כיכר השבת

לקרוא ולהתחזק

השברים שלי מחזירים אור: הטור האחרון של חני וינרוט ע"ה

רציתי בשבילו, בשביל השם יתברך, בית עם חצר ובעל שלומד תורה וילדים. אבל השם רצה אחרת. אני מסתכלת בשברים של חיי ונדמה לי שהם מחזירים אור. הטור האחרון של הגב' חני וינרוט ע"ה (מיוחד)

111
חני וינרוט | כיכר השבת | י"ב בכסלו | 30.11.17
השברים שלי מחזירים אור: הטור האחרון של חני וינרוט ע"ה
(צילום: הטלוויזיה החינוכית וכיכר השבת)

(הטור מתפרסם במגזין "קטיפה")

החלום ושברו

תמיד ידעתי מה אני רוצה, ולא, זה לא היה גלידה ומסטיק ותיק מותגים לעצמי. רציתי בשבילו, בשביל השם יתברך, בית עם חצר ובעל שלומד תורה וילדים. רציתי להספיק לנוח בצהריים ולספר סיפור לפני השינה, וכל יום תוספת של ירקות ליד הפחמימה בארוחה.

ביום רביעי לעשות קניות לשבת, בחמישי להתחיל לבשל ובליל שישי לפרוס מפה בסלון בשביל האווירה ונרות משמן אמתי, מה פתאום שעווה.

רציתי אותם, את שיירת ילדיי, עם עיניים תמות, לבושים תואם, שרים זמירות שבת בקול ראשון ושני כמו במקהלה. רציתי להיות זקנה עם מלא קמטים, תופרת לנכדים כפתורים סוררים ומפנקת בתותים עם שמנת.

אבל השם רצה אחרת.

החיים שהוא תכנן בשבילי מרגישים יותר כמו רכבת הרים או כל מתקן אחר שהופך את הקיבה. השכמה לתרופות עם שמות לועזיים מסובכים, ילדים שלושה שהתבגרו מוקדם מדי וחוץ מזה שהם באמת חמודים, הם מתקשרים אחד עם השני בקול ראשון ושני וצווחני.

ימים ארוכים של בית חולים ולילות לבנים, נרדמת בזריחה, אחותי כבר תבוא בצהריים תחמם משהו לארוחה. טוב שהמורה סולחת שהתלבושת לא מגוהצת, הרי יש גבול כמה אבא יכול להיות גם אימא.

אני מתבוננת עליהם, על החיים שרציתי, שברים שברים מפוזרים על רצפת המטבח, משוננים, כהים, אני בוהה בהם, מחפשת שם, את מה שהיה אמור להיות שלי ואבד. מרימה עיניים, דמותי משתקפת בחלון שמולי, ואני תוהה בבהלה? מי זאת? הרי חני בכלל הייתה צריכה להיראות אחרת. צעירה יותר, מינוס כמה שברונות לב וכמה נזקי גוף.

וחושבת עליו, על אבא שבשמים, מה הוא רואה בי? את מי שאני? אני שרציתי להיות? לפי מה הוא מחשב לי, לפי התוצאות? לפי הכוונות? ולאן הולכים ימים ארוכים ואבודים של חולשה שגונבת אותי? ואיך מחשבים צמות שקלעתי לבנות בכוחותיי האחרונים? ואיזה טעם בשמים יש לחלה קנויה עם דג שטרחה עליו השכנה?

מבעד להשתקפות שלי, אני רואה את בית סבתי מהרחוב ליד, ניצולת השואה, בסוף ימיה, נגזרה עליה מחלת השכחה. הייתה מחזיקה הפוך את התהילים וממלמלת כל מיני מילים. לפעמים רצתה להדליק נרות ביום ראשון כי ״שבת היום״ ואני מבינה שאם החיים שלי שברים, הרי החיים שלה הם שברי לוחות.

