כיכר השבת

חוק המרכולים בסכנה

חברי כנסת חרדים: "ההתנהלות שלנו - בושה"

בקרב חברי הכנסת החרדיים נשמע כעת יותר מקול אחד המביע תסכול מהתנהלות מפלגותיהם בהקשר לחילולי השבת, כשגם חוק המרכולים המדובר וגם האיומים הקודמים - מתמסמסים (פוליטי)

47
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב בכסלו | 10.12.17
אריה דרעי
אריה דרעי (צילום: הדס פרוש / Flash90)

שבועיים לאחר שראשי המפלגות החרדיות התקשו להציג הישגים במשבר השבת מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, נראה כי גם ההבטחה היחידה - לקיים הבטחה ישנה - לא יוצאת לדרך.

יממה לאחר הפשרה עם נתניהו לפני כשבועיים, הצהירו חברי הכנסת החרדים כי הבטחתו לקיים את הבטחתו מהעבר ולהעביר את חוק המרכולים של אריה דרעי - היא ההישג הגדול של "משבר השבת".

אך נראה כי גם ההישג היחיד לא מתקדם והמפלגות החרדיות מתקשות להעביר את החוק שימנע בקדנציית השר דרעי במשרד הפנים פתיחת מרכולים בערים שאינן תל אביב.

על פי ההסכם, החוק היה אמור לעבור בקריאה ראשונה כבר ביום שני בשבוע שעבר, אך כזכור ברגע האחרון הודיעו בקואליציה כי החוק ידחה בשבוע בשל קושי להשיג רוב לאישור הצעת החוק, זאת לאחר שיו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן הודיע שסיעתו תצביע נגדו במליאת הכנסת.

ליברמן, שכנראה לא חושש ממשמעת קואליציונית, הודיע בישיבת הסיעה השבועית כי גם במועד החדש שהחוק יעלה להצבעה במליאת הכנסת - סיעתו תצביע נגד. הצהרתו באה לצד גאווה על ההצלחה מול המפלגות החרדיות.

שבוע חלף - והמצב הלך והסתבך עוד יותר. שלושה חברי כנסת נוספים הודיעו שיצביעו נגד החוק: שרן השכל, רחל עזריה ויהודה גליק, כך שהקואליציה נמצאת ברוב דחוק של קול אחד, שגם הוא בספק - מחשש שחברי כנסת נוספים מהליכוד ו'כולנו' ימנעו ואף יצביעו נגד.

כך נוצר המצב, שגם השבוע החוק נמצא בערפל כבד וספק אם יעלה להצבעה שבוע וחצי לאחר ההבטחה האחרונה, ושבועות ארוכים מאז ההבטחה הראשונה של ראש הממשלה להעביר את חוק המרכולים.

לכל זה נכנסת חקירתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן של הצליח להשתלט על עבודת הכנסת, וכך אין מי שירכז את עבודת הקואליציה ולהשיג לה רוב.

גם בקרב חברי הכנסת החרדים נשמעים קולות על התנהלות ראשי המפלגות החרדיות: "שאלו אותנו לפני שבוע וחצי מה ההישגים. ידענו להסביר שההישג הוא שנתניהו הבטיח לקיים הבטחות, עכשיו מה? גם ההישג הקטן הזה לא יוצא אל הפועל", אומר חבר כנסת חרדי.

דרעי מגן על סיום "משבר השבת" (צילום ארכיון: כיכר השבת)

לדבריו, "ההתנהלות שלנו - בושה, זה צחוק מעבודה. מדוע לא מצהירים שעד שהחוק יעבור אנחנו נסרב להצביע עם הקואליציה? מדוע שותקים? ליברמן עושה מה שבא לו והחרדים יוצאים שוב ושוב כמי שנכנעים ולא יודעים להוביל מאבק".

ח"כ אחר התבטא היום: "גפני הודיע שלא יצביע עם הקואליציה עד שחוק המרכולים שלו, הכולל את תל אביב, יעבור. בינתיים גם חוק המרכולים המרוכך לא עובר - ואנחנו מצביעים עם הקואליציה".

בתוך כך, ועדת שרים לענייני חקיקה אשרה הבוקר את תיקון הצעת החוק של שר הרווחה חיים כץ, שיאפשר לו לשקול את 'מסורת ישראל' לפני שיאשר עבודות בשבת. יצוין, כי הצעת החוק של ח"כ משה גפני תיגנז - כפי שסוכם מראש טרם אושרה.

