כיכר השבת

"התנצלות, סליחה"

המפגין שתקף חרדי בפתח תקווה: "יש לי בעיה עם החרדים"

אברהם פורת, שתועד תוקף מילולית יהודי חרדי בהתבטאויות אנטישמיות, טען בערוץ 20 כי "יש לי בעיה קשה עם החרדים". בדף הפייסבוק שלו התנצל וטען כי הוא הגן על אישה (חדשות)

34
כיכר השבת | ו' באלול | 28.08.17
המפגין שתקף חרדי בפתח תקווה: "יש לי בעיה עם החרדים"
(צילום: מתוך "היום הזה עם אמיר איבגי", באדיבות ערוץ 20)

אברהם פורת, אשר תועד במוצאי שבת תוקף מילולית אדם חרדי במהלך ההפגנה שנערכה בפתח תקווה וקורא לעברו, בין היתר, לגזור את שערות זקנו ולהוריד את "השטיח שיש לך על הראש", אמר אמש (ראשון) בראיון לתוכנית "היום הזה עם אמיר איבגי" בערוץ 20 כי הוא לא חוזר בו מהאמירות האנטישמיות.

בתשובה לשאלה מדוע התבטא בצורה כה חריפה ומקוממת כלפי המפגין החרדי, ענה: "מכיוון שיש לי בעיה קשה עם החרדים שמוצצים את לשד המדינה, תעשה עם זה מה שאתה רוצה. אם צריך ללכת עם זה עוד פסיעה, אלך עם זה עוד פסיעה. אין לי שום בעיה. אני לא חוזר בי ולא מתנצל".

כזכור, פורת תקף את החרדי והטיח בו: "לא תגנוב, אתה לא יודע מה זה בכלל. תגזור את השערות מהפנים, תוריד את השטיח שיש לך על הראש", כאשר הוא מייחס לכיפה שעל ראשו.

"אני לא יודע באיזה רגע הצטרפו לצילום", אמר פורת לערוץ 20, "האדם החרדי התקרב בצורה אלימה ומסוכנת לעורכת הדין שעובדת שם, אישה מבוגרת. היא הייתה כבר תשושה לגמרי. כל מה שאני עשיתי הוא נכנסתי ביניהם פיזית בשביל להפריד ובשביל להרחיק אותו ממנה. אני לא יודע מה ראית, מה צילמת, מה יצא, זה מה שהיה...".

לדבריי פורת, החרדי היה תוקפני: "הוא היה כ"כ אגרסיבי כלפי אותו אדם, שעבדה כל כך קשה, אחרי כל היום הזה, היא עמדה וניקתה, אספה את כל הלכלוך מהרצפה. היא הייתה מותשת לחלוטין. אני בכלל הייתי בצד, ואז ראיתי אותו מתקרב אליה בצורה אגרסיבית ואלימה".

"ערוץ 20 זה ערוץ שהלשון שלו ... היחס שלי אליכם הוא יחס מאוד לא חיובי. אני מעריך שמה שתעשו עם הכתבה הזו זה בדיוק הפוך ממה שצריך להיות ולכן אני מוותר על המשך השיחה אתך, תעשה עם זה מה שאתה רוצה", סיכם פורת את השיחה.

בדף הפייסבוק שלו בחר פורת דווקא להתנצל על שאירע. בפוסט שפרסם הוא כתב: "חברים, שלום. התנצלות. אתמול, לאחר סיום ההפגנה בפתח תקווה, נחלצתי להגן בגופי על אשה מבוגרת שהותקפה בצורה מפחידה על ידי חרדי. (ראיתי את האיש מתעמת לפני כן גם עם אחרים). הפעולה שלי היית ניסיון להפרדה פיסית בין אדם שנראה לי שממש רוצה לפגוע, תוקף פעילה מבוגרת ועייפה, מקלל, משתמש במילים קשות ובכמעט בא במגע אותו ניסיתי למנוע בגופי.

"הייתה לי הרגשה לפי צורת הדיבור שלו שהנ"ל שייך לאנשי כהנא / בנט / בטן וחבריהם. (ומה הוא בכלל בא לחפש בין אנשי ההפגנה נגד השחיתות עם לא עימותים, למה הוא בא לשם?) אני מודה שבהפרדה הפיסית, מתוך עייפות, כעס ורוגז אמרתי דברים לא ראויים, לא מכובדים ואני מתחרט עליהם ומתנצל עליהם.

