כיכר השבת

נהרג בדרך להצלת חיים

'אמא, ה' לוקח רק את הטובים; הוא היה האבא הכי מושלם'

אפי גדסי ז"ל נפטר בתאונה בדרך להצלת חיים. גרושתו, חלי גד, נפרדת בטקסט מטלטל ומצטטת את ילדיו, היתומים הטריים • "אמא אני שונא שאבא מת... נכון הוא היה האבא הכי מושלם?!" (דיין האמת)

55
קובי רוזן | כיכר השבת | כ"ד באייר | 20.05.17
אפרים גדסי ז"ל
אפרים גדסי ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)

פטירתו של אפרים גדסי ז"ל, מתנדב 'איחוד הצלה', בתאונת דרכים קשה ביום שישי לפנות בוקר, בזמן שהיה רכבו על אופנוע בדרכו לאירוע רפואי, חלי גד, אמם של שלושת ילדיו, גרושתו, נפרדת בטקסט מטלטל.

"אומנם נפרדנו לפני שנתיים אבל בשנתיים האלו הצלחנו לעשות דרך שלא הצלחנו לעשות בנישואים. תמיד התגאתי בדרך שלנו... תמיד בירכתי בליבי שזה אתה ולא מישהו אחר. זכיתי", כותבת חלי.

בהמשך דבריה כתבה: "ידענו תמיד לשים הכל בצד ולשמור על כבוד הדדי גם אם אנחנו לא חושבים אותו דבר. היינו הגרושים הכי לא גרושים שקיימים.. תמיד הסתלבטו עלינו למה בכלל התגרשנו אם ככה אכפת לנו אחד מהשני... תמיד ידעתי שאני יקרה לך ואם יש מישו שאהב אותי באמת זה אתה... נתת הכל ממך גם אם זה היה על חשבונך... גם כשזה היה במחיר של 'לאבד' אותי כביכול כי כך רציתי וכיבדת את זה, כי ידעת שיהיה לי טוב".

"יצאת אציל נפש ותמיד הערצתי אותך על זה", הוסיפה, "תמיד מתנהל ללא אגו אף פעם לא חושב על עצמו, אוהב כל אדם ועסוק בנתינה תמידית. זה מה ששימח אותך תמיד ומילא אותך באמת. הנתינה...".

חלי מוסיפה וכותבת: "נשתדל להמשיך בדרך שלך... היית האחד שתמיד קיבל אותי כמו שאני בוכה צוחקת צורחת כועסת האמנת בי... היית לי לגב ומשענת, אבא ואמא, יועץ מרגיע... כל מה שהייתי צריכה באותו רגע. סמכתי עליך בעיניים עצומות".

האם התייחסה לשלושת הילדים היתומים: "אשתדל לשמור על המתנות היקרות שהשארת לי, לוידעת איך אעשה את זה אבל בטוחה שתשלח לי כוחות. תשמור עלינו מלמעלה, לא מאמינה שאני אומרת את זה..".

לקראת סיום דבריה הוסיפה: "תדע שאנחנו גאים בך מאוד ואוהבים לנצח. אני והבנים".

האם ציטטה את הילדים שנפרדו מהאב: " שילה: שזכה לחבק את אפי באמבולנס - אבא אמרת תמיד שאתה סופרמן .. איך סופרמן מת??

"עידו: אמא ה' לוקח רק את הטובים והוא בגן עדן ויש לך אותנו אל תהיי עצובה.

"נועם: אמא אני שונא שאבא מת... נכון הוא היה האבא הכי מושלם?! וכשהוא קלט שלא יראה אותו יותר... אמא אני רוצה לראות את הנפש שלו.. איך אפשר??".

את דבריה חתמה: "תנוח על משכבך בשלום עשית המון עשית מספיק. אנחנו נהיה בסדר יום אחד.. תחיה בלבינו תמיד".

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
הסיפור שאני רוצה לספר לך התרחש לפני ארבעה חדשים. היינו כמה משפחות בפארק הירקון עם הילדים. הילדים משחקים במתקנים, הגדולים על אופניים, הנשים מפטפטות ואנחנו הגברים עושים מנגל. אני רוצה לציין, בלי קשר לסיפור, ואולי עם קשר, שכולנו אנשים חילוניים אבל עם כבוד לדת. כולנו מכירים מנעורים, ונוהגים לצאת מפעם ל
ללא שם03.09.17
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני21.05.17
26
"תמיד הסתלבטו עלינו למה בכלל התגרשנו אם ככה אכפת לנו אחד מהשני… תמיד ידעתי שאני יקרה לך ואם יש מישו שאהב אותי באמת זה אתה… נתת הכל ממך גם אם זה היה על חשבונך… " אולי באמת לא היו צריכים להתגרש?!?!?! אולי היועץ/ת שלה עשה/תה טעות עֲנָק, אולי הגיע הזמן לעצור את השקר והזיוף של התרבות המערבי… האיגוטיסטי…
חי21.05.17

