כיכר השבת

מגיע להם

תבקשו סליחה מאלפי האברכים המתוקים

הציבור המושמץ ביותר בישראל, אברכי הכוללים, זכאי לבקשת סליחה כנה בערב יום הכיפורים - גם מצד חרדים רבים הנוהגים לבוז להם בגלוי בשל אורח חייהם. הוא ייחודי, אך גם חיובי (טור)

83
הרב נחמיה היילברון | כיכר השבת | ח' בתשרי | 28.09.17
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שמוליק וינרייך P360)

בימים אלו, ימי הסליחה והכפרה, הגיע זמנו של הציבור המושמץ בישראל לקבל בקשת סליחה משלו.

למרבה הבושה, אברכי הכוללים, אלו שהוגים בתורה מתוך אמונה כי בכך הם מחזיקים את העולם כולו, סופגים זלזול -ולעתים אף שנאה של ממש - מאלו שאורח חייהם שונה, חלקם אף חרדים במוצהר.

אמירתם של חכמינו ז"ל, הגורסת כלפי רגשותיו של עם הארץ את ההיגד "מי יתן לי תלמיד חכם ואשכנו כחמור", מקבלת בשנים האחרונות גרסה כביכול מעודנת יותר, אך לא פחות חמורה.

"שייצאו לעבוד", "הם מורחים את הזמן" ו"האישה שלהם מסכנה", הם רק חלק מההשמצות המופנות כלפי ציבור בני התורה, תוך התעלמות מכך שעל אורח חייהם הסגפני שנועד להקדיש את כל כולם לתורה לא הם החליטו לבדם, אלא הנחו אותם לזה רבותיהם היודעים פרק אחד או שניים ברמב"ם ואת כל הציטוטים ממנו בהם אוהבים לנופף כלפיהם תמיד.

ניתן אף להרחיב ולהסביר את ההיגיון מאחורי ה"שיגעון" שבחיי האברכים, אך לא זו המסגרת ובכך אף תוחטא המטרה לשמה נכתב טור זה: להבין ולהפנים את אצילות נפשם, את יקר רוחם ובעיקר את הצורך בבקשת הסליחה מהם - היקרים באדם.

והנה רק קומץ דוגמאות, מהן ניתן להבין כמה האברכים הללו מרוממים ועד כמה נפשם מעודנת. ולוואי על כולנו:

איפה עוד ניתן למצוא -

• מוצרים שונים הנמכרים בחוצות ללא מוכר, בעזרת קופה בלבד, תוך ביטחון מוכח כי הלקוחות ישרים, וישלשלו את התמורה לקופה;
• נשים העולות ויורדות עם טפן ומיטלטליהן מהאוטובוס, בידיעה כי תמיד יהיו שם מי שיעוטו לסייע בנשיאת המטען הכבד;
• נהגים, מכל מוצא ולאום, שכבר רגילים לאמירות התודה הכנות המופנות כלפיהם בסוף כל נסיעה מפי הנוסעים;
• יולדות ה"מסודרות" בשובן מבית ההחחלמה עם שלל ארוחות ועזרה סדירה בשמירה על שאר ילדיהן;
• בתי כנסת בהם על כל ספר שני מופיעות בהדגשה המלים "אפשר להשתמש", בתוספת הפנייה הצנועה "רק בבקשה להחזיר למקום בסוף הלימוד";
• מאבטחי מוסדות חינוך הזוכים להתייחסות אנושית ואמירות 'שלום' ו'בוקר טוב' בחיוך רחב;

איפה???

אז זהו, שתופעות אלו ודומיהן הן חלק מהשגרה, הכמו מובנת מאליה, של ערי ושכונות מגורי האברכים הנפלאים - שלעולם לא יבינו מה מיוחד בהתנהגותם.

מערבו של יום הכיפורים, בו כולנו משתדלים להביט רק בחיוב על זולתנו - בתקווה שהקב"ה ינהג איתנו באופן דומה - ניקח סנגוריה לכל השנה, על אלו שיודעים ומאמינים כי דווקא התנהלותם המושמצת תדיר היא הסנגוריה הקבועה והבטוחה עבור כלל הברייה.

הם מתוקים, מגיע להם.

