כיכר השבת

מחאה בירושלים

"חרפה": מסיבה משותפת לחשמונאים, מוחמד ואותו האיש

מתנ"ס ירושלמי יוזם מסיבה משותפת לזכר מתתיהו והחשמונאים, מוחמד ואותו האיש, ומצליח לגרום לזעם בקרב חברי מועצת העיר, שהתבטאו בתכתובת פנימית: "זו חרפה, חילול קדושת י-ם" (חדשות)

45
ישי כהן | כיכר השבת | י"ב בכסלו | 30.11.17
סמלי החג הנוצרי
סמלי החג הנוצרי (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

פרסום ראשון • מחאה בירושלים: המתנ"ס הקהילתי בשכונת הגבעה הצרפתית בבירה, הודיע לתושבים על קיום מסיבה משותפת, במהלך חג החנוכה, לחשמונאים, למוחמד ולאותו האיש - ההחלטה על קיום "המסיבה המשותפת" מעוררת את זעמם של תושבי השכונה הדתיים והחרדים, ומקפיצה את חברי מועצת העיר שיצאו במחאה וכינו את האירוע - "חרפה".

האירוע מתוכנן להתקיים במהלך נר שני של חג החנוכה, וכאמור כבר גורר גל מחאה בקרב חברי מועצת העיר. לידי "כיכר השבת" הגיעו תכתובת פנימיות של חברי מעוצת העיר בנושא.

חבר מועצת העיר אברהם בצלאל (ש"ס) כותב: "אריאלה ורני שלום וברכה! חג החנוכה היינו חג שכל מהותו הוא ניצחון הייחודיות של העם היהודי כנגד הניסיונות של אומות חיצוניות לפגוע בו, בתורתו, ובתרבותו".

"לצערנו דווקא בחג זה אנו שומעים על כוונתו של מתנ"ס גבעה הצרפתית לחלל את החג באירועים המשותפים ליהודים ונוצרים ע"י העלאת קרנם של גדולי דתם ולפעול ההיפך ממהותו של החג, אין צורך להאריך בכוונתם של עורכי האירועים מעין אלו, כך שמחויבותנו לעשות הכל למנוע אירוע זה. אבקש לפעול ככל האפשר למנוע חרפה זו" סיים בצלאל את דבריו.

חבר המועצה מיכאל הלברשטאם (יהדות התורה), הוסיף בתגובה: "על זה אנו בוכים: אֱלֹהִים, בָּאוּ גוֹיִם בְּנַחֲלָתֶךָ-- טִמְּאוּ, אֶת הֵיכַל קָדְשֶׁךָ; שָׂמוּ אֶת-יְרוּשָׁלִַם לְעִיִּים. (תהילים פרק עט), ועל זה אנו מתפללים : בָּאוּ בָנֶיךָ לִדְבִיר בֵּיתֶךָ וּפִנּוּ אֶת הֵיכָלֶךָ וְטִהֲרוּ אֶת-מִקְדָּשֶׁךָ וְהִדְלִיקוּ נֵרוֹת בְּחַצְרוֹת קָדְשֶׁךָ וְקָבְעוּ שְׁמוֹנַת יְמֵי חֲנֻכָּה אֵלּוּ לְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל".

חברת מועצת העיר יעל ענתבי: "מסכימה עם הנאמר". פיני עזרא כתב: "חנוכה מסמל את הניצחון של עם ישראל. אין מקום לערבב בין הארועים לארוע של עמים אחרים. צריכים לשמור על קדושת החנוכה".

בים חברי המועצה הנוספים שהתייחסו למקרה נמצא גם יוחנן ויצמן, שכתב: "אסור לנו לתת לחלל את קדושת ירושלים בשעשועים מגוכחים. הרצון של כל מיני גורמים להוריד את ערך חגי ומועדי ישראל ברור".

