כיכר השבת

"אין להתפתות"

רבני הדרום: ישיבות תיכוניות מגמה מסוכנת

רבני וראשי ישיבות הדרום במכתב חריף נגד לימוד בישיבות המשלבות בין לימודי קודש לחול "כל עוד נמצא הנער בשנות החינוך ובנין אישיותו, אין לערב בנפשו מגמות אחרות" (חרדים)

46
נתנאל לייפר | כיכר השבת | כ"ז בתמוז | 21.07.17
הגר"א פילץ אצל מרן ראש הישיבה
הגר"א פילץ אצל מרן ראש הישיבה (צילום: באדיבות המצלם)

ראשי הישיבות ורבני הדרום יוצאים הבוקר (ו') במכתב חריף ונחרץ נגד שליחת הנערים למוסדות חינוך וישיבות שהוקמו לאחרונה בדרום הארץ ומשלבים לימודי קודש עם לימודי חול וקוראים לציבור להיזהר ״ממגמה מסוכנת זו״.

ל'כיכר השבת' נודע כי את המכתב והנוסח התקיף במיוחד כתב ראש ישיבת ״תפרח״ הגר"א פילץ, לאחר התייעצות עם מרן ראש ישיבת פונוביז׳ הגר"ג אדלשטיין.

ראש הישיבה הדגיש כי נגד הקמת "ישיבות" עם תערובת לימודי חול והכשרה מקצועית, כבר יצאו בתוקף גדולי ישראל, רבינו הגדול מרן ראש הישיבה הגרא"מ שך זצוק"ל, רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, וייבדל לחיים מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן ומרן שר התורה הגר"ח קניבסקי אשר נלחמו ונלחמים בסכנה הרוחנית הגדולה מפני הגעתם של ילדים שמקומם בהיכלי התורה למקומות המערבים לימודים נוספים חלילה.

"הננו בזה בקריאה של חובה לכל תושבי הנגב והדרום שומרי משמרת הקדש במסורת אבותינו, לעורר על החובה המוחלטת לשלוח בוגרי החדרים ובתי החינוך, אך ורק לישיבות קטנות שכולן קדש בלא תערובת של לימודים למקצועות אחרים, כי כך קיבלנו מרבותינו שבדור זה שליט"א ומדור הקודם זי"ע, שכל עוד נמצא הנער בשנות החינוך ובנין אישיותו, אין לערב בנפשו מגמות אחרות, אלא אך בתורת ד' חפצו ובהם יהגה יומם ולילה".

"ואף אם תעלה אומדנא שלא יוכל כל ימיו להיות שתול בחצרות בית אלוקינו, הרי דיה לצרה בשעתה וכך מורה גם הניסיון כי רק אלו אשר ינקו בשנות נערותם ובחרותם, משערים המצוינים בהלכה בהם מגדלים תורה בטהרתה, רק אלו הם שעמדו בניסיונות החיים לבנות ביתם על אדני התורה והיראה, ואין להתפתות לשום פיתוי אף אם ילבישוהו בעטרת קדש, ובזה נזכה כולנו לעבור בשלום את קשיי תקופתנו אשר החשך יכסה ארץ וערפל לאומים, ובמהרה יזרח אורו של משיח ומלאה הארץ דעה את ד' כמים לים מכסים, ויזכו כל השומעים לקול קריאתנו, לחיי אריכי ומזוני רוויחי ברו"נ מכל צאצאיהם וכל מילי דמיטב תמיד אמן".

את מכתבם חותמים ראשי הישיבות והרבנים שליט"א, "הכותבים וחותמים מלב רוגש וברוב יקר".

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
המכתב פונה למתלבטים שהם מבתים שבישיבות שלהם לא יקבלו. על מי הם מלינים?
נתיבותי21.07.17
32
אף אישיות תורנית בזמנינו לא היה כותב דברי איוולת ושקר אשר אין להם שום אחיזה במציאות כדברים אשר נאמרו במודעה . לבושתינו ולמגינת ליבנו אנו עדים יום יום למעשה זוועה לרוב הנעשים ע"י דמויות מפלצתיות "אשר ינקו בשנות נערותם ובחרותם, משערים המצוינים בהלכה" מכל רוחב הקשת הקהילות החרדיות. באופן הזה של הכח
אחר21.07.17
31
אלה בוגרי ישיבות תיכוניות
תיכוניסט24.07.17

הצגת כל התגובות

30
איש קדוש שמעולם לא נגעל "בציוּנות" "זוכה" רק לתואר "מרן ראש הישיבה" מי שאת רוב שנותיו עשה ב"היכל שלמה" זוכה לתואר רבנו מרן פוסק הדור" ואילו מי שחינך דורות בישיבה תיכונית שמעצם מעמדה מלמדים בה לימודי חול זוכה לתואר "רבנו הגדול מרן ראש הישיבה" אייך נגדיר זאת עולם השקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי
עולם הפוך ראיתי21.07.17
29
האם לדעתכם צה"ל שעושה חוק גיוס חובה - גם זה לא בסדר? כולם מתאימים? ללא יוצא מן הכלל? ומה עם החלשים? והלוזרים? כן, כאן זה בסדר. עם אלפי תירוצים. אבל לתת לכל אחד את ההזדמנות להיות גדול ישראל - לא! בואו ונחתוך מיד את ההזדמנות להצליח, להיות תלמיד חכם - לא! חבל, חבל שכמעט כל הכותבים עוסקים או בהשמצת החו
דני21.07.17
28
למה לצאת בהודעות והחתמות? תחשבו רגע למי זה מיועד?? השבוע דיברתי עם כ 7-8 הורים אובדי עיצות של ילדים (מדובר במשפחות מצויינות וטובות) הם מוכנים להשקיע אלפי שקלים בחודש להצלת הילדים-נערים. והשאלה בפיהם מה אתה עודה לעזור לי בזה? הנער נכנס ויצא הכמה מוסדות וישיבות ולא מצא את עצמו. במסגרת ישיבתית שמשלבת
יהודה מיכאלי21.07.17
27
לפני הכל הבן איש חי כתב שזה לא ביטול תורה וגם מי שיעיין ביחוה דגת ח''ג כתב ש''רק מי שיחיד סגולה עם תפיסה מהירה וזיכרון מופלא''וגם הגר''א ציווה(!!!) על תלמידיו ללמוד מקצועוצ נוספים אז גם לישיבות תיכוניות יש על מי לסמוך ובושה שככה מכלילם שהם לא שוות כלום
יהודי21.07.17
26
דווקא מרבית ראשי הישיבות למדו בישיבה תיכונית, וכמובן קרוב לכל מועצת גדולי התורה של ארה"ב. מה הניסיון מלמד?
אברך21.07.17
25
תרחמו על הבחורים והילדים שנפשם לא נדבקה בתורה 10 שעות ביום רק שלוש שעות . די לגדל דורות לרקנות. תתחילו לאמין בבחורים שלכם לתת להם ביטחון העצמי האמיתי מה שיכולים לעשות כדי לפרנס את משפחתם . וכך יזכו לגן עדן . ולא. להיות ממול . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הנושרת מפתוחי. חותם תל אביב21.07.17
24
ומי יודע לאן זה יכול להוביל את הנער הטהור ? אולי יפתחו עיניו ולא יצביע לג' השם ירחם. ואולי לא יאמין לכל דברי העסקנים והדוברים ויחשוב בעצמו הדבר מסוכן ביותר.
ישראל21.07.17
23
בהרבה מהישיבות הד"ל יש אנשים הרבה יותר חזקים מבחינה דתית מאחוז גדול מהחרדים אפילו שלמדו בישיבה תיכונית
צצ26.07.17
22
יש בחורים שיכולים להתקלקל ואני לא מדבר על התיכוניות החרדיות אלא תיכונית ומטה לנושרים שיחזרו אז מה עדיף שינשרו? או שיחזרו? ויבנו בית על פי התורה?!
אליה ערמי21.07.17
21
לניסוח! רבנים חשובים כותבים על נושא בוער בליבם - ללא מילת גידוף אחת, בלי להצביע על רשעים, בלי סיסמאות שואתיות, בעברית תקינה, בלי לערבב בקריאתם את מה שלא לענין. ובזאת האירו אור גדול לכל הזועקים על ענין של קודש, כיצד אפשר להשמיע דעת תורה באמת מלב רוגש וברוב יקר.
זלמן21.07.17
20
זה שרבנינו מסודרים כלכלית הם ובניהם זה ברור.. אבל מה עם אלה שאין להם יחוס כמו רבותינו הצדיקים? האם רק לעוני נועדו? האם זה הדת? או עיוות שלה למען כמה שמנדריקים שמתפרנסים מהעוני בצורה מאד יפה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל21.07.17
19
זה סימן בעד שך היה ראש הנחש נגד המשיח
חיים21.07.17
כמו בצפת יחי יחי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם מנדל21.07.17
18
וטוב היה לחותמים אנשי "ישיבת הנגב" שנוסדה על ידי הרב יששכר מאיר זצ"ל להותיר עטם בכיסם כנאמר "השמר לך פן" ("פן" - עט ביידיש...). ישיבת הנגב נוסדה על טהרת בוגרי הישיבות התיכוניות ואלה היו עיקר תלמידיה במשך כשלושת העשורים הראשונים לקיומה. ר' יששכר בעצמו אמר לי פעם בשיחה בארבע עיניים שלצערו, מאז שנכנע
עזרא21.07.17
מי מנהל את ישיבת הנגב [לשעבר] היום? הכל מובן!!!
מקסים 23.07.17
17
