כיכר השבת

"שרשרת מחדלים"

המשטרה, הקהל, המאחרים: מארגני ההופעה של מרדכי בן דוד בנתניה מאשימים את כולם

מאות נותרו מחוץ לגדרות בליל שישי האחרון, במופע של מרדכי בן דוד בנתניה. המארגנים מאשימים את המשטרה ב"שרשרת כשלים" ובתוצאה העגומה שהותירה מאות בני אדם ששילמו על כרטיס - בחוץ (ארץ)

44
דניאל הרץ | כיכר השבת | כ"ז באב | 19.08.17
מרדכי בן דוד, ארכיון
מרדכי בן דוד, ארכיון (צילום: ברוך עזאגווי)

בעקבות המהומה במופע של ענק הזמר החסידי מרדכי בן דוד בנתניה, במסגרתה נותרו מאות בעלי כרטיסים מחוץ לאירוע כשהם מאוכזבים וזועמים, המפיקים מגיבים בשיחה עם "כיכר השבת" בהאשמות חמורות כלפי המשטרה והתנהלותה, ונגד חלק מהקהל שהגיע למופע ובחר "לרמות ולהיכנס ללא כרטיס", כלשונם.

לדברי המארגנים, האירוע הופק ע"י מטה משיח נתניה אלעזר פרץ בשיתוף עיריית נתניה דרך היכל התרבות נתניה
כשההפקה המוזיקלית בלבד נעשתה ע"י שלום וגשל VMP הפקות.

לדבריהם, "ההיערכות הראשונית הייתה לכמות קהל של 1,500 איש בלבד. כשהעירייה פנתה למשטרה לבקש רישוי לאירוע, המשטרה דרשה כפליים מהסכום ששולם שנה שעברה באירוע שהתקיים באותו מתחם וכשליש יותר מהסכום שנדרש מהאירוע שהופק במקום הזה לפני כמה חודשים בלבד עם אברהם פריד".

אלא שהאטרקטיביות של המופע עמדה בעוכרם של המארגנים, הכרטיסים הזולים שסובסדו ע"י העירייה, וההסעות הזולות שאורגנו ע"י מטה משיח נתניה גרמו לכך שציבור מאוד גדול התעניין ורצה לרכוש כרטיסים. "מאחר שהרישוי נעשה מראש ל-2000 איש וגם לכך שולם סכום כפול מההערכות הראשונית. מאחר ובמהירות נמכרו כל 2000 הכרטיסים המותרים פנו מהעירייה שוב למשטרה בדרישה לרישוי עבור קהל של 3000 איש".

המארגנים מאשימים כי במשטרה לא הסכימו להעלות את כמות המשתתפים, ו"רצו סכום מפולפל נוסף. מאחר ויש עלויות נוספות מעבר לרישוי, ומחיר הכרטיסים לא היה מכסה אפילו כחצי מהעלויות הנוספות לא היה מי שיסבסד עוד כ-1000 כרטיסים על כל העלויות הנלוות לכך".

לאחר מאמצים הצליחו בעיריית נתניה להעלות את מספר המשתתפים ל-2,400 איש ברישוי משטרתי, אלא ש"תוך שעות אזלו גם 400 הכרטיסים הנוספים", והמארגנים פרסמו את ההודעה הבאה: "הודעה חשובה!! עקב העומס הרב שנוצר סביב האירוע של מרדכי בן דוד, ויידל ורדיגר, הערב בנתניה. משטרת ישראל תגברה את הכוחות והחמירה את הנהלים. לידיעתכם הכרטיסים אזלו לחלוטין ולא יפתחו קופות במקום!. לכל המתעניינים שלא רכשו כרטיס נא לא להגיע למקום לחינם, המשטרה הקיפה את המקום באמצעי בטיחות רבים ולא תאפשר כניסה למקום בשום אופן מעבר לכרטיסים שנמכרו".

עד כאן היה הכל עוד זרם כמתוכנן. אבל בערב פתיחת המופע, החלה שרשרת בעיות שהחמירו מאוד את הסיטואציה. "המקום רושת באבטחה מעגלית שהקשתה מאוד על כניסת עובדים למתחם ועל ההתארגנות, מה שדחה את פתיחת האירוע בכחצי שעה מ-8 כמתוכנן ל-8:30".

"מאות אנשים ביניהם המון רב של כ-500 איש ללא כרטיסים, צבאו על הכניסות תוך דחיפות וסיכון חיי אדם במטרה לנסות להשיג כרטיסים, ברגע זה המשטרה החליטה שהסכנה גדולה וחששה מפני אסון ונתנה הוראה למאבטחים להכניס את האנשים באופן מיידי וללא לקיחת כרטיסים".

