כיכר השבת

מירושלים ועד באר שבע

הבחירות לרשויות המקומיות: אלו הערים שיאתגרו את ש"ס

ש"ס פתחה את מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, אך עיקר תשומת הלב תופנה לערים בהן תיאלץ להתמודד מול רשימות שיזוהו עם אלי ישי • "כיכר השבת" ממפה את הערים המתאגרות (אקטואליה)

58
ישי כהן | כיכר השבת | י"ז בחשוון | 06.11.17
אריה דרעי ואלי ישי
אריה דרעי ואלי ישי (צילומים: מרים אלסטר - פלאש 90)

הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בעוד פחות משנה, אך כבר כעת הרוחות במפלגות השונות סוערות לקראת ההתמודדות הצפויה, כאשר עיקר הדרמה צפויה בערים בהן תנועת ש"ס תיאלץ להתמודד מול רשימה של מפלגת 'יחד' של אלי ישי.

"כיכר השבת" ממפה את הערים המרכזיות בהן יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יצטרף לנווט בין כל הרגישויות בעיר ובעיקר בהתמודדות מול אלי ישי, שכפי שהיה נראה בכנס פתיחת מערכת הבחירות של ש"ס, המפלגה צפויה להילחם בו חזיתית.

ירושלים

ש"ס: העיר ירושלים פתחה את הקדנציה האחרונה בקול רעש גדול עם סיעה שהייתה מקור לגאווה עבור דרעי, לאחר שנעשה רענון כמעט מלא לרשימת ש"ס המקומית. דרעי התגאה לא אחת ברשימה, אך מהר מאוד הכל קרס. כל חברי הרשימה מלבד היו"ר צביקה כהן עזבו את כיכר ספרא, מלבד מלכיאלי שקודם לכנסת - האחרים עשו בנסיבות פחות חיוביות.

כעת, דרעי ייצטרך להכריע מי יישאר ברשימת ש"ס, מי יילך הביתה ומי יעמוד בראשות הסיעה. בירושלים, ככל הנראה דרעי לא צפוי לקבל את ההחלטה לבד, אלא ינסה לערב עסקנים מקומיים המקורבים אליו ומכירים את הלכי הרוח בעיר כדי שיעזרו לו בשיבוץ הרשימה.

בחודש שעבר התייחס דרעי לנושא ורמז כי ישנה אפשרות שח"כ מיכאל מלכיאלי יהיה אחראי על אזור ירושלים, כמי שכיהן ברשימה. יצוין, כי עם פתיחת קמפיין הבחירות, שוב עולה שמו של השדרן שמואל בן עטר, שלא מעט פעילים בש"ס סבורים כי יש לצרפו לרשימה.

יחד: נראה כי בירושלים תרוץ בוודאות רשימה מטעם אלי ישי. הערכה היא שהרשימה תרוץ יחד עם סיעתו של אריה קינג ויונתן יוסף. בבחירות לכנסת זכתה 'יחד' בעיר ב-18,330 קולות, שהם למעלה משלושה מנדטים במועצת העיר.

בני ברק

ש"ס: פעילי ש"ס בעיר החרדית מרבים לטעון נגד ההנציגים בעירייה שמכהנים למעלה מעשר שנים. כבר בקדנציה שעברה דרעי שלח את אריאל אטיאס (חבר השלישייה דאז) בניסיון לנסות ולרענן את הרשימה, אך הדבר לא צלח.

בינתיים, הנציגים זוכים לגיבוי של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, מה שמקשה על דרעי לנסות ולרענן את הרשימה, לפחות את חלקה, מהלך שגם הוא חושב ומבין שצריך לעשות.

כמו כן, יש את ח"כ לשעבר יגאל גואטה, שבעבר כיהן כחבר העירייה מטעם ש"ס. כעת, שוב ושוב עולה שמו בניסיון להחזירו לעירייה. מהלך שככל הנראה לא יצא אל הפועל.

כאמור, ככל הנראה לבסוף ייתכן ויוחלפו מספר נציגים וירעננו את הרשימה. "דרעי שומע לא מעט תלונות על הנציגים, שמות שרוב המצביעים לא מכירים כלל", מספרים גורמים בש"ס שמסתייגים כי הבעיה היא שחלקם זוכים לגיבוי מוחלט של הגר"ש בעדני.

יחד: בעיר בני ברק זכתה 'יחד' בבחירות לכנסת, לרבע מסך הקולות שזכתה לה ש"ס. 4,323 תושבים בעיר הצביעו לאלי ישי. צריך לזכור שבעיר מתגורר מנהיגה הרוחני של המפלגה הגאון רבי מאיר מאזוז, כך שנראה כי גם בבני ברק יחד תבקש להכניס נציגים מטעמה למועצת העיר.

אשדוד

ש"ס: זה זמן לא קצר שסגן ראש עיר מטעם ש"ס לא מכהן בתפקידו בשל כתב האישום שהוגש נגד יו"ר הסיעה המקומית עמרם כנפו. במשך החודשים האחרונים היו מי שניסו לקדם את מינוי חבר המועצה אבי אמסלם לתפקיד. דרעי, שאמסלם נחשב לאחד ממקורביו האישיים, העדיף שלא לפגוע בכנפו.

כעת, הערכה באשדוד כי כנפו לא יתמודד לקדנציה נוספת. כמו כן, בסיעה המקומית יש שני נציגים: אבי אמסלם וחיים אמסילי. דרעי ייצטרך להכריע ביניהם מי הנציג שיעמוד בראש הרשימה, ויש כאלו הטוענים כי לבסוף ינחיתו מועמד חיצוני לתפקיד.

יחד: גם בעיר אשדוד מפלגתו של אלי ישי זכתה בבחירות האחרונות ל-4,180 קולות וצפויה להתמודד על מקום במועצת העיר.

נתיבות

בעיר נתיבות טרם ברור האם ש"ס תתמודד ברשימה עם היו"ר הנוכחי יעקב מעלימי המכהן כסגן ראש העיר. מעלימי נחשב לנציג מובהק של חצר הרבנים אברג'ל, אלו שנחשבים למזוהים עם 'יחד' של אלי ישי.

בש"ס מעריכים כי לבסוף תרוץ בעיר רשימת ש"ס בראשות מעלימי, ובכך יתאפשר לנציגי הרב אברג'ל לתמוך בש"ס המקומית. במידה ודרעי יחליט להחליף את מעלימי, הרי בוודאות שבעיר תרוץ רשימה נפרדת - ככל הנראה 'יחד' - בה יכהן מעלימי. יחד זכתה בעיר בבחירות הארציות ל-2,836 קולות.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", דרעי ייפגש מחר, במהלך ביקור בעיר, עם הרבנים אברג'ל, במטרה להגיע להבנות בסוגיה.

באר שבע

ש"ס: בעיר מכהנים שלושה נציגי ש"ס, בהם היו"ר עופר כראדי ונציג משפחת הרבנים בצרי - שמעון טובול. לא מעט טענות שומע דרעי כי כראדי לא נאמן לש"ס, וכי הוא נציג של חצרות נוספות, בכך יש מי שמנסה להטות את הכף ולהעביר את ראשות הסיעה לידי טובול, אך טרם ברור מה יכריע דרעי.

בש"ס יש מי שמעריך כי היו"ר יעדיף את כראדי בשל העובדה שהוא מזוהה גם עם חצרות הרב אבר'גל והגר"מ מאזוז, ובכך למנוע פיצול סיעות בעיר נוספת ולאפשר לתלמידיהם להצביע עבור ש"ס.

יחד: ישי זכת בעיר ל-3,898 קולות, כמחצית מהקולות של ש"ס, כך שבוודאות גם בעיר הזו אלי ישי יריץ רשימה ויתמודד על מקום במועצת העיר.

שאר הערים

בערים בית שמש, אלעד וביתר עילית, הערכה הינה כי דרעי יגיע לדיל מוסכם עם 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים', או עם אחת הסיעות בלבד, ובכך ירצה לקבל ראשות עיר כדוגמת בית שמש בתמורה לתמיכה במועמד אשכנזי באלעד.

תוכן שאסור לפספס
58 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
שס חזקה מאז ולתמיד
שמואל 08.12.17
35
למרות שבבחירות האחרונות הצבעתי קריספל, אין לי מילים על פורוש, הוא תותח.. קידם את העיר בשנות אור,מה שלא עשה אף ראש עיר באף עיר אחרת (במחילה מעידן צביקה כהן וקריספל ואפילו יעקב אשר) כל התככים והקטנוניות נעלמו חדשיים אחרי שהתחיל את תפקידו,, כך שאין ספק מי יהיה ראש עיר הבא,, כל מי שיצביע למשהו אחר זה לא
ספ]רדי13.11.17
34
הפוטנציאל אולי בין הגדולים שיש זה בלוד. צריך לעורר את הבוחרים,וצריך משהו חדש. חבל לזרוק את כולם,אנחנו בסוף נצטער. אריה תתעורר בבקשה.
נקרע לי הלב07.11.17

הצגת כל התגובות

33
אני חושב שצריך בשביל השלום לצרף את יחד ואת שס למפלגה אחת גדולה ולהוציא מראשה גם את אלי ישי וגם את אריה ולשים מתמודד שלישי שמוסכם על כולם כמו אטיאס למשל
יניב07.11.17
32
אם אלי ישי ירוץ אם החילונים בבית שמש ויעשה קמפיין טוב אצל החרדים הוא יכול אפי' לכבוש את ראשות העיר אני חרדי אשכנזי אבל אני יבחר בו כי נמאס לי שוועדות רבנים מחליטים שלא יהיה מגרשים בשכונות החדשות ועוד כל מיני שטויות!
מסי07.11.17
31
לא יעזור כלום לכל הקנאים למיניהם ש"ס בראשות אריה דרעי חזקה מתמיד וקיימת לעד!!! אל תשכחו שאריה עשה בקדנציה אחת פי כמה שאלי ישי עשה ב-14 שנים!!!
V07.11.17
30
וכשעוצמה יהודית הציגו את מועמדיה שמואל בן עטר היה במקום 7 ויוני יוסף היה במקום 5
אבי18.11.17
29
אצטרף ל"יחד" ואפיל את דרעי
שמעון נגר07.11.17
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד מרן06.11.17
27
קוראים לך אריה,לך!
אריה,לך!07.11.17
26
בחולון יש 5 חברי מועצה לשס שלא עושים כלום נראה לי שגם פה יחד תצליח לעשות שינוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חולוני07.11.17
25
שכונה בירושלים ללא מקווה לנשים
חזי יצחקי מוצא06.11.17
24
שמעון טובול התותח
באר שבע06.11.17
23
אם האחים אברג'ל יקימו מפלגה ייראו שהם לא יעברו את אחוז החסימה בבחירות לכנסת יחד קיבלה הרבה קולות בנתיבות, כי הייתה אחדות בין כל יוצאי תוניס בכדי לחזק את העדה.
יוסלה הדרום היפ06.11.17
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מתבייש בבוגד!!!06.11.17
שחושב שכולם אהבלים
יחדניק07.11.17
תעשה תשובה על הוצאת שם רע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניסים06.11.17
21
צריך להגיד שיחד מתמודדת עם שס. להם יש אתגר. ולא לדרעי!! ואלי ישי שימש את מרן כדי לקבל פרס!
ה. רייסס06.11.17
20
חזור בך!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נדיר06.11.17
19
רבי אריה היקר אתה אהובו של אבא רבי יורם שליט"א, כמה אבא אהב אותך? אנחנו רק בשס!
החיד"א 06.11.17
אל תהיה חסיד שוטה ותבייש אותנו, א. הרב נפטר (אל תכתוב שליט"א) ב. מתגובתך מוכח שאתה לא מהקהילה של הרב יורם, כולם יודעים שהרב ז"ל לא אהב את דרעי בלשון המעטה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה06.11.17
18
יחד תריץ רשימה מנצחת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישיבשער 06.11.17
17
אליהו ישי היה ונשאר נאמן ביתו של מרן ואין לו מחלוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בית מרן06.11.17
