כיכר השבת

מיוחד לבין הזמנים

בפעילות דרעי: כך הוכשרו החופים הנפרדים לימי החופש

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי בפרויקט להכשרת חופים נפרדים ברחבי הארץ, שמחולל שינוי הלכתי במגוון החופים הנפרדים וכן הוספה של חופים נפרדים חדשים לציבור (חרדים)

61
ישי כהן | כיכר השבת | י"ב באב | 04.08.17
בפעילות דרעי: כך הוכשרו החופים הנפרדים לימי החופש
(צילום: באדיבות המצלם)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הוציא לפועל פרויקט להכשרת החופים הנפרדים ברחבי הארץ מה שמחולל שינוי הלכתי במגוון החופים הנפרדים המיועדים לציבור הדתי והחרדי וכן הוספה של חופים נפרדים חדשים.

לקראת פתיחת עונת הרחצה, הקים דרעי צוות היגוי של המשרד המופקד על החופים, הכולל את מנכ"ל המשרד והצוותים המקומיים, שירדו לשטח ובחנו את הליקויים מבחינת הכשרות והידורי הצניעות. לצוות ההיגוי הוזרמו תקציבים וזה בכדי לפעול במהירות שכבר לאחר ט' באב, עם פתיחת בין הזמנים, יוכלו הציבור החרדי והדתי ליהנות מהחופים הנפרדים.

יצוין, כי הפעולות בשטח נעשו בתיאום עם ארגון 'הועד לטוהר המחנה' האמונים על הנושא.

במקומות רבים נדרשו התקנות מחיצות בעלויות גבוהות, דרעי פנה לראשי הערים שסייעו בהקמת התאמות הנדרשות, כדי להפוך את החופים הנפרדים לכשרים למהדרין.

"כיכר השבת" מביא את רשימת החופים הכשרים למהדרין לאחר השיפור:

החוף הנפרד בחדרה – החוף היה פרוץ משני צדיו, ואף היה מעבר פתוח סמוך לסוכת המציל בין החופים. ראשית, פתח זה נסגר הרמטית ע"י שער מיוחד. בנוסף, בימים הקרובים, כאשר הים יאפשר זאת, תושלם המחיצה בתוך המים באופן משביע רצון. כמו כן הושלמה המחיצה בחוף הצפוני באופן שחוסם את הראיה, ונעשים מאמצים אף להתקין מחיצה נוספת בת עשרות מטרים שתאפשר גישה סטרילית מהחניה אל החוף.

החוף הנפרד בבת ים – למרות שהחוף שופץ והורחב, לא הייתה קיימת מחיצה בתוך המים החוצצת בין החוף הסמוך. לאור התנגדות גורמים שונים מהעירייה להעמיק את המחיצה בתוך המים, ירדו צוות המשרד אל השטח ובסור במקום נמצא פתרון. לחוף הנפרד הוסף שטח תחום באורך 50 מטר מכל צד, שמונע רחצה סמוכה לחופים האחרים. בפעילות סגר"ע בת ים רפי ברנס, נרכשו מחיצות בתוך זמן קצר והחוף הוכשר.

החוף הנפרד באשדוד – עד עתה החוף היה מותאם לדרישות הציבור החרדי, אך הוא סבל ממצוקת חניה. בהנחיית השר הוכשרו עוד כ-100 מקומות חניה לתועלת הרבים. כמו כן, נוספה מלתחה גדולה וחדשנית ו- 30 מקלחונים.
החוף הנפרד בהרצליה – גם בחוף זה לא הייתה קיימת מחיצה בתוך המים, ואף כאן נעשה הפתרון של פירוז השטח הסמוך – הוספת 50 מטר משני צידי החוף הנפרד המרחיק אותו באופן משמעותי מהחופים הסמוכים. בהוראת דרעי עריית הרצליה התגייסה ובימים הקרובים תוציא לפועל את התיקון האמור. כמו כן, הוארכו שעות השומרים בחוף זה אל שעות הלילה, כדי למנוע צועדים מלהיכנס אל החוף הנפרד.