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
שלהם אולי???? יאללה את מי זה מעניין שיחגגו את הטימטום שלהם עד מחר מי שירא שמיים גם ככה לא יעז להתקרב למקומות המטונפים שלהם....................
ש30.11.17
22
אם בחור ישיבה וצבא יכולים ללכת ביחד, וחילול שבת עם קידוש שבת יכול ללכת ביחד, והכותל של אלוקים עם הכותל של הרפורמים יכול ללכת יחד. אז מה בעצם הבעיה כאן???
גפני30.11.17
21
או במילותיה של חנה ארנדט, הבאנליות של הרוע. היא אמרה זאת לגביי אייכמן אך בנאליות היא בנאליות ופאשיזם הוא פאשיזם. העיקר שאתם "מאמינים" באהבת לרעך כמוך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי30.11.17

הצגת כל התגובות

20
הזו שילכו לעזה ולגהני גיהנם ושם יעשו את המסיבה הזו למי שרוצה אבל שיעזבו אותנו ולא על חשבון אזרחי ישראל היהודים יקבלו את הפרסום שהם רוצים בס"ה לדעתי הם חלאות ותו לא.
רבקה30.11.17
19
מתוך איזו אידאולוגיה של חיבור וקירוב אוילי, יוצרים כלאיים אווילים עוד יותר.
העגלון של פראג30.11.17
ה ירחם שלא יזכו ליום הזה אמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירן לוי30.11.17
18
בעד כל עוד מי שחוגג שם אינו חרדי אני חושב שזה אפילו מבורך וכל הכבוד להם
james30.11.17
17
אתה מבלבל בין רוע לשמירת זהות. אין יותר רע לאדם מאובדן זהותו. אין יותר רע לעם היקר שלנו מאובדן ערכיו. ועל זה בדיוק מתקוממים היהודים שהגיבו. צר לי עליך, אחי הירושלמי, שנשמע מדבריך כי ממאבדי הזהות אתה.
יהודית!30.11.17
16
באותו ענין יש רעה חולה בפרהסיה הישראלית למשל בתחנה מרכזית בתל אביב יש שטח ענק שנמכרים בו חפצי וטומאת הנוצרים על עציהם המנצנצים ושאר קישוטים [עצי אשוח . ] בריש גלי ובצורה בולטת והדבר לחרפתנו שפעם כל איש ישראל שהיה רואה תיפלה היה רוקק ואומר שקץ תשקצנו וכו וכאן הולכים ומסתכלים וממשיכים [ יש לסייג שזה נ
חנוך החנוכי 30.11.17
15
אני מציע לחברי מועצת העיר להתעסק באיסוף זבל ומחזוריות ולעזוב אותנו האנשים שרוצים לחיות ביחד בשמחה בשקט. מי שלא טוב לו שיהודים מוסלמים ונוצרים חילונים ודתיים חוגגים ביחד מוזמן להגר למקום אחר. זאת ירושלים, העיר של כולנו
גלעד30.11.17
14
רק אריה קינג,אינו בוחל בכל דרך ולא רק מדבר ומצהיר הצהרות כמו חברי המועצה החרדים, הוא נוקט בפעולות ואף מוכן לוותר על מנעמי השילטון,לא כמו כל ח"מ שמוזכרים בכתבה. אריה קינג לראשות העיר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי מודאג07.12.17
13
חלק מהמשפחות הצעירות שומרות התורה והמצוות שהגיעו לשכונה הזאת, חזרו בשאלה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הציצו ונפגעו30.11.17
12
ועכשיו עושים שם צרות.. שלא יתפלאו שלא רוצים להכניס חרדים בערים מעורבותחילוניות
דניאל30.11.17
11
השכונה הכי טובה בירושלים בגבעה הצרפתית יש הרבה פעילויות משותפות ליהודים מכל המגזרים (חילונים, מסורתיים, קונסרבטיבים, דתיים לאומיים), לנוצרים, מוסלמים, קוריאניים וסטודנטים מחו"ל ובאופן כללי לכל מי שאינו מתנשא על האחר ומתבדל מהסביבה. למי שזה לא מתאים לו שלא יגיע. ולכל המגיבים במילות גנאי ושנאה. אתם מו
כן ירבו05.12.17
10
אנא קראי את תגובה 15. חלק מהתגובות שלך אינן מכבדות והינן בגדר לשון הרע ואבק לשון הרע. טלי קורה מבין עיניך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ואהבת לרעך כמוך30.11.17
9