16
אני כבר שתי קדנציות הצבעתי ליכוד בגלל מעשה האיולת שלך אתמוך בתנועה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני06.11.17
15
רק לגרום נזק לשס לשם זה היא קמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי06.11.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רמלאי 06.11.17
13
יש כבר נציגות רחבה בדרכי אמונה היכל משה מרמורק החבר'ה של השיעור של מוצ"ש ועוד
ר מאיר06.11.17
תחזרו למה לא קבלתם ממלול כלום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה06.11.17
ש"ס אחרי כל העבודה שלהם קיבלו בבחירות 250 קולות יותר מיחד, כלומר שיוויון, בבחירות הקרובות גם הרבנים יורו להצביע יחד חלקם עצבניים מאד על ש"ס והמבין יבין (יש אפשרות שירוצו גם עם האשכנזים ביחד אבל אז יצטרכו לתת נציג ליחד)
בצל06.11.17
12
בירושלים ש"ס צונחת עקב רשימת המטומטמים והחומרים ש"ס תקבל 2 ויחד 2 כנ"ל בבני ברק מזוז יכניס 2 וש"ס תרד באשדוד ש"ס תשמור על כוחה כנ"ל בחיפה בית שמש באר שבע ברכסתם ועמנואל ש"ס תתחזק באלעד קריספיל ירד עוד מנדט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים06.11.17
אל תזלזל ברבנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עלום06.11.17
11
יחד לוקחת בירושלים. מישו תותח הולך להיכנס בראש הרשימה...הפתעות בדרך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה06.11.17
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זמיר06.11.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני06.11.17
8
די לגרור את כל הציבור למחלוקת רק בגלל הכבוד המדומה ומלחמה של מי בראש. די כבר! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי06.11.17
7
הרבה מקומות יעשה מחלוקות כזאת גדולה בין כל המצבעים והכל על הראש שלו .. והכל בגלל שלקחו לו את הכסא שלו לא יאמן .... המידות של אדם
שמואל מ06.11.17
זה לא יפה לדבר ככה על אריה דרעי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוס06.11.17
6
150.000 אלף אנשים בכל הארץ זה המספר שהצביע יחד בבחירת האחרונות. 150.000 אלף אנשים שלא מרגישים מיוצגים באף דרך.אז מה חשבתם שהם ישבו בשקט הם שמים את נאמן ביתו של מרן הרב עובדיה זצ"ל בראשם וימודדו לכל מקום אפשרי. פשוט וקל. אני בעד!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישיבשער06.11.17
את מפעליו של מרן תגידו שאתם רוצים אותם אבל אל תשקרו להפיל את זה על מרן
שמואל מ06.11.17
5
הרי אין שום בעיה של ימין שמאל. נטו מחלוקת מגעילה. רק בשביל להריע לתנועתו של מרן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל06.11.17
ולא לציבור הבוחרים.
דרעי06.11.17
4
שמו רשימה של מחללי שבת והחליפו את הנציגים בחיים כהן חסר המעש. שס הולכת לחטוף מכה רצינית ואני מרגיש זאת בשטח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוזי לוי06.11.17
ומינה נציגות שתכמנית שיודעת להלבין לו כספים, ולאשר לו תוכניות בניה .... מי שבענינים מבין במה מדובר. אם אזרח זקוק לעזרה בעיריה אין מי שיתפנה אליו ויעזור לו מהנציגות הש"ס הציבור לא מכיר אותם והם לא שמים על הציבור
דרעי06.11.17
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי06.11.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דייייייע06.11.17
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי06.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24