כיכר השבת

"מרגישים את האהבה"

החיבוק של סערט ויז'ניץ ליונה יהב: 'תודה לך על הלב החם'

בצל המתקפות החריפות של 'דגל התורה', העניקו סערט ויז'ניץ והקהילות החסידיות חיבוק חם לראש עיריית חיפה יונה יהב • "יש אנשים שמנסים לתקוע טריז בקשר הזה", התריעו • צפו בווידאו (חרדים)

48
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ג באלול | 14.09.17
(באדיבות המצלם)

הציבור החרדי בעיר חיפה, חלוק - כך נראה - בעמדתו לגבי ראש עיריית חיפה יונה יהב. בעוד הציבור הליטאי בעיר בראשות מיכי אלפר, נציג 'דגל התורה', מנהלים נגדו מלחמת חורמה, עוד ועוד קהילות בעיר דווקא מביעות תמיכה ביהב.

אחרי ההצהרות של יו"ר ש"ס בחיפה עודד שבזי על תמיכה ביונה יהב, "כיכר השבת" חושף כעת קטע מדברים שנשא יו"ר קהל סערט ויז'ניץ הארצי, הרב יוסף באהם, במסגרת אירוע סגור שערך אתמול (רביעי) ראש העיר יונה יהב בו השתתפו ראשי קהילות ועסקנים מחסידיות גור, סערט ויז'ניץ, ויז'ניץ, צאנז, חב"ד, נדבורנה, קהל חסידים, ספרדים ובהשתתפות חברי המועצה אריה בליטנטל, עודד שבזי ואהרון כהן.

'סערט ויז'ניץ' שהינה החסידות הגדולה ביותר בחיפה, וכידוע שרבני העיר והקהילות מתחשבים בדעתו של כ"ק האדמו"ר מסערט וי'זניץ, מאז ומתמיד לא הביעה את דעתה ולא השמיעה את קולה סביב המתרחש בחיפה, אך לא עוד.

כעת "כיכר השבת" חושף את דבריו של הרב באהם באירוע הסגור.

לאחר שהוא הודה לראש העיר חיפה "על כל מה שאתה עושה למען העיר חיפה, בכלל לתושבי העיר, שאנחנו חלק מתוכם ובפרט על מה שאתה עושה לתושבים החרדים", התייחס הרב באהם בדבריו לבניית כיתות הגן של סערט ויז'ניץ (דבר שגורמים פוליטיים מ'דגל התורה' ניסו להשתמש בו בכדי לנגח את יהב) ואמר: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו, כי זה משהו שקרה ממש בימים אלו שתודה מיוחדת מגיעה לראש העיר בשם קהילת סערט ויז'ניץ.

"ממש בשבוע שעבר הייתה מועצת העיר וזה לא סוד שאנחנו מתעכבים עם ה-8 כיתות גני ילדים בנים שאנחנו רוצים להוסיף לחיידר של סערט ויז'ניץ והיו הרבה קשיים שתלויים במשרד החינוך ובעוד גורמים, אבל אני חייב לומר לכם שראש העיר כל הזמן עומד ודוחף וכל מה שרק נתקע הוא מנסה איפה אני יכול להרים את זה בחזרה, איפה אני יעזור, איפה אני מסייע, כי הוא אומר - 'לא יעזור לאף אחד כלום הבניין הזה חייב לקום - והוא יקום', ואנחנו נעשה את הכל והוא יביא חוות דעת הוא יעשה מכרז נוסף ויעשה הכל כדי שזה יקרה.

נציגי הקהילות ויונה יהב, אמש

"המהלך האחרון שהיה חסר זה שהיינו צריכים עוד איזה אישור ממועצת העיר וגם זה קרה במועצה האחרונה והיום אושר והושלם המהלך. ומבחינתו, איך הוא אומר? 'אני סיימתי את תפקידי עכשיו זה כבר יעבור ליפה נוף' והם כבר יריצו את זה ויתקדמו הלאה עם הקבלן'".

הרב באהם המשיך ואמר: "אנחנו חייבים להגיד לך תודה רבה גדולה על המסירות ועל העקביות שאתה כל הזמן עשית למען הפרויקט הזה שהוא יקום ויהיה".

