כיכר השבת

אבוטבול בדרך לכלא?

'העליון' לעירייה: הסירו את שלטי הצניעות - בתוך שבועיים

בית המשפט העליון הטיל שוב על עיריית בית שמש את האחריות להסיר, בתוך שבועיים, את "שלטי הצניעות" בשכונה בעיר, המבקשים מנשים שלא לצעוד באחת המדרכות המיועדת לגברים, תוך שהשופט מלצר פונה לאבוטבול: "מאסר ראש העירייה - הצעד הבא" (חרדים)

53
אלי רוטמן | כיכר השבת | ט"ז בכסלו | 04.12.17
מאבק השלטים בבית שמש
מאבק השלטים בבית שמש (ארכיון. צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

בית המשפט העליון שוב נדרש היום (שני) לסוגיית "שלטי הצניעות" בשכונה חרדית בבית שמש, המבקשים מנשים שלא לצעוד במעברים הסמוכים לבתי כנסת.

בתום דיון בנושא, הורה ביהמ"ש לעיריית בית שמש להסיר בתוך שבועיים את כל השלטים הללו ולהציב שם מצלמות חדשות במקום אלו שכבר הושחתו.

השופט חנן מלצר התבטא כי "במדינת ישראל לא תהיה מציאות שרחוב סגור בפני נשים. מבחינתי, שהמשטרה תשלח לשם גדוד ותהיה שם יום ולילה; שחצי משטרה תעמוד שם".

שופט בית המשפט העליון אף הצהיר כי הצעד המשפטי הבא הוא מעצר ראש העיר משה אבוטבול, ככל הנראה בגין עבירה של "ביזיון בית המשפט" אחרי אי הקפדה על צווים זהים קודמים בענין.

מלצר פנה אליו ואמר: "אני חוסך לראש העיר, שבגלל הביזיון הוא ייכנס למאסר. זה יהיה הצעד הבא...".

ראש העיר משה אבוטבול (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

הדיון היום נערך בעתירתן של חמישה נשים, תושבות העיר, בעקבות הצבת שלטים חדשים, סמוך לצומת נהר הירדן ויהודה הנשיא ומעל גרם מדרגות המוביל לכולל, בהם נכתב: "גברים מתבקשים לעלות בצד ימין ונשים מתבקשות לעלות בצד שמאל בשעת עומס בשעות הבוקר והצהריים כשבאים וחוזרים ממוסדות החינוך, כוללים ובתי כנסיות".

לאחר ההחלטה, הגיב אבוטבול בראיון לרשת ב: "לא אתן להכפיש את שמה של העיר. גם במאה שערים יש שלטים, למה לא מטפלים בהם? למה עושים איפה ואיפה? מדובר בקומץ קיצוני ואנו דורשים שהמשטרה תטפל בהם. בית המשפט מצפה שנעשה את מה שהמשטרה אמורה לעשות, אבל לנו אין אזיקים".

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
כעיתונאי תלמד עברית.
אבשלום05.12.17
22
ראש העיר נבחר ע"י התושבים? שהם יצביעו בעד השלטים מי בעד ומי נגד.
ברל (כהן) הרוסי05.12.17
אם להחרים את כל רכושו של ברל (כהן) הרוסי ולחלק אותו בשוה בין כל תושבי העיר, אנו יכולים כבר לנחש מה תהיה התוצאה. כמו שאת רכוש הפרט לא ניתו להפקיע על ידי הצבעת הרוב, כך גם את זכות המעבר ברשות הרבים לא ניתן להפקיע על ידי הצבעת הרוב.
רפאל06.12.17
21
עם זה למה צריך להתערב בדבר שזה לא מפריע לאף אדם אלא כדי לעורר פרובוקציה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון04.12.17
גם "לא מפריע לאף אחד" אם אני לא מתקף את הרב קו, שהרי האוטובוס ממילא נוסע. מתי נתבגר ונבין שעל רשות הרבים אין אנו יכולים לכפות את הכללים שלנו?
רפאל04.12.17

הצגת כל התגובות

20
לא יהיה מציאות במדינת ישראל שיכהנו בה שופטים בלי שכל בראש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני04.12.17
19
הנני כתושב העיר בית שמש מדובר בקבוצה וכת מכוערת וקיצונית שהמשטרה לא יכולה עליהם מה שגם ראש העיר לא יוכל עליהם אז כותבים ומגיבים יקרים די ללשון הרע ולא ורק להתאחד... להמשיך להתפלל שממשלת הזדונית הזו עם הבג"צ הארור יתנדפו מהעולם כלא היה... מושחתים ונגד התורה הקדושה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי
אביאל05.12.17
18
שאין להם כל נגיעה לא ביגיעת התורה ולא ביגיעת דרך ארץ, אשה העוברת ברחוב גורמת להרהורים. מאחורי המסיכה של "עוצם הקדושה" מסתתרת מציאות עגומה של עוצם הבטלה.
אברך פשוט04.12.17
מנשים ללכת בצניעות??? לא נראה לי אברך פשוט?!
עודד04.12.17
לבקש מאישה "בדרכי נועם" לעבור למדרכה השנייה זה כבר אחרי גבולות צניעות. זה לא נזכר לא בשולחן ערוך ולא בנושאי כליו וגם במעט שעיינתי בספרי שו"ת לא מצאתי לזה זכר. תחת מעטה מזוייף של "קדושה" צומחת לה במחנה שלנו סטייה חברתית חמורה.
רפאל04.12.17
17
ואיזה חסימות ואיזה "סגור לנשים" סתם בלבולים, תן להם לחיות בתוך הכלוב שלהם.
דוד04.12.17
היהודים "מתבקשים" לא להכנס לרחוב זה, איך היית מרגיש? צניעות, צניעות, צניעות. רק עושים עצמם כשוכחים שבתורתנו כתוב "ואהבת לרעך כמוך". ואל ישיאך לבך לטעון כאילו אשה אינה בכלל רעך.
רפאל04.12.17
16
אדוני ראש העיר, אף אחד לא הכריח אותך למלא את התפקיד המורכב. אם כבודו רואה שפינוי השלטים גדול עליו, שחרר בבקשה את העיר מעולך ותן לאחרים שיודעים ויכולים לקיים את החלטת בית המשפט. אם היית מנסה כל יום, פעמיים ביום ומבקש את עזרת המשטרה בקיום החלטת השופט אזי בוודאי שהיית מצליח. "הצגה חד פעמית" בהורדת השל
יובלציק04.12.17
תפסיק לבלבל את המוח ולתת לבית המשפט כבוד שלא ראוי לו, סך הכל יושבים שם חברה שלא מאמינים במי שאמר והיה עולם, וולי מאמינים בו בשביל להילחם בו , אז תפסיק לבלבל את המוח, וכשאתה תנסה להיכנס שם ולהוריד את השלטים נראה את הגיבור שלנו
צחי05.12.17
15
בושה וחרפה למערכת המשפט בישראל ולחנן מלצר המיוחד, הרי הוא יודע שסך הכל זה עוד פורבוקציה של חבורה שמחפשת להתגרות בציבור החרדי שגר שם, תכלס התושבים שם נח להם עם זה ואני לא מאמין ויותר נכון אי בטוח שאם אשה תלך על הצד השני היא לא תקבל בלורקים, אז מה הרפורמים המטומטמים הרשעים האלה צריכים להתערב הכל דבר ?
צחי05.12.17
מהמעשים של קיצוני בית שמש. הם מספקים למערך התעמולה שלהם קריקטורה מפחידה אך מצליחה ליצור רושם של אמינות על מה שכביכול קורה בציבור החרדי.
רפאל05.12.17
14
עם קצת שכל בראש תלך במדרכה של הנשים מתוך רצונה האישי להיות צנועה ולא להתבלט ולא לעבור בין גברים מציגים את זה כאילו הגברים כופים את הצניעות על הנשים איזה שטוות
שירה04.12.17
התנהגויות אשר מזמן עברה את הגבול של מה שראוי להקרא צניעות. זהו מהלך מכוון של השפלה תוך יצירת רגשי אשמה, גוון מיוחד של סדיזם דתי. ראוי לאנשי המקצוע לתת עליו את הדעת כדי להציל עשוק מיד עושקו.
רפאל04.12.17
נשארו בעולם עוד אנשים עם יראת שמים גם אם כשאתה מסתכל על עצמך קשה לך להאמין לזה
שירה04.12.17
צניעות זה היופי ש האשה, וזכותך המלאה - אם רצונך ב כך -ללכת בשדות מסביב ולא ברחובה של עיר. אבל לבקש מאשה לעשות כזה עיקוף אין זה דין תורה אלא גילוי פנים בתורה שלא כהלכה!
אברך פשוט04.12.17
וירבו כמותך בישראל! אך ככל שתהיי צנועה, אם את לא נוהגת לפי כל הכללים שלהם את עלולה להתקל ביחס מאד לא נעים. על זה אני בוכה!
רפאל04.12.17
13
מי שישמע הם ערבים בעלי זכויות... מעניין עם השופט הכבד ישלח גם פלוגה לפנות שלטים שמורים שאין כניסה ליהודים או שלזה יש חוק זכויות יתר למיעוט מסכנה בית משפח ולא יותר וסתם דרך אגב תחפשו ביוטיוב(טפו) מצלמים את המקום ועוברות שם נשים ואף חרדי או תלמיד ישיבה לא פונה או מפריע להן לעבור!! גילוי נאות הכותב ה
ANTI PC04.12.17
כתוב ללכת בצניעות!
עודד04.12.17
האלו עם עובדות - זה הרי גם ככה אף פעם לא עוזר.
אוראור21.12.17
12
אם לנבחר ציבור קשה להבין כי לכל הציבור שלו זכות תנועה במקומות ציבוריים הוא צריך לוותר על התפקיד ולבחור תפקיד שיותר יהיה לו מתאים.
העליון צודק04.12.17
11
זה כנראה הקדנציה האחרונה של אבוטבול בקדנציה הבאה ראש העיר יהיה חרדי אשכנזי אבל אם יעצרו את אבוטבול הוא כנראה יקבל קדנציה נוספת !!!
אחיקם05.12.17
10
זה כמו (להבדיל אלף אלפי הבדלות) לבקש מפלסטינים להסיר שלטים הפוגעים בדת שלהם! את זה אף אחד לא יעז לעשות אז בבקשה, מי שלא רוצה לכבד את תושבי המקום, שלא יעבור שם וסלאם על ישראל! הגיע הזמן שבמדינה שלנו יקבלו אחד את השני כמו שהוא. חרדי, חילוני, דתי, מסורתי.. כולנו יהודים!!!
אני05.12.17
9
אתה פחדן ומוג לב אתה רוצה בית שמש חרדית לא יהיה תחזור מהיכן מה אתה נלחם בך ובחרדים בוז ובושה לך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זק04.12.17
8
גברים יקרים אם אתם רוצים לשמור עניי'ם תעשו את זה אבל אל תגבילו את הבנות מפחד להכשל תתמודד!!!!!!!!!!!
ןךטיכ04.12.17
האם תראה לסוחר סמים להסתובב ולפתות אנשים לקנות ממרכולתם ? כמה חוקים יש בדבר או בענינים נוספים שהצניעות יפה להם ולכן רק ארמוז שהמסרסר בין ... ל... אסור בחוק אלא מה כל ישאל ערבים זה לזה ואין החובה הברורה על הגבר לשמור ולהיזהר פוטרת האשה להיזהר שבעתיים לא להכשילו כמו שאין חובת ההולך רגל להיזהר בכביש פו
חנוך החנוכי 05.12.17
7
אני מציעה לו לבוא לרחוב של ה"קנאים" ולשמור שם על הצדק החברתי ועל הדמוקרטיה בעצמו.... מה הוא לא מבין שעם הטמבלים האלו אין מה לדבר??????? ומה שתעשה להם לא ממש יזיז את השכל שלהם? מה אבוטבול אשם?
מישהי04.12.17
6