משה ירד מן השמים וכשראה את גודל האסון של עבודת העגל, הפיל את הלוחות ככה שהתנפצו לרסיסים. משמח ומרגש מחדש ומפתיע למצוא בכתוב ששברי הלוחות הלכו ביחד עם הלוחות השלמים לכל מקום. פסק ר' יהושוע בן לוי לבניו "היזהרו בזקן ששכח תלמודו מחמת אונסו, שלוחות ושברי לוחות מונחים בארון". (ברכות ח)

אני חוזרת להסתכל בשברים של חיי, נדמה לי שהם מחזירים קצת אור, מסנוורים את עיניי, משכיחים לרגע ממני את מה שאבד ולוחשים לי, חני, יש לך מקום בעולם, למרות כל מה שאבד כי "לוחות ושברי לוחות מונחים בארון".

נותנת פטור

לפעמים נדמה לי שהעולם הזה השתגע ואז אני מתנחמת במחלה שלי, כאילו שהיא נותנת לי פטור מהטירוף, כאילו שהיא מקנה לי מקום של צופה אבל לא משתתפת.

ובלילה, בחושך, כשהשקט מעיר בי פחדים אני שואלת את עצמי איזו חני הייתי לו היו לי קלפים אחרים, לו הייתי נטולת מחלה, ואין לי תשובה חד-משמעית אבל ברור לי שהייתי נגועה במשהו מפגעי התקופה.

כסלו שלי

כסלו זה סוף עונת הסופגניות

כסלו זה תחילת עונת השלוליות.

כסלו זה ילדים מדליקים חנוכיה עם יובש בלחיים ונזלת של חלונות סגורים ומזגני חימום איומים.

כסלו זה ערב שמתחיל מוקדם ואבות שממהרים הביתה לפרסומי ניסא,

כסלו זה מעט אור שגובר על הרבה מן החושך,

כסלו זה נר קטן שדלק שמונה ימים, כסלו זה "מעוז צור" ויתר המילים.

כסלו זה על הניסים.

כסלו זה חצי שעה אחרי ההדלקה להתאפק לא לעשות דברים.

כסלו זה זמן כזה מרגש, בין אם אתה הורה, בין אחרי לידה, לפני חתונה, בפנסיה, מי יכול להישאר אדיש למתיקות הזאת של אור בתוך החושך הגדול.

ההלכה נפסקה לפי בית הלל, האור מוסיף והולך. אור ועוד אור ועוד אור ועוד אור. כל פעם קצת. והם יחזרו, הילדים עם חנוכיות מהגנים, וזה יהיה בשבילם הרגע הכי מתוק. נעמוד שם ונסתכל, איך הם לומדים את טיבו של העולם הזה שיש בו כזה הרבה חושך וגם הרבה הרבה אור, נר ראשון, נר שני, נר שלישי וביחד כולנו אור גדול.

ובנימה אישית, בשבילי כסלו זה יום הולדת לתינוקת שלי נעמי שתחגוג השנה עשר חורפים. הילדה שלי שאני לא יכולה איתה ולא יכולה בלעדיה. הילדה שמקיימת את מה שאימא שלי "בירכה" אותי "שתהיה לך ילדה כמוך".

ובלי להתנצל על אבקש על במה זאת להודות לבורא האור והחושך בחיי, שהקדים תרופה למכה ובירך אותי בכזאת ילדה שלא מאפשרת לי להיות חולה, ילדה שמזכירה לי שיש עדיין עבודה, שמסיבות חנוכה זה חובה, כולל אביזרים לקישוט ועבודות יצירה ומשחק סביבון עם מטבעות אמיתיות ומלא מלא רעש ומילים וצלילים שמחדדים בי את התחושה שאני עדיין פה איתה.

חני וינרוט בראיון לג'קי לוי (באדיבות ערוץ 20)

יהי זכרה ברוך

תוכן שאסור לפספס
111 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
קראתי וקראתי ופשוט בכיתי
חיים אטיאס03.12.17
34
כח מלמעלה, לא נקלט
א.04.12.17
33
זה אולי דעתך האישית והיה עדיף שתשמרי אותה לעצמך לא יום אחרי שחני נפטרה יתכן שזה מקטרג אנחנו לא מבינים בזה מה שהולך למעלה..רק פה בעולם הזה מה שהולך למטה וממש לא אהבתי מה שכתבת..סורי .שלא ניתנסה רק בשורות טובות אגב מדהים איך כל אחד מאמין בצדקת דרכו את מאמינה בדרך שלך והיא האמינה בדרך שלה (נשלח באמצעו
ציפי30.11.17

