כיכר השבת

צפו בוידאו

"שחוק, קלות ראש ופריצות; איך אומרים הלל?"

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף, תקף בחריפות את חגיגות יום העצמאות בישראל. "קשה לי להבין איך אפשר להגיד הלל ביום כזה. יום של שחוק ופריצות". צפו (אקטואליה)

109
ישי כהן | כיכר השבת | ז' באייר | 03.05.17
(צילום: באדיבות המצלם. תמונה ראשית: הדס פרוש - פלאש 90)

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף, תקף בחריפות את חגיגות יום העצמאות בישראל. "קשה לי להבין איך אפשר להגיד הלל ביום כזה".

במהלך שיעור שמסר בירושלים אמר הגר"ד יוסף: "תראו את האנשים שהולכים ומבלים את היום הזה כמו פוחזים וריקים, שום דבר. היום הזה - לצערנו - הורתו ולידתו שלא בקדושה. אלו שייסדו אותו הם לא התכוונו לשם מצווה. הוא לא חג דתי מבחינתם".

הרב התייחס לאומרים הלל ביום העצמאות ואמר: "לכן קשה לי להבין איך אפשר להגיד הלל ביום כזה. הלל צרך למשל בחנוכה שתיקנו חז"ל, בן גוריון זה לא חז"ל".

חבר המועצת הוסיף: "היום הזה הפך להיות ליום של שחוק וקלות ראש ופריצות, שום סממן דתי. הם שיסדו אותו וממשיכים אותו עד היום לא עשו שום סממן דתי". בסיום דבריו שיבח הגר"ד את אלו שהולכים לבתי הכנסת ובתי המדרשות לעסוק בלימוד התורה במהלך יום העצמאות.

תוכן שאסור לפספס
109 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
מבלים בפריצות. אז נבטל את פורים או הלל בחנוכה? ברוך ה' גדולי עולם אחרים בהם הרב מרדכי אליהו אמרו כן לומר הלל בלא ברכה.
דני05.05.17
55
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו04.05.17
54
הודו לה כי טוב כי לעולם חסדו..שנתן לנו כזה יום גדול ושמח כיום "העצמאות ישראל" שחובה להגיד הלל ותשבחות לבורא עולם על ניסיו הגדולים עד אין קץ ,וישועות גדולות, הודו לה חסדו ונפלאותיו לבני אדם.. בושה למי שלא מכיר בניסו !!! ויענש על כך.. ורק שכחתם שגם הערב רב עלה ממצרים..... (נשלח באמצעות כיכ
חרדי חסידי04.05.17

