כיכר השבת

תוך גרימת חילול שבת המוני

אלפים בעצרת שלום עכשיו: 'הכיבוש - עוול עצום ומתמשך'

בתל אביב נערכת הערב עצרת ענק של השמאל לציון 50 שנות כיבוש - תוך גרימת חילול שבת המוני. יצחק הרצוג: "להקים גוש פוליטי גדול". עיתונאי "בקהילה": "הכיבוש - עוול מתמשך ועצום" (חדשות)

67
ישראל כהן | כיכר השבת | ב' בסיון | 27.05.17
יצחק הרצוג בכיכר רבין. ארכיון
יצחק הרצוג בכיכר רבין. ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

תוך הכנות שגרמו לחילולי שבת בפרהסיה בלב תל אביב ע"י מאות שוטרים וכוחות אבטחה, החלה לפני שעה קלה, עוד בעיצומה של שבת קודש, הפגנת השמאל בכיכר רבין בלב תל אביב. באירוע נוכחים אלפי בני אדם תומכי מחנה השמאל שמציינים בימים אלו 50 שנה ל"כיבוש" ולשליטה הישראלית בשטחים.

ברשימת הנואמים בהפגנה נמצאים יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, יו"ר מרצ זהבה גלאון, האלוף במיל' נועם תיבון, מנכ"ל שלום עכשיו אבי בוסקילה, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, העיתונאי אלי ביתאן, נשיאת הקרן החדשה לישראל טליה ששון ועוד.

לנוכחים בעצרת הוקראה ברכה מיו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס: "אין קול חזק יותר מאשר קול של שלום צודק וכולל כמו שאין קול חזק יותר מזה של זכותם של עמים להגדרה עצמית וחירותו מעול הכיבוש. הגיע הזמן לחיות, אתם ואנחנו, בשלום, בהרמוניה, ביטחון וביציבות".

"הדרך היחידה לסיים את הסכסוך ואת המאבק נגד טרור באזור ובעולם כולו היא בפתרון של שתי מדינות על גבולות יוני 1967, פלסטין לצד של ישראל. קבלנו החלטות האו"ם, והכרנו בישראל והסכמנו לפתרון שתי מדינות וגם העולם הכיר במדינת פלסטין. כעת הגיע העת שמדינת ישראל תכיר במדינה שלנו ותסיים את הכיבוש. ההזדמנות עדיין קיימת ולא ניתן להחמיץ אותה כאשר אנחנו עדיין מושטים את ידינו לשלום שנוסד בין אמיצים. חובתנו כלפי הדורות הבאים דורשת ממנו לשים קץ לסכסוך . אתם ואנחנו יחד נעשה את שלום האמיצים".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, מציג בנאומו את חזונו להקמת גוש פוליטי גדול: "לפני שנתיים היינו מאוד קרובים להחליף את השלטון. כפסע היה בינינו לבין ראשות הממשלה ושינוי פני המדינה. האם האכזבה תמית את תקוותנו? לא! האם הפחד ישתלט על נפשנו? לא! אנחנו נמשיך ונמשיך ונמשיך ונתמיד עד אשר נשיג את מטרתנו. כדי לעשות זאת לא נוכל להסתפק בנאומים יפים. הדרך היחידה להחליף את השלטון היא באמצעות מעשים אמיצים".

"עלינו לשים את האגו בצד ולהתחבר כולנו לגוש פוליטי אחד גדול. גוש פוליטי שיכלול מפלגות, אישים ותנועות שרוצות לשנות. גוש פוליטי אחד גדול שלא רוצה מדינה דו לאומית, גוש פוליטי אחד גדול שלא רוצה חצי דמוקרטיה. גוש פוליטי אחד גדול שרוצה מדינה ציונית, יהודית, דמוקרטית, שנותנת שוויון מלא למיעוטים ופתוחה למגוון דעות. הגוש הזה צריך להכיל רבים וטובים. מציפי לבני שותפתי למחנה הציוני, דרך משה כחלון, ויאיר לפיד, ואנשים נוספים. כן ביחד, רק ביחד. ביחד עם מפלגת העבודה. כי רק כך נוכל לנצח ורק כך נוכל להגיע לשלטון. אני מתחייב כאן, היום, בפניכם, שאם לצורך הקמת הגוש הפוליטי להחלפת השלטון, יהיה צורך לקיים פריימריז פתוחים ודמוקרטיים - הרי שכך יהיה!".

אבי בוסקילה, מנכ"ל שלום עכשיו, אמר: "לפני חמישים שנה הפכנו ממדינה דמוקרטית לעם היהודי, למדינה אלימה ששולטת בכוח על עם אחר. חמישים שנה שבהן מפעל ההתנחלויות מסכן את עתידנו ומוריד שאולה את החזון הציוני. אנחנו כבר שנים מאפשרים למנהיגות חלולה, חסרת אחריות ומעצורים לדרדר אותנו אל התהום. כבר שנים אנחנו נותנים לקנאות לחבל ביסודות הדמוקרטים שלנו".

"שנים שהפקרנו את עמדת השמירה ונתנו לבריונות ולבורות לבזוז בגרגרנות את הנכסים הציונים ליברלים שלנו. והיום אנחנו שמים לזה סוף. היום החגיגה הזו נגמרת. היום אנחנו, אזרחי מדינת ישראל הדמוקרטית קמים מהשוחות כדי להגן על הבית שלנו. אנו מכריזים בזאת על המערכה להבטחת עתידנו במדינה יהודית ודמוקרטית".

מי שנאומו צפוי לעורר עניין רב, יהיה העיתונאי אלי ביתאן, הכותב בעיתון החרדי "בקהילה", שצפוי לקרוא לחבר קהלים חדשים למחנה השמאל: "חמישים שנה של כיבוש, של עוול מתמשך ועצום בהיקפו, מכריחים אותנו להפסיק לפעול בתוך קבוצת הנוחות המידית, לחבר קהלים חדשים ולתת את הבכורה וההנהגה לפלסטינים. ככל שהימין יפריד, עלינו לחבר, ככל שהימין יסית, עלינו להיפגש ולדבר, ככל שהם יציבו חומות ויפרידו אותנו למעמדות, שבטים ומגזרים אנחנו חייבים לשבור את ההבדלים שהם המציאו ולחבור יחד. ככל שהימין יחגוג חמישים שנה על סיפון הטיטניק, אנחנו חייבים להאיר את אור השמש על הכיבוש ולומר בלי פחד: אלו חמישים שנה יותר מדי".

תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
המדממת בת 100 השנים של טרור הרג הרס וחורבן האם לפרוט על מיתרי הרגש של יהודים שיקיריהם היו קרבנות לזוועה לרצח ולמשיסה של חיות אדם שהמה הם אלו ששכחו מהו מוסר מהו דיוקנו של בן אנוש נכון רק בשביל למסור הכל למען עזיבת העולם בידי מרצחים שלוחי השטן הלא הרע הזה חייב ריסון מידי לצורך קיומו של עולם ולזה
שמעון28.05.17
40
מחריביך ומהרסיך ממך יצאו
יוסי27.05.17
39
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כאיש אחד בלב אחד27.05.17

