כיכר השבת

אלימות השוטרים בירושלים

המפכ"ל: הרגשתי רע מאוד כשראיתי את סרטוני האלימות

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך התייחס לאלימות השוטרים בהפגנה בירושלים ואמר כי כי הפעלת הכוח הייתה לא מוצדקת • הרב הראשי הגדיר זאת "חריגה" והשר ארדן אמר: "חובה לעשות תיקון" (בארץ)

62
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ז באלול | 18.09.17
ג"בניק דוחף בברוטאליות מפגין חרדי (באדיבות המצלם)

במטה הארצי של המשטרה נערך הבוקר (שני) טק הרמת כוסית בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, המפכ"ל רוני אלשיך והרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו.

במהלך הטקס התייחס מפכ"ל המשטרה לסרטון שנחשף ב"כיכר השבת" שהוכיח את אלימות השוטרים אתמול במהלך הפגנת העדה החרדית בירושלים ואמר: "הרגשתי רע מאוד כשראיתי את הסרטונים מהאלימות בירושלים".

אלימות השוטרים (צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים")

המפכ"ל הוסיף ואמר כי "הסרטונים מההפגנה נראים רע מאד. אני לא מצדיק את זה, אולי יש שוטרים שצריכים להעמיד לדין".

לדבריו: "היתה אלימות קשה של החרדים, הפעלת הכוח מולם על פניו-לא מוצדק". אלשיך הוסיף ואמר כי "אפשר היה לצאת מהסיטואציה הזו אחרת. אם השוטר איבד שליטה - הוא ישלם על זה".

"שוחחתי אמש והיום עם פיקוד מחוז ירושלים ונתתי את דעתי בענין. מח"ש חוקרת. לאחר סיום חקירת מח"ש נערוך בדיקה משלנו", הוסיף.

הרב הראשי הגר"ד לאו אמר בטקס כי "אמש הייתה למשטרה חריגה בהתנהלותה, הדבר לא מאפיין את המשטרה ועל כולם לזכור כי 'בצלם אלוקים עשה את האדם'.

"למרות החריגה שהייתה אתמול למשטרה, הדבר איננו מאפיין את המשטרה ועל כל השוטרים לזכור כי ברור שהדרך היא לתת כבוד לכל אחד ואחת כמו שהתרגשנו לפני שבוע לראות את השוטרת מגישה מים למפגינה הנכה, כי בצלם אלוקים ברא את האדם".

דברי הגר"ד לאו בטקס

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן אמר בטקס כי "לשוטר תפקיד מרכזי בעם ישראל, ויחד עם התפקיד המרכזי הזה באה גם אחריות גדולה וכבדה התיקון וההתחדשות כמו חשבון הנפש אינן מלמדות קלות נדרשת התמדה ואמונה ביכולת לתקן, להתחדש לחדול מהרגלים רעים ולהחליפן בהרגלים טובים.

"כולנו מצווים לעבור תהליך זה כל אחד ואחת מאיתנו וכפי שאמר קהלת': 'כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא'. כולנו עושים טעויות, כולנו חוטאים לעיתים כולנו מצווים על חשבון נפש קודם כל נבחרי הציבור והשרים, אבל כמובן כמובן בשל מרכזיות התפקיד, גם השוטרים. תפקידו של השוטר במדינה המורכבת שלנו מעט בהקבלה לתהליך שתיארתי מחייב כל יום כמעט מידה גדולה של אמונה, התדמה, מסירות למען הכלל וכן גם תיקון. השוטר נדרש לאומץ ונחישות כיוון שהוא מגן על הציבור בגופו ממש, אבל באותה עת הוא נדרש גם לסבלנות ואיפוק".

דברי השר ארדן בטקס

ארדן הוסיף ואמר כי "לשוטר מותר להפעיל כוח במסגרת תפקידו, הכוח הזה הכרחי לביטחון ולסדר אך אין מקום לאיבוד עשתונות ולהפעלת כוח שלא לצורך. וכאשר יש מקרים שנראים ככאלה יש חובה לברר אותם עד תום לעשות תיקון.

"וכך צריך להודות, נראו אתמול חלק מהמקרים שתועדו בהפגנות החרדים בירושלים. כל כך שמחתי כבוד הרב הראשי, שאמרת בצדק שהפרט הזה איננו מעיד על הכלל, אבל המקרים הללו מצריכים בדיקה מעמיקה אולי גם חשבון נפש ותיקון וטוב עשתה המשטרה וטוב עשה המפכ''ל שהודיע במהירות על הצורך לבדיקה".

השוטרת הטיחה את הנער על הכביש (צילום: ישי כהן)

הבוקר התייחסו לסרטונים גם גורמים בכירים נוספים במשטרת ישראל והביעו מורת רוח על אשר התרחש בהפגנה. "גם אם המטרה הינה שמירה על החוק ופינוי הצמתים יש לעשות זאת באופן ראוי ולא בברוטאליות ומכות", אמרו.

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) התייחס לאלימות בהפגנה ואמר: "אני תומך בשילוב חרדים בצה"ל, אך לא פחות מכך תומך בזכותם של מתנגדי הגיוס להפגין. הפעלת הכח נראית מוגזמת ומיותרת וחייבת להיבדק.

"על יחידות המשטרה ומג"ב מוטלות משימות קשות בנקודות החיכוך הנפיצות ביותר בחברה הישראלית, אך למרות המורכבות אסור להגיע למצב של אובדן שליטה".

בהפגנה אתמול נפצע נער בן 16 בראשו, באורח בינוני. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר עם חבלת ראש ודימום פנימי. נער בן 17 נפצע קל. המשטרה דיווחה כי שבעה שוטרים נפצעו.

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
הפינוי נעשה מתוך זלזול ושנאה וזה באמת נורא . כל הדיבורים של המפכ"ל וכל השאר אני לא מאמין כי הם באמת מהלב , אני משער כי הם מאוד מזדהים עם השוטרים, ורק כלפי חוץ מדברים אחרת. ואלי ההוראה יצאה מהם גם... למעשה זה המצב והוא נורא. אי אפשר לדעת לאן זה יוביל במשך הזמן, אבל לא אתפלא אם ההיסטוריה תחזור על עצמה
אריק18.09.17
38
רק לנכים מותר להפגין ולסגור כבישים למשך שעות כל יום בצירים ראשיים מאוד! הא??
אנונימי18.09.17
37
הרי השתוללותם כל שני וחמישי לחסום לשרוף להרוס לחלל ולגדף ולרדוף חיילים מקדשי ש"ש ולפגוע בהם באלימות משום שמרגישים שנמצאים בשטח הפקר והמשטרה מתנהגת בכפפות משי
אמת ויציב18.09.17