לא שמא הוא יהיה חילוני או מזרוחניק אלא הקרירות מהחובה לשים מחיצות בנינו לבינם וע"י כך עלולים להגיע לדרדור עד כדי כך שייתכן וישמשו כמכסות לצבא השמד השם ישמור...
ר יענקב25.07.17
16
הישיבה תיכונית ובגרות פותחים לך אופציות בחיים לשלב תורה ועבודה וצבא ולקדש את הקב''ה בכל מקום שתהייה זה לא מחייב שתהייה בישיבה שחורה כדי שתוכל לקבוע עיתים לתורה ולקדש את הקב''ה צריך לשלב ואפילו חובה! בחורים שמכריחים אותם ללכת לישיבה שחורה אחרי זה לא מוצאים את עצמם וסתם מחממים את הכסא שלהם בישיבה אם ת
אליה ערמי21.07.17
15
למגיב להערה 21 אולי תשלח הוכחה שישיבה "תיכונית" היתה אי פעם ללא לימודי חול, למתנגד מותר הכל גם לשקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליצים21.07.17
חז"ל הדריכו. והם נאמנים יותרמעסקנים. וגרורותיהם.
בערות לא יהדות21.07.17
הרב שך היה עד תשי"א
דרום יהודה21.07.17
14
הרב אליעזר מן שך לימד בישיבת הדרום ונהיה "רבנו הגדול מרן ראש הישיבה" מזייפי היסטוריה מועדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליצים21.07.17
תבדוק ותראה
כותב בלי לדעת21.07.17
13
ורק אח"כ בישיבה גבוהה. שכן הנסיון מראה שמי שלמד בישיבה תיכונית ועבר אח"כ לגבוהה הנו בד"כ זה שאכן התורה בוערת בעצמותיו יותר מאשר בוגר ישיבה קטנה החסר כל אופציה אחרת. יתירה מזו, מרבית ראשי הישיבות והמשגיחים הנם בעברם יוצאי ישיבות תיכוניות. לא רק זאת, אלא גם אם בשלב כלשהו "נשבר" לו מהלימוד, יש לו אופצי
אבי21.07.17
12
עדיף שילמד תורה בישיבה, ייפלט ממנה וימצא עבודה כמוכרן בחנות נעליים ברח' רבי עקיבא. ולמען הסר ספק: מדובר כמובן בדעת תורה. (כלומר, דעתם האישית של החותמים על ההצהרה, בלבוש של פסק הלכה).
אלי21.07.17
11
רוב התלמידים מסתובבים באפס מעשה כמה נזק הדבר יוצא לבניין האישיות שלהם. זה נורא הישיבות התיכוניות קמות וימשיכו לקום כי הוכח שאין דרך אחרת
חיים21.07.17
10
החינוך התיכוני מרחיב דעתו של האדם, ומאפשרת לו חיי שפע בעולם הזה, לכן אינו מתאווה לעולם הבא. החינוך החרדי לעניות רע לעולם הזה, אבל מביא לכמיהה עצומה לעולם הבא. הוא מואס בפרוזדור, ומחכה מתי יבוא לעולם הבא.
דן סגל21.07.17
9
הרבה הרבה טמטום בעיקר בגלל שעבודה זרה מטמטמת את הנפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james21.07.17
8
אבל הם לא פוסקי הלכה, אלו אנשי "השקפה".
שמש יעקב21.07.17
7
סחטן שורה ראשונה!!!! בקרוב במועצת!
zalman24.07.17
6
בס"ד וזה בלי קשר לפריצות החרדית המודרנית שלכם. ללכת ברחוב רבי עקיבא או ברחבי אלעד זה פשוט תצוגת אופנה! אילו חצאיות איזה פאות, פשוט חבורת ברביות. בושה וחרפה!! תלמדו מהד"ל שם מחפשים את האמת. חרדי = מחפש בצע ותאב יופי.
הי24.07.17
5
יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת מכוכב יעקב21.07.17
4
אולי עדיף שאותם נערים יסתובבו ברחובות ויתדרדרו לפשע
שמעון23.07.17
3
עדיף שיתדרדרו לרחוב? איזו קביעה זו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המחנך21.07.17
מי שלא מסתדר עם לימודי קודש לא יעזור לו תוספת של לימודי חול. לכאלה שלא מסתדרים בישיבה רגילה צריך למצוא סידור של ישיבות עם לימודים יותר קלים פחות לימודי גמרא יותר שיעורי משניות חומש מוסר הלכות. ומי שעוד יותר לא מסתדר לאפשר להם גם משחקים(מבוקרים)בחלק מהזמן ועדיין להעניק להם הרבה שיעורי מוסר עד שיגדלו
חינוך אמיתי25.07.17
2
ולא יסחטו את הורי הכלה על סידור מלא ... ולא ישימו פתק הטהור של ג'... ולא יפרנסו את עסקני המגזר ... שומו שמיים! ממש סכנה נוראית לכת המשחתים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טוהר21.07.17
1
והנסיון מוכיח? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גנרל21.07.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24