כיכר השבת

צפו בווידאו

זעזוע: אברכים התפלפלו בדיני עבודת הכהנים - על הר הבית

בסרטון שצילמו מוסלמים ממסגד אל אקצא שעל הר הבית, נראים שני אברכים ליטאים כשהם מסכמים את פרטי עבודת הכהנים בבית המקדש, באוזני קבוצת עולים דתיים-לאומיים להר הקדוש • צפו (חרדים)

72
אלי רוטמן | כיכר השבת | י"ח בתשרי | 08.10.17
עולים - ולומדים (צילום מסך: מתוך @qudsn בטוויטר)

"יותר מ-150 מתנחלים הסתערו לתוך מסגד אל-אקצא מאז יום שלישי בבוקר בין מרכזי פריסת הכוחות" - כך צייצו מפעילי חשבון הטוויטר של 'חדשות אל-קודס'.

לידיעה זו צורף סרטון, שצילמו מתפללים מוסלמים במסגד שעל הר הבית, בו נראה מחזה יוצא דופן: אם הציבוריות החרדית כבר "התרגלה" לשמוע על דמויות שוליים או טיפוסים סהרוריים שהחליטו להפר את הוראת כל גדולי פוסקי ההלכה שאסרו על עלייה להר הבית בימינו, הרי שהפעם המראות נראים לכאורה שונים לחלוטין.

שני אברכים חרדים-ליטאים הובילו על הר הבית קבוצה שרובה נמנית על ציבור חובשי הכיפות הסרוגות, מהזרם החרד"לי, תוך שהם מסכמים את עבודתם של הכהנים בחג הסוכות בבית המקדש, באותו המקום שאת קדושתו הם מחללים.

מי שלא הפתיע בעלייתו להר, הוא כצפוי ח"כ יהודה גליק (ליכוד), שאף עתר בענין לבית המשפט לפני מספר ימים נגד ראש הממשלה ויו"ר מפלגתו בנימין נתניהו שעדיין אוסר על עלייה סדורה של חברי כנסת לאתר הרגיש והנפיץ.

גליק, לפיכך, נאלץ להספתק בתפילה נרגשת רק בפאתי הר הבית.

תוכן שאסור לפספס
72 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
נמצא באינטרנט (23 וחצי דקות ולא חצי דקה). אני לא מצרף קישור כדי לא להצטנזר. אין שום ספק שהכתב (אלי רוטמן) אינו זקוק ללימוד זה כי הוא כבר בקיא בעבודת יוה"כ לפרטיה
שלום10.10.17
45
מהיכן התעוזה שלך לכתוב זעזוע אתה מכיר את הסוגיא? אני לא עולה להר אך מקבל שיש שחושבים אחרת ממני
חסיד ויזניץ09.10.17
44
מדהים כמה שהחרדים בפאניקה...בעז"ה נראה גם את היהדות החרדית עולה להר הבית במהרה בימינו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם08.10.17
גכ
עזוזו08.10.17

