כיכר השבת

מאחורי הקלעים

כך מתנהל המאבק על השליטה הציבורית ביהדות אמריקה

ניסיון "פוטש", השמצות, נתונים מסולפים, חתימות רבנים ותכתובת בין גדולי ישראל בחו"ל ובארץ: כך מתנהל הקרב על השליטה הציבורית ביהדות החרדית בארה"ב בצל סוגיית הגיוס. פרשנות (חרדים)

60
ישראל כהן | כיכר השבת | י"א בסיון | 05.06.17
ההפגנה במנהטן נגד חוק הגיוס, ב-2014
ההפגנה במנהטן נגד חוק הגיוס, ב-2014 (צילום: האחים לענטשעווסקי, מגזין א' בליק)

הקוראים הוותיקים של העיתון הליטאי "יתד נאמן" והעיתון החסידי "המבשר" שפשפו אתמול (ראשון) את עיניהם בתמהון כאשר נחשפו לפרסום מאמר רחב היקף בנושא גיוס בני הישיבות. רבים תמהו לעצמם מדוע נושא מהותי זה לעתידה של היהדות החרדית, שכבר בא על פתרונו בהתערבותם של גדולי הדור לאחר החוק שתוקן - חוזר שוב לכותרות.

מתברר, כי מאחורי הקלעים מתנהל בחודשיים האחרונים מאבק רווי השמצות ואינטרסים הנוגע לשליטת גדולי הדור בארץ ובתפוצות.

בעוד ביהדות ארץ הקודש סוברים חברי שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה המהווים את רוב מניין ובניין היהדות החרדית כי גזירת הגיוס כלל אינה קיימת ומורים לתלמידיהם להתייצב כפי שהיה נהוג במשך כל השנים בלשכות הגיוס על מנת לקבל את מעמד בני הישיבה המקנה פטור משירות צבאי, ואילו רק מיעוט בהם אנשי הפלג הירושלמי וחוגי העדה החרדית סוברים אחרת, הרי שבמקביל הצליחו גורמים שונים להפעיל את השפעתם על יהדות הגולה וחלק מראשי הישיבות ביקשו להתערב בנעשה בישראל.

חרדים במנהטן. ארכיון (צילום: האחים לענטשעווסקי, מגזין א' בליק)

ה"מנוע" מאחורי החשיבה השונה הינו הגאון רבי מלכיאל קוטלר, שיחד עם תלמידיו ותומכיו מזדהה עם עמדות הפלג הירושלמי. בשל כשל מסויים בהסברה, איבדה היהדות החרדית בארץ חלק מהשפעתה על יהדות אמריקה, מה שיצר וואקום וחלל ריק בו פעלו עסקני הפלג הירושלמי וחוגי סאטמר.

בנסיון לאגף את גדולי הדור בארץ הקודש ולקבוע בעבורם סדר יום ציבורי, ביקשו ראשי הישיבות המזוהים עם הפלג הירושלמי וכן רבני סאטמר ליזום עצרת מחאה שתכלול את כלל מנהיגי היהדות החרדית מעבר לים. בשלב מסויים היה נדמה כי אף מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תצטרך באופן רשמי למעמד המחאה.

אל הגר"מ קוטלר שותפים ראשי ישיבות כדוגמת הגאונים הגדולים רבי אליהו בער ווכטפויגל, רבי אהרון שכטר ועוד.
מנגד, ראשי ישיבות אחרים שבמועצה, כדוגמת הגאון רבי שמואל קמינצקי, הגאון רבי דוד פינשטיין והגאון רבי אברהם חיים לווין, הביעו דעתם כל הזמן - גם בפומבי - לפיה "גדולי ישראל בארץ ישראל הם שמנהיגים את היהדות החרדית, וכל ניסיון להגיד דברים אחרים הוא ניסיון לפגוע בהנהגת הדור".

הגר"מ קוטלר ונאמניו ניסו להוביל לכך שתתקבל החלטה ברוב קולות במועצה האמריקאית, לקרוא לציבור הרחב להשתתף במעמד המחאה ההמוני שתוכנן להתקיים ברחובה של עיר.