הצגת כל התגובות

38
אם אתם גברים תפרסמו את תגובתי. לפרסם הפגנה של שלום עכשו ומר"צ אתם מסוגלים, אבל לכתוב תוצאות הבחירות להסתדרות אתם לא מסוגלים? למה? מדוע? תהיו אובייקטיביים.
הזוי27.05.17
37
שלא תאשימו רק את החילונים השמאלנים בחילול שבת, גם לג בעומר גרם לחילול שבת המוני "בזכות" מאות אלפי החרדים שלא הקשיבו לרבנות הראשית לדחות את לג בעומר.
פלוני27.05.17
אנחנו פה ולא ראינו חו חילול שבת. מה זה ההמצאות האלה?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צפוני27.05.17
36
ממתי עיתונאים חרדים מביעים תמיכה בשמאל הקיצוני אלי ביתאן הציבור החרדי על כל גווניו וסגנוניו מתבייש בך ומוקיע אותך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי27.05.17
35
ואני מכיר אותו כמעט אישית, יש לו כיפה שחורה וזהו.
משה27.05.17
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי27.05.17
33
המנסה לאחז את עינינו ואוזנינו במילים אקדמאיות כבדות, שהקשר ביניהן - שלא לדבר על אמיתות העובדות - הוא אפילו לא מקרי. נדמה לאלי ביתאנים למיניהם, ששימוש במילים של בית מרקחת של פעם, יביא אותנו להירהורים על עומק חיי הרוח שלו ועל תבונתו העצומה.
אברהם27.05.17
32
רוצחי יהודים עם דם יהודי על ידיהם, והחצוף הזה מכנה אותם כאסירים פוליטיים, אולי היום יבינו איזה נזק השקפתי גרם הרב שך, שמאלנים קיצונים שונאי ארץ ישראל רואים עצמם כממשיכי דרכו של הרב שך, ומאידך פלג ירושלמי ששונא את המדינה ואת רוב תלמידי החכמים שאינם חושבים כמותם
אשר28.05.17
31
החולים האלו מעוותי המציאות ושונאי עצמם..אני לא ימין ..אני רואה את עצמי מרכז..מכאן ועד לשמוע את החולים ההזוים האלו..השם ירחם..מעוותים לגמרי
בני28.05.17
30
הליקוק לערבים
דוחה30.05.17
29
צריך להחזיר את השטחים הכבושים לגבולות 67 לפני הספירה הנוצרית
אלי01.06.17
28
לכופרים בהקב"ה כדי להכחיש את מציאותו של הקב"ה ח"ו כי אם ארץ ישראל לא של עם ישראל אז זה אומר כביכול שהתורה לא אמת ומותר לעשות הכל... לא יעזור לכם ארץ ישראל של עם ישראל ויש דין ויש דיין ואם יש ערבי שלא טוב לא כאן הוא מזומן לקנות כרטיס טיסה ליעד נבחר אותו דבר לכופרים לא טוב לכם כאן יש עוד מקומות אחרים
פרופ' יש פתרון28.05.17
27
על חילול שבת תפסיקו לדבר כבר על זה כי זה לא מענין את אף אחד ראינו את זה במירון ככה שאל תעלו את הנושא ביכלל אבל עצם הדבר שאלפי יהודים מפגינים נגד עם שלהם ועוד מקריאים ממכתב של אויב העם שממן רוצחים ומישפחותהים זה דבר שעם צריך ליזעוק עד איפה הגענו שמהללים את רוצחי ילדינו ומוכ
Dave28.05.17
26
בוגד בה'. הארץ הובטחה לנו מלפני שנים. ואפילו עתידה להתרחב לכיוון ירדן וסוריה. עם ישראל חזק!!
יצחק שמואלי27.05.17
25
אין להם שום השפעה שימשיכו להרקב באופוזיציה עוד שנים רבות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני27.05.17
24
מחריביך ומהרסיך ממך יצאו
יוסי27.05.17
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלברט27.05.17
22
יש לי שאלה אליך. במדינתך - ארה"ב גרים יותר יהודים מאשר ערביים הקרואים "פלסטניים" הגרים בארץ ישראל. וגם היהודים חיים בארה"ב בשלום ובאהבה עם האוכלוסיה שלך. האם למישהו עלה על הדעת לתת ליהודים הללו "מדינה" כלשהו על אדמת ארה"ב? נניח אפילו שהקרואים "פלסטיניים" יפתחו אתנו דף חדש, ויחיו אתנו פה כמו שהיהודי
דוד28.05.17
21
שאדם שמתיימר להיקרא דתי יצטרף לגרועים שבאויבי עמינו???? עד היכן ניתן להידרדר????? והרצוג פתאןם מקצין שמאלה וחובר לשלום עכשיו... יפה... רק שישכח מלהיות ראש ממשלה, שמאלנים טיפשים והזויים: כדאי שתפנימו, הימין ישלוט פה עד ביאת משיח צדקינו במהרה בימינו אמן. לא נפקיר את חייהם של עוד יהודים. מספיק היה לנו