לאחר מכן המשיך הרב באהם וסיפר: "היום בבוקר ראש העיר היה בביקור אצל האדמו"ר ואני חייב להגיד לך, אם שמת לב בין הדברים אבל אותי זה תפס, האדמו"ר אמר לך תודה על כל העזרה, אבל אמר לך מעבר לזה, אני רוצה להגיד לך תודה על הלב החם שלך, על הרצון שלך, זה משהו שמרגישים שאתה נותן את זה מכל הלב, מרגישים את האהבה ומרגישים את הרצון, וזה הרבה מעבר, הוא אמר לך, זה הרבה מעבר לתודה, וזה הכי חשוב, שרואים שאפשר לתת ואפשר לתת וכשרואים את הרצון לתת עם האהבה והחום זה דבר מאד גדול וחשוב".

כאן עובר הרב באהם ומתייחס לראשונה למאבקים שמנהלים גורמים בדגל התורה כנגד יונה יהב ומביע תמיכה מלאה ביהב: "אני רוצה לומר לך כבוד ראש העיר, אנחנו גאים בשותפות איתך, אנחנו סערט ויז'ניץ וכל מי שיושב כאן, אנחנו גאים להיות שותפים איתך, גאים להיות איתך בדרך, גאים לעשות איתך מעשים ולהוביל איתך מהלכים למען התושבים החרדים, כי אנחנו מאמינים בדרך הזאת.

"למרות שיש אנשים, וזה לא סוד, שמנסים כל הזמן לתקוע טריז בקשר הזה, ומנסים לסכסך, מנסים לחרחר ריב וינסו בכל דרך אפשרית איך אפשר אולי לעשות שסערט ויז'ניץ אולי יצליחו לסכסך בינינו או לסכסך בין קהילות אחרות - הם לא יצליחו, ההיפך, אנחנו גאים בדרך שלנו, הדרך שעוד קיבלנו מהאדמו"ר ז"ל ויבדלחט"א הדרך שיש לנו מהאדמו"ר שליט"א, שהדרך הנכונה היא דרך השלום ורק בדרך השלום ושל לאהוב אחד את השני ורק בדרך הזאת מגיעים להישגים הכי גדולים והכי חשובים".

הרב באהם סיים את נאומו ואמר: "לסיום אני רוצה לומר לך ראש העיר, כשם שזכית לפני שבועיים והיית בטקס לחנוך את החיידר של צאנז, וכשם שזכית השבוע לתת ולחנוך בנין של הקהילה של הספרדים, תזכה בעז"ה בקרוב מאד לחנוך את מבנה גני הילדים אצלנו, ולא רק אצלנו - אלא בכל הקהילות, תזכה לחנוך את כל החסר שחסר לכל קהילה וקהילה, והזכות הגדולה הזאת של תינוקות של בית רבן, מי כמוך יודע, זכויות של לימוד ותפילה של תשב"ר, שלולא העזרה והסיוע שלך, אני בכל אופן יודע, לי זה ברור, ולכל היושבים כאן, שיש להם אחריות של מוסדות, לא שהם עסקנים בלי אחריות, אלא שיש להם אחריות של קהילה ושל מוסדות, יודעים שלולא העזרה והסיוע של ראש העיר, אין חיידר, אין בית ספר, אין כלום - והזכויות הרבות האלו של תשב"ר יעמדו לך ראש העיר ביום הגדול, ביום הדין, בראש השנה, וזכות זה תזכה לשנה טובה ומתוקה כתיבה וחתימה טובה לך ולכל בני ביתך וחזק ואמץ וכל טוב".

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
איזה מתקפה הטוקבקיסטים הצבועים היו פותחים פה
יהושע14.09.17
בשבוע החולף אנשים הראו את יחסם לגור פה? ידוע שכל אחד מתנהגים אליו איך שהוא מתנהג לאחר, והצבור פשוט המראה שלכם לראות איך אתם מתנהגים לאחרים, תשתפרו ותרכשו מידות טובות ואהבת הבריות ואני בטוח שהיחס אליכם תשתנה
ר15.09.17
אחרון שנקבל ממנו מוסר זה אנטישמי כמוך.
יוס16.09.17
32
אמר שם: שהסיבה לדו קיום בחיפה היא כיון שמוחמד, ישו ומשה רבינו לא ביקרו בחיפה....אתם מכרתם נשמתכם לשטן. בושה לי להיות במחיצתכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין18.09.17
כשיש פריץ בעיר וזה בדיוק מה שיונה יהב, צריך להתנהל בשתדלנות ולא במלחמות, כך לימדו אותנו החיים באירופה מאות שנים. הפריץ בעירו הוא המלך ואין סיכוי שהוא יזוז מהיכסא הזה בעתיד הנראה לעין אז כדי לשמר את הקיים מתנהלים בהתאם. גם אם אמר את דברי הנאצה שאכן מוטב היה לו מחו באוזניו על הדברים, אך עדיין יש גדול
בן אוני14.12.17
31
עוקר ישראל צריך לשים אותו ראש עיר באמאללה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סיגל15.09.17

