כיכר השבת

'הפלס', הבוקר שאחרי

הגר"ש אוירבך על המעצרים: "כאשר יענו אותו - כן ירבה"

על פני העמוד הראשי של 'הפלס', בבוקר שאחרי גל המעצרים של בכירי העיתון, הובא מכתב ישן של מנהיגו הרוחני של 'הפלג', הגר"ש אוירבך - בעד העיתון, לצד התבטאותו על מעצר מקורביו (חרדים)

52
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ג בניסן | 19.04.17
הגר"ש אוירבך
הגר"ש אוירבך (צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

למרות מעצרם של עורך עיתון "הפלס" נתי גרוסמן, סגניו ומנהליו - אשר חלקם שוחררו למעצר בית, עיתון "הפלס" יצא לאור גם הבוקר (שלישי), כמעט כרגיל.

הכותרת הראשית בעיתון מביאה את דבריו של הגאון רבי שמואל אוירבך, המנהיג הרוחני של "הפלג הירושלמי", בתגובה לגל המעצרים של בכירי העיתון וראשי 'הפלג'.

עוד בנושא:

לדברי "הפלס", הגר"ש אוירבך התעניין אחר ההתרחשויות והתבטא - "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

הרב אוירבך הוסיף כי הציבור כבר הוכיח שאינו מתפעל כלל מהרדיפת השונות מצד כל רודפיו ובמהלך היום התעניין במצבם של העצורים.

בהמשך העמוד לא הובאו כלל דברי חדשות כבכל יום, ועורכי העיתון בחרו להביא את מכתבו הראשון של הגר"ש אוירבך שנכתב לפני מספר שנים בנוגע לעיתון "הפלס", בו הוא קורא לתמוך ולחזק את ידי עושי מצווה ולהימנות על קוראיו של עיתון הפלס, עיתון אשר נגדו יצאו במכתב חריף מרן הגראי"ל שטיינמן ומרן הגר"ח קנייבסקי.

שער 'הפלס', הבוקר

בעמוד השני, מכנה את העיתון את גל המעצרים - "מלחמת השתקה", ומציין לקוראיו כי העיתון שהודפס למרות המעצרים מעיד כי המערכת צלחה את הניסיון והתגברה על הקשיים.

בזה אחר זה הובאו אמש חלק מהעצורים לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט בראשון לציון, בעוד מרבית העצורים מתוך 28 שנעצרו לפנות בוקר במבצע רחב ההיקף של המשטרה שוחררו - חלקם בתנאי מעצר בית, ביהמ"ש בחר להאריך את מעצרו של נתי גרוסמן, עורכו הראשי של 'הפלס', בשלושה ימים.

סגן עורך העיתון ישעיהו ויין וכן יוסף חיים גרוסמן, בנו של נתי גרוסמן, שוחררו. מעצרו של אליהו צבי פודרובניק הוארך בשלושה ימים. מעצרו של שמוליק אלישיב, מנכ"ל העיתון, הוארך בשלושה ימים. פעיל הפלג, ישראל טרופר, קיבל שחרור בתנאי מעצר בית מלאים למשך ארבעה ימים. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם מעורבים במשך עשרה ימים, והוא נדרש להפקיד 1,000 ש"ח עד מחר.

המעצרים והמהומות (צילום: דוברות המשטרה)

מעצרו של אליהו צבי פודרובניק הוארך בשלושה ימים, מעצרו של שבתאי פיין, הוארך גם כן בשלושה ימים. מעצרם של פעילי "הפלג הירושלמי" אברהם טריגר ושרגא יברוב הוארך ב-8 ימים. אביגיל-טניה שקולניק, בת 58 מבני ברק, שנחשדה בעבירות של סחיטה באיומים, שוחררה למעצר בית למרות דרישת המשטרה להאריך את מעצרה בארבעה ימים.

במהלך הדיון, התבטא השופט כי מדובר בעדויות חמורות ובהתנהגות שאינה מביישת משפחות מאפייה. השופט טען שהוצג בפניו חומר חסוי שיש בו בכדי לבסס חשד סביר למעורבותו של עורך העיתון, גרוסמן, בחשדות שהועלו כלפיו בגין עבירות של סחיטה באיומים והטרדה.

סנגורו של גרוסמן, עו"ד יאיר גולן התנגד ומחה על עצם הבקשה להאריך את המעצר. לטענתו, מדובר בנסיון לחסל את העיתון לצד עשיית שימוש במשטרה לצרכים פוליטיים, שכן המשטרה למעשה עצרה את כל הצוות הבכיר של העיתון והחרימה את המחשבים של מערכת העיתון זאת במגמה להביא לחיסולו "ללא כל הצדקה תוך פגיעה בחופש הביטוי וללא כל הצדקה ענינית".

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר עו"ד גולן כי "למיטב הבנתי לא היתה כל הצדקה ענינית למעצרו של נתי גרוסמן עורך עיתון הפלס. לפי התרשמותי קיימים כאן שיקולים פוליטיים שמטרתם להביא לחיסולו של העיתון, תוך פגיעה בזכותו של העיתון להביע את עמדותיו - גם אם אינן אהודות בהכרח על כל הציבור החרדי".

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
לא מעיז בקושי לחשוב את זה, לא לומר את זה, ובטח שלא לכתוב את זה בכזה פורום אבל- הוא רב, מן הסתם כי אבא שלו היה רב. אבל מי אמר שהוא בריא נפשית??
אחת שמעיזה.24.04.17
15
כמו עלון השבת של "עלים לתרופה" ויחולק ב-15 בתי כנסת של אנשי הפלג.
יוסף19.04.17
14
הזוי הזוי כמה שאתם לא מבינים תגידו היה פעם שלקחו מערכת שלמה של עיתון רשמי, מחשבים. קלסרים, כספים, וכל אנשי מערכת העיתון הובלה למעצר, לא היה כזה דבר מעולם, גם בצרפת במקרים הכי קשים, עיתון יש לו חסות, ועיתונאי יש לו חסינות, ואם כאן זה מופר מחר ברור שזה יקרה בהארץ וכו` ישראל היום.... כל מקום שהשלטון ה
קובי ש19.04.17
אני בתור מנהל חברה חוטף על בסיס כמה פעמים בשבוע שיחות תאמין לי שלא תתנסה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי פשוט19.04.17
מסתבר החברה שלך הוכרזה כפושטת רגל מיום היוסדה. אם זה ההגיון המשפטני שבך. מה הקשר זה שמישהו נותן לך סתירות ברחוב לסגירת חברה סתם ידע
אנונימי19.04.17
ובכן, אם זה דמוקרטי לחסום אנשים בדרכם כפי שהוכח בכבישים גם דמוקרטי לנהל חקירה משטרתית בצורה הנ"ל נו, החכמת?
דןסגל19.04.17
אתה אדם שפל שאינך רואה כלום אם היה חוק למכסות כמה אנשים ישמרו שבת או יעשו ברית מילה ההית חי אם זה בשלום וכאן קובעים כמה ימשיכו ללמוד כמה לא אינך בר דעת כלל אתה שוטה גמור מחאה זה דבר לגיטימי אבל לקחת אישה בהריון ולעצור אותה או לפגוע בעיתון שלא חושב כמוך ומיצג אדם גדול פי אלף ממך תתביש חצוף כל המגיבים
חכם19.04.17
במקרה זה, של מכסות זה כי ברור שישנם עודף של פרזיטים בין אלה שהוגדרו כ"תורתם אומנותם", למשל חלאותצ הפלג הירושלמי והמחבלים למיניהם ימח שמם וזכרם, שאצלם הישיבה היא הפלטפורמה לעשיית כל מעשה נבלה תחת השמש בכסות של "בן תיירא". וכיון שהמדינה אינה יודעת כיצד לבחור מי לומד או מי לא, היא הגדירה מכסות מתוך הנ
אבי19.04.17
רדוד וחסר טענה ואולי מי שלא בן תורה ולא לומד כמו הרב משערי חסד שלא יעשה ברית מילה הצבא הוא מקום שמחלן זהוי דעתו של ר' שמואל אבל אתה חולק טיפש?
חכם 21.04.17
אני עברתי את הצבא ולא הוא, אז אני יודע טוב מאד מה קורה שם, בניגוד לו ששמע זאת לכל היותר מצד ג' ומשמועה. הוא חולק על גדול הדור האמיתי, ועל החוז"א שבזמנו היו מכסות, אז אל תספר לי זב חוטם ומצורע שכמוך מיהו זקן ממרא ומיהו לךא שכן אותו הגדיר הרב קנייבסקי ככזה. ואגב, הוא ודאי לא שמע מנה באמת עשו אותם "א
אבי24.04.17
זה כל מה שיש לי לומר
יהודי19.04.17
אכן לקחו מחשבים וקלסרים כי סביר ששם ימצאו מידע מפליל על התנהגותם הפושעת של נצי גרוסמן וחבריו ימח שמם וזכרם
אבי24.04.17
לשיטתך שאלת שאלה טובה מאוד אז לאיזה תשובה אתה חותר? למה באמת עוד לא קרה מעולם דבר כזה? לא סגרו עיתון מעולם אפילו לא את החומה של נטורי. אז למה כאן זה כן קרה,מה התשובה לדעתך?
שירי19.04.17
הרי מילה אחת הגיונית אם לא נותנים להגיד לכם, אז מה קרה כשחטפתם קצת, נו, שום דבר דרמטי לא קרה ביחס למה שקרה להרבה הרבה מאוד אנשים חרדים בכבישים בחודשים האחרונים שאז לא רצית ולא ביקשת "שיחכימו אותך" ולא 'יסבירו' לך לא בשום ה'חוק' ולא בעניין חילול השם או קידוש השם, שבדברים האלה אתם כבר מזמן ה'סגן' של
אחד בשם19.04.17
ההבדל בין העיתונים החילונים לפלס זה שהם לא יעשו כאלה דברים ובוודאי שלא יעשו את זה בצורה הכל כך בזויה!!! אפשר לקרוא להם בני תורה???? ככה מתנהג בן תורה? איומים? סחיטה? זה הדרך??? אפשר לקרוא לזה קידוש השם?? האנשים האלה צריכים להרקב בכלא לכל החיים ושלא ימסרו את הגופות שלהם!!! אני יודע שעל התורה נאמר "ד
שכל בריא!!!19.04.17
א. מדובר על קוראים או אהודי העיתון. עורכי ומנהלי העיתון עשו כמעט כמו שכל חברת פירסום כולל עירונית עושה. איומים? .... מה שכתבת."האנשים האלה צריכים להרקב בכלא לכל החיים" אפשר שאתה צודק אבל תירגע ותודה לי שזה לא ענייני לטענת הדמוקרטיה
עינים פקוחות19.04.17
1.לא הגיוני שקוראי אוהדי העיתון יעשו כאלה דברים מבלי לקבל את הונים מעורכי העיתון (תחוב על הנקודה הזאת) 2. ואם זה נכון שיתד נאמן איימו על חברות שפירסמו בהפלס למה הם לא התלוננו??? למה זה הפוך??? אותי לימדו שאין עשן בלי אש... מנהלי העיתון אחראים לכל מה שיוצא תחת ידם... שמעת פעם את הקווי נייעס שיש להם.
שכל בריא!!!19.04.17

הצגת כל התגובות

13
כשאנשים פרסמו בהפלס, הם קיבלו איומים וצרחות והטרדות טלפוניות מצד השני. הפלג במקום לסבול התקפות עברו למתקפה נגדית ובזה גרמו לצעקות שבר מצד הקוזק הנגזל של יתד. יתד מארגן כבר מזמן חרם צרכנות שלא פחות אלימה. שני הצדדים הם תלמידים של אותו שיטה!!! רק "מרן רה"י" מתחלף...
אבי19.04.17
בשונה מאנשי היתד חלאות הפלס הגבירו את ההטרדות והטרידו בעלי חברות מהחזקים במשק. אז אל יתפלאו שאותם בעלי חברות מפעילים כלפיהם את ידם הארוכה - המשטרה, בתקווה לעצור את נבלות הפלס ימח שמם וזכרם מלהטרידם.
אבי24.04.17
12
"כאשר יענו אותו - כן ירבה" והם פשוט ממשלת סתימת פיות קודש, זאת המטרה שלהם - של השטן!!!!! וכל מי שרוקד על הדם מתוך שנאה חולנית שידע שגם הוא באשר הוא חרדי שנוא על ידי עוקרי הדת החילוניים. רק עכשיו במקרה התור של המפגנים. בעבר זה היה על השבת או על הקברים של יהודים או על כל דבר שריח יהדות נדף ממנו, העי
ירבה בקרוב19.04.17
ממש לא היה לי עצבים לקרוא אבל מה שכן ראיתי זה שיש לך המון זמן ככה זה שאין תורה ולא עבודה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלחנן19.04.17
מי שמנסה למרוד בגדולי הדור - הולך להפגין עם מוכי העץ
ממציאים בעיות19.04.17
מרן הגרי"ז היה נגד מעשיו של עמרם בלוי וד"ל
היסטוריון19.04.17
תשובות. א'. הם לא יעשו משהו רציני כי הם מפחדים מהתקשורת [נא לזכור שזה היה 60 שנה לפני האינטרנט ב'. צריך באמת ללכת נגד הארורים האלו [ומשתפיהם הפלג הנורווגי] במסירות נפש
שפוי19.04.17
הוא סיפר את המשל ליהודי בסגנון של הרב בלוי אשר ניסה להתקרב אליו. המשל הוא על עקרת הבית והחתול וד"ל.
יהודי19.04.17
11
אבל על הרשעים הללו המחבלים והפלג ימח שמם וזכרם מגדולם ועד קטנם יש לענותם ולמחות את שמם מתחת שמי ה' כיוון שמותם של רשעים אלו טוב להם וטוב לעולם.
אבי19.04.17
10
כאן באמת המשטרה הגזימה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי19.04.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המעצרים מוצדקים !!19.04.17
8
יתד נאמן, המבשר והמודיע, שנלחמים בכם באמצעות שתיקה רועמת והתעלמות מוחלטת. הם מנצחים אתכם בשקט. בלי להטריד מפרסמים באלפי שיחות טלפון.
אליהו19.04.17
7
שאין להם מקום פה ,אלא מוחוץ למחנה ישראל!!!
מני19.04.17
קורא אינטרנט ומגיב... במקום ללמוד תורה קורא להם טמאים.חחח צבוע וטיפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלחנן19.04.17
אדם יעשה מה שבאלו כל זמן זה לא מפריע לאחר!!!!!!
kobikobi19.04.17
6
נו! מספיק עם המלחמה על תואר "מרן" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Marco Polo19.04.17
5
איך הצקות וטירטורים במשך שנתיים, יכולה להיחשב למלחמת קודש עילאית? מדוע אנשים חייבים לפרסם בהפלס, ואם לא אז מציקים להם? מדוע לא ניתן לכבד את הזולת ולאפשר לו לפרסם איפה שהוא רוצה את המודעות שהוא מממן מכיסו הפרטי? מדוע מלחמת הגיוס (המדומה או האמיתית) צריכה לבוא על חשבון מידות בסיסיות שבין אדם לחבירו?
חגית19.04.17
אל תדאגו חברה זה מלחמה דו צדדית לכל דבר. הכל אחיזת עינים, אם נתי גרוסמן בכלא אז אין שום הצדקה שגפני יהיה בחוץ!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני19.04.17
אלא בגלל תמיכתו במורדים בגדול הדור הרב שטיינמן שליט"א. לגבי גפני, אין לי בעיה שישב בכלא, אבל עדיף שלפניו ישבו כרמל,נתי גרוסמן, ושאר חלאות הפלג והמחבלים ימח שמם וזכרם.
אבי19.04.17
4
גם מנהלי החברות מתלוננים על "וכאשר יענו אותו"... גם אנחנו כל הציבור החרדי השפוי וכל המדינה מתלוננים על "וכאשר יענו אותו בכבישים".... גם הציבור שלהם עצמו מתלונן על וכאשר יענו אותו בכלא על המצאה שאפילו הם עצמם לא מבינים את פשרה הנקראת "חוק הגיוס" שלא קיים..... אולי הגיע הזמן שלהם להתחיל לסבול מעט ולח
יעקב19.04.17
3
עדיף שישארו בכלא מאשר שה"חסידים" שלהם יהיו בכלא... הם נמאסו גם על הציבור החרדי וטוב שהמשטרה לקחה את החוק לידיים.
ירושלמית19.04.17
2
מי שמאמין בבורא עולם יושב ולומד ואם הוא חושש ממשהו שיתפלל במקום לחסום כבישים רשעים ארורים גזל זמן של ציבור בכבישים לא ניתן להשיב
אמנון19.04.17
1
בכל סוגיה בשס אסביר ואלמד את כל החסידים השוטים שזו לא דרכה של תורה. ועוד מכנים את הממשלה ממשלת זדון כשיש חברי כנסת חרדים ודתים שלא מזדהים עם הטירוף העכשוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צפוני19.04.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24