כיכר השבת

"מוציאים דיבת גדולי ישראל רעה"

התסבוכת הגדולה: אלו העסקנים שהציפו את 'גזירת הגיוס'

שני העסקנים האחראיים לכל התסבוכת הגדולה אליה נקלעה היהדות החרדית בנושא "גזירת הגיוס" הינם הרבנים אהרון וואזנר ויצחק שטרן • פרופיל מיוחד, וגם - המתקפה של הח"כ החרדי (אקטואליה)

94
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ב בסיון | 06.06.17
שטרן, וואזנר ושכטר
שטרן, וואזנר ושכטר (באדיבות המצלם)

שני העסקנים המרכזיים האחראיים לכל התסבוכת הגדולה אליה נקלעה היהדות החרדית בארץ ובחו"ל בנושא חוק הגיוס הינם הרבנים אהרון וואזנר ויצחק שטרן.

גורמים בבתי גדולי הדור מאשימים את השניים בכך שגרמו להצגת מצג שווא מתוך אינטרסים כאלו ואחרים בפני גדולי הדור בישראל ובארצות הברית ובכך ניסו לזרוע מחלוקת ופירוד תוך התססת גדולי ראשי הישיבות כנגד הנהגת הדור ובניגוד מוחלט לעמדתם של ראשי וחברי מועצות גדולי וחכמי התורה בישראל.

חשיפת "כיכר השבת"

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", גיבש הרב אהרון וואזנר, נכדו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל ובנו של גאב"ד זכרון מאיר הגרח"מ וואזנר, משלחת של שלושה עסקנים לצדו יחד עם האדמו"ר מסטריקוב והרב יעקב שייע אנגלנדר.

המשלחת התקבלה בבתי האדמו"רים מגור, ויז'ניץ, טשרנוביל, רחמסטריווקא ועוד תוך שהם מציגים בפניהם קלסרים עבי כרס עם נתונים על בחורי ישיבות בני עדות המזרח מהפריפריה שנאלצו כביכול להתגייס בעל כורחם ועוד סיפורים מסמרי שיער.

שטרן, וואזנר ושכטר

לאחר תקופה התברר לגדולי הדור כי המשלחת הציגה בפניהם נתונים מעוותים והם איבדו את האמון בה. הגאון רבי חיים פרץ ברמן אף שוחח עם הרבי מסטריקוב שחזר בו ואמר "לא ידעתי ששיקרו אותי".

בשבוע האחרון עבר וואזנר לפעול ביתר שאת מעבר לים בניו יורק החרדית שם נחלו בתחילה הצלחה מסויימת. אל וואזנר הצטרף יצחק שטרן חסיד סאטמר המתגורר בויליאמסבורג.

בין היתר הם ביקרו אצל האדמו"רים מסקווירא, סקולען, פאפא, רחמסטריווקא, ויזניץ, וויען, באבוב-45, ראשי ישיבות לייקווד, רא"ב ווכטפויגל ראש ישיבת סאוט פאלסבורג, רבי אהרן שכטר ראש ישיבת חיים ברלין, והאדמו"ר מנובומינסק - נשיא מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' באמריקה.

הכינוס בסאטמר

וואזנר, המתגורר בירושלים, הינו חתנו של הרב פאדווא מלונדון ונחשב לבעל דעות קיצוניות. בשנה האחרונה הפך לפעיל מרכזי בסוגיית הגיוס והוא ניחון בכושר שכנוע והסברה אותו הוא מנצל למטרותיו.

שותפו למסע, יצחק שטרן, מכהן באופן רשמי כמגיד שיעור בישיבה קטנה של חסידי סאטמר בויליאמסבורג אך מעורב בקהילה במערכות ציבוריות שונות והינו מקורב לאדמו"ר מהרי"י מסאטמר.

שטרן פועל רבות במאבקים בנושאי צניעות ושמירה על טוהר המחנה ואף היה מעורב במאבק נגד הקמת העירוב בויליאמסבורג.

הכינוס בליקווד בו נאם יצחק שלמה בלוי

בשנים האחרונות מפעיל שטרן קרן מיוחדת המגייסת סכומים עצומים לקרן הנאבקת בגזירת הגיוס ושחוברות ההסברה שלה פורסמו בעבר ב"כיכר השבת" כאשר המטרה הינה ניהול מגביות למימון ההפגנות והמחאות בעניין גיוס בני הישיבות.

אל השניים הצטרפו העסקנים יוסף דוד שכטר, נכדו של הגאון רבי יעקב מאיר שכטר ממשפיעי חסידות ברסלב הנחשב לקנאי ואמש אף נאם בכינוס הסברה של חסידות סאטמר בויליאמסבורג, וכן יצחק שלמה בלוי, תושב בית שמש, אברך צעיר ונמרץ המצוי לדבריו בנתונים ומשתתף פעיל בכינוסי הסברה בארץ ובחו"ל כשהאחרון שבהם היה אמש בפני האברכים בליקווד.

בלוי אף שותף בכתיבת חוברות הסברה למען מטרות של פעילות נגד "גזירת הגיוס".

הכינוס בליקווד

אחד מחברי הכנסת של יהדות התורה, יוצא במתקפה חריפה - בשיחה עם "כיכר השבת" - ואומר כי "כואב הלב לראות אנשים שמעולם לא סייעו לעולם התורה, לארגוני הקירובז ולעם שבשדות עסוקים בשקרים ובדותות ובכזבים על גדולי ישראל, כאשר ההתבוללות בארה"ב היא נוראה ופגעי הטכנולוגיה הפילו רבבות מיהדות הגולה, הולכים אותם אנשים ומפיצים שקרים ובדותות נגד גדולי ישראל".

לדבריו: "כולם יודעים שגדולי ישראל, נשיאי ועד הישיבות, עוסקים בקירוב רבבות אלפי ישראל במוסדות הקירוב כמו החינוך העצמאי, מעיין החינוך התורני, לב לאחים ורשת הגנים העוסקים בקירוב בכל הפריפרייה ולומדים שם עשרות אלפי תלמידים.

שטרן, וואזנר ושכטר

"כל אלו העוסקים להשמיץ את גדולי ישראל ואת מפעלותיהם הם עושים זאת במטרה אחת! להוציא את דיבת גדולי ישראל רעה. כל מי ששומע לשלושת מועצות גדולי התורה ומתייצב לקבל את הפטור לא אירע לו דבר, כל אלו שהסתבכו זה בגלל שמרדו בדעתם של גדולי ישראל".

חבר הכנסת מוסיף ואומר כי "ועד הישיבות כמו ארגוני הקירוב של גדולי ישראל עוסקים יומם ולילה להגדיל תורה ולהאדירה ולהעצים את עולם התורה ופריחתו, מוציאי דיבת גדולי ישראל וארגוניהם רעה, הם משני המסורת העוסקים בהפגנות ובפקשווילים וחילול השם במקום הרמת קרן התורה והגדלת כבוד שמים".

תוכן שאסור לפספס
94 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
אחד שיודע
שרוליק06.06.17
אבל נניח שכן, נו אז מה? וכי אייכלר וגפני לא מקבלים משכורות שמנות בכנסת בעד עבודת הקודש שהם עושים,
שרוליק07.06.17
חברי הכנסת משנים חוקים שלעיתים תורמים למי שצריך. אותם "עסקנים" תומכי הפלג הארור, לבד משקרים ורצון למלא את הקופה, לא עושים כלום, והם סתם פרזיטים וקורחים
אבי11.06.17
38
לה' ומי לבעל
יהודי07.06.17
37
עסקנים אלה הם רשעים ארורים משקרים לגדולי הדור משקרים על גדולי הדור אחריתם תהיה כמו דתן ואבירם. מספיק עם הלשון הרע על חברי הכנסת ועסקני וועד הישיבות שכל אחד מהכותבים רעה עליהם ישקיע עשירית מהזמן שהם משקיעים לטובת הכלל.
שלמה06.06.17