הצגת כל התגובות

53
מזיזים את החג שהם המציאו כדי לא לפגוע בקדושת השבת. המדינה היחידה בעולם שיום העצמאות שלה מוזז. רשעים ארורים. רק אנחנו החרדים לא מזיזים את הדברים המקודשים, ההדלקה אצל רשב"י. ישראל קדושים. הציונים הארורים נותנים מליארד ו200 אלף בשנה לישיבות וכוללים (איפה יש בחו"ל או בדורות קודמים תופעה של עשרות אלפים
אחד העם03.05.17
52
זה יום בו הכריזו יהודים על מרידה בקב''ה. בחנוכה המועדונים לא מפוצצים? אז בגלל זה לא נגיד הלל? עאלק רב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם03.05.17
יש הסבר הלכתי למה לא אומרים הלל ביום העצמאות. את הקשקושים ההשקפתיים תשמור לחסימת ז'בוטינסקי כשהדביל הבא שלא הגיש דיחוי יעצר
רד מהעץ04.05.17
51
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב04.05.17
50
על המדינה בחסותו העברו רוב רובם של עם ישראל על דתו בקום המדינה מי ששלח ילדיו לחינוך דתי לא קיבל עבודה כלל ונותר ברעב ממש.. כך תוך דור אחד כולם ניהיו חילונים שבאו רובם צדקים.. אז מבחינה גשמנית אנחנו בסדר .. אבל מחינה רחונית זה המקום הכי גרוע שפגע ביהדות .. ומה שנותנים היום לדת זה מחוסר בררה.. ווודאי
שמואל מ03.05.17
גם בעובדות כב' [שמואל ?] קצת לא מדייק. מה מעשי המדינה. ומה מעשי אנשים/ארגונים פרטיים כאלה ואחרים בתוכה. לא על כל מעשה שאני ואתה עושים. ניתן לייחס למדינה.... וגם אני נפלתי בקטגוריה הנ"ל, עד שלמדתי ולעומק, את התקופה ההיא. מי עשה ומה. וראיתי שבמציאות זה הרבה יותר מורכב. ולא מדויק עד שקר גמור להאשים בכך
ח04.05.17
אנשי המזרחי או אנשי יחד ... אס אין להתיחס כלל אליהם
צודק04.05.17
מכת החילון הגדולה שרוב העם חזר בשאלה הייתה לפני קום המדינה. יש אמנספציה, השכלה ותוסיף לזה בורות בקהילות בלימודי אמונה ותנ"ך והכל מושגח במהלך אלוהי שיצא מזה מעפילים יהודים עצמאיים וחזקים שייבשו ביצות ויבנו את קומת החול של האומה, שדתיים לצערנו לא יכלו/רצו לבנות כמו שחזה כבר רבי צדוק הכהן מלובלי
אליהו04.05.17
49
הפגזת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו03.05.17
48
מי שרוצה שיכנס ליוטיוב יראה וישמע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה03.05.17
אבל אתה יכול לראות מה הרצל אמר בחזון המדינה אני חושב ושאנחנו צריכים לעשות יום הודאה לקבה על הנס שנתן לנו מדינה שאפשר לשבת ללמוד בא בשקט בלי אנטישמיות.. אמנם הצבא קצת מטריד בחורי ישיבות אבל בסה"כ הם בסדר...
kobikobi09.05.17
47
אביו היה מדבר דקות ארוכות אחר התפילה בצורך להודות ולשבח ביום העצמאות וביום ירושלים על החסד שהקב"ה עשה עימנו, לא כמו חזקיהו המלך שלא אמר שירה, ובנו שלא ממשיך דרכו נוהג לקטרג לחרף ולגדף.
אשר03.05.17
46
הייתי מחזירה אותו לגרמניה או לספרד או למצרים ואז אולי יעריך היכן הוא נמצא!!!
שלומית04.05.17
האם את בם דברי?
משה רבנו04.05.17
45
ההבדל שאצלם כיוונו לומר דווקה עם פריצות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלמוני04.05.17
44
הוא לא ממשיך את דרך אבא שלו. כל אחד יכול למצוא בווידאו את אבא שלו מסביר במשך רבע שעה למה צריכים לומר הלל ביום העצמאות. ואומר כי מי שלא מודה על הניסים הגדולים שעשה לנו אלוקים, הוא כופר בטובה. http://www.kikar.co.il/
ממשיך דרך מרן?04.05.17
43
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאותה סיבה!!!03.05.17
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיימקי03.05.17
41
תתפלל לקיבוץ הגלויות, לבניין ירושלים. אחרי מאה עשרים ישאלו אותך בשמים - על מה התפללת? הרי הגלויות קובצו בימיך, ירושלים כבר בנויה לתפארת. על מה התפללת???