"סליחה. בהחלט הדברים שאמרתי אינם ראויים ועדיף היה לו לא נאמרו כלל. כדאי לשים לב שמי שמפיץ את הסיפור הנם כתבי ערוץ - 20 הידוע ב"איכותו ובאמינותו". זהו הערוץ הפרטי של ביבי שלנו, שרק אליו הוא מתראיין עם שאלות מוזמנות על ידו מראש. וכמובן כל הכתוב ונאמר בערוץ זה הינו "אמת לאמיתה".

"כדאי גם להתייחס לכך, שאחרי - 40 הפגנות עם כל כך הרבה משתתפים, כל מה שעיתונאי ערוץ - 20 המגמתיים מצאו, זה רק את העניין השגוי הזה להתלות בו, ומעבר לכך, הם מתעלמים מכל הסיפור הגדול של ההפגנות כולן והסיבות להן, כלומר השחיתות השלטונית אותן הן רוצות למנוע. אז, שוב. אני מתנצל על שאמרתי... וניפגש כולנו שוב בהפגנה הבאה".

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
פשוט הנאה צרופה לראות אותכם השמאלנים מתייסרים בתוך עצמכם מנסים כל כך בכל דרך חוקית ולא חוקית אלימה מגעילה לא מוסרית בעליל שוברים את כל הכללים וכללי ה כאילו מוסריות שהם קבעו - והכל כדי להעביר את ראש ממשלתנו ותפארתנו מתפקידו. ולא לא "רינה מצליח" לכם כלום!! ביבי היה כאן ויהיה כן עוד הרבה זמן על אפם
זאב ז'בוטינסקי28.08.17
18
"...כדתניא:"ואהבת את ה' אלהיך" - שיהא שם שמים מתאהב על ידך. שיהא קורא ושונה ומשמש ת"ח, ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות, מה הבריות אומרות עליו? אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה, אוי להם לבריות שלא למדו תורה. פלוני שלמדו תורה, ראו כמה נאים דרכיו, כמה מתוקנים מעשיו, עליו הכתוב אומר: "ויאמר לי ע
לי נקם ושילם28.08.17
אמר את דברו בכבוד... החרדי כמובן... השני אני אפילו לא רוצה להשוות למה הוא נראה
רותם28.08.17
17
שהאישה המבוגרת העורכת דין שאספה לכלוכים היא גם מתנדבת במספר ארגוני צדקה ואביה נפטר באותו ערב והיא גם בצום ובתענית דיבור 40 יום לכפר על כלל ישראל. זה בסדר שמאלן חמוד. הציבור ימשיך לומר את דברו בקלפי ואתם תמשיכו לעשות רעש בצד.
יהודי28.08.17

