כיכר השבת

טור דעה

צוהלים מ"ירושלים בירת ישראל"? ניפגש כשתבכו

הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, אסור שתגרור דמויות חרדיות - בוודאי מוכרות - להפנינג הלאומי-לאומני. סופה של שמחה שטחית זו, עלול להאיץ את שליפת החרב המוסלמית מנדנה (טור)

156
הרב נחמיה היילברון | כיכר השבת | י"ח בכסלו | 06.12.17
הפיגוע בהר נוף. תזכורת למה שעלול לקרות
הפיגוע בהר נוף. תזכורת למה שעלול לקרות (צילום ארכיון: לע"מ)

המונח 'דרמה' מתחנן כבר זמן רב שיעזבו אותו, מרוב שימוש שגוי שנעשה בו. דרמה אמיתית, במובנה הפשוט, ראויה להכתרת אירועים ספורים - והכרזתו הצפויה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הערב (רביעי) על ירושלים כבירת ישראל היא בהחלט אחד מהם.

שמחתם של אנשי המחנה הלאומי בישראל מהודעה זו, המובנת משהו לאור השקפת עולמם הציונית והלאומנית, מעמידה באור לא מחמיא את דיבוריהם הקבועים כלפי החרדים על ה"גלותיות" השלילית.

מתברר, כי מי שרוממות "הגאווה היהודית" בגרונם תמיד, לא יודעים כעת את נפשם מאושר, והכל בזכות גוי שהחליט להפגין את אהדתו למדינת ישראל - משיקולים תמוהים שעוד יתבררו ביום מן הימים - באמצעות הצהרה נשיאותית המכירה בירושלים כבירתה. צביעות, כך קוראים לזה.

אך הציונות הפושה לצערנו כבר מספר שנים בשולי המחנה החרדי, אליה נדמה שכבר התרגלנו, מקוממת במיוחד ביום שכזה בו היא משדרת צהלה לא מאופקת, מסיבה אחרת: העיוורון.

אדם מן הישוב, שעיניו בראשו, אמור להבין כי הזעם המוסלמי על הודעתו ההיסטורית של טראמפ צפוי חלילה להתפרץ באופן רצחני כלפי יהודים, ללא הבחנה אם כיפה מעטרת את קרקפתם ואיזה סוג.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בהערכת מצב מחשש למהומות, היום (צילום: דובר צה"ל)

המציאות מזמנת לנו עולם אבסורדי, בו דווקא בן אומות העולם, יצור מגושם וגס רוח שעדיין בלתי נתפס שיושב על כס נשיא המעצמה הגדולה בעולם, מניע מהלך מפתיע שבסופו... "התגרות באומות העולם" שכידוע אסורה בתכלית כאחת משלוש השבועות בהן השביע הקב"ה את ישראל (כתובות קיא.).

אם אפשר, הנה פניה אישית לחרדים כאלו ואחרים, בין אם גורמים רשמיים ובין אם סתם כאלו המתהדרים בכיפה שחורה, המתכוונים ליטול חלק באיזשהו אופן בחגיגות המתוכננות להערב על ידי עיריית ירושלים לרגל הכרזת טראמפ, ובכך לתת פומבי לשמחתם: זוהי שמחה שעוד תיהפך חלילה לעצב.

היגון התהומי בו היה שרוי הציבור החרדי על כל גווניו בשבוע האחרון של חודש חשוון תשע"ה, לאחר הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף בו טבחו שני ישמעאלים חמישה מהמתפללים, היה אירוע חד פעמי בממדיו המחרידים והאכזריים.

הקדיש המצמרר של יתומי הפיגוע בהר נוף (צילום: שלומי כהן)

אך לא לעולם חוסן. לא לחינם נערכים כל כוחות הביטחון לגל טרור עממי או מזוין שלא ידענו כמותו, החל מהימים הקרובים (שלא נדע).

מי שייתן כעת יד לפרץ השמחה קצר הראות, עוד עלול חלילה לבכות מרה את "הכרזת טראמפ".

תוכן שאסור לפספס
156 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
83
הכותב הנכבד איננו ציוני והוא גם לא מגדיר את עצמו ככזה.לדידו גם פרעות תרפט באו לאחר התגרות באומות- הצהרת בלפור. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי08.12.17
82
מבשורות טובות לא מתבכיינים !!! אלט מברכים כי טוב לעולםםם חסדו !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב07.12.17
81
לפני ש... הם ברחו משם בעצמם עם רכבות שסדרו וארגנו התנועות הציוניות!!!
יאיר06.12.17

הצגת כל התגובות

80
לקרוא שאנשים המתהדרים באיצטלא של "אהבת ישראל" משתמשים בכינויי גנאי מחרידים כאשר יש מישהו שמשמיע דעה שלא ערב לאוזנם. עצוב גם לקרוא שבמקום להתווכח עניינית, לרוב, המגיבים יורדים לפסים נמוכים. זאת רק בגלל שמישהו העז לקלקל את חגיגתם. ואלו יכנו לעצמם "אוהבי ישראל".
מתנחל06.12.17
79
על המושג של "פיקוח נפש". עכשיו זה "שמאלני" לטעון פיקוח נפש. ולכן זה הופך ללא רלוונטי. ועל זה נאמר: "הזהרו מן הצבועים"
ירושלמי06.12.17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ים06.12.17
מה אתה רוצה להגיד בזה?
גמזו07.12.17
78
בושה וחרפה. ירושלים עיר הקודש תנקום במי שיעז לערער על שייכותה לעם ישראל. זהו כל כבודה ותפארתה של ירושלים עיר הקודש שהיא עיר ואם לישראל הקדושים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ים06.12.17
ירושלים אף פעם לא היתה שייכת לעם ישראל. ירושלים עיר שחוברה לה יחדיו מקום אשר בחר ה' להשרות שכינתו ובחר בנו מכל העמים ונתן לנו תורתו לשמרה וללמדה ולעבוד את ה' בעיר בחר בה. אבל לא בחר בירושלים כעיר לאומי השייכת רק לנו,הגויים אשר באו מרחוק התפלאו לראות ציון מכלל יופי ורעדה אחזתם שם לראות מגדליה וארמנות
מתתיהו כה"ג06.12.17
טיפש ואוויל. ירושלים שייכת לעם ישראל שיעלו לציון ויזבחו זבחייהם שם ויאכלו מעשרותיהם וזבח פסח שלהם שם, ולחוג חגיהם שם שלוש פעמים בשנה. להתפלל שם כולם יכולים גם הגויים אך לא לזבוח שם זבחיהם ולחוג חגיהם, זהו לא מקום שלהם, הוא של ישראל בלבד לעבוד שם את אלוקיהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ים07.12.17
77
אפשר להוריד את התמונה . מעשיו ידוע שעשיו שונא ליעקוב יהוא צמא לדם יהודי תמיד תיהיה לו הסיבה מדוע לרצוח. אנו גרים בארץ ישראל כי אנו אוהבים אותה. אם לא טוב לך תיצא ןתגור ליד טראמפ. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי06.12.17
76
לה לנו לכבוש את הארץ, ראינו בני ענק, עמלק בהר,אוכלת יושבה, אנו כחגבים, טוב לנו להשאר במדבר, לא נוכל לעלות ולכבוש את הארץ.....
פ06.12.17
הבעיה היא שאתה למדת כמו קוק את פרשת המרגלים ולא כמו מפרשי התורה הקדושים. אדרבה נו? עלינו וכבשנו ומה השגנו? אלפי נהרגים על מזבח גאוות הלאומיות וכו'
זהירות מרגל06.12.17
בטח למדת בחיידר ללא היסטוריה
יאיר07.12.17
75
תורידו מהר את הפוסט הזה זה הסתה!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי06.12.17
74
בושה וחרפה להשתמש בתמונה של נרצחים על קידוש ה׳ למטרות אקטואליות תקשורת חרדית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.י12.12.17
73
זה טור שאופייני לאדם שחונך למיסכנות,גלותיות ובטח לא שירת בצבא. הרי מי ששיכלו ישר הולך מבין שבמילא הערבים רוצים לזרוק את כולנו לים,ועוד שהרבה ארצות מפורקות ואין לנו ממי לחשוש -מהחמס? הם כלום,ממי? אתם חושבים שזה באמת מעניין מישהו? עם ישראל עם חזק ד׳ איתנו וכולם מפחדים מאיתנו (אל תטעו)! הכותב לא מכיר ע
הגיון07.12.17
בוא נראה אותך גיבור גדול להיכנס לשכונה ערבית בלי פחד.
טוביה07.12.17
לענ"ד אין טעם להתווכח איתם. הם מדברים בסיסמאות: "פחדנות" "גלותיות" כאילו שהם בעצמם אין להם שום פחד מכלום.. גם כשהרופא מזהיר אותם מפני סכנה הם דוחים את ה"פחדנות" שלו.. וכן על זה הדרך
קריה07.12.17
אם כן בבקשה תשכנע אותם קודם כל בטיעונים שלך נראה אם יקבלו את זה ויורידו את כל הכוננות. אח"כ אתה אפילו לא צריך לשכנע אותנו אבל כל זמן שהמציאות בשטח מוכיחה אחרת אתה יכול לזעוק עד מחר "גלותי" "מתרפס" "לא שירת בצבא" וכו' וכו' ודווקא המעשים של הצבא מפריכים אותך ט-ו-ט-א-ל-י-ת.
מה אתה אומר?07.12.17
התיאוריה שלך לא עובדת במציאות. ניתן להביא אלף דוגמאות. שאלה אחת אשאלך: אם אין ממה לחשוש למה כל גורמי הבטחון בכוננות גבוהה?
שמואל07.12.17
72
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.12.17
71
דבר כמו כתבה שכזאת גורמת לטרור ...אתם נותנים להם נושא למחשבה
ששון07.12.17
70
אין אלפי הרובים, בגלות הרגו בנו יותר.פרעות ט''ח ט''ט. אינקביזיציה. שואה. ברוך ה' אנו חיים בארץ טוב חטובה הארץ מאוד מאוד.עדיף לך לחיות עם הפריץ ומושפל בגלות? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פ06.12.17
אז תביא נתונים בבקשה. כמה נהרגו כאן מעת קום המדינה?
ע07.12.17
69
עצם העובדה שהשמאלניים נגד הכרזת ירושלים כעיר בירת היהודים בדיוק כמו שהערבים חושבים זה אומר שהם אותה סחורה,מטרת הערבים להשמיד את מדינת ישראל,הם לא מכחישים את זה!!אם מדינת ישראל תושמד אינשאללה שהשמאלניים יילכו ישר לגהינום!!!
אני06.12.17
68
תפסיקו עם כל ההפחדות. פחדו בציון חטאים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המלאך06.12.17
67
יתכן מאד שתמונה כזו לצד מאמר מפוחד ומבוהל שכזה - יש לו דין "רודף". בבקשה "הימיישער" יקר אל תתן רעיונות לאויבים שלנו עצם מגוריך בארץ הזאת מוכיח שאתה מאמין גדול בציונות, ואתה בוטח בצבא שלהם שהם מגינים עליך בסכנות הקיומיות, אחרת לא היית חי כאן. אז בבקשה תבדוק את דבריך בטרם תדבר
יואלי06.12.17
66
כלל א ביהדות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד06.12.17
65
אתם שוכחים שכל הכרזה וכל פעולה גם של אובמה וגם של טראמפ וגם של כל מנהיג אחר זה בהוראה ישירה מהמנהיג העליון, שהוא עשה עושה ויעשה לכל המעשים, והוא מפעיל לכל הפעולות ויש לנו לבטוח רק בו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי06.12.17
64
אין שכל..
יהודה21.12.17
63
"ניפגש כשתבכו"? עם תמונה מחרידה של גופה עם תפילין מפיגוע? למה זה נראה כמו בלוג של חמאסניק ממוצע? אתה יכול להתנגד להכרזה של טראמפ, אבל מנימת הדברים עולה שאתה לא יכול לחכות שיקרה איזשהו פיגוע, וזה יביא לך המון אושר.
דוד07.12.17
62
קטונתי מלהבין את ההיגיון שיש כאן מרידה באומות העולם. אדרבה הפוך המעצמה מהגדולות והחשובות באומות העולם מאשרת לנו כעת שהכרזת ירושלים כבירת ישראל מקובלת והגיונית. היכן המרידה ?
אלי07.12.17
61
ממתי כבודם נהיו דוברם של אותם שקראתם להם פלשתינים?! אולי תיתנו סיבה גם למקרה האנוש שהוביל לרציחות בבית הכנסת? אולי תיתנו סיבה ותמריץ על כל מעשה פעוט שמוביל אותם לרצוח יהודים כי זה אשמתנו שרוצחים בנו, זו ההתגרות בהיטלר שהובילה לשואה, אה שכחתי, השואה הייתה בגלל הקמת מדינת ישראל כמו גם פוגרומי חמילנצקי