הצגת כל התגובות

25
כואב הלב!!!!!!!!!! אנו צריכות להעריך את הבעלים שלנו!! לדעת להעריך את ההורים שלנו.. וחס ושלום לא להגיע למצב של אחרי.... להודות כל הזמן למי שסובב אותנו ולאהוב באמת בלי תלונות. ולא לשכוח להודות לה' על מה שיש!!! זה המסר שלקחתי...לעילוי נשמתו.
אחת21.05.17
24
שלא תדעו עוד צער בחיים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הודיה21.05.17
23
לאלמנה הצעירה שהקב"ה יתן לך כחות להמשיך במירוץ החיים
כוס נחמות21.05.17
22
אני לא מבינה היא כותבת עליו ככה אז למה התגרשה אנשים ממש משועממים,תשמרו כבר על השלום בית.
בתאל21.05.17
אפשר לאהוב ולהעריך מישהו ובמקביל לרצות דברים אחרים ולא להסתדר ביחד כבני זוג, העולם אינו שחור ולבן, ואני רואה כל הזמן אנשי ששופטים צדדים בזוגיות שהתפרקה מבלי להכיר באמת, אני גם חושב שאנשים מפרקים מהר מדי, אבל עדיין לא ניתן לשפוט שום מקרה לגופו, כי גם מקרים שאת מכירה מקרוב, עדיין חסרים לך הרבה נתונים
שימי21.05.17
הסיבה לגירושים היא זה שהמשפחה דתית והאילו האמא הרגישה צורך לצאת בשאלה ולהיות צלמת אבל מעבר לזה היו מן הסתם דברים נוספים אבל לא העיקר . בכל אופן אבל זה נכון היא העריכה אותו כאדם מאוד לגבי אהבה אהבה דעכה לה עם הזמן
אחד שיודע28.05.17
לאור השבחים והתשבחות שגרושתו אומרת עליו.
חיים21.05.17
21
ריגשת אותי מאוד. שה' יתן לך כחות להמשיך הלאה, למצוא בעל כלבבך, ולראות נחת מילדייך המתוקים.
רונית21.05.17
20
כפירה? מה אתה רציני?
א21.05.17
19
פשוט לבכות ריגשת אותי שהקב"ה ישלח לך כוחות ותינחו מן השמיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעיין21.05.17
18
גאים בך אח יקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה שחר21.05.17
17
לישראל תשים פס אל כולם. מותר לך לכתוב מה שבא לך, יש לך כל אחד זכות לאמר מב שהוא רוצה בלי שמשהו יוריד לו את המצב רוח ולהעיר לו. מה הביג דיל? אז הוא כתב את מה שהוא מרגיש. מה קרא? זה ממש חילול ה' לדבר לא יפה לאנשים. עוד מעט ראש השנה איפה הרגש. ככה מדברים לבן אדם? בושה לא פלא שיש ילדים שמתנהגים לא יפה ל
תמר03.09.17
16
הלוואי וכל האלמנות הגרושות....יעריכו כמוך ויבטאו במילים ד' יתן לך כוחות למרות הקושי העצום שאין לתאר את מכבדת אותו מלמטה תקבלי רק טוב מלמעלה!!!!!! אשרייך!!!! לילדים.
מזדהה...21.05.17
15
כדאי לך לישתוק כשזה יקרה אצלך תגיד משהוא אתה רותפצה בינתיים המידפחה הסאת איבדה את היקר להם אל תיתן מוסר לאף אחת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Davr21.05.17
14
הרי כתוב: צדיק ורע לו רשע וטוב לו... והרי הצדיקים הולכים לחיי עולם הבא והרשעים מתי שגומרים - כאן נסתם עליהם הגולל תלמד להיות גם צדיק, טבמל שכמוך, מי שדיבר שטויות זה אתה בלבד.
חח21.05.17
13
אין מילים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי21.05.17
12
הרב אפרים גדסי היה רב אצלנו בתלמוד תורה בן איש חיל רחובות והיה לי איתו קטע קטן והרב שלי אמר לי שאני צריך לקחת שלוש אנשים ולהגיד שאני מוחל לו בלב שלם אבל גם אחרי המקרה הלא נעים היה לי איתו קשר טוב מקווה ליראות אותך ישראל
ישראל23.05.17
מה אתה צריך לכתוב את זה ? זה מועיל למשהו או מישהו?
יעקב24.05.17
הכל טוב?? מה אתה כותב את זה ממש חשוב...
תמי24.05.17
11
ה' לוקח רק את הטובים? ממש כפירה! לא ידוע לי שהרעים מעריכים ימים או לא מתים בתאונות, רעים מתים בדיוק כמו טובים. ודי שכל פעם שקורה משהו רע להאשים בזה את השם.
אבי הירושלמי21.05.17
תתבייש לך תן לילדים להתפרק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק21.05.17
ניכר מתוך דבריך כמה שאתה טיפש מטופש! שהקב"ה לא יעמיד חלילה אף אחד בניסיון הזה. אוי למפשך אם הם שהם קראו את דבריך. חזור בך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מתחזק22.05.17
