כיכר השבת

סוף המשבר בין החרדים ונתניהו

ההסכם: הכדורגל בשבת יימשך, המרכולים בת"א לא ייסגרו

חוק חדש יאפשר לליצמן לחזור לתפקידו כסגן שר בעל סמכויות ניהולויות, יחוקק חוק לשימור הסטטוס קוו אך המרכולים בתל אביב לא ייסגרו בשבת. בנוסף, "יישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל" (בארץ)

41
כיכר השבת | ח' בכסלו | 26.11.17
נתניהו וליצמן. ארכיון
נתניהו וליצמן. ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

משבר השבת - הפתרון? במסגרת הפגישה בין רה"מ בנימין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות, הושג סיכום בנוגע לנושא השבת, ובהודעה שפורסמה הערב נאמר כי "הסתיים המשבר הקואליציוני", וכי הסטטוס קוו בנושא השבת יישמר. בנוסף סוכם על העברת חוק שיאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהולויות במשרדו - זאת בכדי לאפשר לליצמן לחזור לתפקידו.

במהלך הפגישה סוכם כי יחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו בכל הארץ, אולם המרכולים בתל אביב לא ייסגרו. ההסכם מעלה עוד כי תנועת הרכבות בימי חול לא תיפגע, ותאומץ הצעת שר התחבורה "לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכו'".

עוד סוכם בין המפלגות החרדיות לראש הממשלה כי יישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל. נקודה נוספת שסוכמה, היא העברתו של חוק המאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהוליות של משרד ממשלתי. זאת בכדי לאפשר לח"כ ליצמן לשוב למשרד הבריאות כסגן שר, אולם עם סמכויות מלאות.

לאחר ההודעה על ההסכמות, הבהיר ליצמן כי "לא אסכים לדון בשום חוק בנושא סגן שר, כל עוד לא יאושרו חוקי השבת: המרכולים ושעות עבודה ומנוחה, כפי דרישת ראשי הסיעות החרדיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לסיכום כי "הממשלה בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. הקואליציה חזקה ויציבה. נמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר לאחר הסיכום: "הצלחנו להגיע להסכמות בעניין חוק המרכולים ובכל הנושאים האחרים, באמצעותם נשמור על הסטטוס קוו בכל הארץ. השבת חשובה לנו מאד. זו מדינה יהודית ורוב אזרחי ישראל רוצים לחוש שבת ברחובות ובערים. בימים האחרונים קיימנו שיחות וישיבות כדי להבטיח שהסטטוס קוו יישמר בלי כפייה וללא מלחמות יהודים".

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
כדרכם של המפלגות החרדיות שוב עושים אחיזת עיניים שמי שמעיין קלות בנוסח ההסכם שם לב שרב הנזק על התועלת מלבד שהם מצביעים בעד המשך חילול השבת בתל אביב ובמגרשי הכדורגל שזה לא רק חילול שבת אלא גם כפיה על השחקנים לחלל שבת ועל בעלי החנויות לחלל שבת רחמנא לצלם הרי שגם בערים שיש כביכול איזה תועלת למעשה אין ב
משה10.12.17
34
במקום שר הבריאות יהיה סגן השר בריאות במועמד שר. איזה שינוי דרמטי ! איזו מהפיכה. עכשיו בודאי ליהדות התורה אין שום אחריות על חילול השבת ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר 26.11.17
33
אני האמנתי שליצמן באמת אמיתי. אבל מה ההבדל בין שר עם סמכויות לבין סגן שר עם אותם סמכויות. כנראה שרק לרבי מגור באמת אכפת מהשבת. דרעי בכלל עשה את הסיבוב הזה כדי שלא נלחץ עךיו לפרוש לכבוד שבת קודש. איזה בושה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיא26.11.17

