כיכר השבת

בג"ץ נגד השבת

זעם נגד בג"ץ: "מנותקים מהעם" • התגובות

זעם וכאב רב מוטחים הבוקר כלפי בית המשפט העליון, בעקבות פסיקתה האחרונה של מרים נאור, הנשיאה היוצאת, שהחליטה להותיר את המרכולים פתוחים בשבת (חרדים בארץ)

19
ישי כהן | כיכר השבת | ו' בחשוון | 26.10.17
הפרידה בביהמ"ש העליון ממרים נאור
הפרידה בביהמ"ש העליון ממרים נאור (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

זעם וכאב רב מוטחים הבוקר (חמישי) כלפי בית המשפט העליון, על-ידי הנציגים החרדים, בעקבות פסיקתה האחרונה של מרים נאור, הנשיאה היוצאת, שהחליטה להותיר את המרכולים פתוחים בשבת בתל-אביב תוך חילול שבת קודש.

תגובות הפוליטיקאים

שר הפנים אריה דרעי: "ברגע עצוב זה אין לי אלא להיתלות באילנות גבוהים, בנשיא ראובן ריבלין, שאמר השבוע: 'לא מהפכה עושה בית המשפט אלא הפיכה'. ומדובר בהפיכה של ממש. עצוב מאד לגלות שהשבת הקדושה, שעל שמירתה מסרו יהודים את נפשם לאורך הדורות, דווקא כאן, במדינת היהודים, חילולה הופך לדגל ולסמל.

"סיכמתי השבוע עם נתניהו על קידומם המהיר של שני חוקים ממשלתיים, שיעניקו לשר הפנים את הסמכויות הדרושות לשמור על צביונה של השבת היהודית בפרהסיה הציבורית, כדרישת רוב הציבור בישראל".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "בית המשפט העליון פשוט מנותק מהעם, השופטים פוגעים בדרך קבע בתורה הקדושה ובמסורת העם היהודי, כל פסקיהם מבוססים על עידוד חילול שבת ופגיעה בציבור המסורתי שומר השבת, לפגוע ברגשותיו מצפונו ופרנסתו. על פי ההסכם הקואליציוני נביא ביום ראשון את התיקון לחוק, ומה שבית המשפט קלקל אנחנו נתקן כדי לשמר את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

שר הבריאות יעקב ליצמן: "פסיקת בג"צ מנוגדת לעמדת רוב העם בישראל, הרואה בשבת את יום המנוחה הלאומי ובשבילו שמירת השבת מהווה ערך עליון לאורך הדורות. כמיטב המסורת הבג"צית הנפיקה הנשיאה היוצאת פסיקה אנטי דתית כ'אות פרישה' צפוי ומוכר. זהו ניסיון בוטה של שופטי בג"צ לפגוע בצביונה היהודי של המדינה, תוך גרימת עוול מוסרי ורמיסת זכויות אלפי עובדים שפרנסתם נפגעת כתוצאה מפסיקה זו, ומונעת מהם מנוחה משפחתית כזכות בסיסית לכל אדם.

"קיימת תמימות דעים בקרב כל הנציגות החרדית והדתית לסתום את הסכר האנטי דתי שמוביל בג"צ בפסיקותיו אלו ואנו ניאבק לתקן את העוול הזה בחקיקה.

השר לשירותי דת דוד אזולאי: "יש אמרה 'שהאורח תמיד זוכר את הארוחה האחרונה', לא נשכח לך נשיאת בית המשפט העליון שאת פורצת הדרך ברמיסת הדבר הקדוש ביותר לעם ישראל מדורי דורות - פגיעה בכבודה של השבת. שהיית פורצת דרך במתן גושפנקה לחילול שבת. לא נשכח ולא נסלח. רמיסת השבת ופגיעה בכבוד השבת תלווה אותך לאורך ימים ושנים...".

סגן שר החינוך מאיר פרוש: "בפעם המי יודע כמה דורס בג"ץ ברגל גסה את הסטטוס קוו ובצורה לא דמוקרטית גורם לפילוג ושיסוע בעם, ועל הדרך פוגע בסוחרים המרכולים שכל רצונם לשרוד כלכלית מבלי שיכפו עליהם לחלל שבת. הגיע הזמן להעמיד את שופטי בג"ץ במקומם ולהחזיר את ההחלטות מסוג זה לעם".

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "שופטי בג"צ מנסים מוכיחים פעם אחר פעם שהם מנותקים מהעם. איש לא באמת חשב שביום של פסטיבל שכזה עם עזיבתה של נשיאת העליון תצא פסיקה בעד סגירת חנויות בשבת. שוב הוכח כי הגיע הזמן לחוקק חוק שיעשה סוף לשליטת בג"ץ ויתן לנבחרי הציבור בכנסת את היכולת להחליט".

ח"כ אורי מקלב: "יהיה חוק עוקף בג"ץ ולא בג"ץ עוקף שבת, בית המשפט מנסה לעקוף את תורת ישראל, ולשנות את מהות ותכלית שבת קודש, זוהי פרשנות עקומה שאינה מתאימה לתכלית החוק ולכוונת המחוקק, התחרות הקולקלת בין השופטים בשאלה מי יותר קיצוני מובילה אותם לפסיקות אבסורדיות והזויות, פסיקות אילו שומטות את הבסיס הציבורי עליו הם יושבים, השבת לא תהיה מוחלשת - הבג"ץ הוא זה שנחלש".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "אינני מופתע כלל מהחלטת בג"ץ בראשות הנשיאה מאור, והיא תואמת את האג'נדה הקבועה של בית המשפט לפסוק נגד כל דבר הקשור למסורת, לדת וליהדות. אני חש כאב עמוק וצער על בזיון השבת שיהודים בכל הדורות מסרו נפשם עליה, ובטוחני שגם הורי הוריה של השופטת נאור בכללם. חבל מאוד שזה סמל הפרידה שלה מכס השיפוט. סיעת יהדות התורה תפעל לתיקון הענין בחקיקה".

ח"כ יואב בן צור: "החלטת בג"ץ היא החלטה כואבת ואיננה מתכתבת עם הצביון היהודי של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. יתרה מכך, משמעות הפעלת המרכולים פוגעת קודם כל בשכבות החלשות, במנקים, בקופאים, בשליחים ובעובדים שיואלצו לעבוד בשבת בחסות המעסיקים שימשיכו ליהנות מהשבת ולתת הוראות בשלט רחוק. כאנשי ציבור המחויבים לשמירה כל צביונה היהודי ורווחתן של השכבות החלשות נקדם חקיקה ברורה שתוביל לסגירת המרכולים ככלל יסוד במדינת ישראל".

ח"כ יעקב אשר: "הפסיקה הנוכחית היא לא אירוע חדשותי, דעתם האישית של שופטי בג"ץ על השבת ידועה, והמסורת של בג"ץ זה לכפות דעה אישית ולעטוף באיצטלה משפטית, והכי מתאים זה בתיאטרון של מסיבת הפרידה ובכך לקבל סיקור תקשורתי על הגב של יצירת שסע בחברה בישראל.

"בג"ץ כופה את האג'נדה האישית שלו על העם פסיקה אחר פסיקה, ולא מותיר ברירה לחברי הכנסת מלבד לחוקק חוק 'מנטרל בג"ץ' שישחרר את העם מישראל מלהיות 'קהל שבוי' בהצגה העגומה של פסיקות בג"ץ, וכך נעשה".

שר החקלאות אורי אריאל: "החלטת השופטת נאור בנוגע לפתיחת מרכולים בתל אביב בשבת, מהווה תקדים לכל הארץ, מנוגדת להלכה ורומסת את השבת הציבורית במדינת ישראל. עכשיו אני מבין יותר מתמיד למה אנחנו מתפללים 'השיבה שופטנו כבראשונה ויועצנו כבתחילה'.

"החלטת בג"ץ מתווספת לפסק דין חמור ביותר של השופטת נאור שניתן השבוע לגבי נתיב האבות בגוש עציון, פסיקה ללא חמלה זוהי מידת סדום".

יו"ר 'העבודה' אבי גבאי: "‏מכבדים את הדת, לא מכבדים כפיה דתית. מברך את נשיאת העליון היוצאת מרים נאור עם פסיקתה האחרונה ומאחל בהצלחה למחליפתה אסתר חיות".

ח"כ יאיר לפיד: "מברך על החלטת בג"ץ לתת חופש החלטה לראשי הערים בפתיחת עסקים בשבת. אף אחד לא יגיד לשני איך לחיות. כך צריך להיות".

תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
כל מילה נוספת מיותרת.
אוראור15.01.18
9
ותאמר נאור : " נִרְפִּ֥ים אַתֶּ֖ם נִרְפִּ֑ים עַל־כֵּן֙ אַתֶּ֣ם אֹֽמְרִ֔ים נשמור את השבת וגו'... תִּכְבַּ֧ד הָעֲבֹדָ֛ה עַל־הָאֲנָשִׁ֖ים וְיַעֲשׂוּ־בָ֑הּ. (כן- זה רק על עבדי השכר מינימום- מנגד- לצוות השופטים ברור שמגיע לנפוש בשבת ולצפות בהנאה .סאדיזם)
יהודי26.10.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי26.10.17

הצגת כל התגובות

7
שיבה של מי שפותח חנות בשבת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק26.10.17
6
השבת היא הסיבה לא התכלית בג"צ החליט כנראה עוד מימים קדמונים למנוע מהאדם הקטן את היכולת להתנהג כיהודי בארצו. כמה מרגע זה ואילך נסגרו בפניהם מקומות עבודה או שיפסידו מקומות עבודה. בג" ישכב על ה גדר לטובת כל צרוע וכל זב אשר ח"ו שמא ואולי קצה ציפורנו הקטנה תיפגע אבל לא לטובת אף יהודי באשר הוא בכל רחבי המ
יהודי26.10.17
5
כשאנחנו רומסים את ערכי היהדות, כשאנחנו מתנהגים באופן שמעורר לעג שנאה ובוז מהחילונים - קצת מגוחך להטיף להם על ערך השבת. כשהמפלגה שיצאו ממנה הכי הרבה מורשעים גנבים ורמאים היא מפלגה דתית - אבדנו את הזכות המוסרית לכפות את ערכי היהדות על קבוצה אחרת. נהוג אצלנו להעביר על כל העולם בקורת חוץ מאשר על עצמנו.
דוד26.10.17
הם גרמו לכל הבלגן הזה עם בני הישיבות !!!!!!!!!!!!! וכן גם אנחנו לפעמים בני אדם....................ו אותנו לקיר אנחנו נלחצים..................
ש26.10.17
4
אריה דרעי שכח שזה היה בידיים שלו ורק למוצא פיו חיכו כמה חודשים לו רק היה חותם על צו אף בית משפט לא היה כאן אבל תראו איך הוא צדק אף אחד מאיתנו כבר לא זוכר זאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבר27.10.17
3
כאילו פתח מרכול בשבת. המעסיק גוי של שבת רצה להנות מהקיגל. והפותח מרכול רוצה להנות מהכסף.
דן סגל26.10.17
כתבה בנושא הנ''ל,חוץ מזה שזו הלכה לא נכונה
יאיר27.10.17
2
כל אחד יחיה בדרכו, אם נמשיך למנוע מהם חנויות ותחבורה בשבת זה יגביר את השינאה נגדנו וזה חילול ה' גדול ולכן צריך להניח להם ורק לבטא כאב בשקט, נניח עם תהילים ביד בבית... אה התבלבלתי זו הייתה תגובה נגד העצניקים שמפגינים נגד ה...
הפלג הבני ברקי26.10.17
הפגנותיכם שהינן חילול ה' ממש לא קשורות רק למה שהחילוני חושב עליכם, אלא לנזק שאתם גורמים ללא סיבה, רק משום רצונכם למרוד בגדול הדור האמיתי הרב שטיינמן שליט"א. לו היה המאבק באמת ערכי ונוגע לעיקרי הדת, אני מניח שכולם היו מתאחדים. אבל כיון שמדובר כאמור בסתם התפרחחות ומרידה הגדול הדור במסווה של קנאות מזו
אבי26.10.17
1
את מי מענינת "הנאורה"דעותיה ידועות,מה שכן מענין זה ששופט בית המשפט העליון קיסטר "הדתי"שפנה לקבל מינוי של שופט עליון הרב מפונביז כבדו בשלישי,ורשכבה"ג מרן הרב ש"ך זצ"ל יצא מהאולם בכעס והלך לשמוע קריאת התורה ביחרי כלה,למרות שלשופט קיסטר היה בן בפונביז שנפטר לאחרונה,מרן הרב ש"ך זצ"ל לימדנו אין פשרות בער
יוסף29.10.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24