כיכר השבת

חשיפת 'כיכר השבת'

מחטף בחיפה: 'החוף השקט' הנפרד בסכנת סגירה מוחלטת

במכתב חריף שנשלח לשר האוצר משה כחלון, על ידי נציג שס"ג בעיריית חיפה מיכי אלפר, נחשף כי בעקבות תכנית תמ"א שאושרה החוף הנפרד היחיד בעיר ייסגר לחלוטין ללא תחליף הוגן (חרדים)

40
ישראל כהן | כיכר השבת | י"א באלול | 02.09.17
מחטף בחיפה: 'החוף השקט' הנפרד בסכנת סגירה מוחלטת
(צילום: יח"צ)

החוף השקט בחיפה הנו יעד תיירות פופולרי בציבור החרדי, הן מקרב תושבי האזור והן בגזרת הנופשים בצפון. החוף הגיע לשיאו כחוף מאורגן בימי ראש עיריית חיפה מצנע, ומאז ידע מספר תהפוכות, כולן לרעתו: מדיניות עיריית חיפה לאורך כהונת יהב דגלה בצמצומו מספר פעמים לטובת מועדון השייט הסמוך, והחלקה לציבור הדתי-חרדי צומצמה בעקביות בקרוב ל50%.

אולי על רקע המתח והדיווחים על עימותים פוליטיים בין נציגי דגל התורה בראשם למר המועצה מיכי אלפר לראש העיר יונה יהב בקיץ האחרון טרחה העירייה לפרסם מספר פעמים על השקעה שביצעה בחוף השקט לטובת הציבור. שיא פעילות התדמית של העירייה בנושא בא לידי ביטוי בשידור חי מהחוף שיזמה העירייה באחד מימי השישי של בן הזמנים האחרון. ראש העיר יהב טרח בעצמו לבוא ולהשתתף בשידור, כאשר הוא משתבח בחוף השקט ובחשיבותו למען הציבור החרדי.

אם זאת, מתברר כי באותם ימים ממש ותוך כדי הדיבורים היפים שגם הם כאמור אינם על רקע צעדים ממשיים לטובת החוף, פעלה עיריית חיפה לביטולו המלא של החוף הנפרד היחיד בחיפה.

מדובר בתכנית רבת השלכות, העוסקת בפתיחת חזית הים של חיפה לעיר עצמה. במסגרת התכנית שהוגשה לאישור הגורמים הבכירים ביותר במשרד האוצר האחראים על קידום התכנית, הסתתר סעיף קטן, שציין כי החוף השקט יועתק ממקומו. לא צוין תחליף הולם, אלא אף נכתב כי הדבר נעשה בהמלצת וועדה עירונית שקמה לנושא זה, כמתחייב וכנדרש מהליך משמעותי שכזה.

במכתב מפורט הנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', פנה יו"ר שס"ג ונציג דגל התורה בעיר מיכי אלפר בקריאה לשר כחלון לשים לב לעוול הנחבא בין קפלי התכנית, ובעיקר להביא בפניו את ההטעיה החמורה: הוועדה המדוברת לא הוקמה מעולם ובוודאי שלא בעדכון או בהתייעצות מינימלית עם נציגי הציבור.

אלפר כותב לשר כחלון:

ראשית, הנני להביע את הערכתי לפעילותך הברוכה למען העיר חיפה. לצד זאת, אני נאלץ לפנות אליך לאור חשש כבד למחטף שנעשה בהליך הדיון לאישור תמ"א 13 שינוי 3א' אשר ביטל את חוף הרחצה הנפרד בחוף השקט.

החוף השקט בחיפה משמש מזה עשרות שנים כחוף רחצה עבור המגזר הדתי/חרדי משתמשי החוף הנפרד, במהלך השנים האחרונות נגזלה כבשת הרש והופקעו בסיפוח זוחל שטחים נרחבים, עד כדי מחצית משטח הרחצה לטובת פעילות מועדון השייט.

בימים אלו בישרת כי קבינט הדיור בראשותך אישר את התכנית "תמ"א 13/3/א חזית ים עירונית בחיפה". בבדיקה עם מנהל התכנון נמסר לי כי התכנית תמ"א 13 שינוי 3א' נמצאת בשלבי פרסום למתן תוקף, ולכן טרם פורסמה באתר מנהל התכנון. לפיכך לא ניתן לצפות בנוסח הסופי של התכנית. יחד עם זאת, באחד ממסמכי התכנית שנחשפתי אליו, מתברר באופן מפתיע כי ישנה התייחסות לנושא החוף השקט הנפרד (ע"א המרחק מאזור פתיחת העיר לים נשוא התוכנית), לפיו נקבע כדלהלן:

פרק 11.11 סעי' ד. תחת הכותרת " פעילות ימית בחוף השקט:"
"באזור החוף השקט קיים כיום מרכז ספורט ימי לבתי ספר ומועדוני נוער. כמו כן קיים חוף נפרד לציבור הדתי בחיפה. על פי המלצת ועדה עירונית לאיתור חוף לציבור הדתי החוף הנפרד יועבר למקום אחר ואזור החוף השקט יוקדש לשימושי שייט וספורט ימי בלבד"

מדובר בהטעיה של מגישי התוכנית , מעולם לא התקיימה ועדה שכזו וכחבר מועצה המייצג את משתמשי החוף הנפרד לא ידוע לי שנערך דיון בעניין ולא הובא לידיעתי כל מסמך ו/או פרוטוקול הדן באמור לעיל.

ביטול חוף הרחצה והפיכתו לחוף שייט מהוה פגיעה קשה בציבור משתמשי החוף הנפרד ואינה מידתית בעיר עם רצועת חוף של 13 ק"מ,בהן ניתן לתת מענה במיקום אחר למועדון השייט.

בשם אלפי תושבים עבורם מהווה חוף זה חוף רחצה יחיד באזור, אני קורא לך בבקשה לביטולה של ההחלטה ולהביא למחיקת הסעיף הנ"ל. ככל וקיימת פגיעה כלשהי, אבקשך לעכב את פרסום התכנית תמ"א 13 שינוי 3א למתן תוקף. ולוודא שאכן לא נעשה מחטף בעניין ללא שיתוף/יידוע הציבור כמתבקש, וכי אין שינוי כלשהו במעמד חוף הרחצה בחוף השקט .

אין ספק בידי שתעשה הכל על מנת למנוע פגיעה קשה ומיותרת בציבור רחב מקרב תושבי חיפה והסביבה".

תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
הנושא הוא לא אלפר (שלצערנו הרב הוכח שוב ושוב שהוא צדק, וראה כמעט מההתחלה את מימדי הקטסטרופה ששמה יונה יהב). הנושא הוא גזילת החוף בצביעות הטיפוסית של יהב. מה קשור דרכי נועם, ומה קשורים שתדלנויות. עיני כל העיר רואים את ההתעמרות המכוונת, השיטתית, המרושעת, לצד הזנחה חסרת תקדים של כל צרכי הציבור (ועל
לכל המגיבים03.09.17
אם המצב כל כך גרוע ויהב הוא באמת קטסטרופה לציבור החרדי אז למה חברי מועצת העיר החרדים אומרים שיתמכו ביהב גם בבחירות הבאות??
דוד03.09.17
המידע שלך לא מדויק כלל מבחינה עובדתית. שנית, התייחסתי כבר לאי-אלו חדלי אישים שאינם פועלים לטובת הציבור. צא ולמד מה דעת תושבי העיר על יהב ועל הלקקנים הבודדים שעוד מפחדים לצאת נגדו ותראה כי אמת דיברתי
תשובה לדוד03.09.17
24
כל הזמן מריבות בעיות ויכוחים. פשוט הרגשה מגעילה. קשה לחיות כאן אבל כנראה זו הקללה של הגלות. יאללה מתי מגיע המשיח??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה02.09.17
23
זה הדלקת השטח של בעלי החוף שרוכבים על הגב של אלפר והוא ברוב טיפשותו נפל לזה גם ככה חיל הים יאסור שנה הבאה רחצה בחוף והמקום יהפוך לחניון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מתניה03.09.17

הצגת כל התגובות

22
שמכתיב לו מהלכים גרועים שכבר הביאו לקרע עם יהב וגרמו נזק כבד לאוכלוסיה החרדית בנווה שאנן. במקום להתנהל עם יהב בדרכי שלום כפי שעושים כל נציגי הסיעה החרדית המשותפת שס"ג, אלפר ממשיך ללחום ביהב כפי שמורה לו הרב במברגר.
אליעזר03.09.17
21
ומי שרוצה להתרחץ הולך למקווה, שם יש הפרדה גמורה בין נשים לבין גברים וילדים, ואין צורך במציל.
דן סגל03.09.17
20
אז לא יהיה מנוס לחרדים להיות השאר החברה.הם יהיו חייבים לקבל זאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Der deutsche03.09.17
19
לא צריכים ים זה ביטול תורה זה לא צנוע טוב עושיםהשסוגרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james03.09.17
כי מעניין שלהגיב לכתבות באינטרנט זה לא ביטול תורה ולהיות בעל אינטרנט זה "מאד צנוע" אתה ממש צבוע
חן03.09.17
18
אין שום סיבה לדאגה. היחסים בין אלפר ויהב הם כידוע, רעועים מאד. לכן האטרף של אלפר לתקוף את יהב על כל דבר ועניין. כדאי לציין, שכל ייתר חברי מועצת העיר החרדים מסיעתו של אלפר בעירייה, יודעים שאין שום חשש לשינוי עתידי בחוף השקט ולכן הם אינם שותפים להתרעות של אלפר.
דוד03.09.17
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יד החסידים על העליונה03.09.17
16
יהב פריץ והשיטה שתדלנות.
ליטאי חיפאי חרד03.09.17
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל03.09.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי02.09.17
13
זה מעצבן אותי. יהב ידוע ב"אהבת ישראל" שלו, שמתבטאת, בעיקר באהבת ערבים. פעמיים שמעתי תכניות של הרדיו הזה בחוף השקט, ותמיד, זוכה יהב לקרדיט ולתודות...
חנה אייזנמן03.09.17
12
שלא כתב העתק לראש העיר
מיקי03.09.17
11
בחוף הבונים נמאסתםםםם מה הצביעות הזו? נופשים מכל הארץ תמיד מציינים בערגה את החוף המושלם שיש לנו, אז מה כואב לכם? למה אתם מוותרים עליו בכזו קלילות? אתם לא מבינים שאנחנו דופקים את עצמינו בעצמינו? החוף השקט שלנו לעולם!! (במנגינת חברון חברון)
מכאן11.09.17
10
ישיבת נוה שאנן=נסגרה! חיידר ויזניץ{לא אלו מהסרט...}= נסגר אילו כל החרדים היו מקבלים כמו משת"פ‏[יחצן]אחד היינו עשירים
יענקעל03.09.17
9
יונה יהב ממשיך בנקמתו מאז הבחירות בו הוא ציפה לקולות החרדים !!!בליטנטל מתנהג כמו "פודלמען" כלבלב נרצע ...המשכורת של סגן ראש עיר טובה מאוד ובחדשות דתי ימשיכו לפרסם עמודי "תודה"על כלום בכלום...ביום שיכנסו צעירים דומיננטיים שטובת הציבור לנגד עינייהם הכל יסתדר!
יצחק11.09.17
8
את יהב החרדים שונאים כבר שנים והוא שונא אותם בחזרה, הוא לא נותן כלום לציבור החרדי בחיפה לא מבנים לא מדרכות לא בתי ספר ומבחינתו היה עושה לכולם טרנספר לבני ברק.... מה שקרה עם אלפר שגפני החליט להפסיק עם הדיפלומטיה וללכת עם יהב ראש בקיר, עד שיהב יפסיד בבחירות
מישהו03.09.17
7
אם לא היו מתעקשים הציבור היה מרוויח דגל התורה אמורה לסייע ולעזור לתושבים ולא לחפש גובים ואינטרסים לעצמם חבל ירו לעצמם ברגל וזה אני כותב מתוך כאב והוקרה למיכי אלפר חלק מחשבון הנפש באלול
חיפאי02.09.17
6
אני תושבת חיפה ויונה יהב כל הזמן מנסה לגרש את החרדים מתקצב בהון עתק את החילוניים ולחרדים הוא זורק כמה פירורים בשביל שיכתבו עליו בתקשורת שהוא נתן משהו לחרדים וכשאין מצלמות הוא לוקח בחזרה מה שהוא נתן יאלללה שילך לכול הרוחות
ברוריה13.09.17
5
אכן אתה צודק לחלוטין. בזכות הנציג המוצלח שלנו הרב אלפר, עדיין יש מעט זכויות שאינן נלקחות לנו ע"י יונה יהב ואלו שמקבלים ממנו שכר, כמוך לדוגמה. ואכן התגובה הזו נשמעת מפי יהב ואנשיו לא מעט. "הכל בגלל אלפר. היה עדיף שיחליפו לדחליל, וכך נוכל לחסל כלילי את זכויות הציבור החרדי" (נשלח באמצעות כיכר השבת
שלמה03.09.17
4
תסגרו את החוף כבר - זה לא מתאים שהחוף נמצא ליד רמב"ם אנשים פצועים ונופשים חונים באותה חנייה זה לא לעניין .מי שרוצה שיילך לחוף אחר
בובו04.09.17
3
עבריין של ממש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני03.09.17
2
יהב, כראש העיר, וכבר מספר קדנציות, אינו שם על החרדים. עובדה, אינו בונה בתי ספר [רק לגור, כי הוא חבר של ליצמן] אבל "בית יעקב ברחוב מימוני, "נתיבות משה" בקריית שמואל, ויזניץ בהדר, בעלזא ב"בית התעשיה" ועוד ועוד, מצביעים באמת על אישיותו של יהב. החרדים עשות "פנצ'ר ! הוא לא חשב שחיפה העיר תהיה מוקד משיכה
שמעון14.09.17
1
שמעורב בזה ...
cr03.09.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24