יותר מעזרת הנשים בבית המקדש שבה למעט בזמן שמחת בית השואבה עמדו בה גברים ונשים כאחד? יגעתי וחיפשתי, אך לא מצאתי מקור נאמן ל"בולמוס הצניות" האוחז את הציבור.
רפאל04.12.17
שוב עם הארץ מגיב בענינים שאין לו מושג בהם. [מנין לי נשהוןא עם הארץ? זה ישאל רק עם הארץ חברו כי תלמיד חכם יודע שהשואל הוא עם הארץ ] אבל כיון שאתר זה משמש לרוב לעמי הארץ[ לא התכוונתי לזלזל אלא פשוט לדבר בגובה העינים] אכתוב כמה דברים א] אולי יודע כבודו למה בשמחת בית השואבה מפרידים . אם אינך מש
חנוך החנוכי 05.12.17
5
לא יאמן. צריך בית משפט עליון בשביל שראש עיר יבין שאי אפשר להדיר חצי מהציבור בשל מינו? אם קשה לו אם ההבנה שינסה להתמודד בסעודיה או איראן הוא כבר מוכן...
איראן זה כאן04.12.17
רציתי להבין בכל מקום יש שירותי גברים ושירותי נשים למה? למה ? למה? למה? כי לצורך ברור אין בעיה להפריד . אם כן הוויכוח על הצורך לא על עיקרון אי הפרדה
חנוך החנוכי 04.12.17
כל העולם בית הכיסא אחד גדול.
רפאל04.12.17
4
אבל לחרדים צריך תמיד להציק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי04.12.17
3
האם שיעמוד יומם ולילה ויתלוש שלטים, גם אם יוריד ברחוב א' שלט, יכולים להשים מאה שלטים במאה רחובות אחרים כך שהדרישה ממנו חסרת הגיון ורגישות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה בן אברהם04.12.17
כדי לנהל את העיר לטובת כל האזרחים. כאשר קם חוג המנסה להשליט את דרכו באלימות אז מחובת ראש העיר לרסן אותם אפילו הם בוחריו. בשביל זה הוא מקבל משכורת!
רפאל04.12.17
2
לנשים הללו יש בכלל קשר ליהדות?
ברל (כהן) הרוסי05.12.17
של מי שאינו יהודי מותר לפקיע? לכל תושבי המדינה יהודים ולא יהודים גברים ונשים מותר לעבור בכל מקום המוגדר כרשות הרבים וכל המונע את מעברם הרי הוא גוזל את הרבים.
רפאל06.12.17
יש כאן שאלה עקרונית. יש מי שבא נגד הציבור החרדי. אז הוא מוצא עילה להתמקד דוקא בנקודה הזאת שיש מקום להכניס לשם מושגים כמו "הדרה", "הפליה" ועוד מילים רעשניות דומות. עוד מעט יבקשו להכניס שינוי בברכה "שלא עשני אשה" או "שלא עשני גוי". יש להסתכל לא רק על מה שמראים אלא גם מי מראה.
ברל (כהן) הרוסי06.12.17
תפקידו של שופט הוא לבדוק את הטיעונים ולא לנחש מה עלול להיות הצעד הבא של התובעים. בינתיים התובעות נלחמות על דבר המגיע להן מדין תורה ושנגזל מהן בטענה המתחזה כתורנית. אם וכאשר תהיה להן מלחמה לעקור דבר מן התורה או אפילו ממנהגי ישראל אז אני ואתה נהיה באותו צד.
רפאל06.12.17
1
גם הראשי ישיבה לא יכולים לקיים צווי בית משפט ולא עומדים במכסות שבית משפט הקדוש קבע להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.12.17
המחייב ראש ישיבה לשלוח בחור להתגייס? וכי בסמכותו של ראש ישיבה לכפות על בחור להתגייס? מדמים דבר לשאינו דומה לו ומגיעים לאיזו מסקנה שרוצים.
רפאל04.12.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם