כיכר השבת

השמצות זולות

כתב רשת ביצע פרובוקציה מבוימת להשמצת החרדים

'רשת' שלחה כתב לבני ברק עם דגל ישראל גדול במטרה לעורר פרובוקציות, הוא תיאם עם חברו ש"יתקוף" אותו ופרסם. לאור הסערה שפרצה, ב'רשת' הסירו את הסרטון (אקטואליה)

24
דניאל הרץ | כיכר השבת | ב' באייר | 28.04.17
הכתב בפעולה
הכתב בפעולה (צילום: רשת)

אתמול (חמישי) פורסמה באתר 'רשת' כתבת וידאו שמציגה כיצד חרדים מבני ברק תוקפים לכאורה את כתב ערוץ 'רשת', גיא הוכמן, בעת שזה הלך ברחובות בני ברק עם דגל ישראל ענק.

שלא במפתיע מתברר כי פני הדברים רחוקים מלהיות כפי שהוצגו בכתבה, כתב 'כל הזמן' חיים פרידלנדר, דיבר עם הצעיר שנראה בסרטון שובר את הדגל והוא סיפר לו כי מדובר בפרובוקציה יזומה וכי הוא לא היה מודע למה ייעשה שימוש בסרטון.

על פי העדויות שנמסרו מעדי ראייה במקום הכתב ניסה במשך כחצי שעה לעורר פרובוקציה ברחובות בני ברק אך לא הצליח להשיג מאומה מלבד כמה קריאות בוז מילדים צעירים.

הכתב, ששם לו ככל הנראה מטרה להשמיץ את החרדים בכל מחיר, אף הלך ונעמד מול שטיבלאך סאטמר, אך לאכזבתו המתפללים התעלמו ממנו. על פי עדי הראייה הוא אף החל לשיר 'התקווה' בקולי קולות, אך לא זכה ליחס מהעוברים והשבים.

האכזבה והעובדה שלא רצה לחזור בידיים ריקות הביאו אותו לביים את הסרטון. הכתב פגש בחברו ברחובה של עיר וביקש ממנו "לתקוף" אותו. לפי העדויות ניכר היה בברור שהם חברים. "השנים התחבקו ודיברו במשך דקות", סיפר אחד מעדי הראיה.

לאחר השיחה, התרחק החבר אופנוען מהזירה ואז חזר במהירות, חטף את הדגל מידיו של הוכמן שבר אותו וצעק עליו. בסיום צילום הסצנה, ניגש "התוקף" להוכמן וקיבל ממנו מחמאות על פעילותו. לדבריו, נאמר לו שהמטרה היא צילום סרט קומי והוא לא ידע כי מדובר בסרטון שישמיץ את הציבור החרדי.

זו לא הפעם הראשונה שבתקשורת הכללית יוצרים פרובוקציות ברחובות החרדים במטרה להשמיץ ולהציג את הציבור החרדי כקיצוני ואלים. ב'רשת' לא הגיבו לטענות והסרטון היה מפורסם בדף הפייסבוק והאתר של הזכיינית עד היום בצהריים לטענת רשת רק בשל תלונות הגולשים ולא בגלל שמדובר בפרובוקציה מבוימת.

חבר הכנסת מש"ס, יגאל גואטה, הגיב לטענות ותקף את הדברים, "אם הפרסום נכון, מוטב ש'רשת' תודיע על פיטוריו לאלתר של האיש הקטן והחצוף גיא הוכמן שביצע פרובוקציה שקרית ע"מ להשניא את החרדים ולגרום פירוד בעם".

בעקבות הסערה החליטו ב'רשת' להסיר את הסרטון "לאור פגיעה אפשרית ברגשות הציבור".

מהאתר של רשת נמסר בתגובה: "לצערנו הסרטון שפורסם אינו מפוברק אולם לאור פגיעה אפשרית ברגשות הציבור ולאור תגובות שהתקבלו החלטנו להסיר את הסרטון לאלתר. יום עצמאות שמח לכל עם ישראל".

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
היום יום שישי הלכתי עם בני לקנות לו אופניים באחד מהשכונות החרדיות בעיר ירושלים כאשר לרכבי מוצמד דגל ישראל וכאשר יצאנו החוצה גילינו שהדגל נתלש חברים זה גזל גמור חבל לחזור על זה בגלגול יש כמובן אנשים נפלאים בציבור החרדי חבל על קומץ של רשעים שמשחיר את פני החברה כולה שבת שלום
אליהו לוי05.05.17
12
אני חילוני שגר בקצה בני ברק על גבול רמת גן וכל יום עצמאות מורידים לי את דגל המדינה מהמרפסת. לא צריך יותר מדי בשביל לקבל וידאו כזה בבני ברק. זכותו של אדם ללכת במדינתו עם דגל הלאום. מה אתם בכלל מגנים על הסטאמרים האלו? זה פשוט בושה לראות את כל הילדים הקטנים עושים בוז לדגל, ועוד יותר בושה שיש אנשים שזה
אלי28.04.17
11
הצלם עמד 200 מטר ממנו ורק שכביכול נהייתה פרובוקציה הוא צילם ביקשו ממנו לא להכנס לשיכון סטמאר והוא נכנס דווקא כל מי שמכיר את בני ברק רואה שהסרטון ערוך ומפוברק אין שם סדר בהליכה לפי הרחובות שהוא הלך שם והדובדבן שבקצפת שהילדים שצעקו בוז אחרי 2 דקות יצא המנהל וצעק עליהם והכניס אותם חזרה לבניין אבל ברור
אלי28.04.17
שלא יתקלקלו מהדגל חלילה..לא משהו אחר.
ח.28.04.17