הצגת כל התגובות

36
אם תהיה עליהם קפידה של תלמיד חכם בעקבות מעשיהם, אני מרחם מאוד על כי הקרובים אליהם.
שועלים מחבלים06.06.17
35
עושים סערה בכוס מים
משה06.06.17
שלהם עושים בעיות על כל צעד ושעל (כולם מודים בעובדות הללו) וכן בחורים שנאלצים ליסוע לחו"ל עושים להם בעיות ושוללים להם את המעמד בן ישיבה. וכן בחורים שהתחתנו ועד שהתקבלו לכולל לא היו רשומים. וכך הרשימה ארוכה ארוכה, וכל אותם מסכנים, לא מקבלים עזרה מאף אחד, (חלקם נשלחים ע"י חברי הכנסת לארגונים של "עץ" כ
מי אמר שיש בעיה06.06.17
גם הבחורים הספרדיים וגם האשכנזיים שהתיצבו כדעת הגראי"ל לא אונה להם כל רע. מי שמנסה להתחכם, אז ודאי שיש לכך תוצאות לא במיוחד נעימות, אבל אז שיבוא בטענות לעצמו ולראש הישיבה מחבל שלו שהסית אותו לא לציית לגדול הדור האמיתי, הרב שטיינמן.
אבי06.06.17
34
אל תבלבלו את השכל כולם רוצים שיריבו כל הזמן הם לא אחראים לכלום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל06.06.17
33
נכדיהם של הרב וואזנר ור' יעקב מאיר שכטר! מוצאים את דיבת הארץ רעה???
עודד06.06.17
32
הכניסו לנו לראש שיש בעיה בצבא מה שיכול להיות שהיה נכון עד לא ממזמן, כיום יש הרבה אנשים שהולכים לשם לצורך פרנסה ועוד לומדים מקצוע על חשבון הצבא בקבוצות רק של גברים מה ההבדל בין זה לעבודה בחברות היי טייק וכדומה אשר נותנים להם חופש דת לגמרי ומי שאומר לך אחרת הוא ממש לא היה שם וניזון מאנשים אינטרסנטים.
חבר של עובד בצבא06.06.17
שאתה אפילו לא מבין שיש בעיה!!!!
דני12.06.17
31
עד כמה שהם הערליכערס ויר"ש, מי שידבר פעם עם הרב שכטר נכדו של הגה"צ רבי יעקב מאיר יראה שהוא כולו לשם שמיים ממש
אמיתי06.06.17
ערליכע ויר"ש מרשים לעצמם כל מעשה נבלה, ע"ע נתי גרוסמן,פטרוף ושאר ירקות רקובים של המחבלים והפלג.
אבי06.06.17
שקופצים בשיטות, פעם סאטמער ופעם אגודה לפי איך שנוח להם, מדובר בלש"ש, אני מזמין אותך לדבר עם הרב י"ד שכטר
ק07.06.17
הוא כמו כל נוכלי הפלג והסיקריקים מציג טלפיו כחזיר האומר "ראו שכשר אני", היינו שהכל לש"ש, כשבפועל כוונתו היא שונה ואחרת לגמרי.
אבי11.06.17
30
מי שהציף את התסבוכת הגדולה הם החכי"ם שבישלו את הצרה הזאת של ה"רע במיעוטו" ו"תשועה גדולה". כבר הוכח שגדולי ישראל אינם מודעים לתוכן החוק!!! ולצערנו המציאות אכן כואבת..
אמת06.06.17
הרבנים האמריקאים כאנשים תרבותיים הציגו שאלות נוקבות. היה מן הראוי שבמקום תשובות בנוסח "סמוך, הכל בסדר" או סתם התקפות זולות שהרבנים הנמענים ימנו מישהו מוסמך מטעמם שיכנס ל"סוגיה" ויענה תשובות. ואם הם טועים ומטעים חזקה עליהם שיחזרו בהם , ובמיוחד הנובומיסקער. אם לא טועים אזי אותו רב או רבנים שיבדקו הסוג
ניטרלי06.06.17
הכל זה רק רצון להתנגח בגדול הדור האמיתי הרב שטיינמן, על ש"העיז" לפטר את הלבלר הארור מ'יתד'.
אבי06.06.17
29
חבל שאתם לא מכירים אותם לעומק. ראשית כל, יצחק שטערן הוא אחיו של אפרים שטערן שיושב על תקציבי ענק ( ואין ספק שהוא איש חסד, אבל לא זה הנושא) שני האחים בני דודים של אהרן וואזנער. אהרן וואזנער איש טוב ומיוחד ברמה האישית ויודע ספר. אבל כאן זה מסתיים. הוא תמים ענק ברמות לא מצויות ונער שליחויות של הכר
יואלי האראוויטץ 06.06.17
28
