כיכר השבת

"מה יהיה עם הספרדים שלנו?"

הראשל"צ: "כדורגל בשבת? זה יותר גרוע מעבודות הרכבת"

פעילות רה"מ בנימין נתניהו לאשר משחקי כדורגל בשבת זוכה למתקפה חריפה מצד הראשון לציון רבי יצחק יוסף • "זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול" (חרדים)

25
ישי כהן | כיכר השבת | י"א באלול | 02.09.17
(תמונה: שלומי כהן )

מתקפה חריפה: על רקע הפרסומים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לגבש היתר כללי למשחקי כדורגל בשבת, יוצא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה חריפה נגד הכוונה הזו ואומר כי זה יותר גרוע מעבודות הרכבת בשבת שעליהן עוררו סערה.

בשיעורו השבועי כמדי מוצאי שבת לפני אמירת הסליחות, אמר הראשון לציון על כוונת ראש הממשלה כי הוא פועל שיהיה "היתר רסמי, שזה יהיה בהיתר ולא באיסור, היתר רסמי, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת ויהיה היתר רסמי, כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות.

"והספרדים שלנו, הבעיה של הספרדים שלנו, אנחנו דואגים להם, הם אנשים מסורתיים באים להתפלל בית כנסת, תלכו לראשון לציון, תלכו להרצליה ... אני הייתי שם, כמה פעמים שבתות עשיתי שם, וראיתי מה קורה שמה, אנשים לא כל כך דתיים אולי אפילו מחללי שבת, אבל ברגע שיש כדורגל בשבת וזה יהיה היתר רסמי של ועדת שרים - לא יודע מה שהם עושים שמה, יהיה היתר רסמי, אוי ואבוי".

"מה יהיה עם הספרדים שלנו?", הוסיף הגר"י יוסף, "במקום שישבו בשבת וילמדו תורה - אפילו אם לא לומדים תורה אבל לא לעשות חילול שבת ההמוני הזה, שעכשיו זה יהיה בהיתר, זה הרבה יותר חמור שהדבר נעשה בהיתר מאשר שעושים את זה שלא בהיתר".

הראשון לציון הוסיף ואמר כי "צריכים להתפלל על המנהיגים שלנו שהקדוש ברוך ייתן להם חכמה בינה ודעת שהם יחזרו בתשובה. רבותיי, כולנו חוזרים בתשובה, גם השרים וחברי הכנסת וראש הממשלה, כולם צריכים לחזור בתשובה, כל אחד והעבירות שיש בידו".

"אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, זה הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

את דבריו החריפים סיים הראשון לציון בתפילה ש"יתמו חטאים מן הארץ ולא יתמו חוטאים ויחזרו כולם בתשובה שלימה".

כזכור, השבוע פורסם ב'וואלה!' כי ועדת השרים להיתרי עבודה בשבת התכנסה לישיבה חריגה במהלכה דרש ראש הממשלה נתניהו מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי לגבש המלצות לפיהן יינתן היתר כללי לפעילות ענף הכדורגל בשבת.

לפי הדיווח של יקי אדמקר, ישיבת השרים התקיימה ביום שני בשבוע שעבר בלשכת נתניהו בהשתתפות ראש הממשלה ושר העבודה והרווחה חיים כץ, וכן גורמים מלשכת נתניהו ומשרדי המשפטים, התרבות והספורט ומשרד העבודה והרווחה. הנציג החרדי בוועדה, שר הדתות דוד אזולאי, לא השתתף. לטענתו, הוא לא הוזמן.

במהלך הישיבה, כך לפי הפרוטוקול שנחשף ב'וואלה', אמר המשנה ליועהמ"ש עו"ד נזרי כי בג"ץ דורש מהמדינה לאשר מתן היתר לעבודה בשבת לגבי ענף הכדורגל כולו, זאת בעקבות עתירה שהוגשה המבקשת לאסור את המשחקים בטענה כי לענף אין היתר חוקי לחלל שבת.

בסוף הדיון הורה נתניהו לעו"ד נזרי לגבש את ההמלצות למתן היתר כללי לענף הכדורגל לפעול בשבת. כמו כן הוחלט כי הוועדה תתכנס בימים הקרובים כדי לדון בהמלצות.