תוכן שאסור לפספס
83 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
מחשיבים אותי כמו פרחח בגלל שאני יוצא לעבוד??? הם צריכים לבקש מהעובדים המתוקים סליחה
אבי לביא19.10.17
31
אני רוצה לומר לכם אין פה שום מסירות נפש אברך שיושב ולומד תורה כל היום בוחר בזה כי זה יותר נוח לו ולכן אין םה מסירות נפש !!.קשה לכם לשמוע את זה אבל אלה הן העובדות מי שהולך לצבא ל 3 שנים בוחר לסכן את חייו !! כדי להגן עליכם אברכים יקרים לכן בקשו ממנו סליחה !! האדם המוערך ומוסר הנפש הוא דווקא זה שיושב
james30.09.17
תשאל כל אחד מה עדיף האם להשקיע את כל חייך כבן תורה או שלוש שנים בסכנת חיים ואחר כך אתה עושה מה שבא לך ונהנה מהחיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
yoni08.10.17
30
שילכו לעבוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי29.09.17

הצגת כל התגובות

29
אפשר לטעון הרבה דברים, אבל דווקא דרך ארץ - אני לא בטוח שהיא נחלת הציבור החרדי. (באמת עוזרים לאשה להוריד עגלה מהאוטובוס? אני הצעתי כמה פעמים עזרה והן לא רצו כי זה לא צנוע. לא ראיתי מעולם חרדי שעוזר להוריד עגלה מהאוטובוס משאכ הרבה חילונים ומזרוחניקים. יושבים מקדמה בכיסאות של המבוגרים. לכלוך. באמת אני
שטויות 29.09.17
ניחוחות של גזענות
מזרוחניק01.10.17
28
ממילא את העבודות נותנים לזרים שעובדים בזול על מה הצעקה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד29.09.17
27
אם להיות אברך זה כל כך טוב כלכלית וכל כך קל, אז הרבה אנשים היו עוזבים את העבודה בשביל ללכת לכולל. מישהו כאן ראה אחד שעשה את זה? (בשביל הכסף) שקרנים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חשבון נפש29.09.17
26
אמרו חז״ל היכי דמי אפיקורוס? האומר ׳מאי אהני לן רבנן׳ פירוש שמי שאומר מה הועילו לנו תלמידי חכמים? זהו אפיקורוס עצם עובדת היותם תלמידי חכמים (ומתנהגים כפי שמתאים לת״ח להתנהג) היא המטרה וזה מחזיק את העולם שהרי אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל אהרן16.10.17
25
אם כן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי29.09.17
24
שהשמש זורחת ממכם!! אבל היא לא !! תפסיקו עם השטויות ותעשו חשבון נפש כן אברכי הכוללים הצדקים והישרים זה לא שווה כלום כי אתם לעצמכם אגואיסטים חסרי תקנה!! כן חברים אני לומד תורה אין כיף גדול מזה אז אל תחרתתו לי על מסירות נפש מסירות נפש זה בחור שהולך ומסכן את חייו 3 שנים ואחכ חודש מילואים בשנה .. זה מס
james29.09.17
אבל תמשיך ככה, אנשים כמוך צריכים בור עמוק ממנו לא יצאו, כל רגע שאתה ככה ריק הבור הולך ומעמיק... אז בהצלחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף30.09.17
אתה בעצמך אתה לא מסוגל להתמודד עם הטענות שאני מעלה ובא לי עם הקטע של שנאה. אז לא אני לא שונא אף אחד ואני למדן יותר מכל אברך שתביא לי פה כי אני לומד הרבה יותר מהם
james01.10.17
אותי לימדו שהדרך הכי קלה לנצח בויכוח זה להימנע ממנו עם שונאי ת"ח אין טעם להתווכח כל הקשקוש של אני יותר למדן זה שטויות אדם שמאמין בדעותיו אינו זקוק לויכוח רק לומר חד משמעית את דבריו
שפוי03.10.17
אתה צודק במאה אחוז בדימיון שיש בין חייל שהוא בסכנת נפשות לעומת האברך, רק יש לי שאלה אחת, מי באמת ביקש ממנו כל זאת? מה שכן כתוב בתורה הוא ״והגית בו יומם ולילה״ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי29.09.17