יש עליהם אהבליות ברמה בל תתואר 3 ליצנים ביקרו את גדולי ישראל והם האמינו להם!! מציע שבבתים של גדולי ישראל יבדקו שלא מתקשרים אליהם ןמוכרים להם עוד לוקשים !! אבל אם מסתכלים על זה ברצינות שימו לב שגדולי ישראל זה בובות על חוטים שמנוהלות על ידיד בתיהם של גדולי ישראל מה זה הבית ? זה יכול להיות אחזה ילד שב
james06.06.17
27
מי שמכיר אותו יודע שמדובר באדם לא ישר בלשון המעטה שהפיל המון אנשים בכספים לא קטנים וחייב לחצי עולם כסף זה השיטה כרגע לעשות את הכסף.................
ארי ואזנר06.06.17
26
הלחץ בבני ברק הוא עצום. התגובה של גדולי ארה"ב היא, איננו רוצים כלום, מלבד לשמוע תשובות הגיוניות לשאלות שאנחנו הפנינו אליכם. עד כעת הם לא קיבלו תשובות, ולכן הם ממשיכים בקו שהם נקטו בו עד כעת. ככל הנראה הרב ח. מישקוסבקי יצא לחו"ל לקרב בלימה, לנסות לעצור את כדור השלג שמתגלגל, וסוחף איתו עוד ועוד מגדו"
מישהו שיודע06.06.17
לר' מלכיאל ועוד רבנים שאם הם ימשיכו להביע את דעתם יצאו נגדם במלחמת חורמה
שמעתי06.06.17
לשאלות שנשלחו לראשי ישיבות. הם מצפים רק ורק ורק לשמוע תשובות הגיוניות על הפקרת יהדות ספרד
משה06.06.17
אל תבלבל את המוח ותאמין לכל מה שהעצניקים מוכרים לכם... אני נמצא בארה"ב וזאת השאלה המרכזית ששואלים את הר' מלכיאל באיזה ישיבה גויסנעצר בחור שהגיש דיחוי??? איזו ישיבה ספרדית יש לה סכנה מפני גיוס??? שמות רבותי... בלי זה אתם חבורת שקרנים!!!!
ששון06.06.17
תכתוב כתובת מייל או משהו כזה. מהיכרות אישית
בשמחה11.06.17
25
מעניין מאוד ממי מפחד אותו ח"כ אולי הרבנים ששלחו אותו יקלטו בסוף שהוא עבד עליהם אולי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני06.06.17
הרב וואזנר איש ירא שמיים אם הא פועל כנראה שזה אמיתי.
יצחק06.06.17
תתעניין עליו ועל הצלחותיו ואז תדע את התשובה.
יהודי06.06.17
24
אפשר לעבוד על קצת אנשים הרבה זמן! אפשר לעבוד על הרבה אנשים קצת זמן! אבל אי אפשר לעבוד על הרבה אנשים הרבה זמן! חברה תתעררו להפסיק לישון !!!!!!!!!!!!!!!!!!! מי החרדים שממלאים את המכסות אהה??? ברוך ה' שהתעוררו שם באמריקה מתרדמתם ומזעזעים את עסקני וחכ''י א''י מתרדמתם!
נורא ואיום!!!! 06.06.17
23
תפסיקו להתפתל, שלחו מכתב עם שאלות , תענו תשובות , למה הם לא מקבלים תשובות על השאלות, פשוט תשובות לא יותר. [ אולי אין תשובות? ]
רוצה תשובות06.06.17
ירוק ? מה ניתן להשיב? אותו דבר כאן. אז צא מהוריד ולך ללמוד
כת מושכי הזנבות06.06.17
22
בשביל מה היה צריך רבנו שליט"א להתערב בנושא הטעון הזה אנשים קיצוניים רעים שמנצלים את התלהבותו לכל דבר הטעון תיקון הטעו אותו מה שגרם להסתבכות ולחוכא ואיטלולא בעיני כל גדולי הדור עד שחיים פרץ הסביר לו שזה ענין של שונאיים ומחבליים מכאן ומעבר לים
סטריקובר הפלג ה06.06.17
שאתה סטיריקובער, אני אגיד לך למה, כי הדרך המסכנה שכתבת והשנאה לפלג מתאימה רק לנורווגים ולכן מוכח שאתה משם, עוד ראיה יש כי האדמור מסטריקוב שליט"א מאוד חריף נגד אינטרנט.
טוב06.06.17
21
אנשים מעמידים בראשם עסקנים וסוגדים להם כאל עגל הזהב ושוכחים ש"ועשית ככל אשר יורוך" בגדולי ישראל קמיירי.
יהודי06.06.17
שהעסקנים עושים בהם כבתוך שלהם, העיקר לעשות הרבה הרבה כסף על ב"גדול בתורה" שלהם וכשמגיעים רבנים לעורר על הגזירות, הם לא מבינים מי מפריע להם כאן באמצע החגיגה.