הצגת כל התגובות

30
לא יעזור לך חנופה לאדמורים, בקלפי ניפגש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.09.17
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יורקים עליהם ואומרים שזה גשם15.09.17
28
אם החסידים לא עוזרים לליטאים, ומתלקקים ליהב,גט כריתות.איתם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ16.09.17
לא מכיר ליטאי אחד שיש לו הו"ק למוסד חסידי כלשהו חלילה וחס
שלוימלה בעלגולה14.12.17
27
שטן=יונה יהב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שושנה15.09.17
26
ידיעה מבפנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה15.09.17
25
אף אחד לא צועק המלך הוא ערום. עד כדי כך עיוורים, מדובר בחרדים, העולם פשוט השתגע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש16.09.17
24
הרבה יש ללמוד מדרכו של האדמו"ר מסרט ויז'ניץ זצוקללה"ה ולהבחל"ח בנו כ"ק האדמו"ר שליט"א מתינות סבר פנים יפות קידוש שם שמים, ירבו כמותו
אהרן16.09.17
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאול15.09.17
22
השכיר שחקני אקסטרה. עלוב ממש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד 15.09.17
21
יונה יהב נתן להם משהו ומתעלל בכל השאר. תתביישו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המלאך15.09.17
20
ככה זה בחיים החכמים אוכלים. והטפשים מיללים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה כהן15.09.17
19
חסידי סרט ויזניץ נכבדים האם "ישו" גדול הדור של יהב בדברי הבלע שלו אצלכם שם בכנס, הפך להיות הרבי שלכם? ככה למכור את הנשמה לשטן? או אולי איים עליכם הפריץ "כדרכו בקודש"? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראובן15.09.17
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיילך15.09.17
17
לא יאמר זאת יהרסו להם את היכל השטיבלך. מה שנקרא מכר את ...
חיפאי פשוט15.09.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד15.09.17
15
קצת מזומנים..ונמכור את נשמתנו לשטן
כת חנפים15.09.17
14
האשכנזים שעברו את השואה. צריכים יותר מכולם לדאוג לאחיהם הליטאים,אם הם מלקקים ליהב בעבור גן ילדים, שהוא צורך מובן מאליו.לאן הגענו מהיום אני מבטל את כל ההוראות קבע למוסדות חסידיים. גועל נפש של התחסדות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צ16.09.17
13
עוד זוכרים את הבחירות לכנסת שבהן סערט חילקו את אנשיהם ל-2 קבוצות. קבוצה אחת נדרשה להצביע ל-ג' וקבוצה שניה עבור שס, וזאת עפ"י הבטחת 450 קולות לשס בעבור הקצבה לת"ת ממשרד הפנים של השר דרעי. וכך בדיוק היה. זכורה גם הפגישה המפורסמת של פרס עם האדמו"ר בשיכון, ערב הבחירות של 1996 שבה - כך מסופר - ביקש פרס
מנדל15.09.17
חצאי אמיתות, כידוע, גרועים משקר. ז"א בפגישה של פרס השתתפו האדמו"ר ואחיו הראש ישיבה זצ"ל וזהו!! אף אחד כולל אף אחד לא יודע מה נאמר בפגישה, מה שברור שאכן אמרו לחלק קטן מאוד מהחסידים להצביע עבור מפלגת העבודה כנראה בתמורה להבטחה שידאג לכמה מליונים לחסידות. להגיד שהבטיחו למנות את האדמו"ר שהיה אז בן 71 למ
עזריאל14.12.17
12
הדובר גאה במלחמת אחים, אחים שלו נאנקים, על מה הוא מדבר
גועל נפש15.09.17
11
למחוק את שס מהמפה
שס עלובי החיים15.09.17
10
להקיא
לקקנים15.09.17
9
נציג "גאוותן" לדגל זה הבעיה שלהם,
ק15.09.17
8
עצוב ממש , "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו" !! חזון אחרית הימים.
א.טור14.09.17
7
יהב שנים מתנכל לציבור החרדי.. רק בזכות גפני שהחליט ללכת איתו ראש בראש התחיל יהב לתת קצת לציבור החסידי כדי להוכיח שמה שגפני אומר לא נכון. וחבל שהציבור החסידי משתף איתו פעולה ונותן לו לשסות את הציבור החרדי זה בזה..
מישהו15.09.17
סערט ויזניץ קיבלו ממנו לאורך כל השנים אכן לא כל מה שרצו אבל חלקית כן. מלחמות איתו עזרו לבעלז לקבל דרך בית משפט מה שבית משפט פסק ותו לא וגם את זה לא תמיד והוא מצפצף על בתי משפט. יתכן שיש צדק בדבריך שרק בגלל המלחמות התחיל לתת קצת יותר, ועדיין לאורך השנים דרך השלום לפחות בחיפה עבדה יותר טוב, החל מההת
דני14.12.17
תקשיב בבקשה לראיון שנתן בנימין נתניהו ב 2003 לעיתונאית שלי יחימוביץ' לאחר שקיצץ באכזריות את הקיצבאות (להזכיר למי ששכח הקיצוץ הי'ה פי עשר מהקיצוץ של יאיר לפיד), באיזה שינאה התבטא נתניהו על המשפחות ברוכות הילדים, נאום ארסי שמשום מה הפוליטיקאים החרדים מעדיפים שלא לזכור
לך תספר לסבתא16.09.17
6
ונקמתו קשה ואכזרית. התמיכה של גפני ובמברגר באלפר מטריפה את יהב שמשתדל לצ'פר את החסידים כדי להזים את טענת הליטאים שהוא שונא חרדים. אין צדיקים בסיפור הזה. הליטאים גומלים ליהב במלחמה שמנהלים נגדו. החסידים מלקקים ומודים ליהב על העצמות שהוא זורק להם. והציבור הרחב מכל הזרמים החרדיים סובל מהזנחה שיהב אחרא
שמעון14.09.17
חוץ מרחוב זבולון הקצר שעבר שיפוץ, כל ייתר הרחובות והמדרכות הם כמו בקלקיליה. המצב שלהם הכי גרוע בעיר. חבל שלא מצלמים ומפרסמים איך נראים הרחובות, מיכאל, בר כוכבא, ביתר, השילוח, בצלאל, עקיבא, כנרת, בר גיורא, רש"י, הרצוג, ועוד ועוד.
שולי15.09.17
5
לסכסך ולתקוע טריז בין הקהילות החרדיות בעיר, וחבל שסערט ויזניץ נופלים למקום הזה. ישיבה שפונה ממבנה שנרכש בכסף מלא - זה מראה על לב מאד חם של יונה יהב..... מתנ"ס שנבנה מכספי הקהילה בנו"ש ונלקח מהם זה לא זכות ליום הדין.. הת"ת בקרית שמואל זה לא נתינה מכל הלב. סערט ויזניץ בתמימותם (?) מאפשרים ליונה יהב לה
חיפאי14.09.17
מי שאשם זה בעלז והליטאים שרבים איתו ראש בראש מתחילת הדרך ובאו מלכתחילה בתביעות כאילו הם לכל הפחות בבני ברק ולא מבינים שזו עיר חילונית מפאיניקית למהדרין ואכן יהב איננו אוהב החרדים הגדול שיש בלשון המעטה, אבל.., יש דרך לנהל דברים והמציאות מוכיחה שב60 שנה שהשיכון קיים בסערט הם הצליחו לקבל הרבה דברים טוב
בעלזער14.12.17
4
כיום אנשי דגל נושאים את דגל המחלוקת והשנאה. והם מקיאים כבר את הדייסות שבישלו בטיפשותם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום14.09.17
3
משתפי"ם שמכרו את נשמתם מזמן "לקרן הנוצרית של אקשטיין" ואגב "סערט" לצערם הם הרבה אחרי הקהילה הליטאית בעלז גור וכנראה גם פחות מצאנז...
יענקל14.09.17
גור היחידים שיש להם 700 משפחות בעיר ז"א 50 משפחות יותר מסערט. כל השאר ובפרט צאנז (אוי כמה צחקתי...) עומדים הרחק הרחק מאחור. אקשטיין? כנראה היית בלילה אפל במיוחד כשחלמת את החלום המדהים הזה...
זלמן14.12.17
2
השותפות של פרוש עם דגל בינתיים היטיבה רק עם פרוש
אלי14.09.17
1
, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לבן14.09.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24