בתורה ללכת לצבא דווקא והגית בו יומם ולילה מדבר על כולם אבל גם יש חובה להתפרנס ולעבוד חוץ מזה שאני לא באתי ואמרתי שאני מתנגד ללומדי תורה להיפך אני בעד רק אל תבוא ותגיד לי שזה מסירות נפש !! זה ממש ממש לא החברה האלה חיים בגן עדן ועושים חיים משוגעים מסירות נפש אין כאן
james01.10.17
כ ן כ ן כ ן השמש זורחת בשבילם , כלומר בזכותם , הנביא אומר בשם מי שברא את השמיים והארץ ש...אם לא בריתי יומם ולילה , חוקות שמיים וארץ לא שמתי ..... כלומר לימוד התורה הוא התנאי והסיבה הבלעדית , לקיום חוקות השמיים והארץ.....שירות צבאי עד כמה שבדקתי לא נכלל בתנאי הנ"ל.... מ ס י ר ו ת נ פ
דוד29.09.17
וכן סך האברכים שבאמת לומדים לא עולה על 3% כל השאר לומדים בניוטרל
james01.10.17
חוץ מלפלוט "קשקוש" אתה לא מתמודד עם אמת התורה כפי שהציג לך אותו דוד. ואגב אותם חיילים קרביים שכביכול מסכנים את חייהם כמעט כולם הולכים לצבא לשם "פייטריות" וגבריות ו/או להכין פרנסה לעתיד ולא "לשם ייחוד" לסכן את הנפש. וגם הסטטיסטיקה של סיכון הנפש הוא מאוד קטן וזעום עד אפסי בפרט בשנים האחרונות. יש יותר
ל-james01.10.17
לשבת וללמוד כל היום ולפרנס משפחה עם 1600 שקל זאת לא מסירות נפש???הם יכלו לצאת לעבוד ועם המוח החריף שלהם היו מביאים אחלה משכורת אבל לא,הם בחרו לשבת באוהלה של תורה ולהגן בלימוד התורה שלהם על כלל ישראל .אשריהם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבין עליהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאן מלכי רבנן הם.29.09.17
מסירות נפש זה כשאתה מסכן את החיים שלך למען מטרה נעלה כאן אתה לא מסכן שום חיים אתה חי ברמת חיים נמוכה יותר אין פה שום מסירות נפש
james01.10.17
תתבייש לך מי אמר שנשארת חרדי אם אתה מדבר ככה זה כבר אומר שלא נשארת חרדי אלא עם הארץ אפילו אם אתה לומד תורה(אשרי המאמין.....) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משולם29.09.17
אינני חרדי למען האמת אני מברך כל בקר שלא עשני חרדי דומני שאתה צריך לברך שעשני כרצונו והאמת לא בטוח שהקב"ה רוצה שתהיה ככה עובד עבודה זרה
james01.10.17
אתה לא לומד ולא אוהב ללמוד .ולא מחובר .ואפילו על סף הכופר .יש לך רגשי נחיתות וזה צועק מהשטויות שלך .רחמנות .חזור בך .יום כיפור . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי29.09.17
ולומד כל יום 2 דפי גמרא עם רשי תוספות ראשונים ואחרונים ואתה מקנא רק שאתה ממומן על ידי מישהו שמשלם לך לשבת ולהתבטל אני גם עובד וגם לומד שניהם ביחד יה קנאי מסכן וביום כיפור שכבר עבר .. אני האחרון שעושה את חשבונותיו של הקב"ה
james01.10.17
23
האברכים מזיקים לכלכלת העגל הציוני שמעונין לשעבד אליו את כל יהודי ארץ הקודש וגם את תלמידי החכמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני28.09.17
על פני עצניק שנאה דורש ממך (רבל רק ממך לא מעצמו) להיות "בן תורה" ורק ללמוד, בעוד שלו מותר הכל, השתוללות, התבטלות, פריקת עול, גלישה באינטרנט ובסלולרי, חילול ה' וכל שאר מרעין בישין. במקרה שכזה, אכן עדיפה המדינה הציונית על אותו אברך שגם את התחייבות ל"תורתו אומנותו" אינו מקיים.
אבי01.10.17
22