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
אין לדת ולקב"ה מה להטמע במדמנת הפוליטיקה. שימו לב שגדולי ישראל לא הציגו את כף רגלם ולו פעם אחת בפח הזבל הזה שנקרא כנסת ישראל - כל החרד לדבר השם ידיר רגליו מכפייה דתית - אחרי הכל הדתיים מהווים שמינית מכלל האוכלוסיה וזאת איננה מדינת הלכה
ישראל04.01.18
25
לא צריך להיות חבר כנסת בשביל להבין את הבושה,זה גול עצמי,כל עוד שהצד שמחלל את השבת יודע בוודאות שאתה רק מאיים הוא יצחק עליך,אם פעם או פעמיים יעשו את מה שצריך לעשות למען קדושת השבת והיהדות והתפטרו וישבו באופוזיציה (לא סגן שר במעמד שר וכל מיני טריקים)בטוח שהצד השני פעם הבאה יחשוב פעמיים על ערכי ישראל ו
שרגא11.12.17
24
לא מענין אתכם לא שבת ולא כלום רק כמה כסף והטואת תקבלו צבועים אתם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראלת11.12.17

הצגת כל התגובות

23
קודם כל יתאחדו ג' וש"ס. לאחר מכן חילונים רבים יתנו הצצה בתלמוד בבלי הישן והמעניין. לאחר מכן ירצו חרדים רבים להבין מה הקשר בין הרב גורן לבין צה"ל. לאחר מכן נקבל מדינה שיש לה ראש אחד ויודעת איך להכיל את השונה ולהילחם באויב. לאחר מכן... פסימיות תהיה מדע בדיוני. כי יש אופטימיות רבה מאד מאד. כמטרה ולא רק
יחזקאל11.12.17
22
מי שרוצה שיבחר בהם ויערב לו. אני סיימתי מזמן. מאז מתווה הכותל, הבנתי את המצב...
כישלון10.12.17
21
בשביל לחלל שם שמיים ? בשביל לאשר כדורגל עם עשרות אלפי נסיעות בשבת ? בשביל לפתוח את תל אביב בשבת ? בשביל גיוס מוגבר לתלמידי ישיבות ? נמאס מהצגות ליצמן+ דרעי+ גפני
גדעון10.12.17
או לרבי מגור לספר להם מה הולך בארץ יקרעו אותך חתיכות לפני שתיגש אליהם דעו לכם שאין אין דעת תורה רק הזבלים דרקי לצמן וג'פני הם משחקים בקול שלכם אחחחח ב''ה לא נתתי להם קולי ולא אתן להם בכלל פפפווווע זה יקבלו
קבלו יריקתי11.12.17
20
החרדים באופוזיציה משיגים יותר ולפי james החרדים תמיד משיגים פחותזה היה כך מאז ומעולם החילונים עשו כבוד אמרו שגפני ודרעי מוכשרים ושגדולי ישראל גאונים זה מספיק לחרדים כי מדובר בעדת יהירים ואז עושים מה רוצים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james10.12.17
19
נו עכשיו תפרשו ששום דבר לא עבר השבת תתבע עלבונה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר10.12.17
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון10.12.17
17
על החילונים והשפויים להתאחד ולבחור במפלגת אור וירון ידען לכנסת. רק מפלגת אור גדולה תפריד את הדת מהמדינה, אחרים רק מדברים! גם אם מפלגת אור תהיה קטנה... יהיה מעניין לראות את נאומיו של ירון ידען בערוץ הכנסת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משיח10.12.17
16
????????????????? ע"מ לסדר ג'ובים לכלל המקורבים והעסקנים , והעם היושב בציון רק ישלם ישלם ועוד ישלם. כן כן ישלם בישיבות, בסמינרים בשידוכים ובכניסה לגדולי ישראל , טטטפפפווווו עליכם !!!! עכשיו הבנתם למה לפיד בה' יעלה !!! שליצמן יצעק עד יפן הוא והרבה שלו ,,, אבל לפיד הוא האיש הטוב ביותר לחרדים !!!
אריה10.12.17
15
זו דעתי הסובייקטיבי למי שעומד בראש קבוצה של מיעוט ומנסה לכפות עלינו בכפייה את מה שרוב העם לא רוצה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי11.12.17
14
הנציגים ה'חרדים' חולקים על 'דעת תורה' שהם פעלו לפי הדרכתם? ? ? אלא ש...
eladmoshe27@gmail.com10.12.17
13
תושבי רמת מוצא מתוסכלים מנציגנו אין ברמת מוצא מקווה לנשים אנחנו רחוקים מאד מכל שכונה