הצגת כל התגובות

36
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משטרת ישמעאל18.09.17
35
בא לי להקיא לכם בפרצוףףףף עדיף להשאר ללא הגנה מאשר שאתם תגנו עלינו וגם החרדיםםםם האלה משעמם לכם בחיים
תמר03.10.17
34
ברור שזה אדם ללא חינוך ותרבות בסיסית אנטלגינציה אין מה לדבר,מסכנים אשתו וילדיו.והוא בועט ודורס כחיה עם רסינות מהמדינה שלנו, בושה וחרפה לא מספיק לגנות התנהגות כזו צריך לתת לא לסבול,
נבהלתי18.09.17
33
גם הם היו על הכביש, יחידת הל"מ הודיעה שתטפל בכמה שוטרים בדרך של הגשת תלונה במח"ש, ושלא לציטוט וגם בדרך לא כ"כ חוקית בלשון המעטה. אני ממתין לשמוע על שוטר שנפצע קשה או חוסל, ע"י אלו שישלמו להם עבור העבודה המלוכלכת , וגם המשטרה משתמשת בעבריינים לצורך משימות מלוכלכות
jon20.09.17
32
למרות שאיננו מצדיקים הפגנות כלל ואונו נגדם. יש גבול להתנהגות השוטרים השנאה והמטמה ניכרת בכל פעולה. נראה לקוח ממחוזות אפלים.
אלף18.09.17
31
הנבל חייב להתפטר! כולל כל פיקוד ירושלים! והפושעים עדיין מסתובבים חופשי עם נשק חם!
יענקל18.09.17
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עידן18.09.17
29
תחת כיפה המשטרה לוקחים אנשים שחלקם בריונים כדי לפזר הפגנות. אגב זה לא יותר טוב בארצות הגויים ואמריקה . יסמ זה לא שוטרים רגילים. אבל אנחנו יהודים לא גויים . ושכל לא חסר כדי לפזר הפגנות. ה' ירחם על עמו ישראל . ומה זה הרב הזה ששולח ערב ראש השנה בחורים להפגין כי הנכד שלו לא הועיל בטובו להתייצב ללשכת גי
בת ישראל 18.09.17
28
ימח שמו
רננה 03.10.17
27
גזירת הגיוס היא גזירת שמד!!! לבנים ולבנות!!! בראש השנה יהיו בכלא הצבאי עשרות אברכים ובחורים מבני הציבור החרדי, חייבים להתעורר ולהגיד למדינת ישראל עד כאן!!! די לרדיפת הדת!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני18.09.17
26
מצד השני זה היה ממש מוגזם לפני דעתי השוטר שדחף את החרדי ככ חזק יכל ממש לאבד הכרה להיפגע בראש.. לשוטרים נמאס לגור שם כל יום וכל יום להעיף אותם כי הם חוזרים בלי סוף.. אוי ה שיהיה כבר גאולה
יעל18.09.17
25
זה גם עברה על החוק...והאמת שהחרדים הרוויחו את השנאה ביושר וזה הרבה מטיפשות של רבנים שגורמים בכח שנאת אחים...
נו באמת18.09.17
גנבים נואפים ורוצחים שהפכו עורם לכאילו יפי נפש הפקירו את הורינו ואת כל יהדות הונגריה וכל הכסף שהגיע לכולל שומרי החומות הם גנבו בדואר ושומרי התורה מהיישוב הישן גוועו מרעב וכו' הם לא נאצים? כוחות הבטחון? פוי
באמת באמת18.09.17
אותם לשוטרים
שפוי20.09.17
מחוברת עם חמצן לתקשורת?
באמת אוי נו18.09.17
24
איך שהמפקד לוקח משקפיים הורס את זה ומעיף את זה
אגודאי 18.09.17
גם אני מתנגד להפגנות. אבל יש התנהגות .לקרוע לאנשים את הצורה? מה אנחנו ערבים? מאיפה הרשעות לתפוס ילדים קטנים ולרסק להם את הצורה כולל המשקפיים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי גאה18.09.17
23
תנו גיבוי לשוטרים הם עשו בשכל. במדינה אחרת מעיפים אותם לעזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד18.09.17
22
לא מצדיק את ההפגנות אבל גם לא את האלימות זה מראה עד כמה מזלזלים בחרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל חרדי18.09.17
21
כשמדובר על חייל שפוגע במחבל מכניסים אותו לכלא, אך כשמדובר על שוטר שפוגע ביהודי...בדיל ויעבור. זה מה שקורה כשרוצים לקדש את הגויים, עמ"י יורד מטה מטה ואפילו יוצא נגד אחיו.
יעקב18.09.17
20
לשוטרים אין הרבה ברירות הם בלי אלות ובלי גז מדמיע מקללים אותם בצורה הגרוע ביותר ויש גבול לכוח הסבל של השוטרים,ולא להתייצב זה לא חכמה גדולה אתם לא שונים מכל עשרות אלפי תלמידי הישיבות
משה מרדכי18.09.17
הנכים סוגרים כל יום כבישים כשכל המניע שלהם אך פוליטיקה מסריחה (כי מי שבאמת צריך מקבל עזרה אמנם לא מהממשלה) ושם הם לא מתנהגים כך, זה רק משנאת הדת
המן לא מרדכי18.09.17
19
דחוף להעמיד את השוטר לדין ולהחמיר איתו עד המקסימום. אם יש בחוק משהו שאוסר על שוטר להפעיל כוח נגד חסרי ישע ממש שנאה עיוורת. שלא נדע
בנצי18.09.17
18
בושה חבורה של פושעים במדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדק18.09.17
17
המחזה הזה מעלה אסוציאציה קשה מתקופה אפילה בתולדות עמנו.
אבי18.09.17
16
גם הרגליים כאבו מכל הבעיטות. טוב שזה רק 7 שוטרים. כנראה שהשאר היו עדינים יותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מטאטא18.09.17
15
השוטרים
אמת18.09.17
14
מעניין שלמפכ''ל לא עושה הרגשה רעה זה שמפגינים אלימים חוסמים את רחובות הבירה ועוצרים את שגרת החיים מתי שבא להם. לא עושה לו רע שנהגים שרוצים להגיע לביתם צריכים להיתקע בכבישים. וגם לא זה שהשוטרים שמשרתים במשטרה שתחת פיקודו צריכים להתמודד עם החסימות של אותם חלאי אדם, ללא אמצעים מת
מישהו19.09.17
13
חוסמים לנו את הצמתיים כל שני וחמישי גונבים לחנויות פרנסה ולכלל אזרחי ירושלים זמן יקר. מספיק כבר! רב האנשים המפגינים זה אנשים פוחזים שמחפשים "אקשן". במקום לשבת ללמוד בערב ראש השנה זה מה שעושים. אז מכות בראש זה בדיוק מה שהם צריכים לקבל מטפורית וגם אולי כפשוטו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל פרץ18.09.17
ואז נראה אותך...
דני דין18.09.17
תגנו על האנשים הרגילים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מענדי18.09.17
12
שותפים לאלימות אתם בממשלה ואסור שזה יקרה אי אמון בממשלה ולדאוש פיטורין של המפכל ובשר לבטחון פנים אים זה לא קורה תתביישו לכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד18.09.17
11
כזה דבר לערבים מה היה קורה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שונא אלימות18.09.17
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה24.09.17
9
למה לערבים אתם לא מרביצים ככה ינמושות.... אויי לכם מיום הדין
גיא18.09.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שהרמטכ''ל ימנה וועדת חקירה18.09.17
7
ולא מסוג זה של פיזור הפגנות,בושה שהמשטרה שולחת אנשים אלימים לטפל בבעיותיה,הפגנות בעיתיות ולא חוקיות מפזרים ע"י מכונות ההתזה,פרשים וכדו' ולא ע"י עבריינים במדים. תעודת עניות למשטרה,פגיעה בתדמיתם של הרבה שוטרים טובים שעושים את עבודתם נאמנה,לא צריך להעניש את השוטרים האלימים,צריך להוריד להם יפה את המדים,
רחל18.09.17
6
אלימות משוועת נראה אתכם מפעילים אותה נגד מי שבאמת צריך שם אתם שפנים
המומה18.09.17
5
הוא האשם בכך שעודד את החרדים לצאת להפגנה אלימה ולהפר את הסדר ולחסום כבישים. המשטרה עשתה את תפקידה, משטרה צריכה להגיע ולפזר בכוח הפגנות מהסוג הזה.
חילוני18.09.17
4
אבל עברתי באיזור אתמול ברכב הזלזול וההתנשאות של השוטרים והחיילים כלפי הציבור החרדי היו מזעזעים...
אני18.09.17
3
מה רוצים מהשוטרים האלה בסך הכל בני אדם שהמפקדים שלהם הטילו אותם שלא ברצונם למקום הכי הזוי בארץ צועקים להם נאצים סרטן וכו', וזה נכון שהשוטרים יתנו את הדין על ההתנהגות שלהם כאן בעולם הזה, אך בל נשכח שהבית דין האמיתי בלי אמירות/ אינטרסים/ פוליטיקאים נמצא למעלה בעולם הבא ושמה רואים את כל ההתנהגות של הא
עצוב 18.09.17
2
אל תתפלאו אם חס ושלום ייהיו גזרות על עם ישראל רשע למה תכה רעך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם18.09.17
1
לא להאמין איך הם מפזרים את ההפגנה בלי באמת אמצעים מתאימים. ההתנהגות שלהם מראה חוסר שליטה והתנהלות מתוך כעס על הציבור ולא מתוך שמירה על החוק. כואב לראות שככה שוטרים זורקים ושומטים יהודים אחרים, אחים שלהם על הכביש בשנאה הנראת על פניהם. כאילו היו הם האויבים הגדולים ביותר. האם הם מעיפים ככה אוכלוסיה אח
יהודי- דתי18.09.17
תשאלי את עצמך איך הגענו לזה? הרווחנו ביושר את השנאה לחרדים...הרבנים אשמים לא פחות
אין שכל אין דאג18.09.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המשגיח הגר"ד סגל לבחורים: "בזכותכם הקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 19:09
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24