כמה דביל צריך להיות כדי להעביר ביקורת על מילים של ילד קטן שזה עתה איבד את אבא שלו?? באמת נראה לך שהוא מבין מה זה כפירה עכשיו? אם זה מה שמנחם את הילד וככה משלים עם המוות של אבא שלו מי אתה שתטיף לו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירה21.05.17
זה לא המצאה של הילד. לפעמים בגלל סיבות שאנחנו לא יודעים השם לוקח דווקא את הטובים. כתוב: דודי ירד לגנו ללקוט שושנים. הוא לא מוציא את הקוצים, אלא דווקא את השושנים. כי רק לידו השושנה נשארת כך. ורק בצורה כזו יש כפרה על דברים נוראים שקוראים כאן בעולם. אז אנחנו לא יודעים חשבונות שמים...
לילי21.05.17
לשאלתך ראה אור החיים פ' משפטים בפסוק "כי תצא אש ומצאה קוצים ונאכל גדיש" עוד, כי אחר שניתן רשות לאש, הדינים להבעיר, לא לקוצים לבד הם מבעירים, אלא ונאכל גדיש, כאן רמז אל תינוקות של בית רבן, שעדיין אין להם קומה אלא גדושים שבולת עם חברתה, כי בעונות הם הנתפסים בצרת עולם גם אמרו ז"ל (תנחומא ויגש ב) בפס
שוקשקון21.05.17
כאילו מה נסגר איתך? הילד לפני שנייה איבד את אבא שלו ואתה יוצא נגדו? אולי לא הכותרת הנכונה. אבל לא מתייחסים כך למילים של מספדי נפטרים במיוחד לא של ילדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור21.05.17
כשאומרים שה' לוקח את הטובים הכוונה כמו שצדיק נפטר ומכפר על הדור זוהי הכוונה של התמליל ואין פה שום דברי כפירה ח"ו האיש נפטר בעת מילוי תפקידו ועבודתו הייתה עשיית חסד נטו !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המתבונן21.05.17
אתה לא יודע חשבונות שמיים ובכלל: זה ילד והמסכן בדיוק התייתם
שוהם23.05.17
אבל מה שכן, כתוב ״את אשר יאהב ד׳ יוכיח״ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי21.05.17
השמר נפשך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבי21.05.17
כמו שהגיבו עליך ! אחי, כך את המוסר שכותבים לך, ויה"ר שתיטיב דרכך ..
אדם21.05.17
לא מאשימים אף אחד. בגמרא מס' חגיגה כתוב שצעירים טובים מתים בגלל שהם צדיקים. שלא יחטאו עוד. עיין שם. וגם הרעים מתים. זה לא סותר. אבל כשיש מישהו טוב אפשר להבחין בזה.
יהודי21.05.17
לא כל כתבה זה דף גמרא שצריך להבין שחרר היא כותבת מכאב וכן רעים כמוך הוא משאיר פה לתגובות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אומלל21.05.17
שלו נפטר הרגע??
תגובה טיפשית 21.05.17
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שם חם ויפת.21.05.17
9
הלב נקרע לבי איתכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל הילה21.05.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביחי21.05.17
7
מרגש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תנחום21.05.17
6
לפני שבועיים ביום העצמאות הוא לימד אותנו קורס אחיה זה מוזר שהוא נפטר ה' לוקח את הטובים ביותר עליו יהי זכרו ברוך
שלמה חיים 21.05.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כע21.05.17
4
עשתה לו ולא אחד מקרוביו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דן21.05.17
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סמי21.05.17
2
אם אין לה קשר לזה ולא מישהו מקרוביו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי21.05.17
1
אתם עם כל התגובות שלכם אולי פשות תתפללו שהמשיח יגיע והיה תחית המתים
חסוי11.06.17
ראשית.. תשתדל לא לכתוב עם שגיאות כתיב.. בנוסף, איזה משיח ואיזה תחיית מתים.. אתה מכיר מישהו שחזר מהמתים . מי חוזר מהמתים .. מי?? מכרו לך קשקוש שהיית בן 5 ועד היום אתה מאמין במשהו שלא קשור לשום דבר רציונלי בחיים האלו.. נא להתחבר למציאות ולהפסיק לחיות בפנטזיות ושטויות ..
יניב13.02.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 17:17

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24