הצגת כל התגובות

43
הזוים ותמהונים מנותקים כופרים כפויי טובה מורדים בעלי גאווה יוהרה ובמקרה הטוב בורים עומדים בראש וטועים ומטעים בשוגג ופחדנים מחוסרי אמונה הם אלה המתנגדים לעליה לכיבוש לבניית הבית למימוש הריבונות ומשתפים פעולה עם הכופרים מימין ובעיקר משמאל הרוצים למנוע בכל מחיר טוב זה שללא ספק יביא לסופם המוחלט. ובזמן
בן נעים זמירות ישראל. 08.10.17
42
נקודה! מי שעולה להר הבית לא יזכה לעלות בעתיד עם משיח צדקנו, פשוט משחקים באש מתוך זלזול בפסקים של גדולי ופוסקי דורנו וגדולי ופוסקי הדור העבר עדיין עוד לא ראינו שום גדול ופוסק עולה להר הבית, ושאף אחד לא יבלבלו את המוח שיש גדולים שמתירים זאת, חוטאים ומחטאים את הרבים בריש גלי בלי שום בושה, אוי לכך שעל
אורי16.10.17
41
זה כ"כ עלוב שאתם קובעים לנו שאנחנו אמורים להזדעזע.. חוץ מזה שאתם טורחים ומציינים בדיוק מי דתי לאומי (ד"ל בלעז..) מי חרדי וכו'. עם ישראל בעז"ה יתאחד וירבה באהבת חינם למרות הגועל נפש שאתם מפיצים.
אני09.10.17
40
נשמע כמו התחלה של כתבה מ"הארץ" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתמר09.10.17
39
יש מושג גדר הפרדה כשרבנים אומרים יש גדר לא עולים מצד ספק אין היום יודעים פעם לא ידעו זה גדר ואני לא מדבר על בעיה שיש מצד לאומני שבדבר שזה בעיה בפני עצמו יש פה חוצפה הזויה שמרגישים יותר חכמים מרבנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמיל09.10.17
38
ועלו מושיעים, או ישועים? מי יעלה בהר ה'? ליטאים=לטאה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם09.10.17
37
היום הגדול הולך ומתקרב, היום שבו נזכה שוב לבצע את עבודת הקודש במקום אשר בחר ה', על אפם ועל חמתם של כל ה'מזדעזעים' למיניהם. כי לקב"ה יש תוכניות ברורות והם כבר בעיצומן....
ה08.10.17
36
נכספה וגם כלתה נפשי לחצרות ה' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משתוקק16.10.17
35
זו בושה וחרפה. לא הם אלא אתם. מה יש כאן להזדעזע. כל אחד עושה לפי רבותיו ולפי הדעות שלאורן הוא הולך. יהודים יראי שמים שרבותיהם מורערים להם לעשות דבר על פי ההלכה כפי שהם פסקו זה לאדבר המעורר זעזןע אלא קידוש ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא לצנזר09.10.17
כל הציטוטים והראיות שלכם בעד העליה מופרכים מהיסוד, אז לא שייך במקרה הזה שכל אחד ילך כפי רבותיו.
אלי14.10.17
ומכיוון שהכותב נוהג לפי רבותיו הרי הוא מזדעזע - כרבותיו
דן סגל09.10.17
34
אתה ושכמותך בורים ועמי ארצות! לא למדתם את הסוגייה. גם אלו שאסרו לא עברו על הסוגייה, אלא אסרו מצד השקפה גרידא, בלי קשר להלכה! עדיף שאתה וחבריך תמשיכו ללמוד שור שנגח את הפרה, במקום להסית נגד מלח הארץ!!!
יהודי אמיתי09.10.17
33
בושה לאתר ולכותב. העולים למקומות המותרים יש להם על מי יסמוכו. מותר לעלות טמאי מתים להר הבית, אסור להיכנס טמאים לעזרה. עד מתי תכסו על האמת ותטעו את הציבור. העולים לאחר טבילה ביראה ובקדושה להר הם הצדיקים ואתם מלכחי פינכה לגויים, גלותיים ובורים ועמי הארצות.
שפוי08.10.17
מודרני שכמוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גאה09.10.17
32
מישהו יכול לומר לי האם יש איזה שהוא רב שכתב למה אסור לעלות להר הבית (אני לא מדבר על העזרות - כמובן), אם הסיבה היא כיבוש וכדומה זה מחלוקת בהשקפה לא בהלכה.... ואם זה סיבה שלא ברור הגבולות יש אזורים שבהם אין ספק ורוב החרדים שעולים הם ממש אבל ממש פרומרס שאפילו בספק ספק ספק ספקא הם לא עולים - בקיצור מה
חצי תמים08.10.17
משום שזה נקרא להתגרות באומות וזו אחת משלוש השבועות... הקמת מדינת ישראל לא נקרא להתגרות משום שהוקמה "באישור" שלהם. אבל לעלות להר הבית זו התגרות גרידא וסתם מוסיפה שפיכות דמים. בית מקדש שלישי לא אמור להיבנות פיזית על ידינו. ומי שכ"כ רוצה לקרב את בנייתו שיעסוק בתורה ומצוות ואהבת ישראל. ול
אני09.10.17