יהודי09.05.17
אמרתי תודה שלא שורפים אותי באושוויץ ולא טווחים בי בחאלב אמרתי תודה על מדינה שתומכת באלפי מוסדות קודש אמרתי תודה על מדינה שמונעת התבוללות של מליוני יהודים אמרתי תודה על מדינה שנותנת לי הזכות לגור בארץ ישראל אמרתי תודה על הזכות להתפלל בכתל ובקברות צדיקים כפוי טוב שכמוך - מה אתה תענה ביום הדין???
יוסף המספר09.05.17
40
למה הוא מתעלם מהעובדה שהרה"ר לישראל קבע ולמה מתעלמים מכך שגאוני עולם כמו תקנו תקנות כמו ר' משה כלפון הכהן שתיקן 3 ימים יו"ט! אז לא בן גוריון קבע אלא גאוני עולם שאתה לא מגיע לעפר רגליהם, אז סתום את הפה המלוכלך שלך ותפסיק לשקר ולהמציא!
בג'ירבא עשו 3 י05.05.17
39
אין פה מגיב אחד דתי?? כוונתו של הרב שאין ל"חג" הזה שייכות דתית. ושום דמות שאינה דתית אינה יכולה לתקן להגיד הלל.
נו באמת04.05.17
אתה צודק בהחלט!!!!!!! ברור שצריך לשמוח ביום כזה, אבל אפחד חוץ מחז"ל, לא יכול לתקן לומר הלל בברכה, נקודה!!!
חחחחח04.05.17
38
בלא ברכה. שזה סה"כ פרקי תהילים. רק ביום ירושלים זה בברכה. קרוב משפחתי דתי לאומי אמר לי: בתפילת שמו"ע אומרים "ומביא גואל לבני בניהם.." ולמה מביא בלשון הווה-כי כל מה שקורה בהווה זה חלק מתהליך הגאולה. את זה אומרים המפרשים. אז גם הקמת המדינה זה חלק מהווה, חלק מתהליך הגאולה.
שם אומרים הלל04.05.17
37
מרן הרב עובדיה הורה לומר הלל.מי שלא רואה את יד ה ' בהקמת המדינה גם לא רואה דברים אחרים
יונתן הלוי04.05.17
36
עבדו עבודה זרה ועדיין אמרו תודה על העצמאות על חנוכה אומרים הלל וממשיכי השושלת של החשמו אים היו מתיוונים ארסטובולוס ואחריו כידוע. מה הקשר בין הודאה לה' למציאות שקרתה לבין מי שהיה שליח לעניין. כידוע הגמ' אומרת עתיד הקב''ה להעמיד לישראל דוד ''אחר'' - וזה כידוע דוד בן גוריון ז''ל
אין מוח03.05.17
35
ולתקן ולהאיר [במאור פניםם, גידופים לא יעילים] את הצריך תיקון ושיפור.
והדברים ידועים.03.05.17
34
קשקשן, יש בזה הצלת נפשות אין שום קשר לדת
ע05.05.17
33
אמר רבי נחמן זיע"א, זה מעשה שלי וזה מעשה שלו. וכי יש מקרה בעולם ????? יום העצמאות חל תמיד ביום המלכות שבתפארת ! בן גוריון או לא בן גוריון , גם חילוני הוא שליח . וכי סימן זה קטן בעיני הרב ? כן , זה אכן נורא שחוגגים ברדידות , אך גם לא ראינו שהכותל היה מלא ביום זה עם חרדים הבאים להודות , על שזכינו לק
עמך04.05.17
32
וסנחריב גוג. ובשביל שלא אמרו שירה.... עי' פ. חלק...כמה חמור העוון שלא מודים על ישועתו כדבעי. בטענות שונות ומשונות [היצה"ר מספק תירוצים בשפע. עי' ווליאמסבורג וגרורותיהם]
צבי לצדיק03.05.17
31
הטעמים לכך שלא קבעו הלל ביום העצמאות הם טעמים הלכתיים ולא קשורים לכך שיום העצמאות הפך ליום של שחוק ופריצות.
ברוך03.05.17
ואז ? נפסיק לחגוג ר"ה כי הרבה לא חוגגים כפי שצריך ?
ולכן ?03.05.17
כל שכן וקל וחומר : - שיום העצמאות הפך ליום של שחוק ופריצות, שמחה של הוללות !!!
כל שכן וקל וחומ04.05.17
30
אז בחנוכה נפסיק להגיד ההלל כי אוכלים סופגניות ומשחקים בסביבון ומבלים בבתי מלון וסתם נופשים ומתבטלים..????? מה הקשר?
שרה08.05.17
29
ואולי אפילו מקימים אותה , מן הסתם היא היתה נראית אחרת. אבל החרדים לא הקימו אותה , חלקם מחרפים ומגדפים אותה עד היום , ובכל זאת מצפים שהיא תיראה חרדית. .... מה הקטע ? ולמרות כל זאת , עדיין מדינת ישראל היא התגשמות חזון הנביאים : החזון של קיבוץ גלויות , של בניין ערי יהודה , של "עוד ישבו זקנים וזקנות ב
yossi1004.05.17
28
כן, הוא לא הבין, איך מול עיניו הבן הגדול בא להכות את אחיו הקטן, ובכל זאת סלח לך בסוף. כבוד הרב דוד, אתה עוד צעיר, תגדל קצת ואז תבין גם את מה שאתה לא רוצה להבין.