שמעון06.12.17
60
כמה שאתה צודק.הערבים מתנגדים שירושלים תוגדר כבירת המדינה היהודית כי הם בטוחים שהשמאל יעלה לשלטון בקדנציה הבאה ושהם ייתנו להם כל מה שייבקשו,כולל את ירושלים ופירוק ההתיישבויות מסביב.חחחחח אבל הם לא יודעים שנתניהו ימשיך לזכות?הא?הא?
אשלייה06.12.17
59
"Dumbed Down and Distracted" 10 Kislev 5778 Third Cheshvan Message from Meir Yisroel I really don’t have much to say. All I can tell you is war, war, war, terrible war. World war is on the horizon. Truly we are already in a world war for quite a while and I am positive that this is the war of wars
Meir Yisroel 06.12.17
58
מזל שלא היית חי בזמן שכורש נתן לעם ישראל אישור לבנות את ביהמ"ק השני. אני לא חרדי ולא חסיד של הציונות הגיע הזמן שבמקום להתפלג תחשבו איך לאחד את העם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק06.12.17
57
חיינו איתם בשלום. הם תמיד כ"כ חביבים אלינו. התמונות הנוראות פה בכתבה, לא קרו בגלל הכרזה זו או אחרת. מה שנעשה או שלא נעשה, הם יהיו פה תמיד כדי לרצוח.
אני06.12.17
56
הרי עוד בשנת תרפ"ט פוגרום בחברון, כאשר לא הייתה מדינת ישראל הציונית. המחבלים לא צריכים תירוץ להרוג יהודים.
האברך דוד06.12.17
55
לא להאמין כמה קטנות אמונה קיימת בכתיבה שלו. הפחד הגלותי שלא חולף מהעולם....
ירושלמי06.12.17
אותם אנשים שזועקים תדיר על סכנת יהודים הפכו את עורם פתאום.. ומתנפלים בשצף קצף על מי שמעז להעלות את הנושא של סכנת יהודים. למה? מה קרה? ניחשתם נכון. הפעם זה לא סותר את הערכים הלאומיים שלהם. להיפוך. הפעם קורה משהו שהם אוהבים. ולכן הפעם מתהפכות היוצרות. מי שמעז לדבר על סכנת נפשות הוא ה"שונא ישראל". אוי
אורי06.12.17
54
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוד06.12.17
53
ממילא אם היה לאויבינו כח הם היו שוב יוצאים נגדנו. כשאתה מראה שאתה מפחד מהם, זה מעודד עוד בריונות מצידם, ואתה נחלש ונחלש . הם מעוניינים לפעול להחזיר כל ארצנו לשליטתם . ורק מפחדם מאיתנו הם לא ממשיכים להלחם בנו. במקום שאנו נפחד להתגרות באומות צריך שהערבים יפחדו להתגרות בנו. וששאר האומות הרשעיות יבינו ש
אליעזר28.12.17
52
אותם אנשים שזועקים תדיר על סכנת יהודים הפכו את עורם פתאום.. ומתנפלים בשצף קצף על מי שמעז להעלות את הנושא של סכנת יהודים. למה? מה קרה? ניחשתם נכון. הפעם זה לא סותר את הערכים הלאומיים שלהם. להיפוך. הפעם קורה משהו שהם אוהבים. ולכן הפעם מתהפכות היוצרות. מי שמעז לדבר על סכנת נפשות הוא ה"שונא ישראל".
אורי07.12.17
הנקודה היא שלא צריך לתת להם סיבה כדי לרצוח הם רוצחים כי עשו שונא ליעקב לקביעת הכלל מה זה פיקוח נפש יש את ההלכה בסימן שכט מעניין שמההלכה הזאת מתעלמים אהההה???????
מישהו 12.12.17
51
אין שום ספק שההצהרות הללו מסכנות יהודים ונותנות תירוץ לערבים ימ"ש לפרוע ביהודים היו לא תהיה ואסור בשום אופן שלחרדים יהיה איזה חלק בעניין זה. למעשה זוהי ההתנהלות הליכודניקית כבר הרבה שנים - לדבר דברי רהב והתגרות אבל לא לעשות שום דבר טוב ומעשי בשטח ואז גם לחמם את הערבים וגם לא להרוויח כלום. אם טראמפ
קושקוש07.12.17
50