הצגת כל התגובות

32
צריך להתפלל שיהיה די לצרות עמ"י ויבוא משיח אי אפשר לשמוע על כ"כ הרבה צעירים שנפטרים...
אחת30.11.17
31
אבקש מאד לפרסם את התגובה ששלחתי לפני כשעה למגיב 21, תודה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי30.11.17
30
וידעה לנצל אותם בדיוק כמו שבורא עולם אוהב יהי זכרה ברוך שתתפלל על כלל ועל הפרט ליד מושבה עדן
רחלי30.11.17
29
אישה חזקה יהי זכרה ברוך
דינה30.11.17
28
זו אישה ענקית עם נדמה עוד יותר. ודוקא תתפלאי שחלק מהקטע זו הנראות החיצונית שלה שהיתה מוקפדת ומדוגמת. כי חכמת המסכן בזויה. ואין איסור לאשה שתיראה טוב. גם רחל היתה יפת תואר ויפת מראה. גם שרה וגם רבקה וכו וכו. אדרבה כשלוקחים את היופי למקומות הנכונים זו ברכה עצומה. אני אישית מאד התחזקתי וממשיכה להתחזק מ
חני ליכטיש30.11.17
ולך המגיבה רציתי לומר שאת לא מבינה כלום על האימהות הקדושות והטהורות... לכי ללמוד עליהן! ואם יהיה לך דברים חכמים לומר תחזרי אלינו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוריה02.12.17
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתי30.11.17
26
איך השם שתל בתוכנו אנשים שמזכירים לנו מה התכלית באמת!!
תמר30.11.17
25
איזו אישה איזו כתיבה כמה כואב הלב משיח נאוווווו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לירון רוט30.11.17
24
למען בריאות הציבור: בני אדם שרצו לעשות כסף הביאו את התגברות המחלה הארורה. קרינה של נייד היא קרינה בלתי מייננת, במעבדה של עכברים הקרינה הזו גרמה לעכברים לחלות במחלה ולמות. חברות הסלולר מממנות מחקרים שקריים כדי שבני אדם לא ידעו את הקשר הישיר בין שימוש במכשירים למחלה. הקרינה מתגברת כאשר: 1. מדברים במקו
למען בריאות הצי01.12.17
23
ממש מרגש עד דמעות 😭 השם נתן מתנה גדולה ולקח מתנה ענקית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כואב הלב 30.11.17
22
אור סגולי מתת שמים מעל לדור לילי כה חשוך ונואל חני אחת אל מול כולם על החיים נצחת פשרם סברם אולם מוסר חודר כליות לדור האוחז טפל לעצמו להיטיב להיות להאיר את האופל ישראל פ.
מישהו30.11.17
21
חני יחידה ומיוחדת, נתנה כח לכולנו בשיתוף הכנה והאמיתי שלה. הכתיבה שלה כל כך יפה וזורמת, במילים שלה יש כל כך הרבה כח להרים אותנו ממכשולים בדרך. הייתה חזקה וחזקת אותנו, יהיה קשה לנו בלעדייה. יהי זכרה ברוך.
רחל30.11.17
20
יש לי מה להגיד על התגובות שלכם : מה שמיוחד ביהודי וביהדות זה שלוקחים משהו חומרי ומקדשים אותו בניגוד לנוצרים שאצלם אסור לכןמר להנשא ..... שאצלנו זה הדבר הכי קדוש שבעולם...... אנו אוכלים, מברכים לפני, והאכילה הזה היא קדושה! בקיצור יהודי צריך להנות מהעולם הזה ומכל השפע שהקב"ה נתן !! (נשלח באמצ
החיים תותים02.12.17
19
תגובה ל-21: תכתבי אלף פעמים סליחה וזה לא יספיק. חושבת שלעטוף את הביקורת במילים יפות זה מכפר? איזה מעשה נתעב ופחדני לבקר את מי שכבר לא כאן ולא יכול לענות.. אין לי מילים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתר30.11.17