איפה מצינו בדיוק איסור להתגרות באומות? סתם אני רוצה לדעת, כי משום מה עדיין לא ראיתי כזה דבר ברמב"ם או בשולחן ערוך. וגם אם אכן תוכיח שיש איסור להתגרות באומות [מהגמרא בכתובות וכו' (שהאמת היא שהיא רק מבטאת עניין רוחני שבאמת היה שייך בשנות הגלות, אבל לא עכשיו כיוון שאנו רואים בחוש שהמציאות השתנתה ואכמ"ל
שאלה10.10.17
לא בטור לא ברמב"ם לא בשו"ע ולא בשום מקום אחר, רק במוחם הקודח של סרבני הגאולה החריידים צאצאי המרגלים, ערב רב שעדיין לא התנצלו על התוצאות של איסור העליה לאר"י לפני השואה.
לייבל איצ'עס10.10.17
31
רבותי עם כל הכבוד, אין מה לעשות נגד ההלכה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי09.10.17
30
הגיהנם שמוכן להם....... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק אהרוני09.10.17
29
מ
שמחים בקדושה08.10.17
עכשיו זה ברור.
עכשיו ברור08.10.17
28
כן ירבו כמותם בישראל, מנהגי האומה האמתיים בשטח! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צעד מעולה 09.10.17
27
מסימני הגאולה🌷🌷🌷 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם08.10.17
26
נכנסים גם בטומאה. תלמדו גמרא ורמב"ם. כל שכן כדי לכבוש אותו ולא להפקיר אותו לחיות הטרף בני ישמעאל ימח שמם
מאיר08.10.17
במחיר חייהם של יהודים חפים מפשע... נכון? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נטע08.10.17
על מלחמת מצווה מוסרים את הנפש. עיין מנחת חינוך ויביע אומר. עלייה להר הבית היא בגדר מלחמת מצווה!
העם בריא!09.10.17
25
אתם לא הפנמתם את זה עדיין? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלון10.10.17
24
גם לפני הקמת המדינה היו שפסקו שאסור לעלות לארץ ישראל לפני בוא המשיח. וקיבלנו את השואה הנוראה.
בצלאל09.10.17
23
כתב שכל כולו שינאה לשמה. ותפסיק באופן מיידי להתפלל ותשכון בתוכה כאשר דיברת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל08.10.17
22
ישנם רבנים גדולים שפוסקים לעלות וביניהם: הרדב"ז, החיד"א, השערי תשובה, הערוך לנר ועוד רבים... האיסור לעלות התחיל משלטון הגויים ונפסק בפעם הראשונה ע"י הגראי"ה קוק. אך יש רבנים הפוסקים לעלות.
אורי18.10.17
21
חוץ מהחילול ה' שהכתב הזה עושה, בהוציאו שם רע על כל יראי ה' הללו שסומכים על סיעה שלימה של גדולי דור המתירים לעלות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עבד ה'09.10.17
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר16.10.17
19
כמה זלזול והתנשאות בארבע מלים. כי אליבא דהכותב הבזוי תנאי הכרחי להיות "גדול" ו"פוסק הלכה" הוא קודם כל להיות חרדי מתת-הפלג של הכותב ולפסוק כמו שהכותב מכתיב. יכול אדם להיות רם ונישא וגדול בענקים כמו הרבנים שפירא, לכטנשטיין, אליהו וישראלי זצ"ל או כמו הרבנים ליאור ורבינוביץ' יבלחט"א, אבל הם בווודאי לא
עזרא09.10.17
18
אשריכם שאתם מחיים את השכינה מעפרה כל הכבוד , אתם פורצי הדרך לגאולת עם ישראל עם ישראל איתכם חיזקו ואימצו
ישראל יהודה 09.10.17
17
שהוא מנסה ליישם וליצור, אם לא מאפשרים לו ליצור הוא מחפש דרכים, ולכן החרדלים והחסידים יש להם עשייה חיובית, ומכיוון שהליטאים זה רק לימוד הם מתחילים לחפש יצירה, והגיעו להר הבית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה בן אברהם08.10.17
16
כל הכבוד לאברכים אלה , ירבו כמותם בישראל.
דודו08.10.17
גם אם העסקנים מתרגזים. אז מה ?
רצון ה' זה טוב08.10.17
15
להר הבית מותר!!! להיכנס טמאי מתים תפתחו מסכת כלים פרק א' ושם תראו, וכן פסק הרמב"ם ואין מחלוקת על כך, כל מה שנהגו איסור(ואני מדגיש נהגו, אין איסור מוחלט אלא נהגו איסור) זה צירוף של חששות שונים (מי שרוצה יכול לעיין בשו"ת מנחת יצחק ולראות את אותם חששות) שאפשר להתגבר עליהם אם רוצים, רק חכמי ירושלים החלי
ישי09.10.17
14
עושים בזכות סרטונים כאלו ומי מדבר על האיסור הנורא של עלייה להר שכל גדולי ישראל הסכימו והם מצפצפים על זה
ר09.10.17
13
זעזוע? באמת? ולהציג קורסים להשכלת מנדלסון ימ"ש לציבור החרדי זה לא זעזוע, או שמא יש חרדים עם מסננת גדולה שלא רוצים ביקורת? " פרשת הכסף".... פורים בכל יום ובכל מקום. זה דור דורשיו. מבקשי פניך "יעקב"? ויעקבני זה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פורים.09.10.17
12
אני מזדזע מכך שאחרי שהקב"ה נתן את הר הבית במתנה ליהודים , היהודים מחזירים אותו למוסלמים על מגש הכסף בשם התורה וההלכה ..... הרי הדבר הזה לא מתקבל על הדעת ! כל הכבוד לאברכים וליהודים הללו שיש להם שכל ישר ומסירות נפש לעשות את הדבר הנכון.
יוסי08.10.17
11
הרי אתם פושעים ורוצחים כל עליה כזאת חייבת כרת ומעבר לכך כל פגיע של ערבי ביהודי שיגיע ביגלל העליה הזאת אתם תיהיו אחריאים ואם יהיו רצח שזה מה שצפוי מתוך נסיון העבר אז אתם רוצחים בה הידיעה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Dave08.10.17
,ף,ף
חחחחחחחח08.10.17
10
שמחפש כותרות היהודים הצדיקים הללו הם זרם ייחודי וידוע שלפי שיטתם מותר לעלות לרחבת הר הבית לאחר טבילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם09.10.17
9
מופלג וגאון וצדיק אמיתי. וכולם חייבים בכבודו, כמובן שכל מי שפתח בחייו דף גמ' יודע שאין איסור לעלות להר הבית בתנאים מסוימים אותו כמובן נדרשים לקיים וכל אזהרות הרבנים הם חשש לגבי קיום כל ההכנות וכן לגבי כניסה למקום שבאמת אסור לטמא מת להיכנס. לא יאומן כמה בורות ונבזות בכתבה אחת
שפוי09.10.17
איסור גמור לעלות להר הבית אנו כיום טמאי מתים ואם הוא נכנס נגד גמרא מפורשת-כלאים דף יג. שאסור לעלות.... ואם הוא בכל זאת עולה זה מראה כמה שהוא...חצוף מחוצף שעוד עושה חילול השם גדול ביותר וזהו העוון הכי חמור.
יריב09.10.17
אין כזה דבר "גמרא כלאים דף יג עמוד א" בבלי ובירושלמי לא כתוב כזה דבר בדיוק הפוך כתוב בגמ' שמשה שהיה לוי והיה במחנה לויה נשא ארונו של יוסף. כלומר לא רק שהוא היה טמא והיה במחנה לויה אלא עוד הכניס את המת עצמו למחנה לויה. ובמשנה כלים כתוב שהר הבית הוא נחשב מחנה לויה ורק להיכנס למקום העזרה שהיא מחנה שכינ
יהודי מאמין09.10.17
אסור להיכנס לחיל אבל להר הבית מותר
אלעזר09.10.17
8
ממש מעורר שנאת חינם ולא אהבת חינם. פילוג ולא אחדות. הבית נחרב על שלא נהגו כבוד זה בזה. יכולים לא להזכים על דעות שונות. אבל יכולים בהחלט לכבד!! דוקא מציבור ירא שמיים, אני מצפה לדרך ארץ. קוראת לכם לחזור בתשובה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הילה08.10.17
7
ה"גדולים" שאתה מקורב אליהם אסרו גדולי ישראל אחרים התירו והם עושים ע"פ הוראת רבותיהם. אתה חופצן שאין כדוגמתו חצוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים08.10.17
6
כל הכבוד לאותם אברכים שמקימים את מה שכתוב שלוש פעמים בשנה וכו' שנזכה כולנו לעלות להר הבית (כמובן אחרי תפילה ורק למקומות המותרים) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביחי08.10.17
5
אין איסור לעלות ואין פה בכלל מקום להסתפק. האוסרים בסך הכל חוששים שאנשים יעלו שלא בטהרה או שלא במקומות המותרים. חשש זה איננו מובן לגמרי, שהרי מעשים שבכל יום שמשיאים זוגות שלא שומרים טהרה ר"ל, אבל בעליה להר, כבר מפורסם וידוע כיצד לעלות ללא חשש
נפתלי08.10.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לנדארבוך13.10.17
3
זעזוע זה הלשון שאתם משתמשים בה! מצטטים את אל קודס. אתר של יהודים? להתנגד זה לגיטימי אבל יש גבול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עובדת ה09.10.17
חייבים גם להזדעזע
דן סגל09.10.17
2
הזעזוע האמיתי הוא שאחרי שהקב"ה נתן לנו במתנה את הר הבית , אנחנו נותנים אותו בחזרה לאויבינו על מגש הכסף. והכל נעשה בשם התורה וההלכה (כביכול)..... כל הכבוד לאברכים וליהודים הללו על כך שהם עושים את המעשה הנכון.
yossi1008.10.17
את הר הבית על חשבון דם יהודי זה מתנה? אולי גם תתחיל להקריב כל יום את קרבן השחר כי קיבלנו מתנה כביכול?
כ09.10.17
1
חרדים מאז ומתמיד היו מזעזעים אז כבר לא מזדעזעים. אני חושב שאסור לעלות להר מבחינ הלכתית אבל יש שחושבים שמותר .. כבדו אותם .. מצד שני אני חושב שהנזק שהם עושים לעצם הענין הוא עצום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james08.10.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24