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

באם אכן התאחדות הרבנים (המזוהה עם סאטמר) והמועצת בארה"ב היו קוראים לציבור לעשות כן, הדבר היה משפיע באופן ברור על כלל הקהילות מכל העדות והחוגים שהיו נוטלים חלק במעמד המחאה ובכך מציבים עובדה קיימת, יש שיאמרו אף מתריסה, כלפי גדולי הדור בארץ שעמדתם כמובן שונה.

אלא, שהרעיון נתקל בהתנגדותו של הרבי מונבומינסק, המחשיב עצמו לתלמידו המובהק של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שהטיל ווטו על קריאה שכזאת.

בשלב זה, הציע הגר"מ קוטלר לנסח מכתב בו יוצגו השאלות בנושא חוק הגיוס לגדולי הדור בארץ, מכתב שנחשף אמש בכיכר השבת ושבבתי גדולי ישראל ראו בו התרסה מחוצפת כלפי הנהגת הדור. כפי שנחשף הבוקר בכיכר השבת, בבתי גדולי ישראל השיבו לו במכתב משלהם.

עוד לפני כן, נדלקו אורות אדומים בבתי גדולי הדור בארץ באשר לנסיונות ה"פוטש" וקביעת סדר יום תוך התערבות בנושאים השייכים להנהגת הדור בישראל.

מי שנכנסו לעובי הקורה היו נאמניהם של גדולי הדור, לצד סגן השר מאיר פרוש, שעמלו על פירוק אופזיציית ההתנגדות שנוצרה בארה"ב.

בשיחות ממושכות של רבנים ועסקנים, בהם ראשי ישיבות, חברי מועצות גדולי התורה בארץ ומקבילהם מעבר לים, הובהר כי הנתונים עליהם מתבססים ראשי הישיבות שחתמו על המכתב ומתכוונים להשתתף בעצרת המחאה שגויים ונוצרו ע"י גורמים בעלי אינטרס הנגועים בדבר.

הפגנה חרדית במנהטן, ארכיון (צילום: כיכר השבת)

עד מהרה, פרשו קהילות רבות - בעיקר חצרות החסידים המובילות - כמו גם ראשי ישיבות ליטאיות מובהקות מהיוזמה. בחצר האדמו"ר מהר"א מסאטמר עדיין לא התקבלה החלטה על ההשתתפות בעצרת, וכן גם בקרב ראשי ישיבות בליקווד.

באם אכן העצרת - שיתכן ומארגניה אף יעדיפו להודיע על ביטולה - תישא אך ורק את שם סאטמר (וגם הוא באופן חלקי), הרי שמדובר בנצחון חד משמעי של בתי גדולי הדור בארץ שהצליחו למנוע התערבות בהנהגת הדור כמו גם קיום עצרת שמטרתה לפגוע בשיטת גדולי ישראל.

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
כבר לפני שישים שנה היו קנאים בירושלים שאמרו שצריך להלחם שכל חרדי לא ילך לצבא מאחר שיכולים להתקלקל. נענה ואמר הרב מבריסק: 'שאין צורך' והוסיף ואמר: 'שלא נבקש פטור רק עבור אלו שלומדים תורה ולא עבור אלו שעובדים' ואז הקנאים צעקו עליו שהוא פשרן..... "מו"ח זצ"ל (הגאון רבי גדליה הרץ ר"י חידושי הרי"ם) היה אח
כת מושכי הזנבות06.06.17
בהתחלה כשהחילונים לא הפנימו שהחרדים לא מתגייסים גם החזו"א אמר להשתולל ולהפגין, כעדותו של ר' מנחם פרוש, רק אח"כ כשהוסכם על חתימה על דחיה ועזבו את החרדים לנפשם הייתה ההוראה שהזכרת למעלה. אבל עכשיו? החזו"א אם היה יכול היה נזעק מקברו על הדברים שלך הוא הורה לפעילים לחטוף אידיאליסטים, וזה עבר לצבא, שם המ
ישראל07.06.17
כי אתם המעט מכל העמים כתיב,
יהודי07.06.17
35
והנה הצליחו לייצא את המחלוקת ועוד בצורה כל כך מפוארת. כל הכבוד לסכסכני הפלג!!
קלקלן05.06.17
34
שיגורו ברוסיא שם יטפלו בהם שישמחו שלא עושים להם כלום שיטפלו בחבדניקים שמלשינים על הבחורים שילכו לצבא
חנה05.06.17

הצגת כל התגובות

33
למרות עשרות מליוני השקלים המושקעים בקמפיין האגרסיבי להשתיק כל קול מחאה על השיוי הקיצוני שעובר היהדות החרדית בשנים האחרונות בעקבות גזירת הגיוס. למרות הטרור הרצחני המילולי והפיזי. המגדל החל לקרוס, וזו רק ההתחלה. אי אפשר להשתיק את כל העולם על ידי כמה פוליטקאים וכמה אתרי אינטרנט.
יעקב05.06.17
32
ההבדל בין הארץ לחו"ל, שכאן מפחד הטרור פיטורין ממשרות, העפה ממוסדות וכדומה, מפחדים רבנים רבים להביע את דעתם, ולאחר זמן כבר משתקעת דעתם כמו הזרם האלים. אבל בארה"ב אין פחד, ושם הרבנים אומרים מה שהם חושבים.
חיים05.06.17
הם, נגד מה שהיה נהוג כל השנים על כל גדולי ישראל.
חיים יצחק05.06.17
היום אתם רואים שכל הציבור האיכותי שם, בכנס שלהם היו אלפים רבים, וכידוע רבים מהם לא הגיעו. כולם אברכים טהורים בלי אייפונים. ובצד השני, כל העסקנים, והחרדקי"ם, והחצרות המגעילות. המלחמה הוכרעה כבר.
מסכן06.06.17
31
מי שחושב שאין גזירת גיוס יסדיר את מעמדו כמו תמיד ולא יתגייס. אם יש מי שמתעקש לטעון שיש גיוס, בבקשה ובהצלחה. הבה נוכיח לו שהוא צודק ונגייס אותו לאלתר.
אלברט איינשטיין06.06.17
30
.מה אכפת להם שעושים עצרת נגד גיוס לצבא ובעד חיזוק עולם התורה??? התשובה היא שהם שולחים אלפי בחורים לשמד, שינו את מסורת הדורות ולא רוצים שקלונם יושמע ברבים, אבל גדולי התורה של אמריקה לא מפחדים לזעוק את האמת ושלחו להם את המכתב!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתמר05.06.17
29
באו כמה עסקנים שמקום הולדתם ישראל ומנסים בכל כוחם לסכסך ולתמרן רבנים בארהב הרפו! ולא נאלץ לפרסם את שמכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם05.06.17
28
מי שלא זוכר אז כל הבלגן שיש בציבור הליטאי ב5 השנים האחרונות התחיל ממישהו שבא בחוצפה מאמריקה ורכש את יתד נאמן, אז תפסיקו להטיף כאן על זה שמערבים את אמריקה במחלוקות הזאת טלו קורה מבין עיניכם
מוטי06.06.17
◥►◄
רק◄מ"הציונות" !06.06.17
27
לא די במה שסבלנו כבר ממנו בעבר לא לומדים לקח עיינו בספרים דברים נוראים כמה קשה המחלוקת ובפרט מול גדולים וצדיקים
חיים05.06.17
26
לא חוצפה אלא טימטום טוטאלי. מי הם שיתקעו את האף שלהם בעיניני גיוס? השאלה היחידה שהיו צריכים לשאול את הגראיל היא: ״הראש ישיבה רוצה שנפגין, או לא?״. זהוא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי05.06.17
25
◄ באינקוויזיציה היהודים הפסידו "?" =◄ אבל האינקוויזיציה ◄ נעלמה מן העולם !!! - - ועם ישראל --◄ חי ◄וקיים ב"ה ! ►◄ -- "איזהו חכם הרואה את הנולד" -- ►◄ ►◄והיא שעמדה לאבותינו ולנו, שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו, אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, והקב"ה מצילנו מידם" ►◄
איזהו חכם◄הרואה06.06.17
24
להטיל ספק ברבני ארץ ישראל שלו נעליכם מעל רגליכם יושבי סיר הבשר דאגו למצב הנורא והאיום המתחולל בצעירי וצעירות ישראל באמריקה הרי רק בגלל כספכם בכלל מתייחסים אליכם אין אנו זקוקים לדעותיהם של רבנים שמרגישים בעלי הדעה רק בגלל המאה
אדם06.06.17
23
זה פשוט מזעזע לשמוע עד כמה אנשי המחלוקת השתגעו. מה הקשר שיהודי ארה"ב צריכים להכניס ת ראש שלהם בסוגיא הזו. מזה קשור אליהם. (יעני שטראמפ ישפיע על נתניהו לבטל הגזירה עלאק) סתם מחרחרי ריב מופסדים. שהלכו לשקר קצת על גדולי ישראל באמריקה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
i05.06.17
וכי כולם חייבים ללכת לפי הוראות של מי שרוצים להתעלל באחרים, אם קבוצה החליטו למרר חיים לאדם, בכל העולם, בשם הרבנות והתורה, בודאי שאין זה דעת תורה, זה שואה והתעללות בנרדף בשם התורה, אז יש להם פרוטקציה ויכולים להפעיל את רבנות וממשלה ותקשורת ואת כל תושבי ומנהיגי העולם, לפי שיטתם, זה מה שהם מסיתים כל הזמ
מישהו06.06.17
22
כבר כששמענו כאן בצרפת על המגביות להצלת ילדי צרפת, לא הבנו על איזה ילדים מדובר, לאן הולך הכסף, ובעיקר מה מספרים לרבנים האלו ועל מה הם מתבססים, הרי מי שרוצה, שולח את ילדיו להיכן שירצה ואותו הדבר כשהם עולים לארץ. בקיצור, כל בעל אינטרס יכול לסובב את הרבנים לאיזה כיוון שירצה, וזה עובד!!! (נשלח באמצעות כ
יהודי צרפתי05.06.17
21
◥►◄
יש מבין◄או לא ?06.06.17
20
טעות אחד קטן יש לך , כי בארצות הברית, החוק 4D, קובע שמי שעיניני הדת שלו נוגד את שירותו בצבא פטור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם דשא06.06.17
19
יום אחד אני עובר ברחוב מהרשל בני ברק ליד הכולל של העצניקים שם. שומע בנאדם מדבר אנגלית עילגת בטלפון ואומר "למרבית המוסדות אין מספיק כסף" בטח משכנע איזה גביר שיתרום למוסדות הההטרדות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
i05.06.17
18
לקרוא למכתב של גדולי אמריקה "התרסה מחוצפת כלפי הנהגת הדור" מי אתם שתגידו כך, דבר שני גם אם יצליחו לבטל את העצרת, הפלג הירושלמי ניצח בענק בעצם שליחת המכתב שמראה שבארץ יש גיוס והצבא מצליח להשתיק את זה בעזרת מליונים ומשת"פים
מבין05.06.17
מה מראה המכתב ..... שמי שכתב אותו הוסט ע"י אינשי דלא מעלי שמסתובבים אצלו .ואינו מכיר במציאות כלום ההוכחה שיש גיוס היא לא ממכתב היא במציאות אם מישהו שרצה ללמוד תורה וחויב ללכת לצבא !! וזה לא קיים במציאות ..!! רק בדמיון הפורה של כת הזויה שצריכה להצדיק את מלחמתה העקוב מדם על שליטה שררה כבוד ו
מגידו05.06.17
17
לא כל בן אדם שסובר וחושב אחרת ממך הוא טעות בהסברה. אף מסביר הכי טוב שבעולם לא יוכל ״להסביר״ לגדולי ישראל באמריקה את מה שבשכלם האדיר הם לא מבינים לבד... זאת חוצפה אדירה הגובלת בטפשות המוחין או לפחות פגיעה באינטליגנציה הבסיסית של הקוראים להציג את מה שהם סבורים כדעת הרב אויערבאך הבאמת חכם רק מצד זה
מוטי06.06.17
16
היושב בשמיים שונא מחלוקת, והוא גדול העצה ורב העליליה, ובראותו עובר מתעבר על ריב לא לו - יעורר הדינים ויסובב רח"ל מלחמה בין אמריקע לבעלי דבבהון, אולי צפון קוריאע ואולי סין (חינעזער), ויוכרז גיוס חובה כללי באמריקע, ויגויסו לקסרקטין בחור ואברך, ומה יועילו זעקותיהם. או אז יתבררו שני דברים: א. מוטב שלא
זלמן05.06.17
15
על ידי ראש העיר ברקת מאז עזרא ונחמיה הפירצות נוראיות יתעוררו גדולי אמריקה עם גדולי הארץ לסתום את הפירצה
נורא05.06.17
14
מי הפלג הקטן באמריקה
יהודי פשוט05.06.17
13
אסור לרב לשאול שאלות את גדול הדור???? מאיפה השטויות האלה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נדפק07.06.17
12
העצרת תצליח כמו כל דבר שמרן רה"י עשה בשנים האחרונות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזונישניק06.06.17
סה"כ הצליח לגייס כ-15000 פרזיטים שתמכו ב'עץ' ושבגיהינום יתלו אותם על העץ. גם בהפגנותיו מספר המשתתפים הולך ויורד וגם בישיבותיו הם מבינים שצריך למצוא פתרון ולו זמני לכל נושא אי ההתייצבות, כי לכולם ברור שלא לשם שמים אי ההתייצבות הזו, אלא סתם כדי להתפרע ולמרוד בגדול בדור האמיתי הרב שטיינמן.
אבי06.06.17
11
הגישה של סאטמאר תמיד הייתה של ''מומחים ליהדות'' כביכול רק הם יודעים יהדות מה היא . והיות והם תמיד טענו שמדינת ישראל היא נגד היהדות אז הם קופצים כל פעם על המציאה וצועקים ''אמרנו לכם שזה מה שיקרה בסוף במדינת ישראל . זה הסיבה שהם מארגנים את זה. ומי שעוזה להם בארץ הם בעלי מוסדות שמקבלים תרומות מסאטמאר.
לונדוני05.06.17
10
בושה וחרפה שיש לו חלק בהנהגת הישיבה שלנו.צריכים לעשות אסיפה דחופה של כל הבחורים לטכס עצה.
איש05.06.17
9
דברי אלוקים חיים מהגאון ר' יעקב מאיר שכטער שליט"א שמתייחס למען לקיים העצרת, ולא למנוע את קיום העצרת ח"ו. הנה המכתב המכריע שיש לעשות העצרת: ידוע המצב הנורא השורר פה בארה"ק, אשר היהדות החרדית נמצאת בסכנה רוחנית גדולה לאין שיעור ה"י. עינינו נשואות אליכם אחינו שבגולה שתפעלו בכל יכולתכם להשמיע את זעקת
דברי אלוקים 08.06.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נח05.06.17
תפסיקו לחשוב שאנשי הפלג לא מצליחים בארץ האמת הזאת מכה לכם בראש כל יום מחדש לכן אתם נזעקים. ישנם עשרות אלפי אנשים שמאמינים בדרך הזאת והכנסים האדירים הוכיחו את זה לא פעם ולא פעמיים, תפסיקו לטמון את הראש באדמה הם רק צוברים עוד ועוד תאוצה כל הזמן בארץ ובחו״ל ובעיקר בריכוזי התורה כמו בלייקווד וכו׳.
מוטי06.06.17
וכידוע המבחן הוא מבחן התוצאה ובשלב זה כל ישיבות המזוהות עם הפלג הארור רושמות ירידה במספר הנרשמים, דבר שמוכיח שה"הצלחה" שאתה מתאר הנה כשלון באמת ורק אתה כמו הערבים מציג כשלון כהצלחה. אז שיבושם לך רשע מרושע, כיון שכל תומכי המחבלים,הסיקריקים והפלג הנם רשעים טעתידים ליתן את הדין.
אבי06.06.17
7
אני זועק מרות מי שזוכר איך הייתה נראית היהדות החרדית עד הבחירות עם המחלוקת בתשמ"ט אז החלה הירידה וההידרדרות הנוראית היריבות בין הפלגים אמונת חכמים בקרב הצעירים הידרדרה פלאים תחושת השייכות בין כל שומרי המצוות התערערה נראה היה בשעתו שלמדו את הלקח במקצת והרוחות נרגעו ושוב חזרה יציבות כלשהיא לחיינו והנה
זעקה מקירות הלב05.06.17
אצל מי שמתנדנד היא באה לידי ביטוי בנשירה. אצל עמילי התורה ועובדי ה' היא מתבטאת בבלבול הדעת ושיתוק הצמיחה. המרוויחים היחידים הם מי שעיקר מעלתם הוא חוסר עמוד שדרה.
רפאל05.06.17
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני nyc 05.06.17
5
בשל כשל מסויים בהסברה...... תזכורת להסברה.... הכל בשליטה גדולי ישראל אמרו הם יודעים ואי אפשר לפרט........ כמה שידוע ההסברה כאן בארץ הצליחה באיומים ופחדים. יחי ההסברה!!!!!!!!
משה05.06.17
4
גדולה, מקודם כתבתם התערבות של גדולי ארה"ב בהנעשה באר"י, מי שמכם לראש? אתם תאמרו מה לעשות בארה"ב? למכתב מרבנים אתם קוראים חוצפה? מאיר פרוש הוא ינהיג את הציבור? וכו' ולמלשינים אל תהי תקוה וכו'
יהודי07.06.17
3
אי אפשר להבין מה עובר על רבנים באמריקה מה להם להתערב בענין לא להם. וכי הם דואגים לבני הישיבות בארץ יותר מאשר רבני הארץ? האם אין להם רבנים באמריקה אחריות לכבוד התורה כאשר הם השפילו את עצמם והפכו את עצמם ללעג בפי ההמון שאומר ראו את ההתנהגות המוזרה של רבני אמריקה. די די, אל תתערבו בעניני א"י אם גדולי
די06.06.17
2
והם לא מתביישים לומר שהכל לשם שמים הכי מצחיק שהם באים בשם אהבת ישראל! לחלשים ולנושרים כל אחד מבין מה זה עושה להם המחלוקות המכוערות הללו וכמה נושרים נוספים רק בגלל זה
נורא05.06.17
1
ומה עם אלה שיקחו בשביל המכסות ,הם לא יהודים לא עמדו רגלי אבותם על האי סיני , מנין לנו את רשות להפקיר אותם , ראה ספר זכרון יעקב , על ההתיחסות של מנהיג הדור רבי יצחק אלחנן ספקטור , לנושא המכסות ר"ל , איך הוא לחם בעוז ובמסירת נפש נגד זה. בא לא נרמה את עצמינו , הרי כל שינוי חקיקה מתחיל כך , באופן הדרגתי
איש יהודי 06.06.17
שיש שם 10-15% לומדים והשאר הם פרזיטים היינו בטלנים שעושים כלום. הרב יצחק אלחנן נלחם בעבור אלו שלומדים ולא עבור הבטלנים. התופעה רווחת יותר אצל הפלג והמחבלים שם 99-100% הנם פרזיטים ובטלנים, שמפנים מרצם להשתוללות ולהצקה לכל מי שמתנגד להם ולדעתם. אשר על כן גבר אמרו חז"ל "כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה
אבי06.06.17
לתגובה שמסוג זה,
יהודי07.06.17
אבל כדאי להתמודד עם העובדות, ולצערי הן בדיוק מה שציינתי.
אבי11.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24