א.04.05.17
27
שקרים גמורים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לימור איפרגן04.05.17
26
חבר קנה לי אגרטל לשים בהם פרחים, הילד הקטן שלי לקח את האגרטל וליכלך אותו בבוץ, האם אני לא אגיד תודה לחבר על המתנה?! אין קשר בין זה שהמדינה לא ניראת כמו שאתה רוצה, אתה קיבלת מדינה תגיד תודה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציוני בנשמה03.05.17
25
תגובה 4 מדוייקת ומחילה מכבוד תורתו אין קשר בין הדברים.
דוד03.05.17
24
וד"ל.... תתקן את מה שאפשר. להתבכיין ? לא בשביל זה נשלחנו לעולם המעשה....
טובים מאורוס'.03.05.17
23
אבל לקחת מיליונים ממדינה שנולדה בחטא לכולל שלך ולכהן בה כרב שכונה - אין לך בעיה???
יוסף המספר04.05.17
22
לומר הלל.
מוישי04.05.17
21
הרב כהנמן על יום העצמאות. ראו מה אמר הרבה מסאטמר שהי' תלמדו של האדמור ממונקאטש זצוק"ל. ראו מה אמר הרב גשטנקורן חביד גור ראש העיר הראשות של בני ברק שחובה על כל אדם להרים דגל מעל ביתו ולמחרת לחגוג את יום העצמאות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני03.05.17
20
להאיר ולכוון ולהדריך. כיצד חוגגים כדין. בבשר ויין. מפה לבנה. נרות דולקים. זמירות שירות ותשבחות להקב"ה שמקיים בנו הבטחתו לאבות.
להאיר עדיף.03.05.17
19
רבי יוחנן אמר: ולוואי שיתפלל אדם כל היום כולו.
ולוואי שיתפלל 09.05.17
18
שהוא מערבב השקפה והלכה. יש הצלה ממוות לחיים שעל זה אמורים לומר הלל, זה לא שייך למצב רוחני. סילוף התורה!
nv04.05.17
17
מה דעתכם לקבוע קצת עתים תורה???
נאוה04.05.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צביקה04.05.17
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי04.05.17
14
אני ממש נדהמת, איך יכול רב ראשי לישראל לזלזל בקדושתו של חג העצמאות בשנה ה-69 לקום המדינה מיום הקמתה ועד היום. הרב בודאי מודע לכך שנסים גדולים ליוו את עם ישראל במאבקיו להמשיך ולהתקיים במדינה, להגן עליה מפני האויבים הרבים מבפנים ומבחוץ, ומפני אלה אשר מצהירים ברמה שמטרתם לחסל את המדינה ולהשמיד את ששת
מלכה זקלר03.05.17
הוא לא הרב הראשי הוא אחיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שעיה04.05.17
13
פעם שאלו איזה חכם אם צריך להגיד הלל ביום העצמאות והוא ענה אם בן גוריון יגיד הלל אז גם אתם תגידו
חזי יצחקי מוצא03.05.17
והחזן עטוף בטלית [עם עטרה] זה הרה"ר הרב הרצוג] בתמונה ראים גם הראשל"צ..
לחזי.....04.05.17
שמח מאד
חזי יצחקי מוצא04.05.17
12
היו רשעים בהקמת המדינה שרצו להעביר על הדת וגם זה היה סיבה כי ידעו שאם החרדים ימשיכו בחדריותם לא יצליחו לשרוד בקום המדינה אז לכן עשו מה שעשו אבל גם אם תגידו שזה לא נכון הם עשו ככה כי סתם פשוט רצו שיהיו כולם חילונים היו דתיים שתמיד שמרו על המדינה והמטרה שלהם הייתה טובה להקים מדינה שתעזור ליהודים שתגן
אמת לאמיתה של ת04.05.17
11
אתה מלך באופן ציני שיקפת את האמת הכואבת שחלק מהאנשים שנחשבים בעיני עצמם כחרדים אין הבדל בינם לבין שוברים שתיקה או לארגון בצלם אלה ואלה אויבי העם היהודי.כל הכבוד לך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם03.05.17
10
מתי תתחילו לסנגר על עם ישראל ולא לקטרג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר03.05.17
9
לידיעתך מי שקבע לומר הלל זה לא בן גוריון אלא הרבנות הראשית שהסמיכה אותך לרבנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי03.05.17
