כיכר השבת

בפעם הראשונה

רבנים ספרדים - בהפגנה מול לשכת הגיוס בירושלים

אל מאות המפגינים עכשיו מול לשכת הגיוס בירושלים, נגד מעצרה של צעירה חרדית, לדבריהם, הצטרפו הגר"מ ברכה, הגר"י כהן והגר"י עדס, שמחו וקראו תהלים בקול רם (חרדים)

69
ישי כהן | כיכר השבת | י' בכסלו | 28.11.17
הגאון רבי יצחק ברכה בהגעתו להפגנה (צילום: אלעזר כהן)

לראשונה גיבוי ספרדי להפגנות נגד הגיוס: הגאון רבי יהודה כהן והגאון רבי יצחק ברכה, מבכירי ראשי הישיבות הספרדיות, הגיעו להשתתף - לראשונה - במחאה שמתקיימת בשעות האחרונות (שלישי) מול לשכת הגיוס בירושלים.

הגר"י כהן, ראש מוסדות 'יקירי ירושלים', נחשב למקורב מאוד לנשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן והגאון רבי יצחק ברכה, ראש ישיבת 'עטרת יצחק' ידועים מאז ומתמיד בדעתם התקיפה נגד חוק הגיוס, אך עד כה הם נמנעו מלהשתתף רשמית בהפגנות שכאלו.

כעת כאמור הגיעו הגר"י כהן והגר"י ברכה אל מול הכניסה ללשכת הגיוס בירושלים בכדי להזדהות עם המפגינים ולמחות נגד מעצר של צעירה חרדית, שנטען כי עוכבה במקום כבר משעות אתמול, בשל היותה עריקה.

הגאון רבי יהודה כהן (צילום: חדשות נייעסטון)

ראש מוסדות 'יקירי ירושלים' עמד לצד המפגינים בפתח לשכת הגיוס, קרא תהלים ונאם "נגד גזירת הגיוס". גם המקובל רבי יעקב עדס הגיע כזכור אמש, וגם הצהריים, להשתתף בהפגנה ולחזק את ידי המפגינים.

יצוין כי מדובר בהפגנת 'העדה' בה משתתפים כמה מפעילי "הפלג הירושלמי" ואנשי המאבק נגד הגיוס בציבור הספרדי, ולפי הדיווחים, הגר"י כהן עזב את ההפגנה לאחר זמן מה, כששמע כי הפרטים שהובאו לידיעתו אינם נכונים.

מדוברות המשטרה נמסר: "עשרות חרדים קיצונים מפגינים מול הכניסה ללשכת הגיוס ברחוב רש"י וחוסמים את הציר. הם ידו אבנים, השליכו ביצים וחפצים שונים לעבר השוטרים, חסמו את הכביש וניסו למנוע מכלי רכב לנסוע בציר. כוח משטרה השיב את הסדר הציבורי על כנו , ועצר 12 מפירי סדר. שלב זה מפירי הסדר עומדים על המדרכה והכביש נפתח לתנועה. המשטרה ערוכה במקום".

(צילום: חדשות נייעסטון)
תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חילוני28.11.17
26
מלבכם דברים שאין בהם ממש ולא מידי
המיוחד29.11.17
25
בערי הפיתוח והם בתמימותם הולכים לצבא השמד..! ר"ל על כן באו אותם ראשי ישיבות , למנוע את המשך מסע השמד והמכסות
הפלס28.11.17