18
לקרא ולבכות, חני הייתה אישה גדולה שנלחמה בדרך החיובית ביותר והיא זו שנתנה לה עוד שנות חיים
יין"30.11.17
17
ברור ש"אחרי-מות קדושים אמור" אבל א"א לומר שאין סחף רציני אחרי דעות וסגנונות שהיו בסימן שאלה בלשון המעטה אך לפני דור אחד. אבל אין מציאות לכוון לאמת של הדעת-תורה דרך הרשת ולו בגלל שכל אחד יכול להגיב איך שבא לו בלי שנידע את הרקע והמקורות לדבריו (ואני לא מדבר ע"ז שא"א לדעת בכלל מי הכותב) אבל דבר אחד אפ
הרב30.11.17
אתה איש רע מאוד מאוד . בושה שמפרסמים תגובה כזאת אוולית
חיים דרוק01.12.17
בדור האחרון אנחנו חוטאים בהפניית כל הזרקורים אל נקודה אחת בלבד: הצניעות. אנחנו במרדף לבדות עוד ועוד ועוד גדרים שלא שיערום אבותינו. מה שלפני שלשים שנה היה צנוע, מזמן כבר לא נחשב כזה. בשם ה"צניעות" מכריכים את הנשים להיות כל ימיהן "עטופות כאבילות". כאשר כל הזרקורים מופנים אך ורק אל מה שאנו קוראים היו
רפאל02.12.17
אולי כדאי שתלמד קצת מדוע חשוב שאשה תהיה יפה ותמצא חן בעיני כל רואיה (בלי קשר לפרסום בתקשורת, שזה כבר צריך לשאול דעת תורה) ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת
חיים01.12.17
הכל טוב ויפה עדיין אפשר לשמור על הלכה! לא לגלות שיער. לא מעל הברך. לא שסעים. לא פתוח בצואר! ועדיין להיות יפיפיות ושהבעלים לא יסתכלו על אחרות!!
צנועה02.12.17
אפשר להראות טוב וצנוע .. אבל לא קשור דווקא לכתבה הנוכחית .
רותי04.12.17
מה שלפני חמש שנים היה "חיזוק גדול" היום הוא כבר "הלכה קבועה". ואם תקום אשה שהקב"ה חנן אותה ביופי ובדעת ותצליח לעבור בין כל המחסומים שמציבה ה"הלכה" ותראה נאה, אני סומך על "מזכי הרבים" שמהר מאד "יגדרו את הפרצה" על ידי "חיזוק גדול" אשר בין לילה יהפוך גם הוא ל"הלכה קבועה".
רפאל03.12.17
די לקשקש. את קוראת לעצמך צנועה אבל נכשלת בהוצאת שם רע ואין לך חלק לעולם הבא, מה שווה כל הצניעות שלך. את סתם מתאמצת לשווא.
הלכה03.12.17
16
יהיה זיכרה ברוך איזה אישה חזקה פשוט ללמוד ממנה ואנחנו מתלוננים על שטויות והבלים והיא עם כל הקושי והמחלה תמיד ראתה והראתה את האור
אורלי555530.11.17
15
כמה נכון ואמיתי כל מילה שלך בסלע...לבלוע את הכאב בלי להבין ...כי אי אפשר לעלות גדולה של אישה כזו על דעת..אבל להתקדם עם מה שיש לנו זה עוד יותר טירוף אם ניקח הכל בפרופורציות ואז נקיים את צוואתה של האישה היקרה הזו.יהא זכרך ברוך..לא מובןן מאליו..לחיות את החיים באושר..חני ידעה זאת היטב כמה זה שווה לולא ה
עושי30.11.17
14
אין על הכתיבה שלה... מרגש עד דמעות..
ח.מ30.11.17
13
ועדיין נפעמת מהעוצמות של האישה הזאת!!! אבל לצערי כשאני קוראת חלק מהתגובות הרדודות והשטחיות כ"כ, אני מבינה שרבים רבים לא מצליחים להבין ולהעמיק בכתיבה הפינומנלית של האישה הצדקת הזאת. השטחיות של הדור הזה כ"כ קיצונית - עצוב
ד20.12.17
12
עצוב נורא לשמוע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב30.11.17
11