עד היום מתחילת קום המדינה היו הרבה פיגועים למרות שירושלים לא הוכרה כבירה. אי אפשר לחשוב ש אם נבנה בהתנחלויות-יהיה להם סיבה לטרור-לכן לא נבנה אם נציב מגנומטרים-יהיה להם סיבה לטרור-לכן לא נציב אם נגור בישראל-יהיה להם סיבה לטרור-לכן נחזור לגלות אין לזה גבול!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! של דבר הסכם עם
דעתי07.12.17
49
כל עוד אתה גר פה, אתה מתגרה בבהמות הברבריות והרצחניות המכונות ערבים מוסלמים. לא חסרים להם תירוצים להרוג ביהודים, ואסור להתחשב בגחמות ובזעם שלהם. רק בשבוע האחרון היה אירוע טרגי בערד, וכמעט שהיה כזה בכפר קוצרא ה"י, שלא לדבר על מעשים כמו ידויי אבנים והטרדות אחרות שבקושי מגיעים לתקשורת.
דבש, ירושלים06.12.17
היה הרבה יותר רע ובלי שום יכולת
יאיר07.12.17
48
רפואה שלמה למחבר הכתבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילן06.12.17
47
מאז ומתמיד השמאלניים עסקו רק באיך לוותר כל הזמן לערבים ולתת להם מה שהם מבקשים,לזה קוראים שמירה על מדינת ישראל?מי שמוכן למכור את המדינה שיעזוב את המדינה או שיילך לעזאזל.שתי האופציות מתאימות לכם!!!!
דוד06.12.17
46
את עומק השקר של הימין. יכול לראות את זה כאן בתגובות.
מציע06.12.17
45
The Muslims kills everyday just because we are Jews. got nothing to do with trump (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Lital06.12.17
44
שאין צריך סיבה להתנפל לרדוף ולפגוע בחייל צדיק מקדש ש"ש, כי הם מוסתים נגד היהודים לכלותו ולרצחו, ועל כן כותב המאמר מקודם תעיין בהיסטוריה, מאות שנות רציחת ערבים ביהודים יושבי הארץ עוד בתקופת השל"ה הקדוש כשהגיע לצפת ממרמר על רציחות יהודים בידי הערבים, וכל דור ודור פגעו ורצחו שדדו וטבחו אלפי אלפים יהו
מחכים לטראמפ?06.12.17
יודע שכל פעם שהערבים פגעו ביהודים, זה היה בתגובה שפגעו בהם. ואם אתה מכיר ה"ידוע עשו שונא ליעקב" קודם כל עשו זה נוצרים חוץ מזה זה עולה גם "טראמפ" והאמרקאים
חיים07.12.17
43
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי אשכנזי25.12.17
42
אינני מכיר את הרב -כותב המאמר, אולם דבריו נוטפים גלותיות מהרמה היותר עלובה ומכוערת. אוי לאותם יהודים גלותיים מחללי שם השם ברבים.
נתן 07.12.17
כל המדינות מסביבך אורבים לך להרגך ולהשמידך ואתה עדיין חושב שאתה לא בגלות
גלותי07.12.17
ולא להמשיך להתחנף ולתת לחי שניה!!
יאיר07.12.17
אם נזהרים מפני סכנה זה נקרא להתחנף?
טדי07.12.17
41
אני נחרד בקשר לסגנון הכתיבה שפורסם ללא בעיה- "יצור מגושם וגס רוח"- זו דרך ישראל? לדבר בבוטות ובמילים גסות? ולתת להם במה נכבדת? מבקש לסנן קצת ולכתוב בצורה שמכבדת כל אדם באשר הוא. מחזיק מתוכן הטור..
דרך ארץ קדמה 06.12.17
40
הערבים מנצלים את זה שבגלל שהם זעמו והפגינו אז הורידו את הארגומטרים בירושלים,כעת גם הם יעשו בלאגן,מקווה שהמשטרה וצה״ל יכניסו להם בעוצמה כזאת שמעולם לא ידעו !!אני מחכה בסבלנות לזה!!
כהן06.12.17
39
שם הגויים לא ירדפו אותך. או שאולי כן.
נפתלי07.12.17
38
בהר נוף רצחו חרדים שלא הולכים לצבא, ולא מאמינים בציונות. פיגועים בדרך לכותל ובירושלים נגד חרדים תמיד היה. החיות טרף וצמאי הדם אוהבים לשפוך דם יהודי, ולא משנה מה הכריז טראפ. אז עכשו יש להם כביכול סיבה. ירושלים הבנויה, עיר שחוברה לה יחדו, בתפילת שמונה עשרה אנו מתפללים כל יום 3 פעמים, "תשכון בתוך ירושל
ה' יגן עלינו06.12.17
37
מי שלא יודע המושג ״פאק ניוז״ פירושו דיווח ידיעות מזוייפות ומטעות שמשודרות בצורה מעווטת ולא נכונה.התקשורת השמאלנית הרבה פעמים משתמשת במסירת ידיעות בסגנון של פאק ניוז.
בנאדם06.12.17
36
ה' מראה לנו באותות ומופתים את שמחתו בנו ובמעשנו! ואנחנו דוחים! באיזה עומק השכינה בגלות! יותר קל להוציא את עמ"י מהגלות מאשר להוציא את הגלות מעמ"י. בושה!!
אלי06.12.17
35
האם הליטאים לא הבינו שהשמאלנות התבוסתנית נכשלה? מדוע אתם נותנים במה מרכזית לטור כזה ביום כזה, טור שמגלם את הגישה הגלותית שאינה חותרת להנהגה ולאומיות יהודית ורק מחפשת תקציבים וגטו פנימי, הקשיבו למנהיגי הדור שמסוגלים לקחת אחריות ובראשם נשיא דורנו הרבי מחבד אין להתפשר על ארץ ישראל התורה שלנו אינה רק 'ה
מזועזע06.12.17
34
כמה שטויות והבלים בטור אחד...זה נראה שגם כשיבוא המשיח וירצה לבנות את בית המקדש אתה והחברים שלך תעצרו אותו משום "התגרות באומות"
מיכאל07.12.17
33
נציג אשף אמר היום על הכרזת ירושלים כבירת מדינה היהודית :״מכניסים לנו סכין בגב״חחח,הערבים כל השנה מכניסים לנו סכין אמיתי בגב,תרתי משמע..
תגובה06.12.17
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני06.12.17
31
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד06.12.17
30
כששאלו את הגאון מטשיבין על ספרו של הרבי מסאטמר הוא ענה בשלוש מילים "אין למדין מן האגדות" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סאטמר 06.12.17
29
ההסטוריה הוכיחה שרק ויתורים למחבלים הניבה פיגועים הכותב שאפילו את המציאות הוא מסלף ברשעותו ממציא דין שגם גוי תומך בישוב ארץ ישראל זה התגרות האומות העולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה06.12.17
28
מי התיר לטראמפ להתגרות באומות המאוחדות. אם הוא לא מאוחד על עצמו אז שלא יתגרה באחרים. ומה שקורה בסופו של דבר הוא - שהאומות נהיו מגורות יותר ויותר וככל שהם יותר מגורות הן מפיצות את גירוייהם להרבה עברים, סופו של דבר מי ישורנו. הרי לאחר שצ'רצי'ל איים להתפטר אם לא יסירו את הכיבוש ממונקו נשלחו אליו מ
ג'יימס איווענס07.12.17
27
מתפללים על ההמשך
יאיר06.12.17
26
אנחנו חיכינו 80 דורות לחזור לישראל חזרנו לפה אחרי זה חיכינו 70 שנה עד שמדינות העולם התחילו להכיר והנה הן מתחילות להכיר בירושלים כבירת ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוי נו06.12.17
מה חיכינו 80 דורות ? לשפך דם יהודי על מזבח הלאומיות המסריחה שלך?
מרמרוש06.12.17
אין טעם להתווכח
נו נו06.12.17
25
מכתב רשמי מאת ישיבת פוניבז', על נייר רשמי של הישיבה, אל הרב יצחק גרשטנקורן מייסד המושבה בני ברק ונשיא המועצה. המכתב כתוב במכונת כתיבה, על ידי מזכיר הישיבה (לימים כיהן כמנהלה), רבי בנימין זאב דויטש זצ"ל, יד ימינו של ראש הישיבה הגרי"ש כהנמן זצ"ל. חתימת המזכיר בשולי המכתב. בראש המכתב מודפסת תמונת הישיב
אתחלתא06.12.17
מפורעי הסיקריק שיחבלו בהם וירדפו אותם
אתחלתא דגאולה06.12.17
24
נשיא המעצמה החזקה בעולם מכריז שירושלים שייכת לעם ישראל - ולא אכפת לו מה היהודים אומרים על זה! קידוש שם שמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמע ישראל 06.12.17
23
פחדן כמו כל האשכנזים החרדים אוהבי מוסלמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן06.12.17
22
אותם אנשים שזועקים תדיר על סכנת יהודים הפכו את עורם פתאום.. ומתנפלים בשצף קצף על מי שמעז להעלות את הנושא של סכנת יהודים. למה? מה קרה? ניחשתם נכון. הפעם זה לא סותר את הערכים הלאומיים שלהם. להיפוך. הפעם קורה משהו שהם אוהבים. ולכן הפעם מתהפכות היוצרות. מי שמעז לדבר על סכנת נפשות הוא ה"שונא ישראל". אוי
אורי06.12.17
21
יש עוד הרבה אנשים לקלל לפניו לפחות נשיא שאוהב את ישראל
שירה06.12.17
20
אולי עדיף היה להשאר באירופה ולהמשיך להישחט שם? מה בכלל יש לך ולשכמותך להציע? אתם החרדים דומים אחת לאחת לערבים, בוכים מיללים ומאשימים את כל העולם בצרות שלהם, מאידך לא נוקפים אצבע ולא מציעים שום דבר ריאלי. אם היהודים הציונים לא היו משנים את דיסקט החשיבה הגלותי והמתקרבן - לא היתה קמה מדינה ועדיין היי
עוד דביל06.12.17
חשוב שתשים לב לכמה דברים: מדינת ישראל קמה בזכות השואה. זאת הייתה הסיבה המרכזית שאומות העולם הסכימו לאשר את זה. חשוב גם שכל הלאומיים המתלהמים כאן יזכרו זאת. אתה כותב על "קרבנות השיטה שלך" לכן שים לב: שבשואה נהרגו הרבה יותר יהודים חילוניים/ציונים מיהודים חרדים. עוד אתה צריך להבין שלפי דרך הטבע גם אם
נפתלי מירושלים07.12.17
19
בעצם מה הצעתכם? אתם מעדיפים הסטטוס קוו? שטראמפ יישתוק וימשיך הקיפאון הנוכחי וההתחמקות הפוליטית? הבעיה האדירה היא שיש מחיר כבד להכרזה כזאת והוא שעם ישראל יהיה חייב להקים מדינה לפלטינאים!!! האם הכתב מוכן להכריז שהוא נגד הקמה הזאת ומה תוכניתו נגד השלכותיה המסוכנות ביותר לכל העם היושב בציון... אם אתם מע
יהודה06.12.17
18
אני בטוח שבזמן שכורש נתן רשות לעלות לירושלים לבנות את בית המקדש היו יהודים שדיברו כמוך אבל ההיסטוריה מלמדת שאסור להחלש אל מול הדיבורים האלה אלא להתחזק באמונה פשוטה ותמימה שגאולתן של ישראל מתקרבת קמעה קמעה וכל מה שאנו יכולים לעשות נעשה בתמימות ובענווה
מתנחל07.12.17
17
המותר החרדי מין הלא חרדי? וכלמילה נוספת מיותרת. מסר פסול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דת"ל06.12.17
16
מקווה שהכותב לא מייצג אף אחד
מרים06.12.17
אותם אנשים שזועקים תדיר על סכנת יהודים הפכו את עורם פתאום.. ומתנפלים בשצף קצף על מי שמעז להעלות את הנושא של סכנת יהודים. למה? מה קרה? ניחשתם נכון. הפעם זה לא סותר את הערכים הלאומיים שלהם. להיפוך. הפעם קורה משהו שהם אוהבים. ולכן הפעם מתהפכות היוצרות. מי שמעז לדבר על סכנת נפשות הוא ה"שונא ישראל". אוי
אורי06.12.17
15
בסד. אתה פחדן ועלוב נפש. ובאמת יהודי גלותי. שאוליי גם מידיי פעם מתנצל על היותו יהודי. בושה וחרפה. אם אתה יהודי חרדי וקצת לומד תורה. אז היית צריך לדעת שלב מלכים ושרים ביד השם .. והכל בידיי שמים. ויהודי אל לו לפחד מרעש ומהומות. בזה ערבים מומחים,מוגיי לב ופחדנים. ואני סולד ומוקיע אחד כמוך. תרים את עצמך
א.א06.12.17
אם מישהו אומר - לדוגמא - שהוא מפחד ללכת לבד בשכונה ערבית באמצע הלילה הוא גם פחדן/גלותי ?
משה06.12.17
ואת ההתקפלות המפוארת שהייתה שם. אז תבין, שאולי כדאי, לפעמים, להשליט את המוח על הלב. עדיף גם לפעמים להיות "פחדן" ו"גלותי" כדי למנוע שפך דם יהודי.
יוסי07.12.17
14
השואה היתה ממשיכה עד היום... והיינו נשארים עם פלאפונים של נוקיה של ה-3100 וכו,מספיק עם הפחד הגיע זמן עשייה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר06.12.17
13
במאמר אחד כתבת שיש איסור להתגרות כחלק מן שלושת השבועות - וכן שאלת מה הענין בהכרזה. ושאלה אחת מתורצת בחברתה השבועות ניתנו, כפי שכתוב בשיר השירים - "אם תעירו ואם תעוררו - עד שתחפץ". ברגע שאומות העולם מכירים בשלטון היהודי על ארץ ישראל וירושלים - זה מראה שהגיעה זמן שתחפץ - שהקב"ה חפץ בנו בארץ וממי
בן תורה06.12.17
12
משום מה תוכן התגובות מזכיר את התקופה ההיסטורית של בית שני בוויכוח של הבריונים שהיו בעמ"י... צריך להתפלל לגאולה!! אף אחד באמת לא יודע מה ה' רוצה מאיתנו...
א06.12.17
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימית06.12.17
10
לדבר גלות להריח גלות ולהיראות כמו גלות.. תהנה בגלות
לא גלותי06.12.17
אותם אנשים שזועקים תדיר על סכנת יהודים הפכו את עורם פתאום.. ומתנפלים בשצף קצף על מי שמעז להעלות את הנושא של סכנת יהודים. למה? מה קרה? ניחשתם נכון. הפעם זה לא סותר את הערכים הלאומיים שלהם. להיפוך. הפעם קורה משהו שהם אוהבים. ולכן הפעם מתהפכות היוצרות. מי שמעז לדבר על סכנת נפשות הוא ה"שונא ישראל". אוי
אורי06.12.17
9
לא הבנתי אתה מעודד אותם לצאת לטרור ממש כתבה בסיגנון התקשורת החילונית מרעילי בארות ומפחידים בלא שום קשר להכרזה בעזה" ובישועתו לא יקרה כלום בלא קשר לפוליטיקה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבינועם06.12.17
8
לא לשמוח כי המוסלמים יתרגזו? זה כל הסיפור? למה מה קרה? אילו היתי אומר ראו ההצהרה של טראמפ עלולה לגרום שתהליך השלום יתעכב עוד היתי מבין אל מה אתה מפחד מהמוסלמים וזה מה שמוביל את הענינים? נשמע לי לא דעה אלא רגשנות יתר יש צדדים להתנגד להצהרה של טראמפ אבל יש צדדים לא ולכן לא נראה לי שיש פה עמדות סג
james06.12.17
7
מוג לב. בא אני יגיד לך משהו טראמפ הוא האישיות הגויית הכי חזקה והערבים הכי חלשים. עכשיו תעבור צד? יא טמבל. שנים לא הגבתי. ואתה עוד אומר לנו מה לעשות, כן ללכת לא ללכת גייי קאקן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישה 06.12.17
6
בושה וכלימה לתגובות מעין אלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין06.12.17
5
הוא מציע לשמור על פרופיל נמוך ולא לעשות דברים שיגררו אלימות או עוד אינתיפאדה מה שברור שהוא עוד חושב שיש דרך ל"הרגיע" את האיסלם.. זו היא מלחמה עוד הרבה הרבה לפני שנולדת. מלחמת העולם נגד העיוורון האיסלמי שקורא לרצוח ללא היכר על ערכים שהם בעצמם לא שומרים עליהם. אז כן זה דורש הקרבה. זו היא מלחמה.
דניאל פרץ06.12.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני06.12.17
3
א. האם באתם לזרוע בהלה בציבור? ב. נראה לכם שקרובי המשפחה לא מזהים את יקרם בתמונה הזאת. סתם לצער בשביל רייטינג???
אבי06.12.17
2
אולי תפסיקו אם הסיסמא המטופשת של התגרות באומות. זה כל כך נדוש ולדעת רוב הפוסקים פשוט לא נכון בימינו ואמנם אני לא מעריץ גדול של טרמפ, ובהחלט צריך להיות ערני לתוצאות של דיבוריו, אבל בסופו של יום, העולם המוסלמי רצה רוצה וירצה להשמיד אותנו, לא משנה מה. אז עדיף שיהיה לנו קצת תמיכה ממעצמה עולמית כמו ארה"
איש אמת06.12.17
וגם איים עלינו, ואם לאו הריני מתיר את בשרכם כצבאות וכאיילות השדה
רחמים07.12.17
1
למה לנבא שחורות, ירושלים היא עיר בירתנו ואין לנו ממי לפחד ,דייייי להיות שפנים ומוגי לב.ה' איתנו והוא ילחם את מלחמתנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ב06.12.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24