לרבנות הראשית אין שום סמכות הלכתית בתורת רבנות - מעבר למעמד האישי של הרבנים (כמו מרן הגרי"א הרצוג זצ"ל). אין שום טעם לצטט "פסק" של הרבנות הראשית. ההסמכה של הרבנות אין לה תוקף יותר מאשר לכל רב אחר, אלא מבחינה חוקית בלבד, לא מבחינה הלכתית.
יהודי פשוט07.05.17
8
נחשוב שרק על קיבוץ גליות נחשוב שרק על החסד שיש בביטוח לאומי עם כל המשפחות נחשוב שרק על הביתי חולים וקופות חולים נחשוב שרק על מצות ישוב ארץ ישראל בירושלים ויהודה ושומרון נחשוב שרק ישיבות הכוללים ותלמודי תורה וקול התורה נחשוב גם על הצבא שיש לנו כאן בארץ ישראל שמקיים מצות על תעמוד על דם רעך ועוד
Masa09.05.17
7
מה זה חדש לכם שהחרדים מתנגדים להגיד הלל ולחגוג ביום העצמאות ??
חיים04.05.17
6
בל"ג בעומר עם מה שהולך במירון??? נכון לא הכל מושלם אבל תודה להקב"ה בדרך שלך וכמו שכל אחד מתחתן בדרכו שלו ועושה את חתונתו כפי שהוא רוצה אחד מקפיד שתהיה הפרדה השני מקפיד על ריקודים נפרדים אצל השלישי הכל מעורבב ובכל זאת הקידושין תופסים והאישה אסורה על כל העולם כך אחד חוגג ברכו שלו וזה לא מפחית מגודל הנ
פלוני04.05.17
מסכים .....ההלל לא נמדד לפי גודל הכיפה של בן גוריון אלא על תשועתו של הקב"ה,וכבר כתבו על כך גדולי עולם וגם אביו,בשנות השבעים שהעביר הרב עובדיה זצ"ל שיעור בישיבת כרם ביבנה ,היה פשוט בדבריו שיש לומר הלל ורק לגבי הברכה אמר שלא לומר
משה04.05.17
ולא על אחרים זה רק מגביר ומרחיב את השנאה וכל מה שהרב מדבר ובא בטענות זה על מסורתיים לכיוון החילוני...הדתיים והחרדים האמיתיים חוגגים יום שמחה כמו כל חג בשאיפה לקדושה וטהרה והגיע הזמן ששאר החרדים יצטרפו ויראו לאלו שהרב בא בטענות עליהם איך חוגגים ויש היום ביום הזה המון שיעורי תורה של פשוטי העם שעבורם ז
פלוני04.05.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בבקשה די04.05.17
4
נתנה למשפ' יוסף בהר הכרמל. שחררו את העם ממשפ' יוסף . העם יירצה יילך לפי ילקוט יוף , לא יירצה יילך לפי מה שנשמע ונראה לכל אחד ואחד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק03.05.17
3
הרב עמאר אמר ששבעים שנה לא הכרנו את האור של הרב מזוז!!! והוא אמר לברך על הלל!!! ביום העצמאות!!!
קובי03.05.17
לדעת הרב מאזוז יש לומר תחנון ביום העצמאות וביום ירושלים, והבא לבית כנסת אשר בו נוהגים לא לומר תחנון בימים אלה יאמר בצִנעה שלא לעורר מחלוקת, ואם אפשר לומר אחרי התפילה – מוטב (סי' רטז). גם אין לומר הלל ביום ירושלים, וכשאדם בא לבית כנסת שבו אומרים הלל בברכה ביום זה לא יענה אמן, "ואם ירצה ה' נזכה לגאולה
אתה לא מתבייש?04.05.17
אזכסא רחמים ניהיו מזרחי גמור... חסר רק כיפה סרוגה
שמואל מ04.05.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד03.05.17
1
עפ"ל" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד מרן03.05.17
זה בדוק ממקור ראשון שבדקתי עם מקורבים לרב ומשפחתו. מי שרוצה לדעת בודק, לא ניזון משמועות
שמי03.05.17
אחר התפילה בדרשה שכולה חובת ההודאה לקב"ה שנתן לנו מדינה.
קובי04.05.17
היה אומר 15 פעמים זה היום עשה ה'...אנא ה' ,יש וידאו ניתן לראות
משה 04.05.17
הלל וכן עושים!
נכון מאוד04.05.17
"ושאר גדולי ישראל"? החזו"א? הרב מבריסק? הרא"ז מלצר? הגר"ח סרנא? או אולי אתה מתכוון לגדולי האומה, כבן גוריון וכדומה (לפי מיטב ההגדרה הדת"ל...)
סתם יהודי07.05.17
הליטאי שלא רואה ממטר גדולי ישראל שלא מתיישרים איתו. עיין ערך יתד נאמן שנאת חינם של בית שני במיטבה.
שלמה08.05.17
הלל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שאתה הולך לפי גדולי ישראל אחרים זה לא אומר שהם לא גדולי ישראל!!!!!!!!!!!!!
שג09.05.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24