התוצאה: מאות אנשים נכנסו ללא כרטיס. לטענת המארגנים גם כאלו שהיה ברשותם כרטיסים, הם הועברו חזרה דרך הגדרות לאנשים נוספים שנכנסו עם אותו כרטיס. "350 כיסאות נוספים שהוכנו מבעוד מועד כרזרבות למקרה הצורך מאחר ויש אנשים שלוקחים שניים ושלושה כיסאות לשבת עליהם, ולפעמים נשברים כיסאות וכמו גם כיסאות לאנשי הפקה, כולם חולקו כי אנשים התלוננו שאין כיסאות".

בשעה 9 בערב, המשטרה שראתה שיש במתחם מעל 3,000 איש ומאות אנשים שעומדים במתחם, החליטה על סגירת המתחם לכניסת אנשים נוספים, מה שגרם לאנשים עם כרטיסים שהגיעו באיחור לא להיכנס למתחם ובעצם להפסיד את המופע. מדובר באנשים שחלקם הגיעו ממקומות רחוקים מכל חלקי הארץ.

(צילום: באדיבות המצלם)

המארגנים שספגו ביקורת חמורה, מצביעים על כך שהמקום יכול להכיל 4,000 איש, "אם המשטרה לא הייתה מפריזה בדרישות הכספיות, כל המעוניינים יכלו להשתתף והיינו יכולים להכניס למתחם 4000 איש בכניסה רגועה תוך גביית תשלום ומכירת כרטיסים למעוניינים במקום, ולא להשאיר אף אחד בחוץ", הם אומרים.

"קהל דתי וחרדי שפשוטו כמשמעו נכנס ללא כרטיסים, תוך דחיפות ויצירת לחץ תוך שגוזל מקום מאנשים שרכשו כרטיסים מבעוד מועד", אומרים המארגנים המאוכזבים, "אנשים שניצלו את המצב וזה שלא נלקח מהם הכרטיסים והעבירו את הכרטיסים שלהם דרך הגדרות לאנשים נוספים שעמדו בחוץ". לטענתם, היו גם נוער צעיר שקפצו מעל הגדרות של המתחם הענק במקומות לא מאובטחים ונכנסו ללא כרטיסים.

מי האחראי למחדל?

המארגנים לא מהססים בענותם לשאלה זו: "המשטרה שלא אפשרה להגדיל את הרישוי ושסחטה את המארגנים בסכומים אדירים ובסוף הייתה אחראית לכאוס שיצרה בעצמה בזה שלא אפשרה להגדיל את הרישוי באופן שיתאים לאירוע ולביקוש. במקום להשליט סדר, המשטרה נתנה הוראה להכניס את הקהל ללא בדיקת כרטיסים ולקיחתם".

הם מאשימים את המשטרה בכך שסגרה את המתחם ולא אפשרה להכניס קהל שהגיע עם כרטיסים, אפילו בעמידה למרות שיש במקום שטח מספיק נרחב שהקהל שעמד בחוץ, יכול לעמוד בו ולהתנחם לפחות בכניסה למתחם. אפילו בעמידה.

המארגנים מורים באצבע מאשימה גם כלפי חלק מהקהל, "מי שדוחף ומגיע בלי כרטיסים הוא חב לאחרינא. קהל שלוקח שני כיסאות ושלוש כדי להגביה עצמו וכך גם מסתיר לאנשים מאחוריו וגם לוקח כיסא מאדם שרכש כרטיס הוא נוהג שלא כשורה".

המארגנים מתלוננים גם על תרבות האיחורים, "קהל שקונה כרטיס שכתוב כניסת קהל ב-19:00 ומגיע ב-21:00 ואז מגיע בתלונות שהוא לא נכנס, זה לא הוגן. וכמובן אלה בחוצפה שפשוט קופצים מעל הגדרות ונכנסים בגניבה למקום מבלי לשלם וגוזל מקומות ממי ששילם", אומרים המארגנים.

במשטרה סירבו להגיב לטענות המארגנים.