אהה06.06.17
20
בכל הצדדים וכל הכוונים אף אחד לא עושה עבור כלל ישראל רק עבוד עצמם לבד הכל בולשיט כן בולשיט
שמקל06.06.17
19
גועל נפש, כל הקנאים הם עובדים מרישעות וקינא, ולא מקנאות זה בלוף אבל הקדוש ברוך בסוף יעניש אותם יבא הסוף שלהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי06.06.17
18
אפשר לשקר רוב הזמן לרוב האנשים, אך לא כל הזמן לכל האנשים. האמת טופחת לכם על הפנים ואתם בשלכם
כת מושכי הזנבות06.06.17
לאנשי מאה שערים או לצבא? ברור שלצבא, א"כ תכנס יום אחד לנחל החרדי ותווכח שיש בחורים עם פיאות ופנים עדינות, אבל ברור שזה לא יזעזע אותך כי זה לא באמת מענין אותך אם בחורים חרדים מתגייסים, דבר אחד מענין אותך ש'יתד' יופץ בכל הערים בכל שלישי ושהפלג הירושלמי לא יגדל.
דני06.06.17
מה שהרבנים טוענים במכתב הוא שהחוק ההתייצבות החדש גורם שבני ישיבה רגילים לא יקבלו פטור גם כשאינם רוצים להתגייס , וזה שקר !! זה שיש חרדים שמתגייסים זה לא קשור לנושא . תמיד היו כאלו ותמיד יהיו כאלו , בכל מקרה לא זה עניין המכתב.
דוד יעקב06.06.17
אם האופציה השניה היא להיות בטלנים משועממים ומתפרעים כמו כל אנשי הפלג והמחבלים. לפחות בצבא הם יעשו משהו מועיל, בעוד שבישיבה, לבד מזה שאינם לומדים הם מבטלים את אחרים, והתוצאות הנן חסימת כבישים והתפרעויות כפי שאנשי הפלג והמחבלים ימ"ש הראו לנו לפני חג הפסח בשיעמומם.
אבי06.06.17
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק. משקרים ומשקרים. וכשזה יוצא החוצה, והנתונים עושים את שלהם, מתחילים לזעוק, זעקות לא ברורות
אהה06.06.17
17
שלא מזכירים את שמו ומאידך כל העסקנים נגד הגזירה עשו פרופיל שלם עליהם, על כל פנים מה זה הטענה הטיפשית שלו שבגלל שהעסקנים לא עסקו בקירוב רחוקים אסור להם ללחום בעד אי ריחוק קרובים??? זה הדבר הכי מקומם של אנשי דגל החושבים שבגלל שהם עוסקים ב'קרן ההסעות' יש להם היתר להפקיר חלשים, כזה שוחד לרבונו של עולם,
''06.06.17
16
לאחר שבפלג הבני ברקי מבינים שבאמריקה הם פישלו ובגדול וגם בארץ אנשים מתחילים לפקוח עיניים הם מנסים להכפיש אנשים אישית אבל סוף האמת לנצח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזונישניק06.06.17
15
הם עושים את הכל מתוך רישעות ולא מתוך קנאות זה בלוף ,אבל הקדוש ברוך הוא אוהב אותם זה בטוח ולכן כל עוד הם לא יחזרו בתשובה יבא יום וה' יעניש אותם ,אבל הבעיה' שהם חושבים שהם צדיקים וזו טעות חמורה ,ה' יודע את האמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בדוי06.06.17
14
כל מי שלא תמים ולא בעל אינטרס יודע כבר היטב את המצב בגיוס ובחינוך, יש בעיות כאן בארץ שמי שאומר את האמת עלול לקבל רדיפות וישר אומרים לו גם אתה מהפלג? ואז מתחילים להציק ולרדוף , המצב חמור יותר אצל רבני ארץ ישראל שחוששים להגיד מה קורה, בנוסף משתמשים בסיסמא אתה נגד גדו''י וכו' בכדי לחפות ולהצדיק כאחד את
כתבה מוזמנת שקוף..06.06.17
13
ר' דוד כהן, הגר"א פילץ, ור' משה הלל הירש, ובה הם דנו בנושא. תכלס' הרב פילץ דרש לקבל תשובות מעשיות לשאלות שהועלו במכתב, הוא טען שזה בלתי אפשרי שאין שום רב שאחראי על כך, וכל מה שהרבנים אומרים מסתמכים על עסקנים שהינם בעלי אינטרס. השיחה הייתה ארוכה מאוד, והם קבעו להמשיך לשוחח בעניין. בהמשך אני יכתוב ע