חוף 'כינר' בכנרת – עקב הים שנסוג נוצר מצב שבתוך המים לא הייתה כל הפרדה והמחיצה הטבעית, גבעת החול הקיימת במקום, נשארה מחוץ למים. בימים אלו הוקמה מחיצה בתוך המים באורך כ-15 מטר. בשבוע הקרוב יערכו במקום עבודות דחופות להגבהה והארכת המחיצה.

חוף חמי זוהר בים המלח – בחוף זה הוגבהה המחיצה באופן משמעותי, כדי להפוך את החוף לסטרילי יותר, בשל כך החוף הפך כשר למהדרין.

השר דרעי אמר כי "במסגרת הכשרת ושיפוץ חופי ישראל שמבצע משרדו, הוא הורה לצוות הבכיר של משרדו להעניק יחס שווה לחופים הנפרדים, ולהיכנס לעובי הקורה כדי לטפל בכל הליקויים ולהכשיר את החופים".

לדבריו, "שמתי דגש על כך שכל התיקונים יבוצעו עד ט' באב כדי לאפשר לציבור החרדי ליהנות מחופים הנפרדים עם פתיחת בין הזמנים. אני שמח כי הרשויות נענו לבקשתי ושיתפו פעולה בגיוס משאבים והתקנת המחיצות במהירות האפשרית לתועלת הציבור הדתי והחרדי".

מהוועד לטוהר המחנה נמסר: "אנחנו מודים לשר הפנים אריה דרעי וצוותו שנרתמו בכל מרצו לתיקון והכשרת החופים הנפרדים ואף רתם את הגורמים העירוניים כדי להוציאם לפועל".

"מדובר בנושא חשוב ומהותי שהוזנח במשך שנים וגרם לפרצות חמורות. בהובלת השר נעשתה כאן עבודה יסודית, מקיפה ומאומצת בתיאום מלא עם רבני הועד לטוהר המחנה, אשר ירדו לשטח, הציפו את הבעיות והציעו את הפתרונות ההלכתיים ואופני הביצוע. נמשיך לפעול להמשך הכשרת החופים כפי דרישות קהל יראי ה'".

תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
עצוב על התורה ...
ליצן רשע09.08.17
38
יש למישהו מושג מה קורה אם יש חוף במקום חוף ארגמן? כל הגליל המערבי נותר ללא חוף?
רוני06.08.17
37
עשית עושה ותעשה בעז"ה
ששון04.08.17

הצגת כל התגובות

36
גם נכים חרדים רוצים ים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל08.08.17
35
איפה כל אנשי יחד שיודעים ללכלך.....תפרגנו ..כל הכבוד לאריה דרעי אוהבים אותך.....
יצחק06.08.17
34
יישר כח הרב אריה דרעי אבל כל כך נכון לתת 2 חופים אחד לגברים ואחד לנשים בכל עיר במיוחד בבין הזמנים להפוך חוף רגיל לחוף נפרד רק בתקופת בין הזמנים לפחות נשמח מאוד אם תפעל למען זה עלה והצלח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל04.08.17
33
בעיר אי אפשר להיכנס לחוף מרוב אבנים צריך לטפל בזה החופים קטנים מלהכיל את כולם מלוכלכים צעקות של המציל בקיצר יש מה לטפל במקום לתת גובים למחנות כאלה ואחרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני04.08.17
32
אריה מכלוף דרעי מוליך שולל את כול הציבור חופים לא כשרים פריצות חוף ראשון לציון חוף שאסור להגיע
ים 05.08.18
31
לפי הידוע לי, שנה שעבר הנהלת המלון "כינר" סגרו את הכביש המוביל לים עם מאבטחים. ולא איפשרו לאנשים להגיע עם רכבם לעבור דרך כביש שלא שיך להם כלל וכלל. אפילו להיכנס למלון לא איפשרו לאנשים. שזה כידוע נוגד לחוק. האם כל אחד יכול לעשות ככל העולה על רוחו???
ישראלי07.08.17
30
דרעי בבקשה בוא תפעל שגם בעכו יחזור החוף הנפרד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב העיר04.08.17
29
בשעה זו עלה בליבי התקנה הגדולה שעשו בבית המקדש על המיחצות בעזרה אשריו בזכות זה יזרז משיחנו ויצלהו מהרודפים
שלום10.08.17
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.08.17
27
בחוף בת ים לא הוסיפו שום דבר הייתי שם אתמול הכל אותו דבר.
אחת ששורצת בחוף04.08.17
מקווה שאת לא מדוזה...חחחח אין כמו ים בקיץ....🍉 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי06.08.17
הבוקר הייתי והיתה מחיצה נוספת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעי04.08.17
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני04.08.17
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ח07.08.17
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י05.08.17
23
טוהר המחנה זה קיצוניים מגור תיכף דרעי יסדר מחיצה ברחובות בשמחת בית השואבה בגלל דרישת הקיצונים של טוהר המחנה כרגע רק שרתון נישאר בלי טירוף משמרת הצניעות והצביעות בחסות דרעי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מש04.08.17
22
עברתי בערב תשעה באב ליד אחד החופים הללו וראיתי באיזו מסירות אנשי הרב דרעי וצוות משרד הפנים עבדו בערב הצום וממש נלחמו שיהיה הכי כשר שיכול להיות בעוד כל עם ישראל נח ואוכל לקראת הצום האמת תאמר - דרעי שאפו - כל הכבוד!
שלוימי04.08.17
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יני04.08.17
20
אם כבר כתבה על כשרות החופים אז למה לא לכתוב בצורה ברורה מה השעות לנשים /גברים??? תעשו משהו מועיל עד הסוף !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אם כבר04.08.17
19
העלאת שכר המינימום, קייטנות מוזלות, הפחתה במחירי החשמל והמים, הפחתת תשלומי המעונות, אירועי תרבות לציבוא החרדי, כל חופי הרחצה חינם בכל הארץ מה שלא היה קודם, ועכשיו חופים נפרדים. אישור של אלפי דירות לציבור החרדי ; באשדוד, אלעד, בית"ר, שפיר. אני לא חושב שיש נציג ציבור חרדי שהביא כל כך הרבה הישג
מוטי04.08.17
אתה קרוב משפחה שלו או סתם עובד פרלמנטרי מהמשרד? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה06.08.17
18
אחד ליד השני ללכת לחופים משפחתים יש יותר פריצות, ודי למבין דרעי, תרים את הכפפה!!!
קובי04.08.17
בחוף נתניה ל2500 איש מלתחה א ח ת בלי איוורור נורא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עלמונית04.08.17
17
הדוסים הללו נחושים למחוק את ישראל ממפת המזרח התיכון. שום חילוני לא יוכל לחיות בישראל בעוד 3-4 עשורים. הדוסים לא יוכלו לשאת בהגנתה של מדינתם עובדת האלילים. שום יהוה לא יהיה שם להושיע - וטוב שכך.
אפיקורוס14.08.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כהן05.08.17
15
יש שם פריצות נוראה לא כדאי להיות שם זאת לא הפעם הראשונה שנשים בלבוש שחץ נכנסות לשם שיש גברים ואף פוצה ומצפצף מה גם שעיריית בני ברק שולחת את החרדים לשם באוטובוסים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי04.08.17
קודם כל מ19:00 הכל נפתח (אל תשכח שאז אין שרותי הצלה) לכן ההוראה זה צאת לפני 19:00 מהמים. וסליחה הרצליה הרבה יותר מהודר וכשר מהחוף הנפרד שרתון
יהודי06.08.17
תקראו בכתבה שיש שומרים גם בשעות הערב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניק.06.08.17
לא רק בנושא החוף, בעוד המון נושאים. כמו חינוך, חילול שבת ועוד. רה"ע פדלון שם פס על הציבור הדתי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נמאס מעיריית הרצליה 04.08.17
14
אין על הרב אריה חזק ואמץ ותודה רבה
שלמה13.08.17
13
בתשעה באב פרסמתם על רבנים ואישי ציבור שדברו על תקיפת חיילים ואריה דרעי קיבל כותרת ראשית כמה שעות והרב לאו קיבל קוביה קטנה ...אז קצת פורפרציות ידוע שאתם תומכי דרעי אבל אל תעשו אתזה שקוף מידי..צריך ללמוד מהליטאים עושים הכל בשקט תראו מה השיגו בירושלים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי04.08.17
12
ככה צריך, סתם מסבך הקטע הזה עם הימים (ראשון שלישי...)אי אפשר ליסוע ביחד עם כל המשפחה כי אם אנחנו ניהיה בים אז מה יעשו הבנים או ההיפך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נ04.08.17
מסכימה עם כל מילה. יישר כח! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משפחה ג. אשדוד07.08.17
11
היה מעולה אם גם היו מחליפים את המצילים למצילות ביום נשים, לפי הרב עובדיה, כשיש מציל הדין של הלבוש הוא כמו ההלכה ברחוב וזה מאוד קשה!
א04.08.17
ובמיוחד שהדבר נצרך, ע"פ הסקרים נשאר לכל החכי"ם רק ללכת לים...
יענקל04.08.17
ראשית דבריי אני רוצה להודות לשר דרעי יוזמה ברוכה מאוד לגבי מה שאמרת שלדעת הרב עובדיה צריך מצילה זה לא מציאותי בים כי צריך כח כדי להציל מישהו שנימצא במצב סכנה ובבריכה אין צורך להשקיע כוחות גדולים בשביל להצילושלא תבינו ממני שאני נגד הרב עובדיה חס ושלום פשוט זו המציאות ילכו בכיסוי ראש מלא וחלוק רחב לא
אברהם 04.08.17
10
חוף זה הינו אמור להיות נפרד, אך לצערנו הרב עוברים בו אנשים ונשים מהחופים הסמוכים. כמו"כ לחוף נפרד זה אין מחיצה בתוך המים שתיצור הפרדה מוחלטת ומהודרת. גם הכניסה לחוף הינה לא נעימה וצמודה לחוף המעורב הסמוך בצורה לא מכוסה. נשמח שהנושא יטופל בהקדם. ישנו ציבור גדול שמדיר את עצמו מהחוף הנפרד לאור מכשלות
דוד07.08.17
9
הכול טוב ???בסדר .מתי ירחיבו את האזור שמותר לשחות ולא מטר על מטר .זה לא פחות חשוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי06.08.17
8
אין אליך. רק שס. כולם יבינו סוף סוף שאי אפשר בלעדך. רק אתה מזיז עיניינים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחנןח04.08.17
7
ישתבח שמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקי דרעי04.08.17
6
עדיף שישפרו את איכות החופים ואת נקיותם
שלום04.08.17
5
בת ים לא צנוע בכלל ומה שנכתב בכתבה זו הטעייה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה08.08.17
4
בגלל שהרב ברדא בשלטון אז אנחנו צריכים להדפק כי דרעי מסוכסך איתו....... דיי דרעי תפסיק כבר עם הקטנוניות תתבגר קצת ... מה תכתוב בעיתון החדש שלך ?
אביב 06.08.17
3
עצם.האמת דרעי כולו עצם בגרון של היהדות
רינת04.08.17
2
רק חבל שבלתי אפשרי להגיע לחוף בלי מכשול וחבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני04.08.17
1
דברים ישנים . דרעי דרעי דרעי. לא לכך שס קיבלה קולות וכו' טפל בדברים הדחופים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פיני04.08.17
רקב עצמות קנאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי06.08.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24