אחרי מות קדושים אמור והכתיבה שלה מהלב אבל בלי קשר תתבייש לך לא מתאים לך אל תקרא ואל תגיב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי30.11.17
10
מי יתן תמורתה.. אישה מיוחדת מה נעשה בלעדיה. מרגישה יתומה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מכיר30.11.17
9
שיתפתי בקבוצת הפייס נשים לב
תהילה שונים30.11.17
8
קודם כל שד' ינחם את כל המשפחה המסורה שעמדה שנים רבות מתוך סבל ויסורים, וכן לילדים המתוקים – שד' יתן לכם הרבה כוח להתמודד , על אף שאמא הכינה אותכם היטב היטב... כל כך מחזקים הדברים שכתבת חני , מסרים בעלי משמעות ענקית לחיים של מי שנשאר כאן, ובכל אופן תהייה שאני לא יכולה לנצור בפי: כך בחרת שינציחו
רותי30.11.17
את אשה מסכנה ואומללה. שנולדת מכוערת ומפגרת, ואת חיה עם בעל שלא מתייחס אלייך כי את בהמה גסה, ואת כל הקנאה הזאת בחני היפה והמקסימה את מוציאה בעטיפה של צניעות. צבועה מסריחה שכמוך.
מישהי01.12.17
ילדותיות. אבל ככה כולם, מה יש לצפות. קשה לשמוע את האמת אז מגיבים כמו תינוקות.
יהודיה.03.12.17
לכתוב לא טוב על נפטרת. אפילו חרם יש בדבר.
רפאל03.12.17
ביסורי גוף ונפש , יש לא מעט נשים חולות לא עלינו כל אחד לוקח את זה אחרת לא כל אחד מסוגל לשתף , לעלות על במה ולדבר . יש נשים צדקניות רבות שסובלות בשקט ואף אחד לא יודע ,הקב"ה נתן לך כישרונות להעביר מסר ככ' חזק לעם ישראל היתה לך שליחות קדושה ועשית אותה בשלמות רבה , קבלת מתנה גדולה את ברוכת כשרונות
יעל30.11.17
אני באמת לא מאחלת לך לדעת מקרוב, מהזה המחלה הארורה הזו. לצערי התנדבתי שנה וחצי אצל אחות של חברה טובה שלי, והיא גם הייתה מתקשטת ומתייפה, אז פעם (כשהי הייתה ממש חולה) שאלתי אותה:" איך יש לך כוח להתלבש יפה, ולהתאפר לפני שבעלך מגיע, או כשאת הולכת לטיפולים??" אז היא אמרה לי שזה ממש חלק מהריפוי
תהילה03.12.17
חחח איזה תמימה את
זמבלולו03.12.17
ואני בכלל לא מבינה איך הולך שיטוט באינטרנט ביחד עם שאיפות? אז אם יש לך שאלות על חני המהממת והצדיקה תשאלי על עצמך איך את משוטטת ככה באינטרנט ורוצה להקים בית של תורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נעמה30.11.17
דבר שירומם את רוחו, וכנראה שחני רצתה להראות טוב כדי לחיות, כדי שיהיה משהו שירומם את רוחה לחיות, וגם שמצד הסובבים אותה לא יצטרכו לרחם עליה שלא יגרום לה לדעוך, ועובדה לזה שהיא זכתה כנגד כל הסיכויים לשרוד עד כה, בגלל שהיא נראתה טוב, ת.נ.צ.ב.ה. (שאף אחת לא תעמוד בניסיון הזה).
כף זכות30.11.17
לא מאמינה לאן אנשים מסוגלים להגיע. וכי סגנית של אלוקים הינך?.ומה עם ואהבת לרעך כמוך? ואל תדון את האדם..? ועוד לאחר פטירתו? בושה. אין לי מילה אחרת.
מיכל01.12.17
שלעולם לא תדעי מה זו המחלה הזו כי היית יודעת היית מבינה שכל זה לא מובן מאליו זה במקום להתמסכן לבחור לחיות אותם את החיים הכי טוב גם למען משפחתה
אני30.11.17
של יסורי גוף ונפש , של לילות ללא שינה של אין ספור מחשבות אנחנו נפגעות מזה שלא כבדו אותנו מספיק לא הבינו אותנו לא קבלנו מה שרצינו תחשבי לרגע אחד מה היא עברה אזה יסורי גוף ונפש 24/7 ואם כל זה זכתה לקדש שם שמים ברבים ימים ולילות ללא הפסקה הלואי והינו מצליחים למלא את מעט שאיפתינו הספיקה בחיים הקצרים
שרה 30.11.17
הקב"ה לא דר במקום אחד עם גאים כמוך. בושה וחרפה. לכי לקברה של חני ובקשי את מחילתה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברכה30.11.17
את צודקת מאודד אי אפשר לדון אבל המראה באמת לא מלבב היא לא גדלה בבית חרדי אז אולי.... ולמי שמגיבה פה בצורה כ''כ ילדותית חבל להוריד את הרמה רותי כתבה כ''כ יפה ואמיתי וזוהי גם דעתי המראה סותר את הפנימיות במקרה הזה
נעה03.12.17
למה תמיד יש את אלה שמרגישים צורך לחנך??קחי מה שמתאים לך ואת הרהוריך שמרי לעצמך..אל תהיי מוכיחה בשער כי זה ממש לא הזמן והמקום. א"א לא ביקש ממך להיות רמקול. בינתיים היא זו שדווקא קיבלה מהקב"ה את הבמה.. ולהמון זמן... והוא יודע מה הוא עושה. חני הייתה אישה של אמת ולא של תפאורה וזכתה להגיע בחייה לייעוד ה
חן30.11.17
היא האור ואת החושך
שלום30.11.17
7
פסטיבל? כי ככה זה כשמצליחים להשפיע. ולתת משמעות לחיים. עליה השלום.
חברה30.11.17
6
בד"כ הם עושים עבודתם בנאמנות. אבל.... היות שיש הרבה מחוסרי עבודה אז הם נהיים שדכנים ורוצים להתפרנס ללא התאמה וגם ללא מדות!! רוצים לחרוץ גורלות כביכול.ונותנות האינפורמציה היינו המורות בסמינר ג"כ מחשיבות את עצמן לחורצות גורלות!! וחושבות שעפי הן יפול דבר.לעיתים זה בא מנקמנות ולעיתים מחשיבות י
ירושלמית א'03.12.17
5
פשוט גועל נפש המגיב שכתב על"פסיטבל" בוש והכלם! חני עה היתה אישה מדהימה מהממת ומוצלחת שהצליחה במקומות שרבים נכשלו והכל בגבורה בלתי מוסברת. אכן,מגיע לפחות אחרי פטירתה הטראגית לפרסם דברים לזכונה ולעילו נשמתה הטהורה במיחד מאמרים שכתבה שמחזקים כל אחד שקורא אותם. וגם למגיבה שתהתה איך הולך התנהג
מאיה30.11.17
את מדברת כאילו מדובר כאן בר' שטיינמן לפחות
כדרלעומר30.11.17
4
מה שעשתה חני גם עם כל הפופולריות שלה זה רק לחזק את שם ה' לחזק אנשים באמונה מה שהרבה רבניות צידקניות וצנועות לא עשו. מי את שתבואי לחפש פגם בחייה שהיו מלאים בחולי וכאב אין סופי ועם זאת מלאים בעשיה למען שם ה' אם היית מכירה אותה אידית לא היית מעיזה לכתוב כך. ועליך לבקש סליחה!!!!! כותבת בדמעות וגעגועים..
ל2130.11.17
3
היא נתנה לנו הרצאה במכללת אונו החרדית באונו , לפני חודש - לא מאמינה שהיא נפטרה , עצוב ממש!!! :( , אישה פשוט מלאה באמונה ואין מה לומר..עצב
נועה 30.11.17
2
כזו קדושה , תמימות, יופי פנימי וחיצוני עין טובה, נשמה מאירה ככוכב הארת את הארץ , את תנהיגי בשמים , פעולתייך לא נגמרו , תכסי על ילדייך , אהובייך וכל עם ישראל את תהיי תמיד אמא במלוא מובן המילה ולא רק פרטית, זכינו לאוצר מדהים , יהי זכרך ברוך לעד.
בת ישראל 30.11.17
1
עם המון תוכן !
ש30.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 22:28

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24