כיכר השבת

קרב ההשקפה: חנן 10 מול חזו"א 5

"כיכר השבת" חושף את הסיפור המלא מאחורי הטור ההשקפתי של "יתד" נגד חב"ד, בעקבות ביקור ה´חויזר´ אצל הגראי"ל. מיוחד (חרדים)

30
חיים מן | כיכר השבת | כ"א בכסלו | 08.12.09
הביקור המדובר
הביקור המדובר (ברלה שיינר)

מי שפתח הבוקר את חינמון יום ג' מבית 'יתד נאמן', גילה – ולא הפעם הראשונה, "מאמר השקפה" מערכתי, התוקף את משיחיותה של תנועת חב"ד.

ההקשר – למי שלא הבין, לא הגיע סתם כך ביום בהיר לרגל "הקפאת הבנייה". הסיבה האמיתית הינה כידוע, ביקורו המתוקשר בשבוע שעבר של ה'חוזר' בביתו של הגראי"ל שטיינמן שליט"א.

ומה קרה לפתע היום – שבוע כמעט לאחר הביקור, שלפתע נזכרו ביתד נאמן להניף את דגל השקפה, האם סתם המתינו ביתד עם המאמר המאלף עד לצאתו של החינמון רב התפוצה ביום ג', וזאת בכדי להכניס את דברי ההשקפה בליבותיהם של כמה ביותר חרדים, או שהיו עוד אי אלו עניינים שבדרך.

'כיכר השבת' חושף את הסיפור המלא שמאחורי הטור ההשקפתי והניגוח הישיר כמעט בחזו"א 5.

כזכור, ביום רביעי שעבר ביקר ה'חוזר' רבי יואל קאן בחצרו של הגראי"ל. יום לאחר מכן, הגיעה הפנייה מחצר חנן 10: "אנא אשרו לנו להוציא בשמכם מחר (שישי) מודעת הבהרה ביתד, כי אין בביקור משום הבעת דעה כלשהיא בסוגיית חב"ד. סוגיה בה הביע כבר כידוע הגרא"מ שך את דעתו".

אנשי חצר חזו"א שנזכרו ב'דרך היסורים' שעברה עליהם בדרך לחתימת הגרי"ש על מכתב התמיכה בסלנט, לא מיהרו לספק את מבוקשם. התשובה שהגיעה מחצר חזו"א 5 הייתה שלילית - חד משמעית: "כל יהודי שרוצה יכול להיכנס כאן, לא יתכן שאורח שיתקבל כאן, יגלה לפתע אח"כ, 'הבהרה' בעניין ביקורו".

לאחר תשובה שכזו, לא נעשתה פנייה נוספת. את התגובה, קבלו הבוקר בחזו"א 5 בדמותו של מאמר ההשקפה. לאמור, יש כאן בעל בית, והוא אינו גר בבני ברק...

בהגמוניה הירושלמית, זו הנזהרת בכל אזכור של חסידות חב"ד, עד כדי השמטת אבלם של קדושי בומבי מדפי הביטאון, נחשב כל אזכור חב"די, כחילול מורשתו של הגרא"מ שך.

וכך, לפלא של ממש היה, ביקורו של ה'חוזר' המיתולוגי של הרבי מליובאוויטש אצל הגראי"ל שטינמן. בביקור המתוקשר כיבד הגראי"ל את הרב יואל קאהן עד מאד, עד כדי האזנה ל'תורה' מהרבי.

בעקבות הביקור זרם גל אדיר של תגובות לבית הגראי"ל. אלו מצידם סירבו להתייחס, ורק הזכירו כי לפני כשנה אחרי אירועי בומבאי התקבלה בבתי שאר ה'גדוילים' משלחת מטעם חב"ד ורק אצלם לא. אז הנה פה, שילמו במזומן.

מביתו של הגרי"ש אלישיב, המקפידים להזכיר בכל הזדמנות שהיא "מיהו ממשיך דרכו של הגרא"מ שך", הביעו זעם רב על המהלך ומובילו, וראו בכך פגיעה אנושה בזכרו של מרן הגרא"מ שך, זה שכידוע הקפיד שלא להכיר בהם כלל, כשהוא מנהל נגדם מלחמת חורמה.

מנגד, טענו מקורבי חזו"א 5, כי הרב יואל כהן הוא לוחם ופועל נגד ה'משיחיסטים', וע"כ ראה הגראי"ל צורך לחזקו במאבקו.

"זוהי הייתה גם דעתו של הגרא"מ שך במקרה שכזה" אמרו שם.

ומה אומר הגראי"ל עצמו על כל ההתרחשות? לידי "כיכר השבת" התגלגל תמליל שיחה של אחד מראשי הכוללים החשובים בב"ב, שהגיע לבית הגראי"ל, בכדי למחות בפניו על קבלת האורח.

אלא שנוכח מחאת ראש הכולל, נענה הגראי"ל בפנים שוחקות, "אני אינני מזלזל חלילה באף יהודי. כל יהודי שרוצה להיכנס אצלו יכול להיכנס".

"ולמה הראש ישיבה הקשיב גם לשיחה של 'הרבי'...." המשיך ראש הכולל במחאתו, "וכי רצית שאפסיק יהודי מבוגר באמצע שהוא מדבר" ענה לו הגראי"ל בפליאה...

תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
סח לי אחד מגדולי הליטאים, שיש כאןבעיה גדולה בפגישה הזו, שעצם הפגישה של הרב שטיינמן עם הרב קאהן זו הודאה בפה מלא של הרב שטיינמן שכל הדרך שהגר"מ שך הוביל שכל השנאה שהוא החדיר נגד חסידי חב"ד הם טעות ביוסדם ובמקורם וכאילו שהגר"מ שך טעה. ואני אומר שככל הנראה הוא טעה ובגדול
יוסי09.12.09
24
לאחר פטירתו של הרב ביסטרצקי מצפת, ידידו הרב אפרתי כתב לזכרו מאמר על מנת לפרסם ב"יתד", גם אז, יתד לא הסכימו לפרסם משהו על חבדניק והרב אפרתי נאלץ לפרסם את המאמר ב"המודיע"...
יענקי09.12.09
23
חולקים על דרכו של פוסק הדור הרב משה פניישטיין שהוא פגש רבות את הרבי מליובביץ וכן הרב פאם וכן את הבבא סאלי אוי לדור שעסקנים הם בעלי מחלוקת אנשי קרח
בושה וחרפה09.12.09

הצגת כל התגובות

22
גם אם זה נכון זוהי כתבה חצופה מאוד הביטוים של רחובות וכו"ל ובכלל אין נפכ"מ וכל זה חוץ מילזלזל בדבר השפוי היחיד שנישאר לנו אין תועלת כלל
טוביה09.12.09
21
השנאה מקלקלת את השורה, לא די שאין להם אהבת ישראל, אלא גם לא מקבלים את דרכו של הגדול שלהם, אולי טעיתם בבחירה,ותחפשו גדול עם שנאה, זה יותר אקשן כשיש מלחמות.
אחת09.12.09
20
גדול בישראל צריך להתנצל בפני אחד שלובש פראק וחושב שהוא יודע משהו מהחיים שלו אפשר לחשוב שמאמרי ה'השקפה' של יתד נאמן נאמרו מפי הגבורה,
אא09.12.09
19
חב"ד מנסים לקבל גושפנקא בשיטות פסולות
ישראל סדני09.12.09
18
את גדולי ישראל צריכים רק בשביל תמונות יפות להתרמות, ואילו את דעתם קובעים כמה 'מקורבים' שבקושי יודעים לפתוח ספר.
אא09.12.09
17
מיהו אותו "ראש כולל", שהעז למחות לפני גדולי דור, הכלום אינם יודעים בחייהם, שצריכים את "מחאתו של ראש כולל חשוב בב"ב. בקיצור החוצפה והעזות פנים של הצבור הליטאי פשט את הרגל . (ראה חלק "הארוסין האחרון שהיה בב"ב".)
דג09.12.09
16
בבקשה מכם על תספרו סיפורים כאילו אתם יודעים שיש לכאורה מחלוקת בין הרב אלישיב לרב שטינמן, אל תכניסו לשון הרע במסווה ספרדי שאוהב את כל חכמי ישראל
שלום10.12.09
15
נורא ואיום ,כמה מחפשים לחרחר ריב מחלוקת ומדון אפשר וטוב ,וזו דעת תורה אמיתית לכבד כל אדם והשקפותיו,אוי לנו החרדים לדבר ה.אם כך ראה לנכון לעשות מרן, מי אנחנו...
ליטאי08.12.09
14
עמוק עמוק באדמה
יואב_ז09.12.09
13
שימו לב לעוצמת הטירוף: ראש הכולל מגיע 'לנזוף' במרן הגראי"ל שליט"א, במקום לקבל 'דעת תורה', גם אם היא לא מתיישבת במוחו המצוצמם, המשמר שנאת חינם. ומחוסר אהבת-ישראל הידרדר לחוסר בקבלת עולו של מרן ראש הישיבה עד כדי שמצא לנכון להחציף פנים ולהקשות ולהעיר כנגד הגראי"ל, במקום לכופף את ראשו בפני דעת תורה. רב
מוישי09.12.09
12
זה שקר שהופץ על ידי חב"ד לא היה ולא נברא.
יוחנן גמזו09.12.09
11
של המאמר, מידיעה
יוסי09.12.09
10
בביתו יש לקוטי שיחות והרב הי בהתכבות עם הרבה מחב"ד ואמר עליו שהוא צדיק
רבינוביץ13.12.09
9
שהגראי"ל עומר לר' יואל "זאגט עפעס", מה בדיוק ציפה לשמוע מהחוזר של האדמו"ר מליובאוויטש?
אי"ש09.12.09
8
מה יאמרו אזובי הקיר?...
סמדי08.12.09
7
"ולמה הראש ישיבה הקשיב גם לשיחה של 'הרבי'...." המשיך ראש הכולל במחאתו, "וכי רצית שאפסיק יהודי מבוגר באמצע שהוא מדבר??!" ענה לו הגראי"ל בפליאה... מי שלא מסוגל להבין את זה לפחות שלא ינסה לתקן את העולם.....
אבי11.12.09
6
איזה אבסורד, כל פישער פעפוס נהיה לו מוכיח בשער בת רבים. ולא סתם להוכיח, הוא הולך לתקן גדול דור (ולמתעקשים - אחד מגדולי הדור). אבל בעצם מותר לו, הוא הרי "ראש כולל ח-ש-ו-ב". דבר אחד לא נאמר בכתבה, הרב אלישיב לא הביע התנגדות מפורשת לדיבור עם חב"ד, ובודאי לא ראה צורך למחות בביקור זה.
סטלא דקדושא09.12.09
5
שוב יוצא הריקבון הליטאי במלואו... הליטאים לעולם לא יצאו מהריבוע הכל כך מצומצם שלהם. גם מרן הרב שך זיע"א לא היה מזלזל באף יהודי. היום זה כבר גלוי, חב"ד היא עוצמה ותפארת. אה, בקשר לבעל הבית, יש אחד והוא נמצא למעלה. די לקטנוניות המסריחה הזו.
עיתונאי08.12.09
4
לא אחת התבטא שבשבילו חב"ד היא כמו שאר כל החסידויות. דהיינו שלא משתייך לזה ולא ממש מחזיק מזה. אבל אין לו משהו מיוחד נגד חב"ד בדוקא.
דוד ב10.12.09
3
"אחד מראשי הכוללים החשובים" אוי לדור השופט את שופטיו. ולאותו ראש כולל אוי לאביו שלימדו תורה, מסכנה תורתינו הקדושה שאלו הם "מייצגיה" בעיני עצמם לפחות.
יעקב08.12.09
2
חיפשתי על הרב כהן מה דעתו בעניינים חמורים אלו ותראו מה מצאתי
יוסף חיים09.12.09
1
נמאס מכם
ספרדי09.12.09
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24