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
א. לכל מטבע יש שני צדדים זה נכון שעיכבו (לזמן קצר) חמישים איש בחוץ מה בכך? וכי יש ארוע שזה לא קורה?! . ב. הקהל היה די דליל כך שהכותרות הרועשות הם מבחינת: ....("והאלוקים חשבה לטובה") וד"ל. ג. אני הגעתי לא היה לי מקום לשבת אבל נהנתי כמו כולם כי מרדכי הוא ענק ויש לו יכולת ל"תפוס" את הקהל ולרגש אותו כמ
חיים22.08.17
35
כשבכה על צריבות אמר שפתח חשבון בנק להעברת כסף לתשלום על האלבום לכל מי שצרב ואמר בקול "פשוט יושר" וכעת גם אנו קוראים בקול "פשוט יושר" תחזירו כסף למי ששילם
מ ב ד20.08.17
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים20.08.17

הצגת כל התגובות

33
חברים שלו', כאחד שקנה כרטיסים יומיים לפני האירוע, והגיע באיחור,- (כי נתקעתי בפקקים)- וכמובן, נתקעתי בחוץ... כל האירוע המביך הזה הוא התארגנות כושלת של המארגנים השקרנים שפשוט מכרו כרטיסים מעבר למה שניתן להם ברישיון!!! אדם שקנה כרטיס זכאי להיכנס בכל שעה שהיא! בקיצור, במקום להכביר במילים אני מארגן תביע
אריק20.08.17
בכל מופע שיש ידוע שיש סגירת שערים בערך כחצי שעה עד כשעה לאחר ההתחלה של המופע רק אתה יוצא דופן מאחר (לא משנה למה) ומתבכיין
אוחח23.08.17
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד20.08.17
31
רק המשטרה אשמה אני עשיתי הכל שיהיה מושלם
שלום וגשל20.08.17
30
פעם הבאה תעשו כסאות מסומנים עם מספרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זאבי22.08.17
29
שבגלל הלחץ הכניסו מאות אנשים ללא כרטיסים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה20.08.17
28
השומרים פשוט לא בדקו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד20.08.17
27
הגעתי בשעה 19:30 הזמנתני כרטיס באינטרנט והיה צריך לקחת כרטיס סגול למופע.. היה בלאגן הקריאת שמות לא הייתה מסודרת.. וחוץ מזה אמרו שמה במופע שהמשטרה מעריכה שיש 6000 איש בקלות יכלו להכניס עוד 500 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיא20.08.17
26
ולא להתבכיין אחרי זה. עכ"פ יישר כוח למארגנים וגם לעירייה( זה לא עיר חרדית)
מני20.08.17
25
דיברתי עם המפקד במקום ניתן אישור סופי ל2800 איש 1400 גברים ו1400 נשים,בפועל נכנסו שלושת אלפים,הטענות שהיו שקפצו הם שטיות שהרי מי שקפץ לא נספר על ידי המאבטחים בשערים ולעצם הטענה נמכרו מעל 4000 כרטיסים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים19.08.17
לי מפקד המשטרה אמר שברגע של לחץ הם נותנים הוראה להכניס בלי לבדוק כרטיסים. וזה כנראה הבעיה. הציבור שלנו שנכנס מלכתחילה בלי כרטיסים. גם בירושלים זה היה ככה. וזה מגעיל
אחד20.08.17
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתנייתי שנהנה22.08.17
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיימקה20.08.17
22
היתי שם ברבע לשבע . ורק בשבע וחצי אחרי שכבר היה דחיפות הזויות להיכנס .. אז המשטרה אמרה להם לפתוח .. אם זה היה תלוי במארגנים עדיין הינו עומדים ונדחפים שם להיכנס ... שלא יהיה אי הבנה בשבע ורבע כשהתחיל לחץ על הכניסה אנחנו שומעים את ישי ריבו עושה חזרות .... זה ארגון ??????????????????? שיאשימו את עצמם
דוד20.08.17
21
לא האומן מרוויח מתוספת קהל, גם לא חבד שסיבסדו.. הכסף מהכרטיסים מגיע לעירייה והם לא הביאו שומרים שידעו לשמור חזק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד22.08.17
20
המשטרה עושה את כל הבעיות בארץ נותנת מכות רצח לחרדים בהפגנות והורסת כל אירוע ציבורי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף20.08.17
19
קניתי 4 כרטיסים - 2 לנשים ו2לגברים. לא הדפסתי אותם. הגעתי לכניסה של הנשים אם 3נשים וביקשתי לשלם על האשה בלי כרטיס. הכניסו את 3 הנשים. אז הגעתי לגברים - לא הכניסו בלי כרטיס והייתי צריך לגשת לשולחן אם בן אדם שהיו לפניו כ200 מעטפות אם כרטיסים. הוא פשוט הכריז שמות שרשומים על המעטפה וחילק טותם בלי לבדוק
