם עלה מתוך פנקסי ה'אגודה למען טוהר מחנינו' ארגון שפעל לטיפול בפוגעים בתוך הקהילה מבלי לפנות למשטרה. שבעה מתוך העצורים כבר שוחררו היום בתנאים מגבילים.

החקירה בנושא החלה במסגרת חיפושים והחרמת חומרים בפרשת האלימות והסחיטה בחסידות גור סביב הזוג שהופלל בהעברת סמים. בית המשפט אישר למשטרה להגיע לאדם ששמו נקשר בפרשה ובהמשך שוחרר לאלתר. במסגרת החיפוש אותרו פנקסים ועשרות דו"חות מחקירות פנימיות שניהל משה קיויתי, כממונה על טיפול בפוגעים מטעם ארגון טוהר המחנה.

על פי הדיווח ב-ynet, במשטרה טוענים כי בפני הפוגעים הוצבה הברירה לטפל בעצמם בצורה פרטית ולא פרטיהם יימסרו למשטרה.

במשטרה טוענים כי קיויתי העביר לטיפולם רק מקרים שבחר לפי אג'נדות ואינטרסים אישיים. "הנחנו שהוא מעביר אלינו את המקרים אבל התברר כי הוא השתמש בנו, כשרצה להרתיע העביר אלינו. מדובר באזרח שלקח את החוק לידיים וכך גם יצר הרתעה סביבו בקהילה", אמרו במשטרה.

ראש מפלג תשאול ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, סגן ניצב שמוליק בן עמוס, אמר כי "במהלך השנים רוב רובם של הפוגעים, מעל ל-90 אחוז, שיתפו פעולה עם טוהר המחנה והסכימו לטיפול פרטי ואילו רק אחוז קטן שסירב לשתף פעולה הועבר לטיפול שלנו. היה שיתוף פעולה בין משה קיויתי והמשטרה במספר אירועים בבית שמש ובירושלים אך היקף הפגיעות בפועל גדול באין ערוך ממה שדווח למשטרה".

בן עמוס סיפר עוד כי "במחשב של קיויתי נמצאו דו"חות חקירה מפורטים לגבי תקיפות קשות. המשטרה לא שמעה על הפוגעים ולא על הנפגעים. בדו"חות צוין 'הופנה לטיפול פסיכיאטרי' וכדומה. ישנם מעל 100 חשודים, אנחנו משתדלים ורוצים להגיע לכולם אבל כמובן מתעדפים אותם לפי חומרת הפגיעה. בגל המעצרים הראשון העדיפות העליונה הייתה לעצור לפני הכול פגיעה בקטינים. ובמקביל אנחנו מנסים להגיע גם לנפגעים עצמם".

קיויתי עצמו אמר ל-ynet בתגובה כי "היומנים הוחרמו כחוק אך השימוש בהם שלא כחוק, ועל כך יש דיון בשבוע הבא בבית המשפט. המשטרה ביצעה מחטף בגל המעצרים. במסגרת החוק לא חלה עליי חובת הדיווח וכל מה שלא דיווחתי זה מחמת שהובהר שאין עבירה או שאין מתלוננים לתוכן התיק. מה שכן דיווחתי היה משיקולים קהילתיים".

הוא אמר עוד כי "שתי הברירות שהצגתי כביכול בפני החשודים הוגנים וצודקים. המדינה מעוניינת בפתרון מקצועי בדיוק כמו ההתעניינות בעונש. מעודי לא הבאתי לחשוד את שתי האופציות הנ"ל. במקרה שלא היה ניתן לדווח, וכן במקרה שכן, פתרון הטיפול עלה, נדרש ויושם, לטובת הקהילה. העובדה שאני משוחרר אומרת הכול. ואם חס ושלום יש בידיהם עבירה של לקיחת החוק הרי חובתם לחקור".

בפשיטה הבוקר נעצרו כאמור 22 חשודים, ובהמשך הסגיר את עצמו למשטרה חשוד נוסף. מעצרם של שניים מהחשודים הוארך בשבוע, ושל 13 אחרים ביומיים עד ארבעה ימים. שאר העצורים שוחררו בתנאים מגבילים.

לדברי ראש מפלג התשאול, "רוב העצורים כבר הודו במעשים ואף בטיפול שקיבלו דרך טוהר המחנה. אנחנו מתכוונים להמשיך את החקירה הזו, ככל שאנחנו מתעמקים בה אנחנו מגלים יותר. זו פרשה של בור ללא תחתית. חבל שיש אנשים בקהילה החרדית הבוחרים להפקיר את החלשים והנפגעים ולסכן את החברה כולה".

דוברת מחוז ירושלים במשטרה, סגן-ניצב גלית זיו, מסרה כי "החקירה הזו היא צעד מאד חריג, בדרך כלל יש קורבן מתלונן ומשם מתחילים את החקירה, במקרה הזה אין לנו קורבנות ואין מתלוננים. למרות זאת צוות החקירה בחר לא להמתין להליך פורמלי והחל לאסוף כל בדל מידע בשעות רבות של חקירה סמויה וגלויה כדי לשים לכך סוף".

היא הוסיפה כי "פעילות זו התבצעה לאחר שקיבלנו אישור מבית משפט לצווי מעצר וחיפוש, זאת אומרת שיש מספיק ראיות שבית המשפט בחן כדי לתת לנו אישור לצאת לפעילות. נכון לעכשיו בית המשפט האריך בכמה ימים, לרוב החשודים, את המעצר. זה מוכיח שישנו בסיס ראייתי להמשך חקירה. הבחירה להסתיר ולטייח בתוך הקהילה ולא לדווח היא עוול לעשרות קורבנות. חלק גדול מהחשודים המשיכו לגור בסמיכות לנפגעים ואף המשיכו לפגוע ואף אחד לא נתן את הדין על כך".

תוכן שאסור לפספס
32 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
ראשית כל אומר מההתחלה שאין שום הצדקה למעשים כאלה. אבל אני לא מבין מה ההתנפלות הזאת של המשטרה כאן בציבור החרדי מטפלים בזה וב"ה זה עוזר וכך גם זה לא הורס משפחות כי האנשים האלה בהרבה מקרים זאת מחלה ואחרי שמטפלים בה נכון זה עוזר בד"כ אצלהם (בציבור החילוני) זה לא מעניין אף אחד עד שהנפגעים באים
ziv28.03.17
22
אני לא רוצה לקטרג על אף אחד אבל לצערי הרבה ספרדים בצער על הסינון במערכת לימודים והשכרת דירות וקניה והרגשה של סוג ב ברגע שכל הסוטים וכלהנוכולים והאלמים לצערי לא כולם אבל מרביתם זה האשכנזים אז תתחילו לעבוד על שמירת הפה ואהבת חינם וזה רצון ה ולא שינאת חינם אז הגאולה תגיע (נשלח באמצעות כיכר השבת
אלמוני28.03.17
ובבתי המשפט. נפש ס"ט יקרה ועדינה. רק האשכנזים עבריינים - זה ברור מאליו
חזקי29.03.17
21
לפני שבוע סיפר לי יתום בן 14 שלא הסתדר בישיבה וקויתי איים עליו או שאתה נכנס לישיבה או שאני ישלח לך אנשים ממשמרת הצניעות לפרק אותך מכות
מכיר28.03.17

הצגת כל התגובות

20
שלא באחריות, איך מוצאים פנקסים כאלו כ"כ בקלות?? וכל מי שרוצה לאסור סוטים אלו בבית סוהר צודק אבל מצד שני יש להם משפחה שלא אשמה ולכן צריך לשאול את גדו"י קרי הגראי"ל
ב28.03.17
אז נתיר לרוצחים להסתובב חופשי כדי שלא לפגוע חלילה במשפחתם?
רפאל28.03.17
19
(הסובלת בעצמה מסוטים בתוכה) שמתערבת שיחשוב רק דקה אחת אם היו פוגעים בך או בילדך גם היית נגד המסירה למשטרה???
ה28.03.17
18
Doing all the sins under the sun (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David 28.03.17
עושה את כל החטאים תחת השמש
המתרגם=דוד28.03.17
17
ואנשים יתחילו למסור
ארנטל28.03.17
16
החרדים החזירים עד כמה הרישעות כביכול לשם שמים מדוע אנשים לא מכים אותם ביתר שאת מה זה צריךלהיות שיש כת של מנובלים בתוכינו שעושים ככל אשר עולה ברוחם לימחות על חילול שבת על צבא על פריצות מותר אבל לימנוע זוועות אף אחד לא עושה שום דבר וזה ממשיך דורות אחרי דורות הגיע הזמן להכות
Dave27.03.17
החברה החרדית חייבת להכות במנובלי פה- כמוך. מנוולים זה עם ו'.
שי28.03.17
צודק לגמרי, לאן הגענו!!! בושה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גילי28.03.17
Dave מה זה ההתקפות האלה אתה לא חרדי ? אז ממה יש לך סיוט ממה שהתעללו בך בבית ספר החילוני ? אז מה אתה רוצה מהחרדים ? עוד אחד שיושב שיתקן את העולם ! מה שיהיה ברור לך ולכולם . שאצל הציבור החרדי יש הכי פחות מקרי אונס וכו' אז בבקשה סייג לחכמה שתיקה
צחי28.03.17
15
על הטרדות
תגובה ל 4 28.03.17
גם מי שמבקש ב"דרכי נועם" מאישה לעבור לחלק האחורי של האוטובוס אפשר לפתוח לו תיק על הטרדה. בכל מקרה, אנא ציין היכן ניתן למצוא מידע זה שפירסמת.
רפאל28.03.17
14
תתעוררו ! האדמו"ר שוטה בכם !רוצה את הכסף שלכם, את ראמונה שלכם בו, אנשים טיפשים
זנוויל אנגלהרדט28.03.17
13
וזה לא עוזר, הפגיעות לא נפסקות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דבי28.03.17
12
רוב המקרים היו שקרים רק סחיטה באיומים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לימור28.03.17
11
לא צניעות אלא צביעות ואת האלימות הקיצונית המשטרה קטנה על האלימים וגיבורה על חלק שהם סתם מסכנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מש28.03.17
10
מסתבר שהחשש להפגע בתוככי החברה החרדית הוא הרבה יותר גדול מהחשש להפגע בצה"ל!
רפאל28.03.17
9
אזרח אדיוט מחליט מה להעביר למשטרה. מי אתה בכלל חצוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קורא חרדי28.03.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים דרוק28.03.17
7
אני מכיר (...) עצור בעקבות מעשים חמורים שעומד להשתחרר מהכלא וכולם מודאגים... מה יעזור הפרסום? למה לטפח מעשים כאלו בישיבה ממושכת בכלא? הטיפול הפסיכיאטרי עוזר פי כמה. לא מכיר את הארגון, אבל נשמע שהענין מסודר ומטופל היטב. מוזמנים להציץ על החברה החילונית (האמת שאין כמעט חברה כזו) לפני שמחליטים שהחברה
שי28.03.17
על פישעיהם, הם לא חושבים פעמיים לפני שעוברים עבירה.
רפאל28.03.17
6
בגלל שיש אלימות בבית ספר שלהם לא צריך לטפל במעשים האיומים האלה? אתה טועה והם לא עושים א"ת זה בשבילך 'להשחיר את פני הציבור החרדי' -הם לא צריכים! פני הציבור החרדי כבר 'מושחרים'! מספיק פדיחות עשיתם ומספיק חילול ה'. הגיע הזמן לסיים עם זה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ביתריסטית28.03.17
5
בציבור החרדי ואחר כך תדאג לתדמית .כשמפחדים מה תגיד השכנה ולא מה אומרת השכינה ככה זה נראה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל28.03.17
4
לא שאני מצדיק את התוקפים ח"ו אבל לפני שהמשטרה עוצרת אלף עצורים , שתטפל בכל הסיפורים שיש להם בבתי ספר שבכל כיתה יכולים לעצור 90% אז שיקבלו פופרציות לפני שהם מנסים להשחיר את פני הציבור החרדי בתשקורת אם הם באמת רוצים לטפל בבעיה אז למה קודם כל הם רצים לפרסם את זה בכל העולם מצאנו עוד משהוא ועוד אחד ועוד
צחי28.03.17
3
גלות גלות גאולה דחוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתי27.03.17
2
הקדוש ברוך הוא רוצה שבן אדם ללמוד תורה ולהתפרנס בכבוד , להתגייס ולחיות כעם אחד ללמוד מקצוע ולגדל משפחה לתפארת די עם צורה הזאת של החיים. באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עבד ד28.03.17
1
הדבר הזה ידעוה אתה יכול לבדוק את זה הזה
תגובה ל 4 28.03.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24