מישהו שיודע06.06.17
וכמה פעמים הוא הוקלט כשהוא מדבר עם מקורביו ממש כמו הדעות של הפלג. כנראה שהוא חושש שיסגרו לו את הישיבה, כמו שעשו לחדרה.
תפרח06.06.17
הביטויים שהוא כינה את הפלג כרוצחים עוקרי הדת וכו' תברר לפני שאתה מדבר
תפרחניק06.06.17
צךל
עזוזו06.06.17
שלטון הפחד עובד חזק חזק, ואולי רואים בו סדקים, אבל עדיין הציבור פוחד לומר את דעתו. הרדיפה היא גדולה.
מישהו06.06.17
לא היה ולא נברא! מבדיקה!
שמואל בלוך06.06.17
זה מפנה מסויים, בו הרבנים מבקשים הסברים מהעסקנים שעד כעת זכו לחסינות מוחלטת
מעניין מאוד06.06.17
כל פעם תחת שם טפשי אחר... באמת מעניין.
מעניין במיוחד07.06.17
12
כך מוכרים לנו "לאקשן" על התנגדות רבנים על אקדמיה, סתם כמה עסקנים מקשקשים בשכל לרבנים נגד האקדמיה, מחפשים מתחת לאדמה חסרונות של המכללות החרדיות, ובתמיכת מנהלי הסמינרים הם עוברים מאדמור לאדמור, מרב לרב ומשמיצים נגד אקדמיה, לוקחים על עצמם סבל של משפחות רעבים ללחם שחוששים ללמוד בכדי להגיע לשכר יותר גבוה
חרדית11.06.17
11
כמו כל המחבלים, הסיקריקים והפלג ימ"ש.
אבי06.06.17
10
עוד קובצה נוכלים שבאים להרוס את הרבנים
אברהם07.06.17
9
צדיק אמיתי
אלעדי06.06.17
חחחחחחחחחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחחח06.06.17
8
משהו פה לא ברור.. איך אפשר להוציא דיבה על מערכת מתוקנת?! העובדה שה״עסקנים״ מצליחים במשימתם מראה על דבר בעייתי, אז ברור שהגדולים הכריעו בדרכם ואחריהם הולכים הרוב אבל יש דעה שונה ומרן הגר״ש יש לו אלפי תלמידים והוא כבר אחד מהגדולים שלושים שנה, אז למה הפלג המרכזי תוקף וכופה את דעתו?! כולם יודעים את העבו
אחד06.06.17
7
והאחרים הם שקרנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב06.06.17
כמו כל אנשי הפלג והמחבלים ימ"ש.
אבי06.06.17
וגדולי ישראל בא"י צודקים ואינם צריכים להסכמתי או הסכמתך !!!
מגידו06.06.17
6
לכבוד הרב אהרן טייטעלבוים שליט"א מנהיג קהילת מונרו שלום וברכה אחד"ש קראתי את דרשתך בנוגע לפלג הירושלמי , א, הרמב"ם פוסק ואין עליו חולקים בענין זה לא בראשונים ולא בתלמוד, אין מקור למי שחולק על דין זה, והוא שבני הקראים שלא שמעו ולא למדו, ואפילו אם ראו אנשי אמת, אומר הרמב"ם אי אפשר לרחק אותם, להיפך
לכבוד הרב 07.06.17
5
יש לשניהם מקום אישפוז פסיכיאטרי עד 120 במעיני הישועה מקום חרדי לפי דתיותם
אלף06.06.17
4
עוד פרטים שמגיעים על השיחה שכתבתי עליה לפני זה. ר' דוד כהן טען שמי שמתייצב כהוראת גדו"י לא קורה לו כלום. לעומת טענו ר' משה הלל הירש והגר"א פילץ שהגיעו לפניהם גם מקרים של כאלה שהתייצבו לפי ההוראות ומחמת כל מיני סיבות טכניות עצרו אותם. מלבד זה הם ציינו שהם שומעים גם על בחורים ספרדיים מהפריפריה שעובר
מישהו שיודע06.06.17
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה06.06.17
2
החפירות מי אמר מה למי ומתי ולמה וכיצד, זה בסדר. השאלה, אם יש תשובות לענין
המורה12.06.17
1
הקיאו מתוך המחנה למען המחנה אי אפשר לחשוב עתיד על פי יסודות עבר רעועים
אוביקטיבי13.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24