צביקה20.08.17
18
היו זיופים של כרטיסים שנמכרו בכפולות תבדקו לעומק ותראו. מסכן המארגן הוא חדש בתחום האירגון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שמכיר20.08.17
17
מחדל דוחה של המשטרה נכחתי שם ופשוט בושה למשטרה ושוטריה שכך התנהגו דוגמא אחת אביא מעשרות אמא שילדיה נכנסו ולה השוטר לא נתן להכנס בלי שום אנושיות ושוב בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי19.08.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה20.08.17
15
צוקר הוא לקח שעות מהזמן ישי ריבו שר 5 דק' מרדכי בן דוד התחיל לשיר אחרי עשר בעשר ורבע ירד מהבמה עלה שוב אחרי עשר וחצי וברבע ל11 נגמר "ההופעה" פשוט גזל ובושה!!!! בלי קשר לכל הבעיות מסביב זו לא הייתה הופעה של מבד ולא של ריבו בושה בושה בושה
שקרנים20.08.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי20.08.17
13
כתושבת העיר איני "קונה" את טענות המארגנים אם ידעתם על כמות מצומצמת שאושרה מדוע לא הפסקתם לפרסם בעיתונות השבועית, בדיוור ישיר , המודעות ענק, ברכבים עם כרזות.... ????? חילול ה', בושות איומות, כאישה בהריון שקנתה כרטיס ברכישה מוקדמת הייתי צריכה לזחול מאחד הפתחים !!!
אזרחית נתניתית21.08.17
12
הייתי במוצ''ש חנוכה בהופעה של מב''ד בכרמיאל והיה מדהים בנתניה רכשתי כרטיסים מראש והגעתי מוקדם מאיזור ירושלים והתאכזבתי מאוד א. מכך שמב''ד בקושי שר אלא בערל צוקר וחבריו לא בשבילם באנו זה היה אחיזת עיניים ב. לא היו סדרנים בחורים נעמדו מול הבמה והסתירו לכולם היה זוועה חבל שבציבור החרדי לא עושים משהו מ
ישראל20.08.17
11
אשמח לדעת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי20.08.17
10
זה רק חלק מהתירוצים, יש עוד כמה בובקעס שניתן לומר, להלן רעיונות: הכיבוי אש אסר על כניסה של יותר מ2400 אנשים. מדא לא הסכימו לאבטח את האירוע ברגע האחרון... המאבט בכניסה לא הבין מה ביקשו ממנו. וגשל הכניס את כל בריו ושכח לארגן להם כרטיסים וכווווו רבותי, טעיתם תפצו את הציבור!!! כך זה בכל העולם, אם יש כ
חיים20.08.17
9
עוף מכאן אליל הזמר.
מואס באלילות20.08.17
8
לא ישבתי על כיסא כדי לא לגזול
יוסי20.08.17
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 19.08.17
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שקר המשטרה היא הבעיתית נוכח שהיה במקום19.08.17
5
שיעשה שוב הופעה בנתניה זה יכול לנחם
בבקשה19.08.17
4
מחכים להופעת ענק של מרדכי בן דוד בפארק הירקון עם הלהיטים החדשים תארגנו משהו לחול המועד סוכות במחיר זול. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני19.08.17
כמו עמידה בזמנים ואיכות ההופעה
מני20.08.17
3
זה לא המשטרה אלא ההפקה זה לא הקהל אלא ההפקה זה לא המארגנים בנתניה אלא האמרגן והוא צריך להתפטר. בושה. תחזירו כסף ותרצו את הציבור על הפאשלות שלכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רועי20.08.17
2
חיכינו שעה+ לפתיחת השערים עד שניתן אישור מהמשטרה, בטוחה שבארועים של הציבור הכללי לא היה כזה דבר, זלזול בדתיים נטו. חוץ מזה שהארועים לציבור הכללי היו בחינם, בטוח שהעיריה סבסדה את הכל....
אחת19.08.17
1
ראינו איך הוא התנהג בהופעה של מ.ב.ד. בקצרין, איך הוא התפרע וצעק על אנשים ונשים, אז שלא יתבכיין שאין לו קשר להפקה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי19.08.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס ומתי יתקיימו הבחירות?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

תיעוד נדיר ומרגש | צפו

אשת המנהיג הליטאי לחטופים: "הייתי בשואה, הערבים האלו גרועים הרבה יותר מהנאצים"

חנני ברייטקופף | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24