תודה לכם אברכי הכוללים המוסרים נפשם למען כלל ישראל, ואני בתוכם. סליחה שאני לא אומר את זה מספיק אבל אני חושב את זה הרבה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי28.09.17
21
כי הם חיינו ואורך ימינו, אם אני לא זכיתי ללמוד כמוהם, לפחות להעריך אותם כראוי!!!
בלע'בת28.09.17
20
אוייי.. כ"כ כואב הלב לראות את המחולוקות פה. שיהיה ברור!!!! אנחנו אומרים תודה לאברכים היקרים שלומדים. אך עם זאת מבהירים שלאלו שלומדים!!!! ולא לטמבלים שיוצאים לרחובות, נשכבים, צורחים, גוזלים זמן יקר וכו. אלו שילכו לצבא עדיף. חילול ה'!!! אם אתה אחד כזה וקורא את זה תדע שמחילה אין לך!!! בגללך שונאים חרדי
שם06.10.17
צודק כל מילה. יש אינסוף סיפורי קידוש השם של אברכים יראי שמיים משא"כ האנשים שחושבים שהם בהגדרה אברכים ויוצאים לעשות חילול השם אין להם מחילה כלל!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי10.10.17
19
עבודת קודש מה שהם עושים!!!! שנה טובה וגמר חתימה טובה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
!28.09.17
18
האברכים הם לא שק החבטות של אף אחד, ולא צריכים שינגבו להם את הדמעות. האברכים הם שניצבים בראש הפירמידה החרדית. עליהם כולם, כל אלו שלא זכו לשבת באהלה של תורה, מסתכלים בקנאה, הערכה והערצה. רק בור ועם הארץ מסוגל לכתוב כאילו האברכים הם ציבור מושמץ שצריך חיזוקים. ועוד אלו חיזוקים -"מתוקים"!!! על מנכ"ל בזק
מישהו28.09.17
17
רואים שיש כאלו שלא מחזיקים מעמד בישיבה והולכים לצבא. אז אלו שמדרדרים מתוך קושי בסוף הולכים לצבא. אז מה יותר קשה!?!? תשפטו בעצמכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה29.09.17
16
אין גזלן כמו זה שגוזל את הציבור. זה הם שצריכים לבקש סליחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמים28.09.17
15
אשר חייבות לצאת לפרנס למרות שהבעל התחייב בכתובה לפרנס, וגם לגדל עשרה ילדים, לקום שעות לפני הבעל,וללכת לישון אחריו, פלא שנשים אלה קורסות בחצי ימיהם.
דן סגל28.09.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילן28.09.17
13
אני מבקשת סליחה מכל מגזר ומגזר ובמיוחד מהציבור היקר הזה, על השנאה והמחלוקת שגם אם לא דיברתי בקול- חשבתי ושנאתי בשקט, בהזדמנות זו אני רוצה לבקש מהאתר לסנן כמה שיותר פרסומים שגוררים למחלוקת ולתגובות מביישות, כי למרות הציטוט של "מי האיש..." הם עדיין קיימות. גמר חתימה טובה לכל בית ישראל.
חני28.09.17
האברכים צריכים לבקש סליחה מנשותיהם ומילדיהם על זה שהאישה צריכה לצאת לעבוד בחוץ ולעבוד בבית הילדים צריכים ללבוש בגדים ישנים לאכול אוכל לא בריא ולגדול על שנאת התורה - כי זה מה שזה גורם לילד אבל מעל הכל האברכים צריכים לבקש סליחה מבורא העולם על זה שבשמו הם משתמשים להלחם נגדו לאמלל את נשותיהם וילדיהם - מ
אני 02.10.17
ממי שנפשו חשקה בתורה נקודה
שפוי03.10.17
12
אני מקנא באלפי האברכים הצדיקים, אלו שמוסרים את נפשם על התורה ועל העבודה. אלו הקמים מוקדם בבוקר והולכים לישון מאוחר. אלו שבחרו מיוזמתם בחיי תורה ואינם מכירים שום דבר אחר. אני בז לאותם אנשים שחונכו מילדות להיות אברכים, ואינם מתאימים כלל לחיים כאלו. לאותם שיוצאים לחמישים הפסקות קפה ומאה הפסקות סיגריה.
חנן .ב.01.10.17
כואב לי הלב על כל השנאה שיש לך בלב סתם בלי סיבה אמיתית במקום שתנסה להתעסק בחיים של עצמך מה טוב לך ואיך אתה יכול להיות יותר טוב אתה מקטין ציבור שלם המורכב מאנשים רבים רובם בעלי חסד מאמינים מבטלים רצונם מפני רצונו לוקח אחוז קטן ומדבר לו יפה עליהם לך תבקש סליחה מכל החרדים יש לך זמן עד יום כיפור הבא נרא
בתיה דיין09.10.17
ואגב - 95% מאברכים לומדים רציני מאד. רובם לומדים כ 9-11 שעות ביום, וחלקם 5-7 שעות ביום, אבל - לא פחות.
יוסי01.10.17
חוץ מדבר אחד אין פה מסירות נפש החברים עושים זאת כי הם נהנים מזה!! החייל הקרבי (עם דגש על הקרבי) מוסר את נפשו !!! החייל הלא קרבי לא מוסר את נפשו ומצד שני ממלא חובה לחברה לכן אפשר אולי להשוות את האברך אליו בהנחה ולימוד תורה מהווה ערך עבור עם ישראל וכן .. אני מאמין שהוא ערך עליון אבל מפה ועד לבקש סל
james01.10.17
אנחנו, כחברה יהודית, חייבים תלמידי חכמים. כולנו צריכים ללמוד תורה, אבל אנחנו צריכים גם מומחים לדבר זה, כמו בכל נושא אחר. תפקידם להעביר את התורה מדור לדור, לחדש בה, ולהיות סמכות פוסקת. זה הדבר הראשון. שנית, זה לא קל ללמוד תורה. האם אתה כועס על השימוש בביטוי "מסירות נפש?" ייתכן שאתה צודק, אבל זאת רק
חנן .ב.02.10.17
who are you to say things like that. why do you just pass judgement on an entire community maybe lots of them are doing the right things. what is this arrogance to say things as if they are facts!
chaim02.10.17
11
היום רבים מאיתנו בזים להם, ורואים בהם כמי שלא מסוגלים לפרנס את משפחתם ולכן יושבים בכולל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד28.09.17
10
סליחה. סליחה מכל אלה שמתפרנסים ומכל אלו שמשרתים בסדיר בקבע ובמילואים. סליחה על כך שמאפשרים לאחרים להפוך את תורת כולם כתירוץ להיותם מתפרנסים מעבודתם של אחרים וחיים מדמם של אחרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נשר לאה28.09.17
נקודה
שפוי28.09.17
ולא הופכים כמוך את הבטלה למטרה ואת העצניקיות והקנאות למסווה של יראת שמים וקרדום לחפור בה.
אבי03.10.17
9
מתיקות, צדיקות - כל זה לא קשור לעובדה שמדובר בציבור עצום שמםיל את פרנסתו על הציבור. שמדובר באלפי אלפי גברים, שגוזרים על נשותיהם חיי עבדות ועל משפחתם עוני מנוול. שמדובר באנשים שעליהם זעק משה רבנו ׳האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?!׳. הם צריכים לעשות תשובה, כמו שבוודאי הם למדו ברמב״ם - כולל הכרה בחטא
סתם אחד01.10.17
8
וכבר אמרו רז"ל (פסחים מט' ב' )" גדולה שנאה ששונאין עמי הארץ לתלמיד חכם יותר משנאה ששונאין עובדי כוכבים את ישראל ונשותיהן יותר מהן" - ושורש השנאה היא קנאה, אז צריך לרחם על עמי הארץ הקנאים ולא על אברכי הכולל המרוממים
גולדנברג28.09.17
7
יש את הצד עם ההסתכלות מלמעלה, ואלו ששונאים כל מי שלא לבוש בדיוק לפי הכללים והרכלנים... ואלו שיוצאים לרחובות וקופצים במים כמו חגבים. אלו שבוחנים אותך מכף רגל ועד ראש כשעוברים לידם בצניעות או לא כן, אז יש את אלו ואפשר עוד להאריך.. ויש מנגד את האלו שכל העולםםםם עומד עליהם שהתורה היא חייהםםם. חיים חיי א
אני 06.10.17
6
אני חרדי עובד ואני מעריך מצדיע ומוריד את הכובע בפני אברכי הכויללים בזכותם העולם עומד נקודה.ברוך השם שאני מצליח להחדיר בלב ילדי את האהבה ואת הערכה שיש לי ללומדי התורה.אני לא זכיתי לשבת וללמוד אבל משתדל לתמוך בתורה ולתמוך באברכים הצדיקים שיושבים ועמלים בתורה מבוקר עד ערב ומקיימים את העולם.תודה רבה .ב