תוכן שאסור לפספס
25 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
בניגוד לשייח גוג ומגוג שמחריב הדת, ועכשיו הכריז שהזמן קצר ומלחמת גוג ומגוג של לשון הרע כנגד רבנים ותלמידי חכמים קרובה.לכן על כולם להתחזק לקראת אלול ולכבד תלמידי חכמים ולהזהר מלשון הרע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוות דעת03.09.17
10
אבל גם בבית כנסת של מרן, מוכרים עליות לתורה בשבת, ובמחירים גבוהים בהרבה מכרטיס לכדורגל.
דן סגל03.09.17
אין שום בעיה למיכור עליות לספר תורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה03.09.17
9
מעמיק את במחלוקת באמרה אומללה.. הסיסמה של חב"ד "לא מוותרים על שום יהודי" איזה גרוע זה נשמע "לא מוותרים על שום אשכנזי.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספק יהודי03.09.17

הצגת כל התגובות

8
אני מבין שהאוצר מילים שלך לא גדול במיוחד, היה לך באות א׳ לדבר על אלול. רחמים והסליחות, ב׳ וכו׳ העיקר הבעיה זה כדורגל, יאסתום בלום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליטאי03.09.17
אין לך בושה לדבר בצורה בהמית כזאת נגד גדולי ישראל. היזהרו בכבודם של תלמידי חכמים שעקיצתן עקיצת עקרב וחישתן לחישת שרף אוי ואבוי לך מיום הדין המתקרב. רשע שכמוך. ה' ישלם לך על הביזיון הזה בייסורים ינבל שכמוך
משה03.09.17
אם אתה מייצג ליטאים אני לא מקנא בהם אוי להם ואוי לנפשם צא ולמד ממה שקורה בישיבת הישיבות פוניבז' ותבין הכל . אצלכם זלזול בגדולי תורה הוא דבר של מה בכך שלא לומר לחם חוקכם . עפרא לפומך שוב יום אחד לפני מיתתך אתה משחק באש גולם אנטישמי ואפיקורס שכמוך.!!!!!!!!!!!!! (נש באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק03.09.17
(עיין בכתבה על פונוביז') האוצר מילים שלך לא עשיר במיוחד "יאסתום בלום" מאיפה הבאת את זה? רואים שאתה בני ברקי מתפתח שכותב את זה מהסלולרי שלו מתחת לכרית בישיבה רק תבדוק שלא מלאו לך את הכרית בחומוס שעבר עליו התאריך כי נראה לי הסכסוכים והשנאה שלכם גורמים לחילולי שבת אשכנזיםםםם הביתהההה (לא רוצה לנקוט ב
דינה03.09.17
7
בעבר, המפלגות הדתיות היו נוטשות קואלציה, יוצרות משבר קואליציוני על דברים הרבה יותר ״קלים״ מזה. כיום, המפלגות הדתיות (בעיקר ש״ס ואגודת ישראל) מתעלמות לגמרי מהאפשרות לנטוש את הקואליציה על דברים חמורים מאוד. האחריות תיפול עליהם ועל נציגיהם בכנסת. שותפים לדבר עבירה, הם לא פחות אחראים מעושה העבירה בעצמו
רפי03.09.17
6
בס"ד. אוי לראש הממשלה שמעודד חילול שבת ועוד בפרהסיה. שיתכונן לעזוב את כסאו בהקדם. בגימטריה בנימין נתניהו פחות קץ הימין יוצא פקד יפקד) קוד הגאולה) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איה03.09.17
5
נו עוד נתניהו טוב לחרדים סליחה ליהדות ???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי03.09.17
4
כדור רגל בשבת , אריה דרעי התפטר מתפקידו כשר הכלכלה (שאמור לאשר עבודות בשבת) כדי שלא הצטרך לאסור את המשחקים.
דוד ס"ט03.09.17
3
והכוונה בערבית זה מקורי ולא רשמי .
אבשלום קור החרד03.09.17
לאוזן לשמוע את ה"רסמי" הזה, חוזר שוב ושוב.
חנה אייזנמן03.09.17
2
"האשכנזים שלנו" .......
יהודי פשוט 03.09.17
1
לחובתו התר לכדורגל בשבת שאפילו גדולי ישראל לא יורו לפרוש מהממשלה. ומנגד, גדול מחזיקי התורה מאז יהושע כבש את הארץ, אפילו המלכים דוד ושלמה שהיו עשירים מביבי, לא נתנו שקל ללומדי תורה. ואילו לולא המליארדים שביבי נותן לחרדים, היו כל הישיבות נסגרות, ולא היה אוכל למיליון תלמידים של בית רבן החרדים
דן סגל03.09.17
על תגובה.
חנה אייזנמן03.09.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 07:42

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 07:37

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24