הצגת כל התגובות

16
ברוב משיח מגיע , סופכם קרוב
שי ב28.08.17
15
מעניין שהפעם הם שכחו לצלם את החרדי תוקף את האישה המבוגרת. אז כנראה שהוא לא תקף, אחרת היו מצלמים אותו. כל חרדי צריך להסתובב עם מצלמה או לתעד בדרך אחרת את כל התקיפות המילוליות שהוא חווה על בסיס יום יומי בגלל שהוא חרדי. השנאה לחרדים גדולה יותר מהשנאה לערבים, לשנוא ערבים יכול להיחשב לגזענות אז יש לאנשים
עדי28.08.17
מילים כדורבנות גם אני מזדהה
דני שיפר28.08.17
14
התנהג. דרך ארץ זה דבר ראשון גם כשלא מסכימים.
חילוני28.08.17
13
אין חדש תחת השמש... גם היטלר דיבר ככה.
יורם28.08.17
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארנון 28.08.17
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין28.08.17
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נירה28.08.17
9
הוא ראש הממשלה עוד 30 שנה לפחות . עוד ועוד חרדים מחזקים אותו.. ואתם החילונים יכולים לחפש מקום מגורים בברלין וכו' .. לא צריך אתכם פה במדינה.אתם ממש מיותרים פה
חחחחחחההההההההה28.08.17
8
קיבל 35 מנדטים . דהיינו שבזמן אמת אזרחי מדינת ישראל מבנים שביבי הוא הטוב ביותר . השאר סתם ילדונים . חחחההה גבאי התרסק בסקר הזה. הימין וביבי יישלטו פה עוד עשרות שנים.
בני28.08.17
7
גם אצל החילונים לא רק אצל החרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james28.08.17
6
הוא יודע שגם להיטלר הייתה בעיה קשה עם יהודים, נו לו יש בעיה קשה עם חרדים מלים מכובסות לשנאה ישנה קוראים לה גזענות!
חיחי 28.08.17
5
אני לא יודע אם הציבור בישראל מבין לאן הגענו, אבל זהו שפל חסר תקדים, כאשר אדם אגרסיבי ומטורף כמוהו, מוציא את כל זעמו הנצור על איש שלא עשה דבר ומטיח בו דברים קשים, ועוד משקר במצח נחושה שהוא ראה "חרדי שהולך לתקוף אישה" שקרן נאלח!!! כל בן אנוש ראה בסרטון שהוא לא בא בצורה מאימת ולא מתכוון לתקוף אף אחד. ד
דני שיפר28.08.17
4
כי רבים רחמיהם ובידי הציונים אל אפולה. שנים רבות חיו החרדים והפלסטינים באהבה אחווה ורעות עם הפלסטינים, חלק אפילו ארחו פלסטינים בביתם, כגון הצדיק הקדוש דה האן, שנהג לארח בביתו פלסטינים. עד שהגיעו הציונים, רצו להשתלט על הארץ. הפלסטינים התנגדו, ומאז נשפך דם כל היום.
דן סגל28.08.17
3
ברור שאתם חד צדדיים. כאשר בהפגנות חרדים אלימות הם קוראים לשוטרים נאצים. האם זה לא אנטישמיות? מה שחרדים עושים נגד חילונים זה קידוש השם אך אם מישהו נותן קונטרה הוא נחשב כלא ראוי. בושה למי שמשמיץ את מר פורת שאמר מה שצריך, בפנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארנון 28.08.17
2
תגידו אתם נורמאלים האיש הזה בא ועזר לאישה שהוכתה על ידי חרידי גם אני הייתי אומרת את אותו הדבר מה חסר את כל החרידים האלה שמרביצים לאנשים בלי שעשו להם כלום חוץ מזה הוא צדק שיוריד את הזקן זה נקרא חרדי דרך ארץ קדמה לתורה
לכל התגובות28.08.17
גועל נפש!!!! מה את מבינה בכלל? את לא רואה שהחרדי מדבר בנחת, ודווקא פורת נראה כמי שהולך לפגוע כאן במישהו, הכל מכור! הוא שקרן, ואת רואה מה שאת רוצה לראות, ובכלל את יודעת מה זה חרדי? כי לכתוב את המילה "חרדי" את לא יודעת (לא כותבים "חרידי") אולי את פשוט לא יודעת לכתוב, לומדים את זה ב"ליבה" מה לא?! אולי
דני שיפר28.08.17
חב"דניקים לא משתתפים בהפגנות נגד הציונות ולמען האמת רובם מתגייסים ואף קצינים. לבוא ולומר שהוא הרביץ לאישה מבוגרת או תקף אותה מוכיח כמה הציבור החילוני מסתכל על החברה החרדית כיחידה אחת, עם דעה אחת ורב אחד. מזכיר לי בדיחה: מחבל רצה לבצע פיגוע בשכונה חרדית אבל הוא נתפס תוך חמש דקות. יודעת למה? כי הוא ה
עדי28.08.17
הבנתם את הגזען ושונא החרדים, הוא כבר מסיק וכותב, שהאשה הוכתה!? כל החרדים מרביצים?? יותר משנאה, אין בך כלום. תחזור בתשובה. שנה טובה וחג שמח
בן מאיר28.08.17
1
זו המערכת החינוך החולנית שמפמפמת אותם בכל מני ידיעות גזעניות מסיתה אותם דתיים לא שונאים אף אחד כי כל ישראל אחים
יצחק28.08.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24