חרדי28.05.17
20
עם ישראל תמיד רוצה שלום אבל תבינו אין עים מי לעשות שלום עשיו שונה ליעקב מי ששולט בפלסטינים זה החמס אין שלום ולא היה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים28.05.17
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי28.05.17
18
אלי ביתן ידוע כחרדל"ש וגם הוא לא טוען אחרת
דוד28.05.17
17
של חבירתו של העיתונאי הקטן לאויבי ישראל.
מאיר28.05.17
16
ממש חידוש האם עיתון הקהילה שמואלני? לא לקרוא יותר את עיתון הקהילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני27.05.17
15
קם דור אשר לא ידע את אבותיו!!
גידי27.05.17
מסכימה לגמרי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה28.05.17
14
כל עצרת מסוג זה תמחק להם עוד מנדטים . בהצלחה !!!!!!!
ישראל27.05.17
13
המכנה המשותף, כל מי שאין לו משל עצמו כלום חוץ ממה שהוא נגד אחרים... וכמובן יורה לעצמו ברגליים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי27.05.17
12
הרי רוב סיפורי התנ"ך היו ביהודה ושומרון,אז ממתי היה שייך להם? אפילו בין מלחמת השחרור למלחמת ששת הימים לירדן לא היה דחוף להקים לערבים מדינה פלסטינית אז מדוע אנו צרכים לתת לערבים משהו שמעולם לא היה שייך להם? העיתונאי "החרדי" כנראה לא קרא את ספרי הלימוד של הערבים שמדברים על חיפה ויפו לקחת אותם מאיתנו,א
משה02.06.17
11
עצרת שאורגנה תוך חילול שבת המוני ומנהל אתר בחדרי קורא להצטרף לשמאל הקיצוני חטא על פשע ... הוא כבר לא ב בקהילה. ביתאן מנהל את אתר בחדרי חרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ. ק28.05.17
10
אני מנוי של העיתון כבר כמה שנים אשלח להם מכתב מחאה ודרישה לפטר את שונא ישראל א ביתאן ובאם הוא ישאר שם אני לא ישאר ולך אלי לך תלמד היסטוריה ותדע שהערבים יצאו עלינו למלחמה על מנת למחוק אותנו ובדמינו עצרנו אותם .
יהודי27.05.17
9
אתם רוצים ערבים לכו תגורו בעזה תלכו אתם לסרטן אל תביאו את הסרטן לכאן לעולם לא יהיה שלום שמאלנים טיפשים
זהבה גלאון27.05.17
למכות , צעקות וקללות - והמבין יבין.
אוראור07.09.17
8
זה בסדר. הם לא יהודים... ממלא אין חילול שבת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי27.05.17
7
בוזי היקר לך תנסה לנהל סופר מרקט לפני שתתחיל לנהל מדינה אתה חלש אחי מאוד היו לפניך שמעון ויצחק ואהוד הם לא הצליחו נראה לך שאת יכול אה שכחתי גם ציפי הייתה וברחה😂😂😂😂😂 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זכריה27.05.17
6
שעבר עליהם הכלח
משה27.05.17
5
נקראת אצל הציניקנים האלו עצרת שלום - לא יאומן!!!!!!!!!!
אוראור07.06.18
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי28.05.17
3
"אבי בוסקילה, מנכ"ל שלום עכשיו, אמר: "לפני חמישים שנה הפכנו ממדינה דמוקרטית לעם היהודי, למדינה אלימה ששולטת בכוח על עם אחר. חמישים שנה שבהן מפעל ההתנחלויות מסכן את עתידנו ומוריד שאולה את החזון הציוני. " "שנים שהפקרנו את עמדת השמירה ונתנו לבריונות ולבורות לבזוז בגרגרנות את הנכסים הציונים ליברלים שלנ
אבי בוסקילה ?28.05.17
2
זוכר אני את הסכם אוסלו הארור שעלה לעם ישראל בפיגועים זוועתיים, ואנשי השמאל הסבירו לנו שהם קרבנות השלום. וזוכר אני שלאחמ"כ הציעו לערפאת ימ"ש הכל כולל הכל והוא סירב ופתח בעוד אינתפאדה רצחנית ואחרי זה הציע אולמרט גם הכל וכמובן הפלשתינים סירבו. הם לא מוכנים לשלום עמנו אלא אם כן יהיה גם זכות השיבה שאז אפ
חיים27.05.17
1
אם כבר עדיף את המקור - "הארץ"
שמואל27.05.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24