מהר מהר לשנות את ספרי ההיסטוריה, את תכניות הלימוד! מהר! איך קרה מחדל כזה עד עכשיו! בעצם, כבר הקדימו אבותינו הציונים, וכבר לפני כשרות שנים מחקו את המקדש מהעניין של החג הזה, והשאירו שלהבות ואת יהודה המכבי. עכשיו הגיע הזמן להוציא גם את המכבים הגזענים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פ. קורקט30.11.17
שנכנסים לאתר הזה---למה שלא תשבו קצת ללמוד באמת תורה אצלנו בישיבות ואז תסיקו מסקנות....ואולי מסקנות הפוכות לחלוטין---תפסיקו לשפוט אותנו ואת התורה הקדושה וללכלך עלינו ועל תורת השם בלי סוף בלי שאתם מבינים דבר או חצי דבר מה זה תורה ומה זה יהדות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ש30.11.17
הספיק לי בשביל להבין שזה לא אמת מוכחת ולא בשבילי. היה לנו רב שניסה להוכיח שהתורה היא אמת, זה מה שהראה לי שאין אמת מוכחת בטענותיכם.
חילוני30.11.17
8
לטרנספר את החילונים לתל אביב שם תהיה בירת המדינה הציונית, ולטרנספר את החרדים מהמדינה הציונית למדינת ירושלים שתנוהל ע"י הבד"ץ לחרדים ומועצת השריעה למאמינים המוסלמים. כל המוסדות הציונים מירושלים יעברו לתל אביב, אומנם נפסיד כמה כ20 מליארד קצבאות ותמיכות, אבל ה' בחסדו יפתח את ידו ויתן לנו עשרת מונים.
דן סגל30.11.17
ישראל שעושה הרע בעיני השם ויש את ממלכת יהודה שעושה הישר בעיני השם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ש30.11.17
7
העם היהודי מתנשא על כולם ביהירות ובז לכל מי שלא כמוהו ואז מתלונן על אנטישמיות. קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוזר בשאלה03.12.17
6
מה הבעיה בדיוק? אם רוצים לדאוג שאירועים כאלו לא יקרו, יש פתרון פשוט - לא להגיע אליהם. אין ביקוש? אין היצע. למה צריך למנוע מאחרים לעשות משהו? זה רק יגרום להרבה אנשים לצעוק "אוי כפייה דתית, מהר בואו לתמוך בהם" שלא לדבר על זה שסביר להניח שבקושי חמישה אנשים שמעו על האירוע הזה, אבל עכשיו עשיתם מזה רעש
דויד30.11.17
5
מי שבא לשם הם אנשים שאין להם ערך ליהדות. לעניות דעתי כדאי להפיץ במקום דברי קירוב, דיסקים וכ"ד. אולי ה' יעזור ומישהו יחזור בתשובה עקב זה..
ברל (כהן) הרוסי30.11.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם30.11.17
3
תלמדו לקבל ולכבד דתות ואמונות אחרות.
חילוני30.11.17
2
מי שעסוק לפזר שנאת חינם כדאי שיחזור ללמוד. פעילות משותפת של שלושת הדתות מקרבת את השלום יותר ממה שהיא מרחיקה יהודים מתורת ישראל. הרב הראשי ורבני ישראל נפגשו מספר פעמים האפיפיור ואנשי הווקף לשם קידוש שמים וכך גם האירוע הזה יקרב ללבבות ויעשה לכבוד השם.
לכבודו של השם30.11.17
ומה עם חלב נכרי ובישול עכו"ם אכילה ושתיה זה דבר מקרב ולכן התורה אסרה זאת כי אסור להתערבב עם גוי אז אתה רוצה מסיבהההה ביחד??? תגובה כל כך מביכה ובורה וזה לא לכבודו של ה' זה לכבודו של ישו ומוחמד טיפש!!!
לשם שמיים30.11.17
על המושגים האלה ועל יהדות ותורת ישראל בכלל
ש30.11.17
לפי תוכן התגובה נראה והלוואי ואני טועה, חסרה לך ידיעה במהות החנוכה, והעיקר בעקרון שכל פעם שהתערבנו בגויים חטפנו, ואתה בתמימות שלך ומחוסר ידיעה מאמין בזאת , אלא אם הנך מגיב מטעם אלו שמנסים להחליש את העם היהודי ,וזה לא יעזור להם
איש 30.11.17
1
אתם מודעים לעובדה שישנם נוצרים ומוסלמים בארץ, נכון? אתם מצפים מהם לחגוג את חג החנוכה? הגיוני שהם יחגגו את החגים שלהם כמו שאנו חוגגים את שלנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמר30.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24