הצגת כל התגובות

10
על ציבור שלם ,רק לצורך ריטיינג.
בגין הסתה ודיבה30.04.17
9
לא להניח לאנטישמים הללו
רפול28.04.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קים01.05.17
7
ה' יצילנו
יהודי28.04.17
6
תבינו, בישראל חדשות זה המשך הפוליטיקה באמצעים אחרים - כפי שפוליטיקה היא המשך מלחמת התרבות באמצעים אחרים. מי שבוחר בפוליטיקה של תרבות בהכרח יגמור בחדשות שקריות.
איסטרה בלגינה29.04.17
5
זה נמאס כבר!! כל שנה אותו הסיפור המגעיל הזה של כמה אנשי "תשקורת" שמנסים להציג את החרדים באור אפל, פעם לפני יום הזיכרון, ופעם ביום השואה, אני זוכר את אותו הסיפור לפני שלוש שנים בערך, של אותם בחורי ישיבה שעשו מנגל ביום השואה, כתב ידיעות אחרונות "נחום ברנע" חיפש אותם... ממש כך הוא ארב להם, צילם אותם, ו
האמת היחידה30.04.17
4
פרסמו תוכן שקרי בעליל לפי דעתי צריך לשלול להם את הרישיון לשדר זה ממש הסתה נגד חרדים
ישי930.04.17
3
עצם זה שדגל ישראל עלול ליצור בלאגן ובוא לא ניתמם..ילדים חרדיים מתחנכים על שנאת הדגל.. אז נכון..האופנוע היה פרובוקציה..למרות זאת זה לא סותר את העובדה המחרידה שלהסתובב עם דגל ישראל בתוך שטחי מדינת ישראל יוצר קונטציה שלילית אצל חרדים.. וזה בזיון.
יוני28.04.17
האם העובדה שדגל ישראל יוצר קונוטציה שלילית אצל החרדים היא בעקבות קיצוניות חרדית ושנאה מושרשת לכל מה שלא שייך לשטעטעל או שהיא מגיעה בעקבות העובדה שהדגל הזה מייצג את ביזוי ועיקור תמצית היהדות על ידי ממשלות השמאל, מפא"י והליכוד לדורותיהם...
ברוך הכהן28.04.17
.
ציונית28.04.17
במידה מסוימת אתה צודק אבל לאור העובדה והמצב הקיים שזה מה שקורה שם (בבני ברק) מה שהוא (הכתב) עשה זה נקרה פרובוקציה והסתה נגד ציבור שלם שרק כמה מפגרים יוצאי דופן עושים מה שעושים, זה לא מצדיק לדבר על ציבור שלם, אם ראיתה את הסרטון אז בודאי שמתה לב שיש הרבה אנשים שאומרים לו (לכתב) בצורה יפה ומנומסת שלא ל
אלחנן29.04.17
במחילה מכבודך גם לי דגל של מדינה שכול כולה רדיפת ה' ותורתו גורם קונוטציה שלילית, אמנם לא הייתי קורע אותו אם כי אני מתנגד לאלימות ואם כדי למנוע חילול ה'. אבל אני לא מזדהה איתו אפילו בקצה הזרת וזו זכותי הדמוקרטית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוליק28.04.17
תיגש לישיבת פוניבז אם כל הישיבות ותראה דגל ישראל מתנוסס שם למעלה מ50 שנה זה נכון מאוד שלראות את הדגל זה מזכיר לחרדי ממוצע את כל המערכות המושחתות שפועלות נגדו אם זה המשטרה מערכת המשפט ועולה על כולם הבג"ץ הדיקטטורי שלא מאפשר לנו את הזכויות הבסיסיות הדמוקרטיות שמגיע לכל אזרח, לחיות על פי אמונתו אני מא
יאירוש29.04.17
כל הדתלי"ם למינהם לקחו את דגל ישראל כאילו זה הלוגו הפרטי שלהם אז כמו שמרחיקים ילד חרדי מחילוני כך מרחיקים אותו מהדגל "זה לא סימן זה סיבה"
אסנת28.04.17
2
למה שחרדי ישנא דגל ישראל? אולי תחשבו טיפה אין צורך לחשוב מחוץ לקופסא עדיין יש מקום מחשבה צפוי לכל בר דעה. וזה מכיוון שאנו כמדינה יהודית מצרים את צעדיהם של החרדיים ולומדי התורה. בכל נושא: בתקציבים , בגזרות גיוס כאשר בכלל יש עודף חיילים בצבא וכו' אבל לא. לא לחשוב. השני תמיד אשם. זוהוי צורת חשיבה
אליהו30.04.17
וכל דבר שמיצג אותה נקיע !!!
עודד30.04.17
שהכירו לו טובה. בוודאי לעם ישראל שיש כאן הרבה טובות אישית לכלל ולפרט. תמיד עם ישראל כיבדו את שלטונם היכן שגרו - גם אם לא היה לפי רוחם. וגם כאם בארץ ישראל גדולי ישראל כיבדו והעריכו, גם אם לא סברו כמותם. זה לא שייך לחילוקי הדעות ברעיון הציונות.
דוד30.04.17
1
וזה הסמל של להיות עם חופשי בארצנו חופשי מהשבת חופשי מעול תורה ומצוות חופשי להצר ליהודים לומדי תורה ולרדוף אותם לכן זה לא הדגל שלי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דג לא החופשיות02.05.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם