כיכר השבת

סערת ההקצאות

ח"כ יעקב אשר נגד זייברט: "מצער מאוד; לא היו הסכמות"

ח"כ יעקב אשר תוקף את אישור ההקצאות למוסדות בבני ברק למרות התנגדות דגל התורה. "מה שקרה היום מעיק מאוד. לא הצליחו לפעול היום מתוך הסכמה" אמר ל"כיכר השבת" (ארץ)

24
ישראל כהן | כיכר השבת | ט' בניסן | 05.04.17
יעקב אשר וחנוך זייברט
יעקב אשר וחנוך זייברט (צילום: נועם ריבקין פנטון ויונתן זינדל - פלאש 90)

ח"כ יעקב אשר מסיעת דגל התורה הגיב הערב (רביעי) לאישור ההקצאות השנויות במחלוקת בעיריית בני ברק. אשר, שכיהן בעבר כראש עיריית ב"ב ונחשב למי שהוביל את תהליך ההתפתחות של העיר שאת פירותיו קוצרים היום בעירייה, הביע את ביקורת "דגל התורה" על כך שההליך נעשה ללא שיתוף פעולה.

"מצער מאד" הצהיר אשר, "שמהלך כזה רגיש מגיע ללא הסכמה משותפת ובניגוד לנהוג בקדנציות האחרונות - בוודאי בנושא כל כך חשוב ורגיש, אני מצר על כך".

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר אשר כי המדיניות שלו תמיד היתה "לעשות את הדברים מתוך הסכמה ושיתוף פעולה". לדבריו: "בכל הדברים פעלנו יחד ובפרט בנושאים רגישים כאלו. בחיים לא היה מצב שאגודת ישראל הצביעה נגד כי תמיד פעלנו מתוך הבנות ולמדנו להסתדר. מה שקרה היום - מעיק מאוד. לא הצליחו לפעול מתוך הסכמה".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", ביממה האחרונה התגלו חילוקי דעות משמעותיים בין עסקני הסיעה הליטאית לבין ראש העיר חנוך זייברט והגאון רבי יהודה סילמן שהיה מעורב בסוגיה לעומקה הורה לחברי המועצה להצביע נגד.

בסיכומו של דבר, רואים מקורביו של ראש העיר בתוצאות ההצבעה ניצחון גדול, כאשר אושר הליך היסטורי של הקצאות שלא התקיים במשך שנים רבות בעיר התורה והחסידות. "ראש העיר הציב מטרה והוא יכול לסמן הערב וי גדול והצלחה גדולה" הם אומרים בשמחה.

גם בדגל התורה הבהירו גורמים שונים כי בסך הכל ההליך עבר מתוך שיתוף פעולה, כאשר במרבית הנושאים היו הסכמות מלאות בין כל הצדדים וגם הליך ההצבעה הערב נעשה לאחר הידברות והסכמה.

מנגד, גורמים אחרים טוענים כי הוכח שהנציגים הליטאים לא תומכים בפועל בהליך ההקצאות וכי נעשה "מחטף של ממש בניגוד לדעתם". לדבריהם: "הוכחנו שאנחנו מתנגדים ממש לכל ההליך הזה שמלכתחילה נולד בחטא ובוצע על אותה הדרך".

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
מילים כדורבנות אני חותם על כל מילה שלך כתבת מכובד ותוקפני בשונה מחסידי גור שמשתלטים בצורה אגרסיבית ובלתי מכבדת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הטייגר06.04.17
11
אולי כדאי שהם יקחו שומרי ראש כנהוג אצל כל משפחות הפשע בעולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש05.04.17
10
כנראה עקב הגברת נטל המיסים. ב"ה הוא גם מצא תקציב להנפיק את החוברת האידיוטית תשעימל'ה. כל הזמן מאדיר את שמו, רק חבל שלא עושה שום דבר שיהווה סיבה באמת להעריך אותו. האדם הכי אנטיפת שכיהן בבני ברק
roni06.04.17

הצגת כל התגובות

9
להשתולל העלה את הארנונה ומשתמש בכל הדרכים כדי לגבות ומילא את בני ברק שוטרים ומצלמות בכמויות כמו בתחנה מרכזית הישנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי06.04.17
לא יצאת מבני ברק , בכל עיר יש שיטור נורמלי ומצלמות ורק בבני ברק עד לפני כמה שנים הרגשת בכפר ערבי שכל אחד עושה מה שבא לו ואין חוקים ואין כלום ושסוף סוף מגיע מישהו שמסדר את זה תמיד יהיו עלוקות כמוך שיבכו על הנוחות שהיתה להם לעשות פרסה איפה שבא להם או לא לעצור בתמרור עצור וכולי ועדיין כל מי שגר מחוץ לע
שמעון06.04.17
אכן ראש העיר עשה מצלמות, והגביר את הפיקוח על החנויות, וחייב את הסייעות לעבוד בערב פסח, הטיל על בני העיר העניים היטל שמירה הצד השווה שבכולם=כח וכסף בשעה שרוב תושבי העיר נמצאים במעמד סוציו אקונומי נמוך, ומאידך יש הכנסות מהמגדלים שיזם ראש העיר הקודם, אז למי בדיוק הוא דואג הפקקים בעיר נשארו ואף הוגברו ע
שם משמעון06.04.17
8
היה ראוי שיעקב אשר ישתוק
יוסי06.04.17
והעיר אז עלתה על דרך המלך לאחר ששני נציגים ליטאיים מרדכי קרליץ ויעקב אשר תיקנו עיוותים רבים שהשאירו אחריהם אגודת ישראל !!
מגידו06.04.17
7
כמו שאריה דרעי הבטיח לו?
איציק06.04.17
6
הבעיה ר/ אברהם רובינשטיין אדם לא יוצלח וכן אריק אדלר צריך לסלקו מהעיריה
צבי06.04.17
5
קודם תסדרו בתוך הציבור הליטאי שלכם, ואחר כך תבואו בטענות לאחרים.
שמואל06.04.17
4
בפרדס כץ יש כמה קהילות גדולות של אברכים. בנובף יש גם בית כנסת של כעשרה בעלי בתים שבאים מקרית הרצוג, וחתן של אותו דיין ידוע בבני ברק, הוא הרב שלהם. מה לעשות, הבני תורה לא רוצים להתפלל אצלו. הלך אותו דיין, ודאג שכל ההקצאות לליטאים באזור, יהיו במרחק רבע שעה הליכה, ואז כולם יהיו חייבים להסתופף בצל חתנ
חיים05.04.17
תיזהר זה גם עושה קמטים!אם אתה מדבר נגד דיינים אפשר לנחש לאיזה "פלג" אתה שייך... לך תעשה פקקים בגהה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הקנאה אוכלת אותך06.04.17
למי שיודע רוב המתפללים והגבאים של הביה"כ שהיה צריך לקבל את ההקצאה הוא מהמקורבים לגדו"י(לא של הפלג) ואותו דיין הידוע דאג לחתנו, למרות אי הצדק, כך שלא כל דבר לקטלג לפוליטיקה, הרבה מהציבור הדגלאי שנפגשו עם אותו דיין בצמתים כלשהם במהלך החיים, הסתבכו אתו, ומביעים אכזבה עמוקה, כשלמרות פרסומו וגאונותו, אבל
חיים06.04.17
אני ב"ה נאמן לגדולי ישראל, אבל אינני מתבייש לומר שגם בציבור שלי, מתוך ציבור של למעלה ממאה אלף איש, יש כמה גזלנים, ואחד הגדולים שבהם זה הדיין הידוע. מה פתאום שלבית כנסת של בין עשר לחמש עשרה בע"ב שבאים מקרית הרצוג, תהיה הקצאה, ולקהילות עם מאות אברכים תינתן קרקע במרחק רבע שעה הליכה. והכל כדי שיבואו ל
שאול06.04.17
3
הפרצוף האמית של האשכנזים ...לכול מי שמדבר על ספרדים ..עכשיו תוכלו תצפרע אייך שהוא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי05.04.17
2
ר' יעקב אשר, אל תתהלל, לא אתה הבאת את הרווחה לעיר, התחיל זאת ר' משה אירנשטיין, ששכחו אותו, שהיה יוזם הרעיון, לניצול המשאב התכנוני והנדלני של צפון העיר. ומי שבאמת עשה ופעל . זה היה ר' מוטלה קרליץ וד"ל. הייתי עוזרו, ולמדת את הפוילע שטיק, יחד עם עוזרך לעתיד והשותפים " לעסקים" ווצלר..
בן מאיר05.04.17
1
בכל תקופת יעקב אשר, הוא עשה הכל בלי להתחשב בנציגי אגו"י כולל בהתערבות ויצירת סכסוכים בתוך אגוי. את ההקצאות הוא פספס בגלל הבחירות שהוקדמו, והוא תכנן לעשות זאת בסיום הקדנציה שלו. לא אלמן ישראל, ומזימתו הוכשלה משמים. חבל שזיברט נתן להם כל כך הרבה, היה מספיק את המגרש לינקי קנייבסקי ודוד שפירא...
שונא שקר05.04.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 17:17

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24