הצגת כל התגובות

24
שהוא הלך רק בגלל שרצו לכלו בת אחת ואמר שהוא רוצה להיות במקומה אבל הוא לא תומך כלל בהפגנות
המיוחד28.11.17
הרב ברכה בכלל לא תומך בהפגנות האלה כלל
משה29.11.17
23
גדולי הדור הקודם מרן החזו"א והרב מבריסק ב"יהרג ואל יעבור". (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירחמיאל28.11.17
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד מר"ן28.11.17
21
בושה !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין מחילה ואין סליחה על הגזל שינה !!!!!!28.11.17
20
להראות להם שכוונותיהם אינם טהורות!!!
יוסקה29.11.17
לכל מאמין הרואה ניסי ניסים מסביבנו בפרט בעשור האחרון שכל הצורר ולוחם נגד מדינת היהודים נמס ונאבד, יודע ומאמין שהאמת תנצח ועם ישראל חי וינצח כל אויביו מבית ומחוץ, וכל הזוממים לכלות עם ישראל מארצו יפוג ויתאדה
יוסלה29.11.17
19
ברור שגזירת השמד יתגבר ויתעצם ואתה בשאט נפש אוכל ארוחות דשנות ומפקיר צאצאיך לשמד ואין לך תכנית לעזוב הארץ , ולמה לא תוכיחו לכל העולם שנאמניחם אתם לדתכם ולהגר לארץ כאיראן שישמחו ויקבלו פניכם בשמחה, ואשר אין בה גזירות וסכנות, ובישיבתך בארץ אתה משתתף בהתגרות לעיני כל העולם וגוזל אדמת עמך הפלסטיני, ומכ
מנקס28.11.17
ארץ ישראל מובטחת לשומרי תורתה ומקיימי מצוותיה, כמו שאתה קורא 4 פעמים ביום... והיה אם שמוע וכו'.... מי שצריך לעזוב אלו הפשרנים שמוותרים ומוכרים את כל היהדות בנזיד עדשים.
אשר28.11.17
18
עדיף לכל המבינים לסתום והיום התברר שאסור לבטל את הצד השני ושכל אחד יכבד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעיה לא פשוט28.11.17
חשבתי שהרב יהודה עדס בא לשם ולכן כתבתי שאם הרב קנייבסקי בבית ורבי יהודה ברחוב אז זה בעיה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טעות ן28.11.17
17
נותרו לנו רבנים ספרדיים שפויים שלא הטמטמו מהשעה התשיעית של קופת העיר! שהיהדות לא נהפכה אצלם לשוקי לרר!
אשרינו הספרדים!28.11.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלה אנשים שלמדו תורה????????????28.11.17
15
בגללכם הולכים איתנו דווקא. פעם אף אחד לא היה חושב לעצור בנות. הרסתם גם את זה, לאן תמשיכו?
איש חכם28.11.17
אם לא הפלג שחשפו את הפנים האמיתיות של השלטון וצבא השמד. היום בחורי שולים, מחר מתוך הישיבות, מחרתיים לסמינרים. חייבים להלחם עכשיו ובכל הכח!
רפי28.11.17
14
זה מה שיש להם בראש ,זה התורה שקבלנו על ידי משה רבינו, ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי,,28.11.17
מי שלא יודע לכתוב בלי שגיעות קטיב שלא יטקבק
טוקבקיסט28.11.17
13
ארגונים רפורמים מצדדים בעד ההפגנות וכנראה גם ממנים , מראה שגם הם מבינים שזאת הדרך להשמיד את הציבור החרדי שיפסיקו לשמוע בקול גדולי ישראל שלבלר מתוסכל הוא נהפך לגדול בישראל שומר פח הזבל "הטהור"
מוטי28.11.17
12
עוד מעט תצאנה גם בנות צנועות להפגנות על עריקות שנאסרו ... חחח אולי נעשה שידוכים בכלא... ראו הוזהרתם... העם בסכנה....כל כבודה בת מלך פנימה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיואש28.11.17
11
הם לא העמך בערי הפיתוח שמתפתים מול "גזירת הגיוס" אלא אותם רבנים ששומעים סיפרי בדים ובלי לבדוק לעומק ישר באים ולא מבינים מי אותם גורמים בלבוש חרדי העומדים מולם וממצאים להם סיפרי מעשיות , די לתמימות ולפיתויים "עזב את ההפגנה לאחר זמן מה, כששמע כי הפרטים שהובאו לידיעתו אינם נכונים."
מוטי 28.11.17
אני לא סמכתי על אף אחד! פשוט בדקתי! תכנס בעצמך לאתר החוקים הרשמי ותראה מה אומר חוק הגיוס, ותחליט לבד. חוץ מזה, אתה יכול גם לפנות לדובר צה"ל ולשאול את השאלות האמיתיות של מכסות יעדים וכו'. וגם תוכל לבדוק בגוגל בכל מקום מה מטרות החוק... תפסיקו להתמם או לטמון הראש בחול, אנו בסכנה אמיתית!!!
דני28.11.17
כשאני הייתי צעיר היה צריך להיכנס לתוך הלשכה עצמה בין מליון חיילות ולא היה פינה לבחורי הישיבות עברנו בדיקות רפואיות ע"י רופאות , היום הישיבה שולחת את כל הדיחויים וזהו ואם צריך לבוא לחתום יש מקום נפרד בינ"ש אז תפסיקו להמציא ותגידו את האמת אין גיוס ואין נעלים יש משהו אחר לקחו לאיזה לבלר את העיתון ומאז
מוטי28.11.17
10
עם כל הכבוד, אין הרבה ספרדיים אמיתיים שלא מתכחשים למוצאם שהרבנים האלו מייצגים אותם. אם הרב יצחק יוסף או הגר"ש עמאר וכו' היו קופצים למחות על דבר שלא קרה בכלל, עוד היה משהו לספר עליו...
מישהו אחד28.11.17
9
דוד המלך ורבים וטובים מגדולי ישראל נלחמו על זכותם בישוב הארץ האם אנו גדולים מהם? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל 1728.11.17
אתה משווה את צבאו של דוד המלך לצבא היום? מי ששח בין תפילין של ראש לשל יד חוזר מעורכי המלחמה, הידעת? הצבא היום הוא הצרה הגדולה ביותר שיש כאן. הוא השורש לכל המחלות, לכל הפיגועים, לכל תאונות הדרכים, לכל הרע. כי הצבא הוא מקור חיות של הסטרא אחרא כפי שהצבא היום. אין בכלל מה להשוות עם צבאו של דוד המלך
דני28.11.17
שבימי דוד המלך קיימו הלכה זו? עברתי על ספר שמואל וספר דברי הימים ולא מצאתי לזה זכר.
רפאל29.11.17
8
לכו לצבא אתם גם ככה לא לומדים כתם רק מעשנים מעבירים את הזמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לכו לצבא28.11.17
7
יואיל הצבא לכבד את הפטור החוקי שניתן כדין ועל פי חוק לבנות הדתיות.
ר.28.11.17
6
יש תמימים שנסחפים אחריהם בטעות .... משיב חכמים אחור... אנחנו הולכים לאור דרכם של גדולי ישראל שתחת הנהגתו של מרן הרב שטיינמן ור'חיים קנייבסקי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים28.11.17
אחרי מי אתם הולכים?
שמעון28.11.17
סתם מלכלך ועוד נותן סעד לפלג
בניברקי28.11.17
הרב יהודה כהן הוא חמיו של הרב יעקב כהן המקליט, שהוא בנו של הנשיא חכם שלום כהן שליט"א.וד"ל
ישי28.11.17
ומרן שליט"א ה' ישלח דברו וירפאו, הורה שלא להתגייס. ואף לא שמענו ולא ראינו בשום מקום שאמר שלא להפגין על מה שהורה. ולכן, אני יוצא קבוע להשתתף בהפגנות לרפואת מרן הגראי"ל, באשר אני יודע שזהו רצונו האמיתי. וחבורת הזבל מהאגודה, לא יצליחו לשכנע אותי, ולא אף אחד עם ראש על הכתפיים שמרן שליט"א הורה להתייצב.
רפי28.11.17
5
היא מסבכת את כל הבנות עוד מעט הצבא בגלל העקשנות יתעקש ויחייב בנות להתגייס ויבטל את הדיחוי ובנותינו יסבלו. למה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה בן אברהם28.11.17
המטרה הסופית - לעקור את היהדות. בינתיים מול בחורי שולים, אח"כ לתוך הישיבות כדי למלאות המכסות... ולאחר מכן הבנות... מי שילחם עכשיו ישמור על עצמו ובניו ובנותיו. ומי שעכשיו טומן הראש בחול.... לא יתפלא עם נכדים חצי רפורמים... זו המציאות ואין בלתה, גם אם יטקבקו עוד מיליון פעם שאין גזירה ואין גיוס ואין כל
דני28.11.17
4
קבוצת פורעים משועממים אפילו אם זה היה נכון זה לא סיבה למהומות כמו המכתב הידוע של הרב שך לר' משה פיינשטיין
ריאלי28.11.17
מאמינים לכל סיפור ...!
מוטי28.11.17
3
לא נולדנו בשביל לשרת בצבא!! למה יש צבא? בגלל שעם ישראל לא הולכים בדרך התורה!!!!אז הממשלה החילונית לא הולכת בדרך השם, אז צריך צבא!! אבל אם היו הולכים הדרך השם! אז השם היה משמיד את הגויים מעלינו! אז למה אנחנו נשלם את מחיר הכפירה של הממשלה והחילונים???! למה אנחנו?? הם גרמו שיהיה צריך צבא! אז שיילחמו הם
החכם28.11.17
עם ה' היה משמיד את הגויים אז למה בימי דוד המלך ושלמה היה צבא? צריך צבא כי ה' לא עושה סתם ניסים ואנחנו צריכים לעשות את ההשתדלות שלנו ולא לסמוך על הנס.
חסוי28.11.17
כשיהיו לנו צבא ברמה רוחנית כמו דוד ושלמה אכן נצטרך צבא. עד אז.. הצבא רק גורם לכל המלחמות והמחלות והפיגועים. כמו שאמר בורא עולם, ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך. בצבא הנוכחי, נמצא תמצית הזבל של היצה"ר וכל כחות הסיטרא אחרא. המלחמה של החרדים לדבר ה', היא למעשה המלחמה האחרונה בשטן וגונדא דיליה. שימו לב
חסיד28.11.17
רשעים היו ועובדי עבודה זרה היו ובכל זאת היו נוצחים במלחמה. לך לרבך, שאל אותו שאלה זו (אם יש לך אומץ) והשיבני מה השיב לך.
רפאל29.11.17
רב חיים קנייבסקי הרב שטינמן, הבבא סלי , הרב עובדיה וכן על זה הדרך ולא נואפים כמו היום
חייל28.11.17
אשר במקום לקרוא בתורה ובספרי הנביאים הסתפק בשמיעת "דברי התעוררות חוצבי להבות" לרוב. רציתי להזכיר כי גם בימי משה רבינו ובימי יהושע כאשר עשו רצון ה' היה להם צבא ולא נצחו על ידי נס גלוי. גם רציתי להזכיר שבימי אחאב אפילו שהיו עובדים עבודה זרה היו נוצחים במלחמות. גם אל תדמה שבעיני האויבים יש הבדל בין "
רפאל29.11.17
צבא?לפי דבריך,לא היה צריך להיות צבא ולא לוחמים,פשוט לא לעשות כלום,ולצפות לנס מהקב''ה[שאמר בתורתו,אם שמעת עליה,שזו מצווה להילחם על ארץ ישראל...]
יאיר28.11.17
הכל באשמת כולם רק לא בנו. תחפש את החטאים של עצמך, אני בטוח שיש. אחר כך תקן את עצמך, יש מה לתקן. ותשאיר חשבונות שמיים לקב"ה. אנחנו צריכים צבא בגלל החטאים של כלל ישראל, ויתכן שהחטאים שלך, הצדיק והחכם בעיני עצמך, כבדים בעיני ה' מחטאי התינוקות שנשבו.
טובה ענוה מחכמה28.11.17
חחחחחחחחח למה החרדים הולכים בדרך ה' ברמה כזו שלא צריך צבא???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד28.11.17
2
שעבדו עליכם...!
ר יענקב28.11.17
1
רוצים למצוא חן בעיני האשכנזים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי28.11.17
תמיד מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך נלחם עבור הספרדים, וכדי שיקבלו אותם במוסדות, ודוקא מי שהתנגד היה הגראי"ל שטיינמן, שאף אמר פעם: שהספרדים אולי בעוד חמש עשרה דורות יהיו כמו האשכנזים
ספרדי גאה28.11.17
את כל עמ''י
יאיר28.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 18:13

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24