הצגת כל התגובות

32
מה קורה עם הרכבת??... אין אפילו מילה אחת בנושא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוד איזה אחד26.11.17
31
האמת הציבור מטומטם לא הם הם אלופים בלסובב ואנחנו כמו משוגעים מסתובבים לידים שלהם, אני רק חושב עם לפיד היה בממשלה והיה חילולי שבת מה הייתם עושים הורגים אותנו בישבילכם -רפסנים- (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר26.11.17
30
החריידים לא מצאו סולם לרדת אז פשוט קפתו מהעץ ואחרי כן להגיד שהאדם לא בא מקוף קשיא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james26.11.17
29
מדאוריתא ולשמור שבת זה מנהג בלבד.... אוי לנו שכך היה לנו
נטורי שבתא26.11.17
28
שמירת השבת.לסגור את כל החנויות בשבת.ושלא ילמדו שעורי נהיגה בשבת.ושלא ישחקו כדורגל בשבת.ולא יקיימו יריד של פסטיבל אספנות של רכבים בתוך שכונות מגורים.בחג מתן תורה.חג הכי קדוש לעם היהודי.ולא רק העבודות של הרכבות.זאת היתה הזדמנות בשבילכם שמדינת ישראל מדינת היהודים תשמור על צביונה היהודי.חבל היתה לכם הזד
אסתר26.11.17
אצלם מקומות בילוי פתוחים גם בימי שישי וראשון אצלם יש משחקי ספורט ואירועים המוניים גם בשישי-שבת-ראשון אז כן אני בעד להתנהל כמו בחוץ לארץ.
צבי27.11.17
27
איזו צביעות יש למפלגות החרדיות, על חשבון קדושת השבת!!! מאות שחקני כדורגל מתחננים לשמור שבת, והם עכשיו מוציאים היתר ממשלתי כדי שיחללו את השבת על פי חוק!!!! הם מוציאים עכשיו היתר כדי שתל אביב תחלל את השבת על פי חוק!!!!!!!!!! בושה וחרפה! הלוואי ושס ואגודה יימחקו!!!
יהודי27.11.17
26
בשביל זה בחרנו בכם??? בושהההה!!!! בבחירות הבאות לא בוחרים באף אחד...כל החילולי שבת שיהיו על ראשיכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב כהן26.11.17
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליצמן27.11.17
24
בוז--העיקר שנשאר על הכסא...-שבת, גיוס חרדים, חינוך----העיקר הכסא והכסף. רבון העולמים שידאג לרוחניות, הם ידאגו לכסף.................
שושו26.11.17
23
זה דברים שמרגשים את הלב דברים שמראים שמורשת ישראל חיה וקיימת מראה שהגלחת לא נכבית ויש אנשים שלא דואגים רק לכסא שלהם אלא דואגים כמו שצריך למורשת העם ולקדושת השבת מחמם את הלב עם ישראל זה עם ישראל יישר כוחך ליצמן יהי ה עמך ה גאה בך בשמיים . השבת חלילה לא תירמס ככה בריש גלי (נשלח באמצעות כיכר השבת
דנה26.11.17
22
כנראה הרבה כסף שחור שישתקו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עידן26.11.17
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גפני27.11.17
20
ממש כואב לי הלב, מציאות חילול השבת - תמשך ח"ו : זה בושה שאלו הם הנציגים של החרדים שמאשרים חילול שבת בפרהסיה, שומו שמים!! והם עוד אומרים שהכל בהכשר המועצת, וזה לא יכול להיות נכון. גדולי מועצת התורה לא מחללים שבת לא בפרהסיה ולא בצנעה, למה החכי"ם משקרים ואומרים שיש גיבוי מהמועצת לחלל שבת? איזה חרון אף
ליאורה26.11.17
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.26.11.17
18
את הזכות לקבוע לנו שלא יתקיימו משחקי כדור רגל בשבת? למה שאנחנו לא נקבע שבתי הכנסת שלהם יהיו סגורים בשבת? מידה כנגד מידה!
חילוני27.11.17
17