עובד,אבל מאן מלכי רבנן הם.28.09.17
אתה צדיק בתוך סדום של עובדים, לא כול מבינים מה זה אברך שמוסר את נפשו ולומד כל חייו
ט28.09.17
5
תפנה ברחוב לכל אדם, והוא יגיד לך כמה האברכים מתוקים ונחמדים. פשוטי העם - כמה הם מלאים קנאה (חיובית) בלומדי התורה. אין אנשים מאושרים יותר מלומדי התורה. גם מבחינה גשמית הם מלאים שלווה ונחת, יש להם סיפוק, וטוב להם, והם לא שואפים לרכבי פאר, ולא לדירת פנטאהוז חלומית, מספיק להם "סוברו אברכים", ודירת 3 חדר
יוסי01.10.17
4
אך זה לא מוריד מהם את העול שהן בני ישראל וכמו שהם עוצרים ללמוד כדי לאכול , או כדי לקיים מצוות מסוימות, פיקוח נפש והגנה נפשות ישראל היא גם מצווה מדהורייתאועלהים ברוטציה כזו ואחרת להפסיק לשבת פה כלשון משה רבינו בזמן שאחיהם יצאו למלחמה . וזמן שהם סיימו את השירות עליהם ועל כל אחד מהם לאמץ חייל עם שם אב
בת ישראל 01.10.17
3
המיעוט, האברכים הלא מתוקים, היוצאים לחסימות כבישים והפגנות, העוסקים במריבות ומחלוקת, הנראים משוטטים מחוץ לבית המדרש כאחרוני הבטלנים - יוצרים את התדמית הגרועה והשגויה. מיהו אברך מתוק? השוקד על תלמודו יומם וליל, המתרחק ממריבה ומחלוקת, המלמד זכות על כל יהודי ומקדיש את תלמודו לכלל ישראל .
זלמן01.10.17
2
ביום כיפור שחל בשבת לנו אין שום התנצלות על הנאצים הארורים ממוצא יהודי ואני מכווין עליהם בכל יום בולמלשינים וכן על מדינתם הארורה בכי תעביר ממשלת זדון מן הארץ אמן
שפוי28.09.17
ללא העשייה הציונית ארץ ישראל קוצים ודרדרים... ואין קודש בלי חול בעולמנו בו הקודש מופרד מהחול ותלוי בו... המבט היהודי מורכב יותר הזהר מדקלומים
יוסי ארליך28.09.17
והקב"ה אכן "יעביר ממשלת זדון מן הארץ", סביר להניח שגם אתה ודומיך תיעלמו, כי אינכם קיימים אלא בשכות המדינה. שהרי ללמוד תורה אינכם לומדים ובמקום זאת רק באינטרנט גולשים, וכל ה"צידוק" שלכם לכך זה המלחמה בציונות, אם כן, כשתיעלם אותה מדינה ציונית, לא יהיה גם לכם זכות קיום.
אבי01.10.17
אם תעלם בעזרת השם המדינה הציונית הארורה לאחר שהתפללנו כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ יבוא המשיח במהרה
שפוי01.10.17
חייב כמאמר חז"ל. כיון שאתכם סביר להניח זה יהיה בדור שכולו חייב, מנ נפ"מ אם תהיה גם מדינה ציונית. אם תיעלם המדינה הציונית עדיין תישארו אתם העצקל'ך , המחבלים, הפלג והסיקריקים שהנכם צבועים הגולשים באינטרנט ועוברים על כל מה שאסור, אז הדור לא יהיה דור שכולו זכאי ולכן ממילא הוא לא יבוא. אם גם אתם תיעלמו,
אבי03.10.17
דור שטומאת הציונות הארורה תיבטל ממנו
שפוי03.10.17
אולי זה דור שפרזיטים דוגמתך לא יהיו בו, שלא לומדים וגם לא משרתים ועוד חושבים שהכל מגיע להם?
אבי03.10.17
1
ניסה לשבת כל יום לפחות 7.5 שעות ליד גמרא?? ניסה ללמוד כל יום עד 11 בלילה?? ניסה לחשוב אם לקנות לחם פרוס או שלם?? ניסה לחשוב האם לעלות לאוטובוס או ברגל?? לאאאא!!!! כי מי שניסה לקבל על עצמו עול תורה, לאאא מדבר כך!!! ומי שכן מדבר כך הקנאה מדברת מתוך גרונו!! הפספוס שהוא עוסק בחיי שעה והם בחיי העולם ה
אני אברך!!01.10.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24