חזי יצחקי מוצא10.12.17
בבקשה ממך תפנה לרב מוצפי שיעזור דחוף. מקווה טהרה קודם לבית כנסת וישיבה. אני מתבייש שיש לנו נציגים בכנסת שדואגים רק לעצמם. פשוט בושה וחרפה. שתדע שיש לכם שכר עצום בשמיים על הטרטור מחוץ לישוב ואני יודע שזה קשה. וכול הכבוד לך שאתה מעלה את הבעיה. אני מקווה שתוכן הבקשה יפלו באוזניים קשובות.
יהודי אמיתי11.12.17
מה אתם עושים בשבת
אליהו11.12.17
12
למה בכלל לרצות לכפות על חילונים להיות דתיים, נראה לכם שתצליחו? אנחנו הילחם בכם כמו באויב. לא ניתן לכם לשנות את התרבות החילונית. הזילזול שלכם בשונה מכם יהפוך לחרב פיפיות. אתם כל דור ודור חוזרים על אותה טעות וחא לומדים. לא כופים על אחרים, נותנים לאחרים לחיות. תחבורה ציבורית בשבת וחנויות יהיו פתוחים. א
חילוני10.12.17
ללא ספק.
eladmoshe27@gmail.com11.12.17
11
"רק הכיסא אגדל ממך", "מכלופי וחבר מריעיו", "הנה יום בא בוער כתנור", יום הבוחר יגיע והוא יום השילום עבור כל מעלליכם,{השבת, הכותל, כדור-רגל, מרכולים, בנות סמינר, בזיון תלמידי חכמים, ללא שום גינוי מחכמי המועצת} הבוחר כבר לא טיפש הוא שומע הוא רואה ויש לו יום אחד לפרוע את החוב והוא "יום הבוחר", תתעורר מ
כהן עוזי11.12.17
10
ידוע לכולם איך הוא ומלכיאלי הפקירו את השבת בירושלים, ועכשיו גם בתל אביב, מסכנים שחקני הכדורגל הספרדים השקופים של דרעי.
בנימין10.12.17
9
לשבת בממשלה זה פיקוח נפש. אין לילדים החרדים שיור בעולם הזה אלא בעזרת הכסף הציוני. האבות נטשו את ילדיהם לטובת לימוד תורה, הרבנים נטשו את חסידיהם לטובת לימוד התורה. והם נושאים את עיניהם לציונים כאשר שואלים מאין יבוא עזרי. לכן החרדים חייבים להיות שרים משום פיקוח נפש.
דן סגל10.12.17
8
חברי הכנסת החרדים צריכים לפחד מבורא עולם. היהודים הפשוטים רועדים רק מהמחשבה שצריך לחלל שבת, ואתם????? מוכרים את השבת בזול. אז איפה האמונה והידיעה שיש בורא לעולם? הבנתי.....הקפיטרי והמזנון וארוחות שחיתות ווולבו ומשכורת שמנה והטבות בחינם....וטיסות לחו"ל וכו'.... אז תחליטו,או להילחם על השבת ואו להתפט
יהודי אמיתי11.12.17
7
אני לא מצפה מהם לכלום אחרי שהנציגות החרדית מכרה את קרית יובל לניר ברקת לרפורמים ולמכינה צבאית ובתי קפה והילדים החרדים נזרקים משכונתם פשוט אוסף של אנשים נכשלים
קרית יובל10.12.17
6
איך הם לא מתביישים עוד להיקרא והשבת על זה שהם קוראים לעצמם יהדות התורה להם יש שיטה של פשרות נו אבל והשבת בושה וחרפה מספיק הרסתם אותו רח"ל
נתי11.12.17
5
נו זה ברור,משחקים בכול קודשי ישראל. בשם הפוליטיקה,מה אתם חושבים שיהא? ???טפשים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי10.12.17
4
זה ההצהרה היחידה שלו. כל התורה על רגל אחת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם10.12.17
3
ואני מאחל לכל שונאי אריה שיחלו מקנאה ...רואה אותם שפלים ונבזים..מלאי רוע ...שיתפוצצצצווו
שי11.12.17
2
אני לא חושב לרגע שלח"כ החרדיות אכפת להם השבת. הם צריכים להראות לבוחרים שעשו משהו. וגם על זה יוותרו אם משלמים להם במזומן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלב10.12.17
1
ליברמן התמנה לשר הבטחון בזכות המפלגות החרדיות שמשמרות את הקואלציה.חשובה השבת ,שיעוף מכיסאו.ליברמן לא חושש ,שהוא יודע שגם אם החוק המיזערי-המרכולים לא יעבור ,עולם כמנהגו יהיה.אוי לאותה בושה.
חיים10.12.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24