שבהתמשכות הזיגזג נוכל להגיע למצב "סגן ראש הממשלה ושר החינוך יאיר לפיד, זוהיר בהלול שר התקשורת, יעל גרמן שרת המשפטים, סתיו שפיר שרת התרבות וכו' וכו' תמשיכו לדמיין לבד... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה בן אברהם26.11.17
16
ממשלות ישראל שמחללות שבת מדי שבוע. למעשה כבר שנים חילול השבת בפרהסיה הפך לחלק מהשבת במדינת ישראל. אין ממשלה שלא מחללת שבת ולא לצרכי פיקוח נפש, ואין ממשלה שלא מאשרת לחלל שבת. נראה שהפוליטיקאים השלימו עם כך וזו בשורה גדולה. כעת, גם אנחנו החילונים נצטרך להתפשר על חלק מהדברים, נצטרך לדעת על מה לוותר בשב
חילוני26.11.17
15
חילול ה' למה לא פורשים מהממשלה הציונית חילונית? רק כסף מעניין את ליצמן וגפני
פופ27.11.17
14
איזה תרגיל מבריק, וואו!! יענו משבר של ליצמן, דרעי וגפני קיבלו מה שרצו וגם ליצמן כי בעצם לא רצה להיות שר בלי הכפייה של בגץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יונית26.11.17
13
אם המרכולים לא יסגרו אז מה הם עשו בזה? בולשיט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתי26.11.17
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.11.17
11
מרכולים וכדורגל-פיקוח נפש ולכן מותר בשבת. או שמא חיסרון כיס לאנ"ש
מישה27.11.17
10
החילול שבת ההמוני יימשך ולחרדים יש אחריות מיניסטריאלית בשמיים, והכל בגלל העניות החרדית הנוראה כי ה' מאס בהם, והציונים פותחים את ידם ומשביעים כל חי חרדי.
דן סגל26.11.17
9
חחחח......
שונא עצניקים26.11.17
8
עשרות אלפי יהודים מחללים שבת במוסדות ממשלתיים, וליצמן מרים כוסית לכבודם. שוב פעם הציונים הפילו בפח את החרדים. למרות שהציונים לא לומדים את הגמרא המחכימה.
דן סגל27.11.17
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.11.17
6
קיצור כל הפשרות נשארו מותר לעשות הכל בשבת ובתמורה ימצאו דרך להחזיר את ליצמן למשרד
.26.11.17
5
מה אכפת לכם מרכבת ב"ש ודימונה? דחילק? מה כל ההפגנות בגלל רב שהשתגע ומבטל תורה בפרהסיה והורס נפש צעירים תמימים??? תפסיקו עם זה כי החילוניים רותחים מזעם! לי כבר נכד ונכדה חרדים אך כל השאר חילוניים ואתם גורמים לקרבות רחוב במשפחות!!! אנו עם קטן במדינה קטנה! אולי תחליטו לסגור הרכבת במוסקבה בשבת או במילאנ
די לשגעון גדלות27.11.17
4
Responsible too for destroying the shabath.. I will not vote again (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David 27.11.17
3
הכדורגל יימשך בשבת המרכולים בתל אביב יהיו פתוחים ויש סמכות לכץ לעשות מידי פעם עבודות בשבת אם זה בלי רעש. זורים חול בעיני הציבור עם מכבסת מילים מטופשת יישמר הסטטוס קוו כשתכלס התקפלתם צכל עניין השבת, והכתב משתף פעולה עם זה כשחוזר ואומר יישמר הסטטוס קוו ומבליע אתזה שזה כולל חילולי שבת רבים חלילה ושתכלס
לב26.11.17
2
ממש מענין מה השתנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דיל מצייץ26.11.17
1
לא קיבלנו כלום ואף ויתרנו. המרכולים פתוחים בשבת, למעשה הרכבת תמשיך לעבוד בשבת (לאחר ששר העבודה "יתחשב" בכל השיקולים). באשר למשחקי כדורגל - למראית עין אולי זה רק השארת המצב הקיים אך בעוד שעד היום זה היה באופן לא חוקי עכשיו יצטרכו לחוקק חוק שמתיר זאת היל"ת כיוון שעתירה לבג"ץ מצד שחקנים שרוצים לשמור שב
בושה26.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם